żylet Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Witajcie Postanowiłem stuningować swojego nawiutkiego SA58 OSW ze stajni CA Ze stocka wyleciało wszystko Wstawiłem: - nowe łożyska kulkowe bo do CA nie mam zaufania; - zęby helikalne STU systemy ; - tytanowy tłok DF ; - antireversal promka; - okablowanie niskooporowe z wytrzymalszymi stykami - polerowany cylinder Guardera typ 1 - zestaw cichych głowic Systemy - spring M130 guardera - podkładki promka i systemy - silnik Systema MAGNUM - preclufa 373 mm 6.01mm PDI - gumka systemy i dystanser shark madbulla Lufa chowa się w tłumiku M100. Po wypodkładkowaniu zębów zacząłem wszystko składać w całość. I tu uwaga. Podczas tuningu tej giwery najwięcej zabawy jest z dyszą. Fakt jest uszczelniona ale ma taką średnicę wewnętrzną, że nie chce wejść na prowadnice niektórych głowic cylindra. I tak o promku który leżał w domu mogłem zapomnieć. Na głowicę SYSTEMY z cichego zestawu weszła ale z dużym oporem - za dużym !!! Po 100 strzałach głowica się rozpadła i musiałem pozostawić mosiężną CA jaka była w stocku :???: Problemów ciąg dalszy... Po poskładaniu wszystkiego pierwszy pomiar na chrono - liczyłem na jakieś 440 fps a tymczasem wynik 320 fps !!! Rozebrałem i jeszcze raz sprawdziłem cały układ - zafiksowałem skur stockową głowicę CA z cylindrem żeby tam nic nie spieprzyło - cyjanoakrylan - czyli na amen :mrgreen: ... kolejny pomiar na chrono 321 fps !!! - cho*era co jest ? Sprawdziłem umieszczenie gumki w komorze - wydaje się ok tymbardziej, że zmieniałem gumy wiele razy, rozebrałem gb i sprawdziłem czy nie wypodkładkowałem za wysoko zębatek w wyniku czego popychacz nie miałby miejsca na swobodną pracę ... Wszystko działało jak należy - po zwolnieniu przez zębatkę popychacz spokojnie powracał z dyszą do początkowego położenia... Pozostało tylko jedno - nieszczelność w układnie dysza - gumka w komorze HU CA w tym modelu zafundowało ładną staowoą komorę z bębnem nastawczym hu znaną użytkownikom modelu SIG marui czy G36. Wyglądało na to że dysza podczas strzału nie doszczelnia się z gumką i tamtędy zwiewa powietrze. Zakupiłem uszczelnioną polimerową dyszę DF do Siga i G36 Stockowa uszczelniona dysza jest odrobinę krótsza od sigowskiej. Najdłuższa z nich jest ta z G36. Rozebrałem GB zostawiając cylinder z głowicą, popychaczem i zębatką tłokową i dolączając samą komorę HU sprawdzałem, na której z dłuższych dysz powinno bezproblemowo podawać kulki patrząc w świątło ich wlotu w komorze W przypadku dyszy do G36 miałem obawy ponieważ maksymalnie cofnięta w cyklu ledwie znikała ze światła wlotu kulki, ale dysza dedykowana do siga pewnie chowała sie zostawiajać wolny wlot. Ma to szczególne znaczenie przy dużym rofie bo na singlu obie powinny działać . Założyłem dyszę do Siga, złożyłem wszystko spowrotem i pomiar na chrono. I znowu przegięcie - ale tym razem na plus :mrgreen: Pomimo, że nie mam zamontowanego zestawu Bore up na spężynie M130 chrono wykazało na exelu .20 470fps :twisted: + - 1 Część to pewnie zasługa lufy 6.01 PDI , część cyjanoakrylanu na połączeniu głowica cylindra - cyliner, no i wreszcie doszczelnione połączenie dysza - gumka hu 8-) Wygląda, że z takiego zestawiku po włożeniu borka będzie można wycisnąć koło 500 fps na M130 ;-) Ile razy o tym pomyślę gęba mi się śmieje ;-) Druga rzecz, która mnie irytowała w falu ze stajni CA ho stalowe hi-capy grzechoczące jak grad walący po dachach :???: Tu też znalazłem rozwiązanie znacznie poprawiające tą wadę. Trzeba kupić np w Obi "ekran zagrzejnikowy" - sprzedawane w rolki styropianu o wymiarach 5m x 0,5m x 3mm. Rolka kosztuje kilkanaście zeta i zjednej strony jest wzmocniona folią aluminiową.Wystarczy rozebrać hi - capa i w miejsca , w których kulki stykają się bezpośrenio z metalową ścianką magazynka wstawić docięte elementy z wymienionego ekranu fofią metalową na zewnątrz. Efekt - zmiejszczenie początkowej pojemności magazynka z 550 - do około 520 BBS i pięknie wytłumione grzechotanie :) To by było na tyle Pozdrawiam żylet Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Nie ma w tych 470 nic dziwnego ;) Ja mam 465-470 na M130 guardera, 440 na m120 guardera i 420 na M110 guardera. Bez BU na lufie KMa 550mm. Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted March 28, 2009 Report Share Posted March 28, 2009 Nie pamiętam do jakiej repliki ale też miałem problem z doborem dyszy , a nie chciałem piłować końcówki , dałem coś takiego i problem zniknął : http://www.taiwangun.com/shop,show,1133 Quote Link to post Share on other sites
żylet Posted March 29, 2009 Author Report Share Posted March 29, 2009 Nie ma w tych 470 nic dziwnego ;) Ja mam 465-470 na M130 guardera, 440 na m120 guardera i 420 na M110 guardera. Bez BU na lufie KMa 550mm. Tylko że ja to mam na lufie prawie 20 cm krótszej ;-) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 29, 2009 Report Share Posted March 29, 2009 Z ciekawości sprawdzałem na stockowej lufie CA 363mm i wyniki były mniejsze o 3-4fpsy. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.