Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tuning mocowy w M16 P&J


Recommended Posts

Ostatnio zacząłem się interesować upgradem replik. Moje M16a3 (chyba II-giej generacji) już parę strzelanek przeżyło, i jestem z niego całkiem zadowolony. Celność i skupienie jest na zadziwiająco dobrym poziomie, w porównaniu z MP5 ICS kumpla z założoną precką jest prawie identycznie (kulki 0.25). Dzięki baterii 9.6V z zestawu ROF jest naprawdę niezły, zębatki niestety trochę głośno chodzą, jestem pewien, że to wina podkładkowania, niedługo będe to poprawiał.

No to pora przejść do tego co mnie nie zadowala, czyli zasięgu. Na optymalnie ustawionym HU, na kulkach 0.25 jest niecałe 30m, na 0.23 prawie 35m, ale na takim dystansie wiatr już za bardzo znosi kulkę. Strzelam się głównie w lesie, i bardzo często zdarza mi się, że mam wroga na celowniku, naciskam spust i kulka zalicza glebę 5m przed gościem a powyżej 15-20m krzaki są dla moich kulek nieprzekraczalną zaporą.

Myślałem nad kupnem sprężyny M130, ewentualnie M140, ale chyba wtedy aku 10,8V stałoby się niezbędne. Do tego nie wiem co jeszcze, łożyska albo/i tłok, jak na razie mam trochę ograniczone fundusze, ale spodziewam się małego przypływu kasy za niedługo :>

Problem w tym, że nie mam pojęcia co dokładnie siedzi w środku, z tego co widzę na stronie Taiwanguna, P&J lubi dużo zmieniać w ich replikach (tak naprawdę to A&K, z innymi oznaczeniami), ale mojego M16 już tam nie ma. Ostatnio rozbierałem GB, i jedyna rzecz, która zwróciła moją uwagę, to tłok, który ostatni ząb ma z metalu, nie wiem czy w stockowych też tak jest. Silnik też nie wygląda na jakieś cudo, tzn. nie znam się na tym, ale nie ma żadnych oznaczeń jest cały czarny, wypisz wymaluj no-name, wolałbym nie pakować w niego 10,8V... Niefajnie byłoby też, gdyby sprężyna siedząca w środku to np. M120 i okazałoby się, że niskie osiągi wcale nie są spowodowane słabą sprężyną.

Pomożecie? :)

Link to post
Share on other sites

Po primo to głośne zębatki to niekoniecznie wina zawsze podkładokwania, po drugie primo pół gearboxa w P&J będzie do wymiany bo nie sądzę że długo postrzela ta konfiguracja na m130 nie wspominając już o m140, po kolejne primo Ty też masz stocka jeżeli chodzi o ten komentarz odnośnie tłoka i każdy jeden tłok z chinola ma ten 1 metalowy ząb więc ameryki nie odkryłeś:P, a teraz rady: Uszczelnił układ jak masz takie słabe osiągi, wsadź porządną sprężynę m120, nie żaden element tylko np systema/guarder, silnik jak wydaje się być słaby to polecam golden eagle który siedzi stockowo w JG 3 gen. kupisz używany za ~50zł ale za to jest naprawdę mocny, możesz też założyć np preckę dla polepszenia efektu, gumkę czarną z systemy, komorę HU KA lub jak nie masz takiej kasy( bo jakby nie było kosztuje coś ponad połowę ceny chińskiego karabinku) to weź czerwoną komorę z elementa, po uszczelnieniu taśmą teflonową daje całkiem przyjemne uszczelnienie;)

Link to post
Share on other sites

O, po dwóch godzinach szperania po googlach i forach znalazłem info dot. bebechów mojej repliki.

Sprężyna M110, hmm... no niby M120 by wystarczyło, ale jakoś strasznie mnie kusi to 420fps z M130 :roll:

Wiadomo, nie będe na stocku z M130 wesoło na full auto siekał aż się GB rozsypie, pytam się tylko, czy nowy tłok + łożyska będą na początek ok...

Myliłem się co do silnika, mimo biednego wyglądu daje sobie radę porównywalnie do stockowych silniczków CA. Prowadnicy raczej nie musiałbym wymieniać- wzmocniona, metalowa, tylko łożyskowanie by się przydało :P Podobna sprawa z głowicą cylindra - też solidny metal. Z tłokiem średnio, przy M110 dobrze sobię radzi, ale wygląda (według mnie) niezbyt solidnie.

Co do hałasu, powie mi ktoś, co oprócz podkładkowania może powodować, że replika wydaje odgłos jak wiertarka? Tzn, jest tak z 2 razy głośniej niż M4 P&J ostatniej gen. mojego kumpla i prawie 3x głośniej niż kałasze Cymy i wcześniej wspominana MP5 ICSa.

