Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Z małą pomocą Thora, uplotlem to coś:

Jest to mój pierwszy scenariusz ale nie pierwszy tekst.

 

Akcja osadza się w fikcyjnej przeszłości.

 

HEAD FIRST

 

Wprowadzenie:

 

W czasie zimnej wojny rząd USA zdecydował się na atak nuklearny na Związek Radziecki. Plan polegał na odpaleniu dużego arsenału rakiet z głowicami atomowymi. Stało się to, 14 Lipca, 1983 roku, o godzinie 14:00 czasu Moskiewskiego,

Gdy na starą ziemię dotarła wiadomość o rakietach, prezydent zarządził natychmiastową ewakuację całego rządu i dowództwa wojskowego do tajnego schronu nieopodal Moskwy.

Znajdował się on kilkaset metrów pod ziemią, oddzielony od powierzchni wieloma warstwami żelbetonu i stali, co, przynajmniej zdaniem ZSRR miało uniemożliwić jego zniszczenie.

USAAF miał jednak asa w rękawie. Bombowce z systemem stealth dokonały bombardowania na bazę, używając głowic o łącznej sile 30 megaton. Wstrząs wywołał zawalenie się podziemnych korytarzy. W tym momencie wszyscy komunistyczni przywódcy, zdolni do wydania stosownych rozkazów, zginęli.

USA wysłała cały swój arsenał w państwo przeciwnika, dając możliwość potencjalnego unieszkodliwienia 95 % sił wojskowych przeciwnika. Jednocześnie wysłała swoją flotę jako zabezpieczenie przed ewentualnymi okolicznościami. Zanim zostanie wydany pierwszy rozkaz nakazujący odpowiedzi militarnej minie conajmnej 48 godzin.

Jest jednak nadzieja dla ZSRR. Generał Aleksji Łukow przebywający w czasie ataku na wakacjach, ma stosowne prawa. O godzinie 22:06, czasu Moskiewskiego, zostaje zabrany na pokład helikoptera w drodze do jakiejkolwiek bazy wojskowej.

Jednak helikopter zostaje uszkodzony i rozbija się w lesie, jednak nie ma pewności co do zabicia Łukowa.

W reakcji na to uniwersalny okręt desantowy USS”Tarawa”, wysyła pluton Marines do zbadania sytuacji. Lądują oni na plaży niedaleko miejscowości Korga i kierują się w kierunku wraku.

Dowództwo wysyła też drużynę SF w samolocie.

 

ROZPOCZĘCIE AKCJI:

Czas: 5:00 15 Lipca, 1983 roku.

 

Helikopter Łukowa rozbił się i przeżyły tylko dwie osoby. Generał ma złamana nogę i nie może się poruszać samodzielnie. Cały jest tylko jego osobisty ochroniarz, który służy w Specnaz od 20 lat i jest wystrojony orderami jak choinka. Łukow przygotował dla niego aktówkę z kodami autoryzacyjnymi, którą ochroniarz musi dostarczyć do radiostacji i nadać. Radiostacja jest w punkcie startu Rosjan i może zostać zniszczona.

 

Marines wylądowali na brzegu i są w odległości niecałego kilometra od wraku. Samolot z żołnierzami ze Special Forces pod przywództwem pułkownika Jacka O`Neilla, dotrze na miejsce w ciągu 30 minut od rozpoczęcia gry. Mają oni za zadanie zniszczyć aktówkę z kodami i zabić generała.

W pobliskiego garnizonu wyruszył cały pułk żołnierzy, którzy patrolują las w poszukiwaniu generała.

 

Kody autoryzacyjne mogą posłużyć USA do unieszkodliwienia silosów przeciwnika. Oficer Marines oraz szef SF mają podręczne radia, dzięki którym mogą nadać je do dowództwa. W takim wypadku misja kończy się sukcesem i muszą wracać na plażę.

Tak samo jest z generałem, jednak USA radiem go nie prześlą, tylko zaciągną do plaży i na statek.

 

 

TEREN I REKWIZYTY:

Promień mapy wynosi gdzieś 300-500 metrów. Wrak znajduje się na jej południu. Punkt ewakuacji ZSRR znajduje się na wschodniej krawędzi mapy a USA na północnej, skąd odpłyną na pontonach. SF wylądują na spadochronach na południu.

Mapka: http://img221.imageshack.us/my.php?image=headfirst2gi5.jpg

 

Na mapie znajdują się 3 punkty respawnu Rosjan. Najlepiej, żeby były to jakieś auta(szyby przykryć tekturą). W każdym musi znajdować deseczka z zaczepioną u góry szmatką, którą żołnierze USA mogą zdjąć aby zablokować respawn Rosjan. Raz zdjętej szmatki nie da się ponownie założyć.

Obszar to typowa tajga. Za wrak można użyć jakikolwiek zniszczony samochód, więc nie jest to jakiś wymagający scenariusz. Jedynym zmartwieniem jest oznaczenie randevou obu drużyn, za pomocą szmatek lub czegoś podobnego.

