Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Dziwny problem ze sprężyną w GB


Recommended Posts

Witam

 

Dostałem swojego wymarzonego AKM od Cymy :)

Niestety. Na stocku replika nie strzelała, brakowało śrubki od kostki stykowej i parę rzeczy np. krzywo włożony antireversal.

 

Podpiąłem baterię i silniczek jedynie "tykał" przy naciśnięciu spustu. Myślałem batka rozładowana. 7 godzin czekania, podpinam i znów ten okropny dźwięk, lecz głośniejszy...

 

Otwieram GB , przy otwarciu tłok wystrzelił, tzn GB oddał normalny strzał , zupełnie jakby się gdzieś zablokował. Próbowałem bez sprężyny ruszać zębatkami, by sprawdzić podkładkowanie i wszystko chodzi jak należy, tłok cofa się prawidłowo.

 

Składam, 1 strzał, znowu to samo.

Kolejna myśl to za słaba bateria 8,4v 1100mAh, sprawna na 100%.

 

Wsadziłem sprężynę od AK47 Cymy (1 seria 280fps) i śmiga znakomicie. Po włożeniu 350fps-owej sprężyny z AK47 Tactical JG i AKS74U Boyia replika 1,2 strzały i tykanie.

 

M120 Systemy to samo. Nie mam pomysłu już co może być nie tak...

Pozdrawiam, liczę na pomoc.

Link to post
Share on other sites

Update.

 

- Odpada śruba silnika źle ustawiona

- Odpada prowadnica

- Odpada tłok

- Odpadają zębatki

 

Co ciekawe, włożyłem m120. 2 strzały na semi (2x spust wcisnąłem), strzeliło 2 razy i blokada. Zdjąłem silnik, śrubokrętem przesunąłem parę razy zębatkę silnikową by tłok się zwolnił i GB oddał strzał.

 

Włożyłem silnik znów, ale tym razem ustawiłem listwe selektora ognia na full-auto (nacisnąłem raz spust jedynie) i GB strzelał z 20 sekund ze słabym rofem (nie chciało mi się dłużej trzymać spustu niż 20 sekund) i nie było słychać spadku w dźwięku strzału, padnięcia baterii (cały czas jednakowo strzelało. Puściłem spust, włączyłem semi-auto naciskam, lekko naciąga i blokada....

Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem 3 prowadnice: z zestawu troque-up elementa metalowa, stockowa BOYI plastik, stockowa CM028 plastik (no i oczywiście od AKM stock) i to samo.

 

Wymieniłem tłok.

Dzisiaj będę batkę i silnik sprawdzał.

 

Chociaż jeszcze przychodzi mi na myśl kostka stykowa, bo replika blokuje się jak napisałem wyżej po odsunięciu się tego klocka z bolcem co go spust dociska do styków i ponownym kontakcie ze stykami. Może styki są za szerokie i trzeba je zgiąć.

Link to post
Share on other sites

Nie mogę już edytować posta, więc piszę.

 

Temat do zamnięcia, bateria była walnięta :)

Na 8,4v kumpla i m120 rof jest doskonały! :)

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Nie mów hop bo ja w HK416 miałem dokładnie to samo.

Po wymianie baterii na Firefox'a 8,4V 4000mhA zaczął lepiej działać ale i tak bez szału więc postanowiłem sprawdzić na innym silniku i się okazało że stokowy ma za duży opór. Nawet po wyjęciu jak palcami go obracasz to czuć różnice że chodzi ciężko w porównaniu z innymi

Po za tym najłatwiej sprawdzić podłączając miernik pod czas zacięcia, jeśli jest więcej niż 8,4v to znaczy że są za duże opory i bateria krótko pociągnie.

Bateria 8,4v z reguły po naładowaniu pokazuje ok 10,5v ale potem bardzo szybko spada do ok 8,5v i z takim napięciem działa bardzo długo. Jeśli karabinek zatrzymuje się przy większym napięciu niż ok 8,5v to znaczy że opory są za duże i silnik nie ma siły pociągnąć. Więc albo wymiana silnika albo zwiększenie napięci na np: 9,6v albo osłabienie sprężyny.

Po wymianie silnika (na taki sam tylko sprawny) bateria trzyma BARDZO długo na M120 :-)

Link to post
Share on other sites
Bateria 8,4v z reguły po naładowaniu pokazuje ok 10,5v

W stanie spoczynku.Wszystkie wykazują wyższe napięcie niż znamionowe.

 

potem bardzo szybko spada do ok 8,5v

Masz na myśli pod obciążeniem? To zupełnie normalne dla dobrze naładowanej 8,4.

 

to znaczy że opory są za duże i silnik nie ma siły pociągnąć.

Nic podobnego.W takim razie mój silnik też nie ma siły, bo LiPo 11,1 pokazuje pod obciążeniem 11 Voltów. Zanim wypowiedziałeś swoje nowatorskie poglądy powinieneś był wiedzieć, że silniki JG są jednymi z lepszych i mocniejszych.

 

Problem może być jeszcze w kiszastym okablowaniu, które w przypadku JG nie przedstawia się rewelacyjnie. Ale skoro strzela na lepszej baterii, to znaczy, że można olać.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

W stanie spoczynku.Wszystkie wykazują wyższe napięcie niż znamionowe.

Masz na myśli pod obciążeniem? To zupełnie normalne dla dobrze naładowanej 8,4.

Nic podobnego.W takim razie mój silnik też nie ma siły, bo LiPo 11,1 pokazuje pod obciążeniem 11 Voltów. Zanim wypowiedziałeś swoje nowatorskie poglądy powinieneś był wiedzieć, że silniki JG są jednymi z lepszych i mocniejszych.

 

Problem może być jeszcze w kiszastym okablowaniu, które w przypadku JG nie przedstawia się rewelacyjnie. Ale skoro strzela na lepszej baterii, to znaczy, że można olać.

 

Pozdrawiam.

 

I po co to całe sarkastyczne podejście?

Po pierwsze dobrze naładowana bateria nawet pod obciążeniem podaje znacznie więcej niż 8,4V.

Wykresu działania napięcia w akumulatorach nie będę ci rysował.

Po drugie jeśli szczotki silnika są zatarte to stawiają zbyt duży opór, a wtedy nawet przy 9V nie da rady naciągnąć sprężyny.

Po trzecie ja pisałem ogólnie o silnikach, a nie tylko o JG. Po za tym różnie może się trafić wykonany silnik.

Po czwarte tak jak wspomniałeś za opory oczywiście odpowiada również okablowanie jak i nie nasmarowane, zużyte lub źle spasowane elementy GB.

 

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...