Darg Posted July 13, 2009 Report Share Posted July 13, 2009 (edited) Johann, pytanko, a jak komora hopup? Daje radę czy lepiej wymienić? I jeszcze, do M130 wymienić głowicę cylindra? Bo na zdjęciu wyglądała na taką plasticzaną trochę. Edited July 13, 2009 by Darg Quote Link to post Share on other sites
Darg Posted July 18, 2009 Report Share Posted July 18, 2009 (edited) Ok, replika przyszła. Pierwsze wrażenie niesamowite. Widać że ma się w rękach kawał repliki, oznaczenia fajnie zrobione, na body FN, na lufie 5,56 i jeszcze jakiś mały dopisek na szynach ris. Wgłębiamy się, okładziny na risy, jedna pasuje a druga skrzywdzona przez małe chińskie łapki. Blaszka która blokuje ją na risach zamiast regularnego kształtu poszerzała się przez co blaszka odstawała i nie blokowała osłony, która latała wesoło po całym risie - ale co chińczyk nie dokończy... obcinak do metalu w dłoń, wyrównane i wszystko pasi. Bardzo mi się podoba to, że można przymocować pas pomiędzy body a kolbą - kolega ma M16 i pas nośny mocuje do podstawy kolby, od spodu - jego kolba tragicznie to znosi, fatalne miejsce na pas nośny. Dość pomocne jest też dodatkowe mocowanie przednie dzięki czemu z przodu pas także podpina się z boku repliki. Idziemy dalej, blokada komory zamkowej, działa ładnie, blaszka wygląda tak "realsteel" xf, na wszystkie otworzenia blokowało się bez problemu, zwalnianie tak samo. Teraz głębiej w replikę. Kable, widziałem je tylko przy wtyczce baterii i od razu widać, że lekko żałosne. Teraz głębiej w opakowanie repliki, znajdujemy wycior... z uśmiechem na twarzy przymierzamy do lufy... i robimy rotfla z przerzutami na ścianę, wycior za krótki, ma niecałe 48cm także jest za krótki nawet jak wepchnie się go całego do lufy. Potem idziemy do atrapy puszki, to to jest nawet śmieszne, wyglądało jak kupione na bazarze, taki tani plastik, ale jak się oblepi nalepkami to zaczyna normalniej wyglądać, byle nikt tego nie dotykał! to pozory pozostaną. Co do praktyczności, kwestionował bym to, że zmieści się tam baton, puszka jest za płaska, prędzej jakiś wafelek albo M&Msy. Może też być zestaw imbusów albo zapasowa paczuszka kulek. Coś pominąłem? Pas nośny, solidny, grupy, materiał trochę gryzący ale bardzo fajne ma klamry. Magazynki jakie z nim kupiłem to metalowe low-capy na 68 kulek, te co na taiwangunie są. Podają ładnie, lekko się chybotają ale to minimalnie. W środku mam wstawiony tłok tytanowy DFa, sprężyna M120 Mad oniona i silnik PJ o zwiększonym momencie obrotowym. Replika ma ~420fps. Na razie przestrzeliwałem ją tylko w domu na odległość góra 10 metrów, wyniki nie wiem jak opisać, jak ktoś mi powie co, to wtedy napiszę xf ale ja jestem zadowolony. W drodze na pewno będzie gumka HU systemy, zastanawiam się jeszcze nad preclufą, najpewniej wybór padnie na Madbulla. A no, replikę brałem z taiwanguna, oznaczenia ma wszystkie, te ich zdjęcia sią jakieś do duluftu, na zdjęciach nie widać żadnych oznaczeń, nawet nie widać safe/semi/burst a na replice jest wszystko i git. Edited July 18, 2009 by Darg Quote Link to post Share on other sites
Marek1834 Posted July 23, 2009 Report Share Posted July 23, 2009 Witam jestem nowy na tym forum i także świeżym posiadaczem M-ki BOYA, a w związku z tym mam problema nie wiem jak podpiąć pas nośny. Jeżeli ktoś wie bardzo proszę o fotkę. Quote Link to post Share on other sites
Darg Posted July 23, 2009 Report Share Posted July 23, 2009 Na zdjęciach poniżej masz pokazane wszystkie ucha na zawieszenie, które są w tej replice (pod kolbą, między kolba a body i dwa z przodu, jedno na stałe pod chwytem przednim a drugie doczepianie z boku). Teraz bierzesz pas nośny i karabińczykami podpinasz się pod dwa wybrane ucha. http://img199.imageshack.us/img199/645/mont1z.jpg http://img525.imageshack.us/img525/6092/mont2.jpg http://img162.imageshack.us/img162/9194/mont3.jpg http://img199.imageshack.us/img199/2794/mont4.jpg Dodam tak jeszcze odnośnie repliki, mi też poszły kable przy silniku. Blaszki którymi spinało się je z silnikiem były tak luźne że trzymały się tylko "siłą woli", w pewnym momencie przestało strzelać bo konektory po prostu sobie odpadły od silnika. Musiałem je ścisnąć i teraz się dopiero trzymają. Co do zasilania, sprawdzałem baterię 11,1v lipo na M120 - rof jak kosiara, ale na singlu tłok zatrzymuje się w pozycji końcowej - prawie jak PSG-1 xd, w poniedziałek powinien dojść lipo 7,4v i się zobaczy... Quote Link to post Share on other sites