 

Potrzebna jest naturalnie aktówka z seriami kodów w środku, coś co wygląda jak radiostacja, dwa „niby radia” przenośne, fiolka z wodą(dla generała) i cokolwiek co nie jest na tej liście a jest w scenariuszu.

 

SIŁY:

Drużyna 1:

Rosjanie: 20-30 osób. Uzbrojeni jak Ruskowie, mają punkt ewakuacji na wschodniej krawędzi mapy. Dawaj tu najgorszych graczy(nie mów, że są najgorsi J). Broń do wyboru, do koloru. Karabiny, pistolety, gumowe siekierki itd.

Cele:

-dopilnuj aby aktówka została dostarczona

-uratuj generała

Lub pokonaj wszystkich wrogów.

 

Łukow: Jest ranny i ledwo może się poruszać, a co dopiero strzelać. Dawaj tu gościa co najlepiej umie grać role. Może być ubrany po cywilnemu ale jak masz mundur ZSRR nie zaszkodzi. Aby go prowadzić potrzeba dwóch ludzi. Aby w ogóle można było go ruszać, trzeba majstrować przy jego nodze 10 minut. Gdyby porwali go Amerykanie ma przy sobie fiolkę z cyjankiem([tzn. z wodą] chyba, że ktoś chce być przekonujący). Można mu ją zabrać.

Z powodu środków przeciwbólowych, które zażył jest niezdolny do dowodzenia.

Cele:

-uratuj się

-w razie pojmania przez Jankesów wypij truciznę

 

Specnaz: 1 as, wśród asów. Daj tu najlepszego gościa jakiego znasz. W razie czego obejmuje dowodzenie:

Cele:

-dostarcz aktówkę i nadaj kody przez radio

-pomagaj Rosjanom

 

Drużyna 2:

Marines: 16-24 osoby. Daj tu średnich graczy, mają mocny łańcuch dowodzenia.

SF: 8-10 osób: Lepsi gracze, ich szef ma zwierzchnictwo nad Marines.

Cele: (trzeba wykonać tylko jeden punkt)

1 -zniszcz aktówkę i zabij generała

2 -przejmij aktówkę i nadaj kody do dowództwa

3 -porwij generała do randevou.

4 – zniszcz radiostacje i zabij generała

 

Istotne elementy rozgrywki.

-panuje tajemnica, oprócz odprawy i zasad gry9respwny itd.)

-gdy Marines dowiedzą się o co chodzi z tymi respawnami, na pewno będą starali się je zniszczyć. Najlepszą taktyką jest dostanie się do tymczasowo nieużywanego respawnu aby unieszkodliwić niestrzeżony obiekt. Obleganie respawnu jest wręcz idiotyczne ponieważ, siły przeciwników są nieograniczone.

-USA ma szeroką skalę zwycięstwa

-Rosjanie na początku, mają dobrą sytuację ale muszą uważać na wszystko

 

KWESTIA ŚMIERCI:

Łukow: One shot, one dead.

Specnaz: Respawnuje się tak jak reszta Rosjan

Rosjanie: Jako, że mają praktycznie nieograniczone siły, posiadają trzy punkty respawnu oraz swoją lokacje początkową, które wypadało by bronić, ponieważ amerykanie mogą je unieszkodliwić.

SF i Marines:

Każdy żołnierz posiada 3 punkty trafień(tu nie chodzi o to, że cię muszą trafić trzy razy). Po postrzale, kładzie się na ziemi... itd. itp.

Różnica polega na tym, że potrzeba znacznie mniej czasu aby opatrzyć żołnierza.

-Kolega może to zrobić w 240 sekund(ha! Liczyć:P).

-Medyk, może to zrobić w 2 minuty. Wygodnie jeśli byłby wyposażony w stoper.

Po zranieniu, obwiązuje się prawe ramie bandażem, po drugim, lewe, przy trzecim głowę.

Ponadto jeśli jesteś ranny trzeci raz. Leczenie trwa dwa razy dłużej i nie obejdzie się bez pomocy medyka.

Każdy posiada jeden opatrunek dla siebie a każdy medyk posiada 6.

Jest jeden medyk na 4 osoby.

 

PRZYKŁADOWE ODPRAWY:

Każdy dostaje do łapy Wprowadzenie. Dostaje tez do łapy cele misji.

Odprawa Łukowa:

8:06 po ataku.

Mały liścik papieru w teczce, dostarczonej mu przez pilota.

Aleksji, jeśli wszystko poszło dobrze, jesteś teraz na pokładzie śmigłowca w drodze do bazy. Wiesz pewnie też co się dzieje. Niestety radiostacja nie ma zasięgu, wiec musisz dostarczyć kody autoryzacyjne. Proszę też abyś gdzieś je spisał w razie wypadku. Tylko ty żyjesz! Z całego szefostwa nuklearnego! Te kody muszą trafić do radiostacji.

Generał Wasilij Terakow.

 

Odprawa osobistego ochroniarza:

15 godzin po ataku.

Zostaw mnie Mark. Nie ruszę się stąd. Jestem za ciężko ranny. Weź tą teczkę. Są w niej kody autoryzacyjne. Gdzieś w pobliżu musi być radiostacja. Idź! Szybko!

