_Zygus_ Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 (edited) Troche w IC: Wprowadzenie: Rok 2013... Rosja pod zamiarem olbrzymiej ofensywy na Europę zbiera gdzieś na Syberii ogromną armię... I wrzeszczcie stało się; Generał rosyjski wydaje rozkaz do ataku... Wielka armia szybko zajmuje tereny Ukrainy, Białorusi i Łotwy łącząc w ten sposób swoje państwo w jedno. Tymczasem zdezorientowane siły NATO posyłają do Polski, Węgier i Słowacji wszystko co się da. Wkrótce na lotniskach RP pojawiają się nowi żołnierze z USA i innych krajów NATO, we wszystkich polskich portach dokuje właśnie amerykańska flota wojenna a z nowych, polskich fabryk pod nadzorem amerykanów wyjeżdżają nowe kołowe transportery opancerzone "Rusomak" ( :-F) oraz czołgi "Arbams 54f" ( :-F ). Miejsce akcji: Zalesiony teren gdzieś na granicy naszego kraju... Polscy żołnierze wraz z żołnierzami sił NATO okopali się i wybudowali prowizoryczny bunkier <można bez bunkru>. Szybko przemieszczający się żołnierze rosyjscy docierają w końcu do miejsca bitwy. przygotowani NATO'wcy czekają na odpowiedni moment i... Zaczyna się... Teraz OOC: Cele: NATO: - Obraniać pozycje i zapobiec przedostawaniu się rusków przez granicę. Rosja: - Atakować pozycje NATO i przeprowadzić czołgi przez granicę Uzbrojenie i umundurowanie: Żołnierze NATO: Broń: - oczywiście emki, mogą być też jakieś km'y do bunkru a dla polskich mogą być beryle (AK'a z czarnymi okładzinami). - Dowolne pistolety - Granaty, flary, i zasłony ilość musi być większa od ruskich. Ammo: - Po 700 kulek na żołnierza Umundurowanie: - Najlepiej woodland ale może być też inne. - Dla polaków wz. 93 - Jakieś hełmy, berety cokolwiek Żołnierze ruscy: Broń: - Przede wszystkim AK47, AKs74U ale mogą być też inne (prócz emek). - Dowolne pistolety - Tylko Granaty, i zasłony ilość musi być mniejsza od NATO'wców - Jeden z nich ma bombę (granat hukowy) którym rozwali blokady przeciwczołgowe. Ammo: - Po 600 kulek na żołnierza Umundurowanie: - dowolne oprócz woodland i wz. 94 - Jakieś hełmy, berety cokolwiek Obrażenia: Oberwanie w strefę obrażeń lekkich (A): Wyleczenie: -2 min. pomocy medyka -Przy nieudzieleniu pomocy przez mniej więcej 5 min obrażenie przechodzi do strefy obrażeń średnich (B) Możliwości: - Nie możemy biegać tylko chodzić - Można spokojnie wołać o pomoc Strefa obrażeń średnich (B): Wyleczenie: - 4 min. pomocy medyka - Przy nieudzieleniu pomocy przez mniej więcej 5 min obrażenie przechodzi do strefy obrażeń ciężkich © Możliwości: -Nie możemy chodzić tylko się czołgać. -Możemy spokojnie wołać o pomoc. Strefa obrażeń ciężkich ©: Wyleczenie: - 6 min. intensywnej pomocy medyka - Przy nieudzieleniu pomocy przez mniej więcej 5 min gracz przechodzi jak najprostszą drogą do respa :-F Możliwości: - nie możemy się ruszyć; widząc kolegę o ciężkich obrażeniach gracz ma obowiązek odciągnąć go w bezpieczne miejsce - nie możemy wołać o pomoc bo jesteśmy nieprzytomni (robią to za nas koledzy z drużyny) Proporcje: Drużyna Ruska: - od 10 do nawet 50 graczy - 1 medyk na 10 graczy Drużyna NATO: -od 10 do 50 graczy (mniej więcej tak jak u ruskich) - 1 medyk na 10 graczy (też tak jak u ruskich) Dodatkowe informacje: - Medycy powinni być oznaczeni czerwonym krzyżem, mieć stoper do odmierzania czasu oraz posiadać tylko pistolet i 500 szt. amunicji. Nie wolno im także odpalać piro. -Oznaczcie granice jakimiś gałęziami siatkami i czymś tam jeszcze i zbudujcie blokady przeciwczołgowe. - Ruscy mają czołg i ich zadaniem jest zniszczyć blokady przeciwczołgowe i przeprowadzić czołg przez granice. Wzory kart trafień zamieszczę później. To jest mój 1 scenariusz więc nie naskakujcie na mnie zbytnio. Cały scenariusz opracowałem ja sam. (żeby nie było :-F ) Jak czegoś zapomniałem to piszcie, poprawimy. :mrgreen: Pozdrawiam i zapraszam do komentowania. Edited November 21, 2008 by _Zygus_ Quote Link to post Share on other sites
