Bilex Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 (edited) Własnie kończę ostatni etap przebudowy samochodu terenowego na opancerzony samochód przewidziany do udziału bojowego w milsimach ASG. Docelowo auto będzie podobne do Dzika lub jakiejś ciężkiej odmiany opancerzonego Land Rovera. W dachu części transportowej jest otwór przykrywany plandeką. W części transportowej moze siedzieć 4 do 8 osób desantu (liczebność desantu zależy od wyposażenia). Desant ma mozliwosc obserwacji przez wizjery na boki i do tyłu i prowadzenia ognia przez otwory strzelnicze. Ostatnim etapem przebudowy bedzie zamontowanie broni głównej, czyli jak zakładam jakiegoś CKM. Prosze o informacje i podpowiedzi jak to zrobić oraz ogólne sugestie w tym temacie. Zastanawiam się: 1) jakiego Guna zainstalować? 2) jak skonstruować uchwyt tak żeby po pierwsze można było łatwo prowadzić ogień okrężny i po drugie żeby była mozliwość schowania uchwytu i broni do przedziału desantowego po zakończeniu gmilsima? 3) czy istnieją jakieś istniejące rozwiązania w realu lub w świecie ASG? 4) jak malować samochód: camo - jeśli tak to jakie? może oliwka lub ciemna zieleń? coś innego? 5) planuję zainstalowanie 7 mentrowego rozkładanego masztu do radiostacji. Zupełnie brak mi koncepcji jak to zrobić. Rozkładane maszty pneumatyczne dostępne w demobilu są zbyt masywne. Jeśli ma ktoś jakieś propozycje to proszę o propozycje poniżej i jeśli ktos ma ochotę o dyskusję. Po weekendzie zamieszczę zdjęcia z warsztatu. Pozdrawiam Bilex Edited March 28, 2009 by Bilex Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Może trochę pomogą moje linki: http://rangershop.pl/product-pol-114675185...ochodowego.html http://rangershop.pl/product-pol-114675168...hodu-na-MG.html Quote Link to post Share on other sites
penio151 Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 (edited) Ja w mojej replice MG34 (własnej konstrukcji) zrekonstruowałem uniwersalny montaż. Składa się on z 2 szyn na karabinie i odpowiednim montażu na dwójnogu i trójnogu. Może ci się przydadzą fotki: Montaż w kształcie półkola zakłada się na lufę i obraca o 180 stopni, klinuje się między szynami. Edited March 28, 2009 by penio151 Quote Link to post Share on other sites
Bilex Posted March 28, 2009 Author Report Share Posted March 28, 2009 pidzejfat - dzieki!!!!! Co prawda ja już mam otwór prostokatny, co będziesz mógł zobaczyć na zdjęciach, ale okrągłe mocowanie zamontuję w dachu kabiny nad siedzeniem pasażera! penio151 - napisz więcej prosżę o samej replice swojej konstrukcji. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Dodam, iż replika jakby miała trochę bebechów miała wmontowana to by można poprowadzić zasilanie z akumulatora samochodowego. Koszta mniejsze, większy ROF [ewentualnie opornik jakiś dać]. Prawie jak Minigun. Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
Bilex Posted March 28, 2009 Author Report Share Posted March 28, 2009 Dodam, iż replika jakby miała trochę bebechów miała wmontowana to by można poprowadzić zasilanie z akumulatora samochodowego. Koszta mniejsze, większy ROF [ewentualnie opornik jakiś dać]. Prawie jak Minigun. Pozdro. OK, pomysł jest do zrobienia, tylko jaka replika???? Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 (edited) Chyba M249 by było dobre. Tylko problem ze stojakiem. Może by można na RISa dać stojak. Podaj jakie fundusze masz na replikę bo nie wiemy czy chinola czy coś z innego świata. EDIT: Tu masz linki do sklepów z KM: 1. http://asgshop.pl/sklep/catalog.php?cat=81 2. http://www.taiwangun.com/shop,list,004 O RIS to mi o takie coś chodziło: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2150 Pozdrawiam serdecznie. PS: MINIGUN: Minigun: http://www.wgcshop.com/pcart/shopper.php?i...4L_srch_minigun http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=25524 http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=25523 http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airs...il?prodID=22396 Pozdro. Edited March 28, 2009 by grzechotnik Quote Link to post Share on other sites
Bilex Posted March 28, 2009 Author Report Share Posted March 28, 2009 Na replike moge przeznaczyć maksymalnie, łącznie z wykonaniem zamocowania 2500 PLN. moge sam z soba powalczyć o to aby wykroić większe środki, ale pewnie będzie to się wiązało z przesunięciem w czasie ostatniego etapu. Dziekuję! Quote Link to post Share on other sites
