kerth Posted October 30, 2008 Author Report Share Posted October 30, 2008 Taki nie wejdzie - za gruby. Ja miałem miejsca na grubość samego mosfeta, resztę lutowałem przed i za (tak, żeby nie zwiększyć szerokości i grubości). Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted December 1, 2008 Report Share Posted December 1, 2008 Kerth, możesz wrzucić jakiś nawet strasznie toporny schemat tego, jak to zrobiłeś? Jakich wtyczek użyłeś? Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted December 4, 2008 Report Share Posted December 4, 2008 Hey, Kerth taka prośba - sklep w którym kupowałeś przebudował stronę www, mógłbyś jeszcze wskazać baterię, której używałeś? :) Quote Link to post Share on other sites
mag Posted December 4, 2008 Report Share Posted December 4, 2008 @kerth - dlaczego piłowałeś body - przecież kable można normalnie wyprowadzić tyłem tak jak idą do kolby stałej/SF? Gdzie napotkałeś problem? Jeżeli możesz zrób proszę zdjęcia poglądowe jak to wszystko jest poskładane. Problem bardzo ciekawy, bowiem jest to chyba jedyna możliwość ukrycia baterii przy tej kolbie. A sama replika wygląda jak dla mnie rewelacyjnie ;) PS. Jakiej firmy jest front (ris, rączka i okładziny)? Pasowały bez problemu? Pozdrawiam, Marek Quote Link to post Share on other sites
I3ongo Posted December 4, 2008 Report Share Posted December 4, 2008 LINK do przykładowej batki, która się mieści w prowadnicy. Można też ew 11.1 V wybrać, choć nie wiem jak z mieszczeniem się, będzie chyba na styk z kablami (16x20x130 zamiast 11x20x128, przekątna jest 20mm z tego co pamiętam). Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted December 4, 2008 Report Share Posted December 4, 2008 Z tą: http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2763 nie powinno być za to problemu. Aczkolwiek sporo kosztuje w porównaniu z tymi ze sklepów modelarskich :( Quote Link to post Share on other sites
I3ongo Posted December 4, 2008 Report Share Posted December 4, 2008 Ta z asgshopu jest nawet większa od tej co podałem, więc tamta mieści się spokojnie w takim razie. A przepłacać raczej szkoda. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted December 4, 2008 Report Share Posted December 4, 2008 No tak, ale to co podałeś to 7.4. Pociągnie m130 na chińskim silniku? Quote Link to post Share on other sites
I3ongo Posted December 4, 2008 Report Share Posted December 4, 2008 Szukaj, a znajdziesz Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted December 5, 2008 Report Share Posted December 5, 2008 Jednak człowiek coraz gorzej widzi, dzięki ;) Quote Link to post Share on other sites
dude1 Posted December 7, 2008 Report Share Posted December 7, 2008 Kolego kerth, wiele osób byłoby wielce wdzięcznych gdybyś zamieścił jakieś schematy (takie dla ciężkokapujących nawet xD ) wszystko co po kolei robiłeś by uzyskać taki efekt. Bo to właściwie jedyny sposób by mieć RIS ze zwykłą teleskopową kolbą w emce (bez puszek AN/PEQ ani kolb SF). Ja zawsze pragnąłem emki z RIS i ze zwykłą kolbą :D I robisz mi nadzieję :D pozdro Quote Link to post Share on other sites
kerth Posted December 9, 2008 Author Report Share Posted December 9, 2008 (edited) Odrobinkę zaniedbałem wątek. Zdjęć nie zamieszczę. Żałuję, ale nie robiłem w trakcie, a do rozbierania mi się nie spieszy. Mały obrazek. