Szymon44 Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Po raz pierwszy w życiu otworzyłem dzisiaj GB v2, byłem zmuszony gdyż replika znowu odmówiła współpracy. Wszystko rozebrałem, poczyściłem, nasmarowałem. Do wymiany nadaje się głowica cylindra ( po prostu ta "poduszka" jest już nieco powybijana przez głowicę tłoka ) Głowicę cylindra uszczelniłem, tłok z głowicą również. Wcześniej tłok bardzo luźno chodził w cylindrze i jak zatkałem palcem głowicę cylindra to bardzo wszystko rozszczelnione było :???: Uszczelniłem itd. Poskładałem wszystko, podłączam silnik i zonk :wink: silnik nie może naciągnąć sprężyny. Silnik naciąga trochę listwę dosyłacza, ale myślę, że zębatka tłokowa nie daje rady uciągnąć do końca listwy i ruszyć tłoka. Przy składaniu zębatkę tłokową na bank ustawiłem dobrze (wg, rysunków, instrukcji w internecie ) Śrubokrętem przez szparę naciągnąłem jakoś tą zębatkę która styka się z silnikiem ( ekhm jak ona się nazywa?:P) i z trudem przerobiłem cały cykl- czyli replika wystrzeliła. Wcześniej silnik normalnie dawał radę. Bateria też była naładowana. Replika to M4-SR16 PJ - czyli nie wiem jaki tam siedzi silnik. Ma ktoś jakiś pomysł co może powodować taki opór ? Pozdrawiam Szymon Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 To tak : 1-Za mocno dokręcony silnik 2-złe podkładkowanie 3-na odwrót podpiąłeś kabelki do silnika Quote Link to post Share on other sites
Szymon44 Posted June 29, 2009 Author Report Share Posted June 29, 2009 Silnik próbowałem na każdym "dociśnięciu" więc to odpada Kable podpięte na bank dobrze - miałem zaznaczone gdzie czerwony ma iść :P Może faktycznie to podkładkowanie, chociaż zrobiłem tak jak było wcześniej. Ewentualnie gdyby nie podkładkowanie to co jeszcze mogło zawinić? Wszystkie zębatki się kręcą, to jest opór przy naciągnięciu bardziej. Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Dzisiaj miałem to samo. Sprawdź, czy nie pogubiłeś podkładek pod śrubami mocującymi GB. Spróbuj poluzować śrubki zewnętrzne i strzelić. W jaki sposób mocowałeś głowicę tłoka? Może podczas Twojego "uszczelniania" coś poszło nie tak? Wyjmij tłok, sprężynę, wszystko, zostaw same zębatki - w ten sposób sprawdzisz podkładkowanie. Zobacz, czy tłok bez sprężyny chodzi równo - włóż sam tłok, bez sprężyny, dyszę w usta i dmuchaj :) Pozdro. Quote Link to post Share on other sites
Szymon44 Posted June 29, 2009 Author Report Share Posted June 29, 2009 Żadnych podkładek pod śrubami od GB nie ma i nie było :P Sprawdzę z zostawieniem samych zębatek. Może uda mi się samemu ogarnąć :P Dzięki za pomoc ;) Quote Link to post Share on other sites
Szymon44 Posted July 1, 2009 Author Report Share Posted July 1, 2009 Sprawdziłem podkładkowanie ale tutaj problem nie leżał. Bez sprężyny i popychacza wszystko ok jest, dopóki nie złoże wszystkiego z powrotem ;/ Tłok chodzi gładko. Brakuje już mi pomysłów :( Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted July 1, 2009 Report Share Posted July 1, 2009 Złożyłeś wszystko razem z silnikiem, tylko bez sprężyny i próbowałeś strzelać, czy tylko "na sucho" próbowałeś? Próbowałeś poluzować śrubki zewnętrzne kosza silnika? Za mocno dokręcone powodują dokładnie to co opisałeś. Quote Link to post Share on other sites
Szymon44 Posted July 1, 2009 Author Report Share Posted July 1, 2009 Złożyłem wszystko razem, włącznie z silnikiem. O których śrubkach mówisz? Te przy tych blaszkach co daje się "wtyczki" do silnika? Quote Link to post Share on other sites