Bilex Posted March 28, 2009 Author Report Share Posted March 28, 2009 3500 dolarów, to się nazywa napotkac ukryte koszty :wink: ale nic to, po zakupie samochodu cena nowych opon przewyższyła cenę zakupu auta więc może z repliką będzie tak samo ;-) Jeśli ktoś może coś więcej doradzić to chętnie poczytam inne opinie. ==> Grzechotnik - wielkie dzięki! Quote Link to post Share on other sites
Bilex Posted March 28, 2009 Author Report Share Posted March 28, 2009 (edited) Zapraszam do galerii: http://img256.imageshack.us/gal.php?g=img0...00903271206.jpg zamieściłem 3 zdjęcia z końca 3 etapu przebudowy (fotki zrobione w trakcie roboty). oraz jedno, na ulicy po zakończeniu 2 etapu. Jako ciekawostka, etapy do tej pory były nastepujące: 1) Uruchomienie pojazdu, i doprowadzenie go do stanu w którym można go rozpędzić i zatrzymać. 2) Wymiana opon i uszczelnienie silnika oraz regulacja skrzyni biegów i naprawa zawieszenia 3) instalacja osłon, strzelnic, zamocowań do siatki maskującej i plandeki, usunięcie zbędnej szpachli i przygotowanie do malowania, wycięcie otworu w dachu, instalacja wizjerów z poliwęglanu. W tym miejscu jestem z projektem, kolejny i ostani etap obejmuje: 4) malowanie na wybrany matowy kolor, instlacja uchwytu i repliki, instlacja masztu antenowego, wyposażenia wnętrza ( radia, stolik sztabowy, uchwyty na broń, komputer dowódcy zespołu, instlacja elektryczna wewnętrzna, gps) jako że na Forum jest jak zakładam masa osób z dużym doswidczeniem i głowami pełnymi pomysłów liczę, że 4 etap uczyni z pojazdu rzeczywiście użyteczny pojazd milsimowy ASG dzięki Waszym uwagom. Edited March 28, 2009 by Bilex Quote Link to post Share on other sites
penio151 Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Po przebudowie nie będziesz miał problemów z rejestracją auta i przeglądami? Quote Link to post Share on other sites
Bilex Posted March 29, 2009 Author Report Share Posted March 29, 2009 (edited) Osłona przednia jest na zawiasie i może być położona na masce lub zdemontowana przez 2 osoby w kilka minut. Osłony boczne są przykrecane ( do ramy drzwi dospawałem kawalki pręta gwintowanego). mam nadzieje, że nie będzie wiekszych problemów z rejestracją i przegladami. w tej chwili mam samochód zarejestrowany i z waznym przeglądem technicznym do czrwca 2010. jeśli się okaże, ze za rok będą problemy, to wtedy będę się martwił. Zakładam jednak, że jakas forma nacisku sprawi, że to i tamto zostanie niezauważone i pieczątka pojawi się w dowodzie rejestracyjnym :) Edited March 29, 2009 by Bilex Quote Link to post Share on other sites
penio151 Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Pieczątka pieczątką, ale przyjaciele na drodze stoją i też mają swoje zdanie :) Co do opcji repliki...jest tego sporo, zależy co lubisz, najlepiej przybliż pochodzenie(narodowość) broni. Najtańszą opcją jest zdaje się M249 , najdroższe są Browningi, współczesne wersje MG, M60, karabiny systemu gatling, stoner itd. Quote Link to post Share on other sites
Bilex Posted March 29, 2009 Author Report Share Posted March 29, 2009 (edited) Jesli będa problemy to będe auto woził lawetą i tak już o tym myslałem z racji kwestii zuzycia paliwa. Zobaczymy jak będzie sądzę jednak że skoro kolega ze Słupska jeździ SKOTEM i nikt go się nie czepia to i ja nie będę miał problemów. Jeśli chodzi o CKM, to rzeczywiście szukam CMK (ze wskazaniem na ciężki :-) ). mam już jedno minimi i sądzę, że bardziej będzie pasowało coś większego. Niestety nie mam zbyt wielkiego rozeznania w swiecie replik, a w naszych sklepach głównie widze minimi i M60. Jesli możesz podać namiar na miejsce gdzie można zakupić coś większego, niekoniecznie w Polsce to będzie super. Edited March 29, 2009 by Bilex Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Był w newsach kiedyś zestaw konwersyjny co .50cal wymagał tylko bebechów zależnie od m249 lub m14 a kosztował ~200$ trzeba by pogrzebać... Szukałem już trochę i nie znalazłem... O! jest: http://www.wmasg.pl/aktualnosci/ciekawostek_ciag_dalszy/748/ ew. jak jest więcej pieniędzy: http://www.wmasg.pl/aktualnosci/informacje_rynkowe/655/ Powodzenia i pozdrawiam Wojdatuz Quote Link to post Share on other sites
penio151 Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Nasza polska firma zrobiła przecież PK http://www.heavyasg.com/pkm.htm Można nawet poprosić o zrobienie montażu. Quote Link to post Share on other sites