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/38b982356a8df00c.html Na czerwono: duża kropka - miejsce, gdzie wychodzą kable z GB (tak, jak do kolby SF) linie - mniej więcej, jak kabelki idą. I teraz - do kolby SF (Wydaje mi się - nie miałem takiej) - kabelki wychodzą dołem - zielone pole. Tutaj nie mogłęm tak zrobić - z prostej przyczyny - chciałem ukryć kable. W związku z tym musiałem zrobić miejsce kabelkom obok śruby trzymającej kolbę w GB Wiązało się to z podpiłowaniem body i zrobieniem dziury na kabelki obok dziury na śrubę (a właściwie powiększyłem dziurę od śruby). Potem jeszcze spiłowanie pierścienia, który trzyma śrubę od strony kolby. Mosfet - masz ograniczoną grubość i wysokość. Nieograniczoną długość, więc tak układasz elementy, aby były przed, albo za samym tranzystorem. Nie używałem żadnych wtyczek poza bateryjnym. Cała reszta lutowana (przewody przerwane tylko w okolicach mosfetu. Miało to na celu zapewnienie możliwie małej rezystancji i możliwie dużej bezawaryjności. I to tyle. Edited December 9, 2008 by kerth Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted December 9, 2008 Report Share Posted December 9, 2008 Kerth, wrzuciłeś schemat do ułożenia kabli dokładnie tak, jak idą do zwykłych baterii w kolbach sf (przynajmniej w przypadku g&p). Chodziło mi raczej o samo usytuowanie baterii i wtyczek od niej. Można oczywiście pominąć sam mosfet? Jakiego używałeś? Zastanawiam się, czy będzie się dało w ten sposób upchnąć li-po 11.1, ale nie tą z asgshopu, tylko tą: http://www.modelmotor.pl/p,pl,50,desire+15...mah+li-pol.html jest minimalnie większa... Quote Link to post Share on other sites
puzel Posted December 9, 2008 Report Share Posted December 9, 2008 Wątpię aby przy 11,1V udało się wstawić mosfeta do prowadnicy. Zdjęcie z 11,1V 1100mah w prowadnicy: Quote Link to post Share on other sites
kerth Posted December 9, 2008 Author Report Share Posted December 9, 2008 Jutro postaram się pstryknąć fotkę pokazującą umiejscowienie wtyczki i mosfetu. Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted December 10, 2008 Report Share Posted December 10, 2008 O, mniej więcej o coś takiego jak Puzel wrzucił mi chodziło. Dzięki wielkie. Puzel, to jest batka z asgshopu, czy jakaś inna? Zastanawiam się, czy te tańsze 11.1 się zmieszczą (są minimalnie dłuższe wg. wymiarów podanych na stronach). Quote Link to post Share on other sites
dust in the wind Posted December 10, 2008 Report Share Posted December 10, 2008 A u mnie mam mosfeta nie w prowadnicy, ale w tym wystającym z body elemencie do którego montowana jest rura kolbowa w replikach. Mam replikę CA. Układ Mosfet to prosty "pająk" z radiatorem. Quote Link to post Share on other sites
puzel Posted December 10, 2008 Report Share Posted December 10, 2008 To jest ten Lipol za 60zł z www.modelmotor.com Quote Link to post Share on other sites
dude1 Posted December 14, 2008 Report Share Posted December 14, 2008 Shadow, mylisz się :D niestety jak ktoś kupił najzwyklejsze m4 G&P z puszką plastikową na front gripie i kolbą NIE SF - to ma problem z przełożeniem kabli na tył, bo troszke inaczej jest rozwiązana sprawa kabelków. W kolbie SF prowadnica jest jakby profilowana pod te kabelki i spokojnie przechodzą one od GB, przez tą dziure w lower receiver'ze body i wchodzą między prowadnicę kolby a ten cylinderek od body, na którym to właśnie trzyma sie prowadnica. (jesli wiecie o co mi chodzi :D ). I nic nie wystaje na wierzch repliki. Natomiast w normalnym m4, by przełożyć kable na tył do prowadnicy, trzeba by piłować od dołu ten cylinderek od body (na którym trzyma sie prowadnica kolby) oraz samą prowadnicę wewnątrz - by mogły przejść kable i nie były miażdżone) - co wcale łatwe nie jest. Długo się nad tym głowiłem co z tym zrobić (tez chcialem przelozyc kable na tył, do prowadnicy) i jesli dobrze to rozumiem, to mamy z kerth'em zastosowany ten sam patent. Kable wychodzące z GB nie idą od razu na zewnątrz body z tyłu tylko idą do góry blisko tej śruby która przytwierdza prowadnice kolby do body (a właściwie to jest wkręcana do GB, trzymając prowadnice springa). Własnie dla tej śruby jest w body taka dziurka. I tą właśnie dziurkę trzeba powiększyć od dołu. Najlepiej pilnikiem. Powiększamy ją na tyle by weszły w nią i kabelki z GB i ta śruba (śruba oczywiście u góry :lol: ) Nie pamiętam tylko czy ten okrągły metalek na który zakładana jest śruba i wkładane to wszystko do prowadnicy jest właśnie