robaQ Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 Dosłownie przed chwilą wróciłem ze strzelanki, na której zdarzył mi się bardzo nieszczęśliwy wypadek. Posiadam M16a3 P&J, akumulator firefox 9.6v. Otóż ja, albo ktoś inny położył replikę w taki sposób, że kolba była wystawiona idealnie na słoneczko. Że grzało naprawdę mocno, a gun leżał tak z 10 minut, to po chwyceniu za kolbę, poczułem gorąco. Natychmiast otworzyłem otwór, i chwyciłem za aku, parzył! Odruchowo wyrwałem akumulator, ale wyleciał nie za wtyczkę, tylko odłączył się w miejscu gdzie powinien być bezpiecznik (stukł się dzień wcześniej...) i na drugim kablu trochę dalej, w miejscu gdzie łączy się z kablem od GB. Stan akumulatora- masakra. Cała ta przeźroczysta folia skurczyła się tak, że prawie jej nie było, odłaziła też ta kolorowa od ogniw, wtyczka od aku stopiona kompletnie, już ją usunąłem, wycieku żadnego nie widziałem, chociaz zdaje mi się że jakby napęczniał, wtyczka od repliki niby jest w całości, oczywiście M16 nie działa... Teraz pytanie. Czy po takim "opalaniu" mogło pójść coś jeszcze oprócz akumulatora? Zastanawiam się czy w ogóle rozbierać replikę, czy nie lepiej wysłać do taiwanguna, żeby sami ocenili zniszczenia. Na pewno nie jest to tylko akumulator (chociaż może przeżył :P), bo po podłączeniu czego się da, nawet na akumulatorach kumpli silnik nie wydaje odgłosu. Wydaje mi się, że mogłem coś jeszcze w kablach rozłączyć, dzisiaj wieczorem pewnie rozbiorę replikę, i wszystko posprawdzam. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 Replice nic się nie stało. Najwyżej kable porywywałeś. Baterie naładuj na micro ładowarce i zobacz ile daje V po naładowaniu. Na luzie i pod obciążeniem. Quote Link to post Share on other sites
mich1992 Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 ja bym chyba wysłał do taiwana, tam przynajmniej zrobią wszystko jak trzeba i nie będziesz miał później problemów, ale najpierw rozbierz i oceń czy sam jesteś w stanie DOBRZE to naprawić. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 Co zrobią? Chryste Panie. Powiedz mi co oni zrobią? Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 Fszysko! Quote Link to post Share on other sites
Biker Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 Zaglądnij do gearboxa stawiam, że kostka stykowa będzie do wymiany(a przynajmniej blaszki trza będzie wyczyścić). Czy to przez słońce? Raczej nie, moja replika kiedyś 20min na pełnym słońcu leżała, że kolba parzyła-ROF był lepszy :killer: nic więcej ;-) Stawiam więc raczej na jakieś zwarcie. Quote Link to post Share on other sites
robaQ Posted June 25, 2009 Author Report Share Posted June 25, 2009 Akumulator żyje, i trzyma napięcie tak jak dawniej. Szatan mnie pokusił i postanowiłem olać gwarancję (zresztą chyba zgubiłem fakturę), i otworzyć GB :D. Żadne styki popalone nie były, ale i tak je wyczyściłem, oprócz tego całe wnętrze gearboxa było uwalone smarem zmieszanym z piaskiem, wyczyściłem. Oczywiście nie udało mi się go dobrze złożyć (niby wszystkie śrubki przykręcone ale po wstawieniu silnika ani w jedną, ani drugą stronę nie chce się ruszać, oprócz tego po prawej stronie te okrągłe cośtam (to nad podkładkami) jest o 1-2mm głębiej niż na początku. No ale cóż, to robota na jutro. ;) Quote Link to post Share on other sites
Biker Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 oprócz tego po prawej stronie te okrągłe cośtam (to nad podkładkami) jest o 1-2mm głębiej niż na początku. Oczywiście nie udało mi się go dobrze złożyć (niby wszystkie śrubki przykręcone ale po wstawieniu silnika ani w jedną, ani drugą stronę nie chce się ruszać, 1.Łożyska ;-) źle podkładki włożyłeś lub też zapomniałeś dać taką tulejkę na oś zębatki środkowej;) 2.To, że silnik nie może uciągnąć tłoka może powodować wiele błędów: -źle włożone podkładki -tłok nie wskoczył dobrze do prowadnic -i tak dalej i tak dalej Mam nadzieję, ze to Ci pomoże http://www.mechbox.com/m4m16/rewiring-version-2-mechbox.html Miłej zabawy ;-) Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 :D Quote Link to post Share on other sites
robaQ Posted June 26, 2009 Author Report Share Posted June 26, 2009 No dobra, trzy albo cztery razy złożyłem gearboxa POPRAWNIE, tak że nic nie wystawało, idalnie się zamykało itp, itd, zgodnie z filmem z mechbox.com. Za każdym razem ten sam problem- silnik ciągnie tłok, ale tylko do pewnego momentu (mniejwięcej w 3/4 drogi), potem tylko się grzeje i wydaje nieprzyjemny pomruk, nie udało mi się wystrzelić ani razu. O co teraz chodzi? Quote Link to post Share on other sites
robaQ Posted June 26, 2009 Author Report Share Posted June 26, 2009 No tak, i znowu zgarniam nagrodę idioty roku, aku był po prostu rozładowany. xD Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.