Marek1834 Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Serdeczne dzięki za fotki oraz opis podpięcia pasa. Ale teraz z innej beczki w dniu dzisiejszym byłem na małym strzelanku a tu co jakiś czas kulka zostawała w lufie, co może być przyczyną tych zacięć? czy przeczyszczenie i przesmarowanie olejkiem silikonowym pomoże ? kbk AK cymki zero zacięć na tych samych kulkach. Quote Link to post Share on other sites
Johann Posted July 24, 2009 Report Share Posted July 24, 2009 Wyjmij lufę, HU do zera i wyciorem wypchnij, a potem szmatką przeczyść lufę. Quote Link to post Share on other sites
Marek1834 Posted July 28, 2009 Report Share Posted July 28, 2009 Witam Mam jeszcze jedno pytanko z powodu braku pod ręką oleju silikonowego można przesmarować gumkę Hop-up olejkiem wazelinowym? Niestety gumka która była w replice wytrzymała około 1k strzałów i się rozleciała a jestem na wakacjach i nie zabrałem ze sobą olejku silikonowego. Quote Link to post Share on other sites
chrzanu Posted July 28, 2009 Report Share Posted July 28, 2009 A po kiego chcesz gumkę babrać olejem ?? Quote Link to post Share on other sites
Marek1834 Posted July 28, 2009 Report Share Posted July 28, 2009 Nie tyle gumkę, co komorę hop i lufę :P Quote Link to post Share on other sites
seger Posted July 28, 2009 Report Share Posted July 28, 2009 Brałeś z Taiwanguna? nie. brałem z hurtowni do sklepu. irytują mnie tylko piny, mam wrażenie ze będzie je łątwo zgubić :P niech dorwę tylko wolne 580zł i ją kupuję :D Quote Link to post Share on other sites
Darg Posted July 28, 2009 Report Share Posted July 28, 2009 A po kiego chcesz gumkę babrać olejem ?? Natłuścić, żeby lepiej wchodziła, żeby lepiej się uszczelniła itp. Ja swego czasu używałem oliwy z oliwek i kujawskiego bo się olej sylikonowy skończył. Strasznie na tym czy to gumka czy komora hopka nie ucierpiała. Quote Link to post Share on other sites
chrzanu Posted July 28, 2009 Report Share Posted July 28, 2009 Pinów tak łatwo nie zgubisz, bo mają sprężynki, które najpierw trzeba wyjąć przed wyjęciem pinów z body. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted July 29, 2009 Report Share Posted July 29, 2009 wolę skręcane :) Quote Link to post Share on other sites
chrzanu Posted July 29, 2009 Report Share Posted July 29, 2009 Te są znacznie wygodniejsze i trzeba się postarać żeby je zgubić raczej :D Quote Link to post Share on other sites
Darg Posted July 31, 2009 Report Share Posted July 31, 2009 Dzisiaj przetestowałem akumulator 7,4v lipo 25C 2200mAh Rof jest minimalnie większy niż na stockowej baterii ale za to reakcja na spust o wiele lepsza. No i na singlu tłok zatrzymuje się tam gdzie powinien. Quote Link to post Share on other sites
astroboy Posted August 3, 2009 Report Share Posted August 3, 2009 równiez jestem posiadaczem tej emki i mam problem ze zdjęciem body. Wybijam 2 piny (jeden pod lufą, drugi przy kolbie) i kupa. Nie mogę oddzielić części dolnej od górnej. Czy trzeba zrobić coś jeszcze? Czy ciągnąć na siłe? Quote Link to post Share on other sites
Johann Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 A klapkę wyrzutnika łusek masz otwartą, czy zamkniętą? Quote Link to post Share on other sites