okrągły czy spiłowany od dołu (by kable - z prowadnicy juz przykręconej do body - mogły wyjść na zewnątrz ;-) ) Ale to już tylko kwestia spiłowania w razie gdyby był okrągły ;D Może to się wydawać skomplikowane, ale ktoś, komu zależy na przełożeniu kabli na tył, zrozumie o co chodzi ;P A teraz ja się popytam: Czy mosfet jest niezbędny do stocka G&P ? Ja sie na tym nie znam, a już jak miałbym sam coś takiego robić to w ogóle... I po co w ogóle jest taka mniejsza wtyczka w tych aku Li-Poly ? I przede wszystkim, jaka jest najtańsza opcja ładowania tych aku ? Kerth podał mi link do ładowarki jaką on ładuje, ale cena mnie powaliła, może są jakieś inne tańsze opcje ? Może nie potrzeba jakiejś super uber ładowarki... (mowa o 7,4V li po) I tak BTW, ten sklepik odpisał mi, że dostawa akumulatorów DESIRE będzie po nowym roku... Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdro ;-) Quote Link to post Share on other sites
kerth Posted December 14, 2008 Author Report Share Posted December 14, 2008 Dokładnie :) Ten grzybek też trzeba spiłować, ale z tym nie ma dużego problemu (trzeba tylko pamiętać, że piłowany metal się nieznośnie rozgrzewa - potem zostają śmieszne ślady na palcach, na jakiś czas) Mosfet nie jest niezbędny, ale jak już przerabiać, to tak, żeby nie otwierać ponownie. W tym aku nie ma żadnej wtyczki - trzeba sobie nałożyć. Ta mniejsza jest do balancera. Quote Link to post Share on other sites
dude1 Posted December 14, 2008 Report Share Posted December 14, 2008 Ja 'grzybka' miałem od innej repliki, już spiłowanego xD Ja kable już mam z tyłu, tylko wytłumacz mi czy z tym mosfetem to chodzi ci o to, że jak nie będę go miał to kultura pracy GB będzie niższa niż z mosfetem, czy np będzie porównywalna jak na batce NiMH 9,6V ? Bo nie rozumiem, a to dla mnie czarna magia, więc jeśli to super dużo nie da to nię będę się z tym babrał... Proszę, zagadaj do mnie na gg z profilu kerth, mam parę pytań a nie chcę zaśmiecać tematu ;-) Quote Link to post Share on other sites
Raffee Posted January 8, 2009 Report Share Posted January 8, 2009 Może wiecie w jakim sklepie (link) dostał bym taka bakte od ręki? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Shadow Posted January 8, 2009 Report Share Posted January 8, 2009 Modelmotor.pl Moja już do mnie jedzie, jak przyjedzie, to zdam relację. Jest jeszcze inna możliwość na li-polkę. http://www.asg.com.pl/product_info.php?products_id=2343 Ta bateria wchodzi pod RIS'y z przodu. Przynajmniej u mnie wlazła pod RIS z Boyia na eMce z G&P. Quote Link to post Share on other sites
dude1 Posted January 17, 2009 Report Share Posted January 17, 2009 Wiecie co, z tymi LiPo to świetna sprawa. Nie wiem jak po dłuższym czasie użytkowania, bo moje lipolki są jeszcze świeże, narazie mam dwa te chude 7,4V ale z ciekawości, na Raszówce Wigilijnej strzelałem się jednym LiPolem 7,4V o pojemnosci 1100 prosto ze sklepu - nieładowanym (jak sie potem okazalo, ladowarka tak ladowala, że nie ladowała, byla zepsuta). Padl na samiuśkim końcu strzelanki (wystrzelałem z 6-7 midów). Świadczy to albo o tym, że utrzymują bardzo dlugo fabryczna moc, albo laduja je w sklepie a efekt pamieci faktycznie w LiPo nie wystepuje, albo są super-wydajne! Dla mnie hit. A za ciepło też przecież nie było... Jak mnie natchni, to wkrótce zrobię taki manual z fotkami jakie przerobki trzeba zrobic w m4 by móc montowac LiPo w prowadnicy. Bo ten temat (łącznie z jego mylącym tytułem) się marnuje.... LiPo 38zł Ładowarka do LiPo 50zł Satysfakcja z możliwości strzelania z emki bez an/peq ani kolby SF przy faktycznym woltażu ok 9,6V - BEZCENNA :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
Szczypek Posted November 18, 2009 Report Share Posted November 18, 2009 a ja mam takie pytanko - ktoś upchnął którąś z tych baterii do AK? w sensie zamiast sticka? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.