robaQ Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Ostatnio zacząłem się interesować upgradem replik. Moje M16a3 (chyba II-giej generacji) już parę strzelanek przeżyło, i jestem z niego całkiem zadowolony. Celność i skupienie jest na zadziwiająco dobrym poziomie, w porównaniu z MP5 ICS kumpla z założoną precką jest prawie identycznie (kulki 0.25). Dzięki baterii 9.6V z zestawu ROF jest naprawdę niezły, zębatki niestety trochę głośno chodzą, jestem pewien, że to wina podkładkowania, niedługo będe to poprawiał. No to pora przejść do tego co mnie nie zadowala, czyli zasięgu. Na optymalnie ustawionym HU, na kulkach 0.25 jest niecałe 30m, na 0.23 prawie 35m, ale na takim dystansie wiatr już za bardzo znosi kulkę. Strzelam się głównie w lesie, i bardzo często zdarza mi się, że mam wroga na celowniku, naciskam spust i kulka zalicza glebę 5m przed gościem a powyżej 15-20m krzaki są dla moich kulek nieprzekraczalną zaporą. Myślałem nad kupnem sprężyny M130, ewentualnie M140, ale chyba wtedy aku 10,8V stałoby się niezbędne. Do tego nie wiem co jeszcze, łożyska albo/i tłok, jak na razie mam trochę ograniczone fundusze, ale spodziewam się małego przypływu kasy za niedługo :> Problem w tym, że nie mam pojęcia co dokładnie siedzi w środku, z tego co widzę na stronie Taiwanguna, P&J lubi dużo zmieniać w ich replikach (tak naprawdę to A&K, z innymi oznaczeniami), ale mojego M16 już tam nie ma. Ostatnio rozbierałem GB, i jedyna rzecz, która zwróciła moją uwagę, to tłok, który ostatni ząb ma z metalu, nie wiem czy w stockowych też tak jest. Silnik też nie wygląda na jakieś cudo, tzn. nie znam się na tym, ale nie ma żadnych oznaczeń jest cały czarny, wypisz wymaluj no-name, wolałbym nie pakować w niego 10,8V... Niefajnie byłoby też, gdyby sprężyna siedząca w środku to np. M120 i okazałoby się, że niskie osiągi wcale nie są spowodowane słabą sprężyną. Pomożecie? :) Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Po primo to głośne zębatki to niekoniecznie wina zawsze podkładokwania, po drugie primo pół gearboxa w P&J będzie do wymiany bo nie sądzę że długo postrzela ta konfiguracja na m130 nie wspominając już o m140, po kolejne primo Ty też masz stocka jeżeli chodzi o ten komentarz odnośnie tłoka i każdy jeden tłok z chinola ma ten 1 metalowy ząb więc ameryki nie odkryłeś:P, a teraz rady: Uszczelnił układ jak masz takie słabe osiągi, wsadź porządną sprężynę m120, nie żaden element tylko np systema/guarder, silnik jak wydaje się być słaby to polecam golden eagle który siedzi stockowo w JG 3 gen. kupisz używany za ~50zł ale za to jest naprawdę mocny, możesz też założyć np preckę dla polepszenia efektu, gumkę czarną z systemy, komorę HU KA lub jak nie masz takiej kasy( bo jakby nie było kosztuje coś ponad połowę ceny chińskiego karabinku) to weź czerwoną komorę z elementa, po uszczelnieniu taśmą teflonową daje całkiem przyjemne uszczelnienie;) Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 A przez przypadek nie ma tam 2 częściowej komory ? Quote Link to post Share on other sites