Marek1834 Posted August 4, 2009 Report Share Posted August 4, 2009 wystarczy, że wybijesz tylko przedni pin i się rozdziela beż żadnego problemu. No chyba,że faktycznie masz otwartą klapkę wyrzutnika "łusek" Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted August 7, 2009 Report Share Posted August 7, 2009 (edited) I do mnie w końcu trafiła ta replika , wersja od krakmanów . Po standardowym wytarciu samaru , podkładkowaniu wychodzi bardzo fajna replika , nawet nie widzę potrzeby wymiany gumki . Krótko polecam . Edit. Czy tylko mnie czy wam też wydaje się że ROF nie jest adekwatny do reakcji na spust ? Na singlu reakcja jest błyskawiczna a auto jakoś tak mizernie . Edited August 7, 2009 by przemek10 Quote Link to post Share on other sites
Johann Posted August 8, 2009 Report Share Posted August 8, 2009 No i w tym tkwi problem, też tak miałem. Wymieniłem silnik na ten od JG III gen, rof poszedł w górę, ale nie ma nadal rewelacji. Czas w końcu zainstalować kable porządne. :) Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted August 9, 2009 Report Share Posted August 9, 2009 Może chodzi o przełożenie zębów ? Choć zaglądałem do środka i wydawały się standardowe XYT . Po 3 dniach testów i 1 strzelance 1700 BB przemielone i zero śladów zużycia . Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Dziś stałem się posiadaczem tejże M16A4. I muszę powiedzieć, że zachwycony nie jestem. Replikę kupiłem na aukcji sklepu Gunfire, być może wystawiają na tych aukcjach najgorzej wykonane repliki, cholera ich wie. Ale: - Body ma niejednolity kolor, są jakby przebarwienia nieco jaśniejsze w kilku miejscach - bolt catch zacina się, bo atrapa zamka w miejscu gdzie powinna się blokować jest wygięta i wygląda na to że lekko pęknięta... - kolba, poza tym że jest matowa i się nie świeci, jest kompletnie spieprzona, bardzo widoczne są niechlujnie wykonane łącznia obu połówek kolby, które i tak się rozłażą przy stopce - jakiś inteligent przykleił "stopkę" w atrapie lasera, tak że nie dało się jej otworzyć. Widać, że ktoś już za mnie zadecydował iż nie będzie ona używana jako pojemnik na aku :) (PS: bateria na ogniwach mini, 9,6V się mieści spokojnie, weszła by i 12V na ogniwach mini przy odpowiednim ułożeniu ogniw) - rączka transportowa po maksymalnym dokręceniu ma luzy GB nie otwierałem, więc nie wypowiadam się o flakach. Reszta wydaje się być ok, frontset jest nader ładnie wykonany. Replikę, jak już wspomniałem, kupiłem na aukcji sklepu gunfire. Udało mi się ją wylicytować za dość niską kwotę, z wysyłką kurierem wyszło 480pln. Jednakże liczyłem na pełnowartościowy produkt, a zestawiając moje wrażenia z wypowiedziami z forum wynika, że dostałem jakiś niedorobiony egzemplarz. Być może oczekiwałem po tej replice zbyt wiele, jednak ostatnie chińczyki jakie posiadałem były nieporównywalnie lepiej wykonane. Jak u Was stoi poziom wykonania body i kolby? Quote Link to post Share on other sites
Darg Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Ja kupowałem u krakmanów, body jest jednolite, jaśniejszych, ciemniejszych plam nie widać, jedyne na risie który jest zakrywany przez rączkę transportową widać miejsca gdzie "jakby im się farba skończyła". Kolba tak jak u ciebie, łączenia widać, ale się zaraz po kupieniu się nie rozchodziła. Dopiero po pierwszych strzelankach połówki od strony body i stopni zaczęły wędrować w różne strony. Boltcatch cały czas działa, choć raz miałem mały problem bo zaczął blokować się o pokrętło od regulacji hopka - trochę go poprostowałem i teraz chodzi nirmalnie. Quote Link to post Share on other sites
Johann Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Ja bolta już nie mam. :( Body ma jednolity kolor, ale jak już wspomniałem nie taki jak ma prawdziwa FNka, dlatego muszę psiuknąć go czarnym matem. Kolba jest klejona i to widać, ale się nie rozłazi. :) Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 (edited) Widać felerny Ci się trafił . Ja nie mam żadnego z wymienionych przez Ciebie Slepy defektów . Jedyna awaria to bolt catch który sam rozwaliłem , tzn pękła ta płytka idąca w poprzek pod GB bo chciałem to złożyć na siłę . PS. z 4500-5000 BB wywalone na M120 , w tym z 10 zacinek na badziewnych PJ i części mają zerowe zużycie , m130 dla stoka krakmanów nie powinno być żadnym problemem . Edited August 27, 2009 by przemek10 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.