dzaca Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Przeglądałem zdjęcia, i przyszło mi na myśl, że jeśli pojazd będzie użytkowany w terenie (średnie błoto) w momencie, w którym będziesz miał przykręconą osłonę na przednią szybę możesz mieć problemy z widocznością, wycieraczka z tego, co widzę będzie zbierać brud z blachy omijając szybę. Co do masztu warto oprócz rur PCV można też rozejrzeć się za starymi jednoczęściowymi masztami do windsurfingu, ich zaletą na pewno będzie waga i cena. Na allegro są to grosze, przy odrobinie szczęścia w samym Trójmieście znajdziesz też ludzi, którym to po prostu zalega w domu, i chętnie oddadzą byleby się tego pozbyć. Quote Link to post Share on other sites
Bilex Posted March 29, 2009 Author Report Share Posted March 29, 2009 Był w newsach kiedyś zestaw konwersyjny co .50cal wymagał tylko bebechów zależnie od m249 lub m14 a kosztował ~200$ trzeba by pogrzebać... Szukałem już trochę i nie znalazłem... O! jest: http://www.wmasg.pl/aktualnosci/ciekawostek_ciag_dalszy/748/ ew. jak jest więcej pieniędzy: http://www.wmasg.pl/aktualnosci/informacje_rynkowe/655/ Powodzenia i pozdrawiam Wojdatuz OK dzieki wielkie! tego typu broń będzie pasować. Jeśli Tobie Wojdatuz lub komus innemy wpadniew oko lub przewinie się przed nosem jakaś oferta na tego typu sprżet to walce do mnie na PW! Pozdrawiam Przeglądałem zdjęcia, i przyszło mi na myśl, że jeśli pojazd będzie użytkowany w terenie (średnie błoto) w momencie, w którym będziesz miał przykręconą osłonę na przednią szybę możesz mieć problemy z widocznością, wycieraczka z tego, co widzę będzie zbierać brud z blachy omijając szybę. Co do masztu warto oprócz rur PCV można też rozejrzeć się za starymi jednoczęściowymi masztami do windsurfingu, ich zaletą na pewno będzie waga i cena. Na allegro są to grosze, przy odrobinie szczęścia w samym Trójmieście znajdziesz też ludzi, którym to po prostu zalega w domu, i chętnie oddadzą byleby się tego pozbyć. Dzaca. świadomie zdecydowałem się na takie rozwiązanie bo fabryczna wycieraczka nie zapewnia prawidłowego zbierania nawet wody nie mówiąc już o błocie. Nad każdym z przednich wizjerow zamontowana będzie wycieraczka ze spryskiwaczem od tylniej szyby cinquecento, jej zadaniem będzie oczyszczanie poliwęglanu w wizjerze. Rozważę pomysł z masztem od windsurfingu. Dzieki Quote Link to post Share on other sites
dzaca Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 (edited) Zdradź mi proszę jaki tam siedzi silnik, mam nadzieje że na tyle mocny żeby w miarę porządnie jechać z pełną załogą i płytami. W razie czego popytam czy da się tanim kosztem i bez specjalnej rzeźby wrzucić coś mocniejszego. Pozdrawiam i życzę wytrwałości w realizacji projektu Edited March 29, 2009 by dzaca Quote Link to post Share on other sites
Bilex Posted March 29, 2009 Author Report Share Posted March 29, 2009 Dzaca: mam silnik od Mercedesa. 2.7 diesel. tzw kaczuszka. jeśli możesz coś podrzucić w związku z silniekiem to zapraszam. Konie mechiczne w tym silniku gdzieś sobie poszły, ale pracuje aby to zmienić. Quote Link to post Share on other sites
dzaca Posted March 30, 2009 Report Share Posted March 30, 2009 (edited) Generalnie, jeśli nie mylę go z opiniami o 2.4 to z tego, co wiem ląduje w większości starych radzieckich terenówek. Jeśli coś się będzie z tym działo to naprawi to każdy wiejski magik, za rozsądne pieniądze. Generalnie, więc dobry wybór. Jeśli maszt będziesz robił z windsurfingowego to daj znać na PW puszczę wici po znajomych, i przejrzę garaż może coś sie znajdzie. Pozdrawiam Edited March 30, 2009 by dzaca Quote Link to post Share on other sites
Vault13 Posted June 15, 2010 Report Share Posted June 15, 2010 Może zamontuj RPK? replika dość tania, duża, świetne osiągi no i z częściami nie ma problemu. No ale ma swoje wady; jest nieporęczna i wygląda paskudnie jak każde ak zresztą. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted June 15, 2010 Report Share Posted June 15, 2010 1 rok i 3 miesiące? Łopatka? Platynowa? Quote Link to post Share on other sites
Guest Kret Posted June 16, 2010 Report Share Posted June 16, 2010 Wszelakowoz mlody czlowiek uczynil dobro. Przejrzalem jeszcze raz watek i pare spraw mi sie rozjasnilo. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted June 21, 2010 Report Share Posted June 21, 2010 A tutaj pare metod profesionalistow. Moze nie tak turbo taktyczne, ale jak widac daja rade w boju ;) http://lh3.ggpht.com/_i3QjjY9ytAI/S9hVo26b...SF%20(1279).jpg KLIK 1 KLIK 1 KLIK 1 KLIK 1 KLIK 1 KLIK 1 KLIK 1 Gdzies w galeriach mam tego wiecej - trzeba tylko poszukac. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.