robaQ Posted June 29, 2009 Author Report Share Posted June 29, 2009 (edited) O, po dwóch godzinach szperania po googlach i forach znalazłem info dot. bebechów mojej repliki. Sprężyna M110, hmm... no niby M120 by wystarczyło, ale jakoś strasznie mnie kusi to 420fps z M130 :roll: Wiadomo, nie będe na stocku z M130 wesoło na full auto siekał aż się GB rozsypie, pytam się tylko, czy nowy tłok + łożyska będą na początek ok... Myliłem się co do silnika, mimo biednego wyglądu daje sobie radę porównywalnie do stockowych silniczków CA. Prowadnicy raczej nie musiałbym wymieniać- wzmocniona, metalowa, tylko łożyskowanie by się przydało :P Podobna sprawa z głowicą cylindra - też solidny metal. Z tłokiem średnio, przy M110 dobrze sobię radzi, ale wygląda (według mnie) niezbyt solidnie. Co do hałasu, powie mi ktoś, co oprócz podkładkowania może powodować, że replika wydaje odgłos jak wiertarka? Tzn, jest tak z 2 razy głośniej niż M4 P&J ostatniej gen. mojego kumpla i prawie 3x głośniej niż kałasze Cymy i wcześniej wspominana MP5 ICSa. A, co do wypowiedzi Marka, co konkretnie masz na myśli mówiąc "uszczelnij układ"? Ostatnio uszczelniłem łączenie komory HU z lufą, dało to jakieś 3m zasięgu :P, jest coś jeszcze do uszczelnienia? Edited June 29, 2009 by robaQ Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Wymienić dyszę na uszczelnioną , uszczelkę na głowicy tłoka , tak aby układ działał jak strzykawka . PS.M130 to ok 440-450 FPS na szczelnym układzie , dla Ciebie lepiej będzie M120 i BU CA . Quote Link to post Share on other sites
Airking Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Gdy mój P&J był stockowy wymieniłem komorę HU, gumkę i lufę na początek wystarczyło. Pod uszczelkę głowicy cylindra możesz nawinąć parę warstw taśmy teflonowej tak żeby głowice z założoną uszczelką trzeba było wciskać "na chama". Co do łożysk to masz racje, moje były chyba zajechane od samego początku. Na Twoim miejscu zainwestowałbym w szczelny układ zamiast pchać mocniejsze sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
robaQ Posted June 30, 2009 Author Report Share Posted June 30, 2009 Oki, powoli zbieram kasę :) Niestety nie stać mnie na całego BoreUpa, więc zrobię to co zaproponował przemek10, plus do tego nowa gumka. Mam tylko dwa pytanka. Pierwsze, o ile lepsza będzie TA dysza od TEJ, czy opłaca się wydać te 10zł więcej? Drugie, czy przy stockowej głowicy tłoka mam kupić TĄ czy TĄ uszczelkę? Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted June 30, 2009 Report Share Posted June 30, 2009 Odp. na pierwsze pytanie: Warto dołożyć to 10zł za guardera bo są o tej firmie dobre opinie, za to o elemencie w większości nie dlatego nie kupowałbym z elementa zgodnie z zasadą że oszczędny kupuje 2 razy. Odp. na drugie pytanie: Uszczelki nie kupuje się w sklepach za 15zł, taka uszczelka czeka na Ciebie w każdym sklepie z częściami do samochodu, weź ze sobą aktualną i poproś ciut grubszą lub o troszeczkę większą średnicą wewnętrzną, zapłacisz za nią tj np ja 1,5zł i uszczelnia lepiej niż jakakolwiek systema czy CA:) PS. jakbyś nie bardzo wiedział co poprosić to ta uszczelka nazywa się Oring:) Quote Link to post Share on other sites
robaQ Posted July 1, 2009 Author Report Share Posted July 1, 2009 Ostatnie pytanie dotyczące dysz... Myślę, że wybiorę jednak tą, wyraźnie pisze jednak że to dysza Bore-up, czy nie jest ona czasem przystosowana do cylindrów o zwiększonej pojemności? Zauważyłem też drugą dziwną rzecz- dysza guardera ma w opisie, że pasuje do M4 i M16A2 (rozumiem że do A3 chyba też), dysza elementa już tylko do M4 :-o jak to możliwe?? Quote Link to post Share on other sites
Marek Kiljan Posted July 1, 2009 Report Share Posted July 1, 2009 Jak dysza jest BU to nie zamontujesz jej do zwykłego zestawu, dysza z elementa może być inna dla m4 i inna dla m16, różniąca się długością ale nie jestem pewien.... Quote Link to post Share on other sites
MoniT Posted July 3, 2009 Report Share Posted July 3, 2009 taka sama jest w m16 jak w m4 ;) Quote Link to post Share on other sites
