Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Szymon44

Silnik nie naciąga sprężyny

Recommended Posts

Po raz pierwszy w życiu otworzyłem dzisiaj GB v2, byłem zmuszony gdyż replika znowu odmówiła współpracy.

 

Wszystko rozebrałem, poczyściłem, nasmarowałem.

Do wymiany nadaje się głowica cylindra ( po prostu ta "poduszka" jest już nieco powybijana przez głowicę tłoka )

 

Głowicę cylindra uszczelniłem, tłok z głowicą również.

Wcześniej tłok bardzo luźno chodził w cylindrze i jak zatkałem palcem głowicę cylindra to bardzo wszystko rozszczelnione było :???: Uszczelniłem itd.

 

Poskładałem wszystko, podłączam silnik i zonk :wink: silnik nie może naciągnąć sprężyny.

 

Silnik naciąga trochę listwę dosyłacza, ale myślę, że zębatka tłokowa nie daje rady uciągnąć do końca listwy i ruszyć tłoka.

 

Przy składaniu zębatkę tłokową na bank ustawiłem dobrze (wg, rysunków, instrukcji w internecie )

 

Śrubokrętem przez szparę naciągnąłem jakoś tą zębatkę która styka się z silnikiem ( ekhm jak ona się nazywa?:P) i z trudem przerobiłem cały cykl- czyli replika wystrzeliła.

 

Wcześniej silnik normalnie dawał radę. Bateria też była naładowana.

 

Replika to M4-SR16 PJ - czyli nie wiem jaki tam siedzi silnik.

 

Ma ktoś jakiś pomysł co może powodować taki opór ?

 

Pozdrawiam

 

Szymon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik próbowałem na każdym "dociśnięciu" więc to odpada

Kable podpięte na bank dobrze - miałem zaznaczone gdzie czerwony ma iść :P

 

Może faktycznie to podkładkowanie, chociaż zrobiłem tak jak było wcześniej.

 

Ewentualnie gdyby nie podkładkowanie to co jeszcze mogło zawinić?

 

Wszystkie zębatki się kręcą, to jest opór przy naciągnięciu bardziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj miałem to samo. Sprawdź, czy nie pogubiłeś podkładek pod śrubami mocującymi GB. Spróbuj poluzować śrubki zewnętrzne i strzelić.

 

W jaki sposób mocowałeś głowicę tłoka? Może podczas Twojego "uszczelniania" coś poszło nie tak?

 

Wyjmij tłok, sprężynę, wszystko, zostaw same zębatki - w ten sposób sprawdzisz podkładkowanie.

 

Zobacz, czy tłok bez sprężyny chodzi równo - włóż sam tłok, bez sprężyny, dyszę w usta i dmuchaj :)

 

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadnych podkładek pod śrubami od GB nie ma i nie było :P

 

Sprawdzę z zostawieniem samych zębatek. Może uda mi się samemu ogarnąć :P

 

Dzięki za pomoc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem podkładkowanie ale tutaj problem nie leżał.

 

Bez sprężyny i popychacza wszystko ok jest, dopóki nie złoże wszystkiego z powrotem ;/

 

Tłok chodzi gładko.

 

Brakuje już mi pomysłów :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Złożyłeś wszystko razem z silnikiem, tylko bez sprężyny i próbowałeś strzelać, czy tylko "na sucho" próbowałeś?

 

Próbowałeś poluzować śrubki zewnętrzne kosza silnika? Za mocno dokręcone powodują dokładnie to co opisałeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja proponuję Ci usunąć uszczelnienie na tłoku, naprawdę...jedyna rzecz, którą "zrobiłeś", a ingeruje w pracę silnika. No i tak jak wyżej, poluzuj śrubki.

Edited by penio151

Share this post


Link to post
Share on other sites

O których śrubkach mówisz? Te przy tych blaszkach co daje się "wtyczki" do silnika?

 

Mówię o śrubkach, które mocują całość kosza z silnikiem do GB. Takie dwie długie śruby.

 

nowyobrazmapybitowej.jpg

 

Te dwie czerwone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dread:

 

wrong.jpg

 

 

@Szymon44:

Nie wiem jak uszczelniłeś głowicę tłoka, ale jeśli nie było to DOBRANIE ODPOWIEDNIEGO oringa, to natychmiast przestań :).

 

to bardzo wszystko rozszczelnione było

Obawiam się, że nie jestem pewien czy umiesz poprawnie zrobić test strzykawki.

 

No i proszę voltomierz do ręki i mierzenie napięcia baterii - przed naciśnięciem spustu i z naciśniętym spustem.

 

WELCOME in the airsoftmechanic's world Neo.

Edited by Viamortis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tych śrubek akurat nie poluzuje :) To jest GB V.2 ;)

 

A co trzyma silnik w v2? Sam chwyt? Niestety nie bawiłem się v2 :( W każdym razie trzeba luzować tę śrubę, która trzyma silnik przy reszcie całości. :)

 

Albo faktycznie jedyne co zostaje, to zdjąć uszczelnienie z tłoka.

Edited by Dread

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co trzyma silnik w v2? Sam chwyt? Niestety nie bawiłem się v2 :( W każdym razie trzeba luzować tę śrubę, która trzyma silnik przy reszcie całości. :)

 

Albo faktycznie jedyne co zostaje, to zdjąć uszczelnienie z tłoka.

Lol. Tak,silnik trzyma sam chwyt, nie mam koszyka jak w V.3....

Jak napisał Viamortis, nie wiesz nie pisz głupot.....

 

A tłok gładko "chodzi" w cylindrze?? Bo rzeczywiście jedyne co może przeszkadzać to twoje "uszczelnienie";P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, głowica tłoka powinna w cylindze chodzić luźno, jeżeli wykonujesz ruchy powoli. Jeżeli jaednak zatkasz dyszę i zrobisz szybki ruch, gumeczka na głowicy tłoka powinna się rozszerzyć i cały tłok powinien stawić opór. Aha - popsikaj do srodka trochę silikonu, a jak juz na prawdę nie masz skąd go wziąć to posmaruj wewnętrzne scianki cylindra Kujawskim :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to tak, jak robię ruchy powoli, to wszystko jest luźne.

Przy szybkim ruchy, przed uszczelnieniem zmiany nie było,

jak lekko uszczelniłem, to teraz przy szybkim ruchu czuć opór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...