Max_psg Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Witam ! Zdecydowałem się założyć temat, bo pomysły i dostępne, na próbne wymiany części, mi się skończyły, a solucje z tematów o pokrewnych objawach nie rozwiązały sprawy. Replikę kupiłem ok. 1,5 miesiąca temu jako "lekko śmiganą" i "nie otwieraną" z wsadzoną przez Spec-Shop sprężyną M120. Fakty wskazują jednak, że grzebał tam później ktoś o nikłym pojęciu i tandetnych narzędziach. Jako odniesienie i stanowisko kontrolne niektórych części, przyjmuję posiadaną replikę SAM-R z G&P również na M120, którą niedawno zmuszony byłem serwisować i działa jak złoto. Po pierwsze od początku rof wydawał mi się za niski, na słuch wiadomo było, że "chodzi za ciężko". Na baterii 9,6V 1,1Ah mini z G&P od pełnego naładowania replika jest zdolna do ok. 200-300 strzałów - oczywiście na baterii i przewodach można jajka usmażyć, po czym GB stoi i "wnętrzności" poruszają się nieznacznie i cofają na antyrevers - zjawisko opisywane obrazowo jako "TYK, TYK" :) Po ok. 800bb wystrzelonych od zakupu zauważyłem pęknięcie szkieletu przy głowicy cylindra. Wymieniłem szkielet, poskładałem wszystko od nowa i dalej stoję z problemem opisanym wcześniej. Ustalenia i próby jakie przeprowadziłem: - podkładkowanie jest ok. sprawdzane n razy - 0 oporów; - silnik działa - rezystancja w stanie spoczynku widziana z jego zacisków to 0,05 Ohma, prąd pracy na biegu jałowym 15,5-16A, zamiennie montowałem silnik z G&P - objawy te same; - baterie: 1 to wspomniana 9,6V 1,1Ah mini z G&P, 2 to 9,6V 1,5Ah mini z FireFox'a (ta nawet po naładowaniu nie rusza gb), wydajność prądową faktycznie mają średnią i po podpięciu pakietu 9,6V 1,8Ah LARGE z SANYO, gb pracował dużo sprawniej, ale te małe baterie w SAM-R'ze po zastosowaniu przejściówki wystarczają do normalnej pracy i rof dają taki jak na wyjętej z niego baterii large; - styki - wyczyszczone, rezystancja zamkniętego obwodu widziana z wtyku baterii to 0,2 Ohma (w G&P wyszło podobnie); - zmniejszenie rezystancji o ok. 0.05Ohma (wyjęcie bezpiecznika) nic nie daje; Ktoś ma jakieś pomysły ? Niekorzystne przełożenie zębatek ? Quote Link to post Share on other sites
wally Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Docisk silnika sprawdzałeś? Przeważnie to jest właśnie przyczyną tak wielkich oporów w replice. Quote Link to post Share on other sites
Max_psg Posted May 12, 2009 Author Report Share Posted May 12, 2009 Sprawdzałem, testowałem różne ustawienia - zapomniałem napisać. Quote Link to post Share on other sites
wally Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Głowica tłoka i prowadnica sprężyny są łożyskowane? I czy ta spreżyna to na pewno jest 120? Quote Link to post Share on other sites
Max_psg Posted May 12, 2009 Author Report Share Posted May 12, 2009 Łożyskowanie jest po obu stronach. Co do sprężyny ... no cóż ... bite nic nie jest, więc pewności nie mam, ale zasięg i wygląd (zagęszczenie zwojów z jednej strony) raczej na to wskazuje. Quote Link to post Share on other sites
wally Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Jeślil łożyskowanie jest po obu stronach to "moc" sprężyny mogła wzrosnąć do jakiś 135, więc bateria (słaba nawiasem mówiąc) może miec problemy z uciągnięciem. Spróbuj prowadnice sprężyny dać bez łożyskowania. Quote Link to post Share on other sites
Max_psg Posted May 12, 2009 Author Report Share Posted May 12, 2009 Zgoda, ale w SAMe-R'ze też mam łożyskowanie z dwóch stron, a zgodnie z tym co pisałem, tam obie małe batki kręcą aż miło :) Quote Link to post Share on other sites
wally Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Spróbuj wyciągnąć z GB sprężynę i prowadnice, skręć go i podłącz do aku. Przed podłączeniem jeszcze sprawdź jak się kręcą zębatki na skręconym GB. Quote Link to post Share on other sites
Max_psg Posted May 12, 2009 Author Report Share Posted May 12, 2009 Heh, to też mam już za sobą - zawsze robię taki test, dla pewności, po wypodkładkowaniu - hula bez przeszkód. Quote Link to post Share on other sites
wally Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 To jeszcze spróbuj skrecić Gb bez sprężyny i popychacza ale włóż tłok do środka i sprawdź czy przechodzi on bez problemów na tą "łysą" częścią zębatki tłokowej. Quote Link to post Share on other sites
Max_psg Posted May 12, 2009 Author Report Share Posted May 12, 2009 (edited) Przechodzi bez przeszkód. Tłok blokuje się w tylnym położeniu czyli przy największych oporach stawianych przez sprężynę. Przebić ze styków na korpus też brak. Edited May 12, 2009 by Max_psg Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted May 17, 2009 Report Share Posted May 17, 2009 na korpus... Radzę się przyjrzeć okablowaniu przy kostce stykowej przy spuście . Kabelek wychodzący z gb lubi się ułożyć w takiej pozycji ,że robi przebicie , przy wyciągniętym gb najczęściej nie wychodzi to na jaw . Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.