rudy_stp Posted July 3, 2009 Report Share Posted July 3, 2009 Coś mało masz tego zasięgu robaQ... Tak jak koledzy pisali wyżej: 1. Zobacz czy przypadkiem twoja gumka w ogóle jeszcze istnieje. Jeżeli nie to wymiana na systemę. 2. Sprawdź szczelność układu (strzykawka) bo możliwe że jest nieszczelny jak sito. 2. Znajdź kogoś z chrono i zobacz jak tam stoisz z fps. Jeżeli wyjdzie mało dla sprężyny 110 to być może się ubiła. Wtedy zacznij od wymiany na nową 120 systemy lub 110 Guardera (są mocniejsze niż cyferki na to wskazują). Ale o tym co można a co nie poczytaj w odpowiednim wątku. Quote Link to post Share on other sites
Wjesiek Posted December 16, 2009 Report Share Posted December 16, 2009 Trochę odświeżę temat swoim pytaniem ;) posiadam opisywaną w temacie replikę i trochę już w nią wsadziłem: - sprężyna m140 [Guarder] - zestaw bore up - cylinder, głowica cyl., głowica tłoka, uszczelniona dysza [Guarder] - wzmocniony tłok poliwęglanowy [systema] - zębatki super torque up, helikalne [systema] - łożyska 7mm [CA] - wzmocniony szkielet GB [bOYI] - metal komora HU [Deep Fire] - lufa precyzyjna 6,04mm [Guarder] - gumka HU [Guarder] - metal body [P&J] - okablowanie (kable głośnikowe nisko oporowe ^^) - batka Firefox 9.6 2300mAh Strzelam 0.25 G&G nie mam dostępu do chrono ale myślę że osiągnąłem jakieś 450fps, i 50m skutecznego zasięgu w człowieka. Moim celem jest 70m skutecznego i czy jest to możliwe po wymianie tylko precki na Promka i komory na KingArmsa? Czy może coś jeszcze bym musiał wymienić ? Czy zmiana kulek na np 0.28 też coś da? z góry dziękuje za odpowiedz ;) Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted December 16, 2009 Report Share Posted December 16, 2009 Po pierwsze sprawdzi co masz nie tak w GB , 450 FPS na M140 i BU to tragedia , po drugie o wiele za lekkie BB , ja przy 450 już 0.3 używam . Quote Link to post Share on other sites
Wjesiek Posted December 16, 2009 Report Share Posted December 16, 2009 to 450fps to taka liczba na oko wymierzona :P muszę dorwać kogoś z chrono i wtedy podam dokładny pomiar. hmmm boje się że cięższe kulki będą leciały bardziej prostym torem lotu jednak na mniejszą odległość ;/ Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted December 17, 2009 Report Share Posted December 17, 2009 (edited) hmmm boje się że cięższe kulki będą leciały bardziej prostym torem lotu jednak na mniejszą odległość ;/ Też tak myślałem a potem kupiłem na zlocie 0.3 bo innych nie było ;-) i przy nich zostałem . Edited December 17, 2009 by przemek10 Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted December 19, 2009 Report Share Posted December 19, 2009 Nawet jeżeli masz cięższe kulki to zasięg zmaleje jakieś 2m Quote Link to post Share on other sites
Ghost10 Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 Posiadam m16 p&j. Czy po wsadzeniu sprężyny m140, nie sypnie mi się szkielet? Wymieniłbym też zębatki, tłok, głowice tłoka. Silnik też bym musial kupić nowy? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 Sypnie. Szkielet nie zniesie takiego obciążenia. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 Jak będziesz strzelać niewiele i tylko na semi, to powinien wytrzymać. Przy auto padnie. Silnik jeśli masz neodymowy to nie ma sensu go ruszać. Przy zmianie głowicy pamiętaj, że tam siedzi pseudo-BU w stoku i głowice są wyciszone (z grzybkiem). Quote Link to post Share on other sites
Ghost10 Posted August 29, 2014 Report Share Posted August 29, 2014 A co sądzicie o m blocku? Wzmocni gearboxa na tyle zeby wytrzymac m140? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.