GSaper Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 hmm.. Czytałeś ten dział? Jeśli tak powinieneś wywnioskowac że to co przedstawiłeś nie jest niestety ciekawym scenariuszem a jedynie zwykłą niedzielną strzelanką z pozorami fabuly.. Do tego te limity kulkowe... Nie wróżę ci niestety świetlanej kariery po tym scenariuszu :P Quote Link to post Share on other sites
Damotr Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 Zlikwiduj limity ammo etc... Rozwiń fabularne motywy obu stron... Po co Ci strefa obrażeń? - Nijak się to ma do scenariusza... Dodaj Briefing dla obu grup... Włóż w scanariusz trochę więcej serca... Quote Link to post Share on other sites
Foka Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 Do tego te limity kulkowe... Zlikwiduj limity ammo etc...A co w tym jest nie tak? Quote Link to post Share on other sites
_Zygus_ Posted November 21, 2008 Author Report Share Posted November 21, 2008 A co w tym jest nie tak? No właśnie? P.S. Niemoge już edytować Quote Link to post Share on other sites
elessar Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 (edited) Rozumiem że głownym celem Rosjan ma być rozwalenie tej blokady i przeprowadzenie czołgów. Opisz jak ma wyglądac rozwalanie blokady bo nie napisałeś o tym :D A limity ammo IMO mogą urozmaicić rozgrywkę. No i leczenie - jaka jest rożnica między leczeniem a "intensywnym" leczeniem :D ? Edited November 21, 2008 by elessar Quote Link to post Share on other sites
GSaper Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 hmm.. 700 kulek i pytasz co jest nie tak? Ustalmy czy robimy tu scenariusze (będące niejako takimi "małymi" milsimami) czy robimy (i tak bardzo szczątkowe) tło do niedzielnej strzelanki która i tak będzie wyglądać tak samo? Quote Link to post Share on other sites
Damotr Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 Limity i sposoby trafień to raczej INNE KWESTIE. Ty piszesz scenariusz czyli FABUŁĘ Quote Link to post Share on other sites
_Zygus_ Posted November 21, 2008 Author Report Share Posted November 21, 2008 no tak ale sama fabuła to za mało jednak Quote Link to post Share on other sites
Damotr Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 w tym co napisałeś więcej jest założeń jakiegoś systemu niż fabuły. Usiądź i napisz dobrą historię, tylko się postaraj... Quote Link to post Share on other sites
Foka Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 700 kulek i pytasz co jest nie tak? Ustalmy czy robimy tu scenariusze (będące niejako takimi "małymi" milsimami) czy robimy (i tak bardzo szczątkowe) tło do niedzielnej strzelanki która i tak będzie wyglądać tak samo?Nie rozumiem o czym do mnie rozmawiasz. Co ma milsim do scenariusza? Co Ci nie pasuje w ograniczeniach w scenariuszu? Quote Link to post Share on other sites
dcm_Marecheq Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 Rozumiem że głownym celem Rosjan ma być rozwalenie tej blokady i przeprowadzenie czołgów.Nie - ochrona obywateli rosyjskich przebywających na terytorium Polski ;) Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted November 21, 2008 Report Share Posted November 21, 2008 Ale zabrakło mi tych czołgów... :D Quote Link to post Share on other sites