 

Odprawa Rosjan:

14 godzin po ataku.

Gdzieś w tym rejonie rozbił się helikopter z generałem. Macie go znaleźć i przyprowadzić całego. Generał Terakow mówił coś o jakiejś teczce, to też znajdźcie. I ty oficerze, pilnuj tych ludzi, a także radiostacji. W razie czego przyślę ci więcej ludzi w autach. I śpieszcie, bo Родину в руинах!

 

Odprawa Marines.

11 godzin po ataku.

Dobra, chłopcy i dziewczęta. Pewnie zastanawialiście się dlaczego ta łajba płynie w kierunku brzegu.

Otóż mamy zadanie z góry. O 11 (to po angielsku:P) nasz ptaszek rozwalił pewien helikopter z rosyjskim generałem. Otóż generał ma kody do silosów! Otóż, wiadomość, że nawet jeśli zginął mógł sobie to gdzieś spisać i to musimy znaleźć! Otóż, na pewno nie dopuścić, żeby wpadło w ręce wroga! Nie znamy lokalizacji wraku, więc będziemy szukać.

 

Jeśli generał przeżył i ma ze sobą teczkę, trzeba mu ją odebrać, a jego zabrać na tą łajbę aby posmakował dań w mesie. A na pewno, nie pozwolić aby dotarł do jakiejkolwiek radiostacji. Zrozumiano?

 

Możemy się spotkać z kilkoma soldatami z Rosji więc uważajcie żeby wam niczego nie wcisnęli a zwłaszcza ołowiu za prawie darmo.

 

Niestety nie ma czasu aby poopowiadać wam o rozmaitościach tego terenu, but is no time to waste, talking about hills, and rivers.

 

Odprawa SF.

11.36 po ataku. Baza NATO w Norwegii.

Nasz myśliwiec zestrzelił rosyjski helikopter nieopodal miasta Korga. Jest na nim generał Łukow, razem z kodami do silosów i tym podobne. Musimy się tam dostać i pogadać z Marines, którzy będą tam niedługo i pewnie lepiej znają sprawę.

Wiemy tylko tyle, że teczka z dokumentami nie może trafić do radiostacji, a najlepiej żebyśmy przekazali te kody dowództwu przez radio. Wypadałoby też porwać generała, ale jeśli dostaniemy w łapy kody, nie będzie to konieczne.

Mogą tam być Rosjanie więc... do samolotu.

 

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

-Medyk nie może się sam opatrzyć, ale może powiedzieć komuś jak to zrobić.

-Powiedzmy, że Marines domyślili się o aktówce.

-Jeśli Rosjanin zostanie zabity na respawnie, czeka 15 sek. , żeby dało się cokolwiek z tym zrobić.

 

Wszelkie sugestie, pytania i quote mile widziane.

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze jaki sens ma zabicie Genrała przez SFy? Sa "PRO" więc raczej powinni go pojmać. Jeżeli tak to musisz zmienić system trafień dla generała.

 

Nadal to jest jedna wielka naparzanina wszyscy wszystkich mają wymordować a przy okazji jak nie zapomną zająć sie teczką.

 

Chcesz wprowadzić siły SF to musisz "zaprojektować" im odpowiednią opozycję. Zlikwiduj respy a wszyscy zaczną grać z głową. W innym przypadku będa ginać jak muchy po to żeby za chwile wrócić znów ...

 

Aaaa i jeszcze:

Moze kody trzeba dostarczyc w jakieś konkretne miejsce i tam ktoś powinien je odczytać, a np klucz ma ktoś ze specnazu?

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Moim skromnym zdaniem scenariusz jest fajny, tylko za dużo jest respawnów Rosjan.... Lepiej byłoby, gdyby ich w ogóle nie mieli.

 

Fajnie by się sTRZelało, gdyby Rosjanie mieli Kałachy oraz gdyby była taka prawdziwa, syberyjska zima:) No, może trochę przesadzam, ale śnieg, wg mnie, mile widziany.:)

 

Kody mogłyby być napisane w innym języku niż polski...:)

Edited by Foka
Link to post
Share on other sites
Kody mogłyby być napisane w innym języku niż polski...

Cyrylica mile widziana :D

 

Myślę że scenariusz świetny, lecz tak jak przedmówcy usunąłbym respy. Ewentualnie można dać po 1 respie na Rosjanina, ale Specnaz bez respów, on ma walczyć o przetrwanie a nie biegać sobie gdzie mu się podoba wiedząc że i tak się odrodzi. Zmniejszyłbym ilość medyków a po drugim trafieniu (tzn. po zabandażowaniu) Marines i SF wypadają z gry.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Good smart ass. :) . Racja. Jakoś to przeoczyłem.

 

Teren zmniejszyłem trochę ze względu, że trudno zorganizować większa powierzchnie na scenariusz, ale można rozgrywać na większym area, jeśli się takowy zdobędzie. Gra będzie prawdopodobnie lepsza, ze względu na pathfinding.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...