Serwer Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 Witam Mam M15A4 CA po tuningu, w tym wymieniona sprężyna na M120 MadOniona. Silnik to EG1000 Marui, a bateria 9.6V Firefox 1500mAh NiMh. Problem polega na tym, że ostatnio na strzelance replika po prostu przestała strzelać. Jak się później okazało złamała się wsuwka od silnika więc wymieniłem wczoraj na nową. Jeśli miałoby to znaczenie to bezpiecznik był wyjęty. Replika oddała 2-3 strzały po czym zacięła się przy samym końcu(gdy sprężyna już się prawie miała zwalniać). Silnik PYKał, ale nic się nie działo. Przejrzeliśmy kable i kolega je przelutował bo może gdzieś nie łączyło, ale dzisiaj mi napisał, że wciąż to samo - oddaje 2-3 strzały po czym się zacina, dla porównania na jego silniku JG działa podobno normalnie. Batka nie była rozładowywana bo wystrzeliłem z niej może 1 low-cap + jedynie tyle co było używana do naprawy. Jutro jeszcze sprawdzę czy zadziała na 9.6V Sanyo, ale co to wstępnie może być? EG1000 chyba powinien dać rade M120? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
remko Posted April 10, 2009 Report Share Posted April 10, 2009 Kto robił tuning bo może zębatki są źle wypodkładkowane i opór jest za duży. Silnik dobrze wyregulowany?? Prowadnica sprężyny jaka?? Quote Link to post Share on other sites
Serwer Posted April 11, 2009 Author Report Share Posted April 11, 2009 Replika wróciła dopiero co z serwisu i działała po powrocie więc wszystko powinno być dobrze. Dopiero na strzelance przestała działać tak jak już pisałem w poprzednim poście. Prowadnica łożyskowana, plastikowa nie wiem jakiej firmy. Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted April 11, 2009 Report Share Posted April 11, 2009 A może tak czas już styki przeczyścić? Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted April 11, 2009 Report Share Posted April 11, 2009 Styki raz, kable dwa. Albo kup od razu cały zestaw, do emek robi G&G ciekawe zestawy kabli posrebrzanych ze stykami pozłacanymi, z przesyłką jakieś 130zł. Koledze montowałem niedawno takie cudo, replika trochę odżyła :) Quote Link to post Share on other sites
Serwer Posted April 11, 2009 Author Report Share Posted April 11, 2009 (edited) Były czyszczone jakieś 2 tyg temu(wcześniej pisałem, że replika wróciła niedawno z serwisu, a tak poza tym to podobno na silniku JG kolegi śmiga ;) ) EDIT: Napisał też, że jak się silnik zaciął, wyciągnął go i na sucho nim zakręcił, to po włożeniu ponownie, odblokowywało. Podobno kilka razy tak zrobił. Edited April 11, 2009 by Serwer Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 12, 2009 Report Share Posted April 12, 2009 A owinąłeś tę nową wsuwkę silnika jakąś izolacją? Może zwiera Ci przez dekiel chwytu? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted April 15, 2009 Report Share Posted April 15, 2009 zapewnie przebicie jest albo na wsuwce albo gdzieś na kablu. co do kabli posrebrzanych są sztywne jak diabli, polecam modelarskie kable. Quote Link to post Share on other sites
Serwer Posted April 16, 2009 Author Report Share Posted April 16, 2009 Dzisiaj owinąłem wsuwki izolacją. W nadziei, że będzie działać, znów się zawiodłem... W dodatku silnik naciągnął sprężynę w połowie i w takim położeniu została. Zastanawiam się czy to czasem nie jest jakaś mocniejsza sprężyna(dostałem od poprzedniego właściciela dodatkowo, niby pudełko MadOnion i zaznaczone M120, ogólnie na zdjęciach wygląda podobnie, ale skoro EG 1000 nie może M120 uciągnąć to chyba coś nie gra?) Może silnik do wymiany? Albo jest zbyt mocno podkręcony?(zamieszczam zdjęcie chwytu, kliknąć by powiększyć) Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 16, 2009 Report Share Posted April 16, 2009 Ja myślę, ze znajdź normalną m120 a nie MadOnion. Z reguły MO są znacznie mocniejsze niż wynika z oznaczeń. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted April 17, 2009 Report Share Posted April 17, 2009 spróbuj na innej batce. nawet 8,4v ale jakieś sanyo Rc moze bateria zdechła... Quote Link to post Share on other sites
Serwer Posted April 17, 2009 Author Report Share Posted April 17, 2009 (edited) Wydaje mi się jednak, że tak jak napisał Poldeck - silnik jest za słaby na tą sprężynę, słychać pykanie, ale żadnego ruchu nie ma. Po wyjęciu z chwytu działa normalnie ;) M100 MO będzie dobre? Edited April 17, 2009 by Serwer Quote Link to post Share on other sites
seger Posted April 17, 2009 Report Share Posted April 17, 2009 jak masz zdechniętą baterie to chodzi o to ze silnik na jałowo bedzie kręcił ale po włozeniu w gb już nie ponieważ bateria nie jest w stanie dac te pożądane Ampery. zobacz na innej batce Quote Link to post Share on other sites
Serwer Posted April 18, 2009 Author Report Share Posted April 18, 2009 To silnik. Dzisiaj na tej samej batce wypróbowaliśmy silnik JG i strzelał ;-) W dodatku znacznie mocniej przyciągał np. śrubki niż mój EG1000. Czas go wymienić :poddanie: Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 18, 2009 Report Share Posted April 18, 2009 EG 1000 to dość mocne silniki, jesli jednak, go w swoim czasie przegrzałeś to szlag mógł trafić magnesy, które było nie było sa wrażliwe na temperaturę... Niemniej sprawdź jeszcze EG 1000 na innych bateriach. Sprawdź czy szczotki nie mają upalonych kabelków i takie tam. I uciekaj dalego od sprężyn MO. Jakichkolwiek! Kup Guardera albo G&G. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted April 22, 2009 Report Share Posted April 22, 2009 To silnik. Dzisiaj na tej samej batce wypróbowaliśmy silnik JG i strzelał ;-) W dodatku znacznie mocniej przyciągał np. śrubki niż mój EG1000. Czas go wymienić :poddanie: No czas najwyższy. Aktualizacja: Kabelki posrebrzane G&G są fajne ale na tym się kończy, kable w emce G&P wstawione przez asgshop 1,5mm w ogóle się nie grzały natomiast G&G jak najbardziej. Poldeck, nie chodzi do końca o przegrzanie tylko o wypalenie się izolacji na zwojach. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Jak widać i jedno i drugie ;-) . Kolega pisze, że magnesy już nie przyciągają tak jak dawniej. Coś więc na rzeczy musi być. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.