Sybir Posted November 24, 2008 Report Share Posted November 24, 2008 Kolega dobrze zaczął ale się nie przyłożył. Nie każda gra gdzie ograniczymy limit ammo i gdzie są medycy jest milsimem - nie mylmy pojęć. To że jest zarys mechaniki - to bardzo dobrze, trzeba dopracować. Za to fabuła? My tu, wy tam, teraz przyjdziecie i nas zabijecie (tudzież: przyjdziecie i my was zabijemy - "na kulki" of kors). W fabule gry najważniejsze jest nie tło "polityczne" (które czyta się tylko przed grą, i zaraz się o nim zapomina) ale prawdziwa "grywalność", zadania dla stron, urozmaicenia, sprawna mechanika i łańcuch dowodzenia. Podział mundurowy jest dla mnie jasny, natomiast wymogi co do broni to bzdura (przynajmniej dopóki repliki nie będą kosztować 50 zł i każdy nie będzie miał ich po kilka). Bo jak mam woodland i kałacha to do której strony mnie przydzielisz? Nie dopuścisz mnie do gry czy każesz mi zamienić replikę z kolegą? A jak mi połamie to kto ma za to odpowiadać? On czy ty? I tak dalej... Póki co większoćść z nas luźno się bawi a nie rekonstruuje siły zbrojne danego państwa, więc mundur zwykle ma się tani lub dostępny a replikę tą o której zawsze się marzyło a nie tą, która w realu wygrała przetag dla danych sił zbrojnych... Niestety - widać u autora kompletny brak doświadczenia w organizowaniu, i znów mam wrażenie, że tworzy się scenariusz z perspektywy filmu, gry czy książki... Quote Link to post Share on other sites
GSaper Posted November 24, 2008 Report Share Posted November 24, 2008 hmm albo źle sformuowałem albo źle zrozumieliście. Chodzi mi o to że: kolega wprowadza limity, robi mechanikę gry a strzelanka ogranicza się do "wy tu my tam - strzelamy". Także moim zdaniem albo robimy zwykłą niedzielną strzelankę albo po prostu coś bardziej rozbudowanego, z innymi celami, zadaniami etc itd. - porównanie do milsima było może nie fortunne, ale chodzi po prostu o to by dążyc w tą strone a nie do czegoś takiego jak ten scenariusz.. A ograniczenie 700 kulek to jak dla mnie żadne ograniczenie..Chyba że ktoś ma 20 realcapów :) . Co do reszty zgadzam się z tym co napisał wyżej kolega Sybir. Może to nie scenariusz tworzony "na kiblu" ale przeczytaj sobie np scenariusz jarka2707 (przyklejony w tym dziale).. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
_Zygus_ Posted December 29, 2008 Author Report Share Posted December 29, 2008 (edited) No właśnie hehe wymyśliłem go na kiblu... :-F <żart> Spróbuje dopracować tylko możecie mi podpowiedzieć co i jak. Czytałem ten scenariusz jarka i jestem pod wrażeniem. Będę dążył do ulepszania Edited December 29, 2008 by _Zygus_ Quote Link to post Share on other sites
Sybir Posted January 5, 2009 Report Share Posted January 5, 2009 Cieszę się, że kolega wziął uwagi na poważnie a nie obraził się na "starych marudów" :) Życzę zatem powodzenia i cierpliwości w dopracowywaniu scenariusza! Quote Link to post Share on other sites
LaY Posted January 24, 2009 Report Share Posted January 24, 2009 Myślę że należałoby dodać zadania dodatkowe bo bez tego wyjdzie zwykła jebanka. Do tego jakaś rozbudowana historia która już na starcie pozwoliłaby wczuć się w rolę. Żołnierzy rosyjskich powinno być trochę więcej ze względu na to że Polacy i NATO będą okopani. System ran jest dość ciekawy ale wielu ludzi może go nie skumać (są tacy). Trochę pracy i może z tego wyjść całkiem fajne dzieło, na razie jeszcze strzelanka jebanka. Powodzenia w udoskonalaniu bo pomysł ciekawy. :wink: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.