A, co do wypowiedzi Marka, co konkretnie masz na myśli mówiąc "uszczelnij układ"? Ostatnio uszczelniłem łączenie komory HU z lufą, dało to jakieś 3m zasięgu :P, jest coś jeszcze do uszczelnienia?

Edited by robaQ
Link to post
Share on other sites

Gdy mój P&J był stockowy wymieniłem komorę HU, gumkę i lufę na początek wystarczyło. Pod uszczelkę głowicy cylindra możesz nawinąć parę warstw taśmy teflonowej tak żeby głowice z założoną uszczelką trzeba było wciskać "na chama". Co do łożysk to masz racje, moje były chyba zajechane od samego początku. Na Twoim miejscu zainwestowałbym w szczelny układ zamiast pchać mocniejsze sprężyny.

Link to post
Share on other sites

Oki, powoli zbieram kasę :)

Niestety nie stać mnie na całego BoreUpa, więc zrobię to co zaproponował przemek10, plus do tego nowa gumka.

Mam tylko dwa pytanka.

Pierwsze, o ile lepsza będzie TA dysza od TEJ, czy opłaca się wydać te 10zł więcej?

Drugie, czy przy stockowej głowicy tłoka mam kupić czy uszczelkę?

Link to post
Share on other sites

Odp. na pierwsze pytanie:

Warto dołożyć to 10zł za guardera bo są o tej firmie dobre opinie, za to o elemencie w większości nie dlatego nie kupowałbym z elementa zgodnie z zasadą że oszczędny kupuje 2 razy.

Odp. na drugie pytanie:

Uszczelki nie kupuje się w sklepach za 15zł, taka uszczelka czeka na Ciebie w każdym sklepie z częściami do samochodu, weź ze sobą aktualną i poproś ciut grubszą lub o troszeczkę większą średnicą wewnętrzną, zapłacisz za nią tj np ja 1,5zł i uszczelnia lepiej niż jakakolwiek systema czy CA:)

PS. jakbyś nie bardzo wiedział co poprosić to ta uszczelka nazywa się Oring:)

Link to post
Share on other sites

Ostatnie pytanie dotyczące dysz...

Myślę, że wybiorę jednak , wyraźnie pisze jednak że to dysza Bore-up, czy nie jest ona czasem przystosowana do cylindrów o zwiększonej pojemności?

Zauważyłem też drugą dziwną rzecz- dysza guardera ma w opisie, że pasuje do M4 i M16A2 (rozumiem że do A3 chyba też), dysza elementa już tylko do M4 :-o jak to możliwe??

Link to post
Share on other sites

Coś mało masz tego zasięgu robaQ...

 

Tak jak koledzy pisali wyżej:

1. Zobacz czy przypadkiem twoja gumka w ogóle jeszcze istnieje. Jeżeli nie to wymiana na systemę.

2. Sprawdź szczelność układu (strzykawka) bo możliwe że jest nieszczelny jak sito.

2. Znajdź kogoś z chrono i zobacz jak tam stoisz z fps.

Jeżeli wyjdzie mało dla sprężyny 110 to być może się ubiła. Wtedy zacznij od wymiany na nową 120 systemy lub 110 Guardera (są mocniejsze niż cyferki na to wskazują). Ale o tym co można a co nie poczytaj w odpowiednim wątku.

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Trochę odświeżę temat swoim pytaniem ;)

 

posiadam opisywaną w temacie replikę i trochę już w nią wsadziłem:

- sprężyna m140 [Guarder]

- zestaw bore up - cylinder, głowica cyl., głowica tłoka, uszczelniona dysza [Guarder]

- wzmocniony tłok poliwęglanowy [systema]

- zębatki super torque up, helikalne [systema]

- łożyska 7mm [CA]

- wzmocniony szkielet GB [bOYI]

- metal komora HU [Deep Fire]

- lufa precyzyjna 6,04mm [Guarder]

- gumka HU [Guarder]

- metal body [P&J]

- okablowanie (kable głośnikowe nisko oporowe ^^)

- batka Firefox 9.6 2300mAh

 

Strzelam 0.25 G&G

 

nie mam dostępu do chrono ale myślę że osiągnąłem jakieś 450fps, i 50m skutecznego zasięgu w człowieka. Moim celem jest 70m skutecznego i czy jest to możliwe po wymianie tylko precki na Promka i komory na KingArmsa? Czy może coś jeszcze bym musiał wymienić ? Czy zmiana kulek na np 0.28 też coś da?

 

z góry dziękuje za odpowiedz ;)

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...