penio151 Posted July 1, 2009 Report Share Posted July 1, 2009 (edited) Ja proponuję Ci usunąć uszczelnienie na tłoku, naprawdę...jedyna rzecz, którą "zrobiłeś", a ingeruje w pracę silnika. No i tak jak wyżej, poluzuj śrubki. Edited July 1, 2009 by penio151 Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 O których śrubkach mówisz? Te przy tych blaszkach co daje się "wtyczki" do silnika? Mówię o śrubkach, które mocują całość kosza z silnikiem do GB. Takie dwie długie śruby. Te dwie czerwone. Quote Link to post Share on other sites
penio151 Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 Tych śrubek akurat nie poluzuje :) To jest GB V.2 ;) Quote Link to post Share on other sites
zlotybb Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 A sprawdzałes na silniku spreżynki które dociskają szczotki bo i ja mialem taki problem kiedys. I to byla wina spreżynki . Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 (edited) @Dread: @Szymon44: Nie wiem jak uszczelniłeś głowicę tłoka, ale jeśli nie było to DOBRANIE ODPOWIEDNIEGO oringa, to natychmiast przestań :). to bardzo wszystko rozszczelnione było Obawiam się, że nie jestem pewien czy umiesz poprawnie zrobić test strzykawki. No i proszę voltomierz do ręki i mierzenie napięcia baterii - przed naciśnięciem spustu i z naciśniętym spustem. WELCOME in the airsoftmechanic's world Neo. Edited July 2, 2009 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 (edited) Tych śrubek akurat nie poluzuje :) To jest GB V.2 ;) A co trzyma silnik w v2? Sam chwyt? Niestety nie bawiłem się v2 :( W każdym razie trzeba luzować tę śrubę, która trzyma silnik przy reszcie całości. :) Albo faktycznie jedyne co zostaje, to zdjąć uszczelnienie z tłoka. Edited July 2, 2009 by Dread Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 To jak się nie bawiłeś v2, to się nie baw w doradzanie o v2 ;) Quote Link to post Share on other sites
Biker Posted July 2, 2009 Report Share Posted July 2, 2009 A co trzyma silnik w v2? Sam chwyt? Niestety nie bawiłem się v2 :( W każdym razie trzeba luzować tę śrubę, która trzyma silnik przy reszcie całości. :) Albo faktycznie jedyne co zostaje, to zdjąć uszczelnienie z tłoka. Lol. Tak,silnik trzyma sam chwyt, nie mam koszyka jak w V.3.... Jak napisał Viamortis, nie wiesz nie pisz głupot..... A tłok gładko "chodzi" w cylindrze?? Bo rzeczywiście jedyne co może przeszkadzać to twoje "uszczelnienie";P Quote Link to post Share on other sites
sviader Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 Kolego, głowica tłoka powinna w cylindze chodzić luźno, jeżeli wykonujesz ruchy powoli. Jeżeli jaednak zatkasz dyszę i zrobisz szybki ruch, gumeczka na głowicy tłoka powinna się rozszerzyć i cały tłok powinien stawić opór. Aha - popsikaj do srodka trochę silikonu, a jak juz na prawdę nie masz skąd go wziąć to posmaruj wewnętrzne scianki cylindra Kujawskim :D Quote Link to post Share on other sites
Szymon44 Posted July 8, 2009 Author Report Share Posted July 8, 2009 No to tak, jak robię ruchy powoli, to wszystko jest luźne. Przy szybkim ruchy, przed uszczelnieniem zmiany nie było, jak lekko uszczelniłem, to teraz przy szybkim ruchu czuć opór. Quote Link to post Share on other sites
badmo Posted August 28, 2009 Report Share Posted August 28, 2009 I jak, znalazles rozwiązanie? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.