Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

SCAR-L G&G - oporny i złośliwy


Recommended Posts

Witam !

 

Zdecydowałem się założyć temat, bo pomysły i dostępne, na próbne wymiany części, mi się skończyły, a solucje z tematów o pokrewnych objawach nie rozwiązały sprawy.

Replikę kupiłem ok. 1,5 miesiąca temu jako "lekko śmiganą" i "nie otwieraną" z wsadzoną przez Spec-Shop sprężyną M120. Fakty wskazują jednak, że grzebał tam później ktoś o nikłym pojęciu i tandetnych narzędziach.

 

Jako odniesienie i stanowisko kontrolne niektórych części, przyjmuję posiadaną replikę SAM-R z G&P również na M120, którą niedawno zmuszony byłem serwisować i działa jak złoto.

 

Po pierwsze od początku rof wydawał mi się za niski, na słuch wiadomo było, że "chodzi za ciężko". Na baterii 9,6V 1,1Ah mini z G&P od pełnego naładowania replika jest zdolna do ok. 200-300 strzałów - oczywiście na baterii i przewodach można jajka usmażyć, po czym GB stoi i "wnętrzności" poruszają się nieznacznie i cofają na antyrevers - zjawisko opisywane obrazowo jako "TYK, TYK" :)

 

Po ok. 800bb wystrzelonych od zakupu zauważyłem pęknięcie szkieletu przy głowicy cylindra. Wymieniłem szkielet, poskładałem wszystko od nowa i dalej stoję z problemem opisanym wcześniej.

 

Ustalenia i próby jakie przeprowadziłem:

- podkładkowanie jest ok. sprawdzane n razy - 0 oporów;

 

- silnik działa - rezystancja w stanie spoczynku widziana z jego zacisków to 0,05 Ohma, prąd pracy na biegu jałowym 15,5-16A, zamiennie montowałem silnik z G&P - objawy te same;

 

- baterie: 1 to wspomniana 9,6V 1,1Ah mini z G&P, 2 to 9,6V 1,5Ah mini z FireFox'a (ta nawet po naładowaniu nie rusza gb), wydajność prądową faktycznie mają średnią i po podpięciu pakietu 9,6V 1,8Ah LARGE z SANYO, gb pracował dużo sprawniej, ale te małe baterie w SAM-R'ze po zastosowaniu przejściówki wystarczają do normalnej pracy i rof dają taki jak na wyjętej z niego baterii large;

 

- styki - wyczyszczone, rezystancja zamkniętego obwodu widziana z wtyku baterii to 0,2 Ohma (w G&P wyszło podobnie);

 

- zmniejszenie rezystancji o ok. 0.05Ohma (wyjęcie bezpiecznika) nic nie daje;

 

 

Ktoś ma jakieś pomysły ? Niekorzystne przełożenie zębatek ?

Link to post
Share on other sites

Jeślil łożyskowanie jest po obu stronach to "moc" sprężyny mogła wzrosnąć do jakiś 135, więc bateria (słaba nawiasem mówiąc) może miec problemy z uciągnięciem.

Spróbuj prowadnice sprężyny dać bez łożyskowania.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...