gryncek1 Posted July 18, 2009 Report Share Posted July 18, 2009 (edited) Witam, 2 miesiące temu kupiłem m4, wszystko było OK dopóki na jednej strzelance, gear box naciągnął sprężynę i nic, silnik działa, gdy się otwiera GB ten oddaje jeden strzał i wszystko wygląda ok, ale jak się go zamknie to tak samo, chwilkę wszystko pracuje i stop, o co może chodzić? myślałem że łożysko poszło bo przy 3 otwarciu GB wypadły z niego kuleczki, ale wsadziłem ślizgowe CA i dalej to samo, możliwe że zgubiłem jedną podkładkę (tak mi się wydawało), ale po każdej stronie jest już jedna, czy gdzieś były dwie? Pozdrawiam Edited July 18, 2009 by gryncek1 Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted July 18, 2009 Report Share Posted July 18, 2009 (edited) możliwe że zgubiłem jedną podkładkę (tak mi się wydawało), ale po każdej stronie jest już jedna, czy gdzieś były dwie? Z podkładkami to nie jest tak łatwo i pięknie jakby się chciało :). Generalnie proponuję, że jak wymieniasz łożyska, to parami. Nie tak, że jedno ślizgowe jedno kulkowe. W tym wypadku to raczej nie jest przyczyną problemu, ale w przyszłości może stworzyć inny problem. Generalnie postępowanie po takiej zacince powinno wyglądać tak: 1. sprawdzasz na porządnej baterii (sanyo lub G&P), jeśli pomogło, to znaczy, że stockowa bateria zesłabła. Jeśli nie to idziesz dalej: 2. Zamiast 8,4 próbujesz baterii 9,6. Jeśli pomogło to znaczy, że są jakieś opory i silnik przy napięciu 8,4V nie jest w stanie ich przełamać. Jeśli nie, to idziesz dalej: 3. Sprawdzasz podkładkowanie. Czy zębatki obracają się swobodnie w skręconym szkielecie. Jeśli mają ciasno, to robisz podkładkowanie PORZĄDNIE. Jeśli mają luźno, to idziesz dalej: 4. Możliwe, że sprężyna jest źle zamocowana/ułożona w tłoku. Jest tam łożyskowanie? 5. Możliwe, że sprężyna jest zbyt twarda/długa (chińskie sprężyny są byle jakiej jakości). Najlepiej wsadzić sprężynę systemy lub guardera. 6. Kable mają zbyt duży opór lub silnik jest kiszasty. Wsadzenie innego silnika na próbę powinno rozwiać wątpliwości. 7. Głowica tłoka może być niedokręcona. 8. Przypalone styki. UWAGA! Przyczyna może tkwić w kilku punktach. Rozwiązanie jednego z nich może rozwiązać problem w kwestii zacinania, ale praca całego mechanizmu nadal może być wadliwa. Najlepsze co w tej sytuacji możesz zrobić, to oddać tę replikę jakiemuś porządnemu ASMechanic i niech Ci zrobi porządek. Pozdrawiam. Edited July 18, 2009 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
gryncek1 Posted July 18, 2009 Author Report Share Posted July 18, 2009 Silnik działa -sprawdzałem, będę w mieście to wsadze 9,6 i zobacze, jak nie pomoże chyba jednak dam komuś, kto ma większe doświadczenie, dzieki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted July 18, 2009 Report Share Posted July 18, 2009 Nie chodzi o to, że nie działa, tylko że może, mówiąc kolokwialnie, nie mieć siły uciągnąć sprężynę takim a nie innym prądzie. Wprawdzie po dwóch miesiącach silnik nie powinien się spaścić, ale po boyiu to nigdy nic nie wiadomo. dzieki za pomoc. No problemo, powodzenia. Quote Link to post Share on other sites
gryncek1 Posted July 18, 2009 Author Report Share Posted July 18, 2009 Aaa, kiepsko widzę żeby bateria 9,6 pomogła, zauważyłem że jak się zacina, to zębatki ciężko idą, nawet śrubokrętem trzeba sporo siły, żeby się ruszyły...nie wiem czy pisząc to objaśniłem troszke lepiej sytuacje, tak czy inaczej, bez naprawy u kogoś chyba się nie obejdzie :( Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted July 18, 2009 Report Share Posted July 18, 2009 To podkładkowanie do djupy pewnikiem... Quote Link to post Share on other sites
gryncek1 Posted July 19, 2009 Author Report Share Posted July 19, 2009 Ej a jak dowiedzieć się czy podkładki są źle umieszczone? po czym poznać? czy kompletnie nie powinny się zębatki ruszać w lewo i prawo? Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted July 19, 2009 Report Share Posted July 19, 2009 (edited) 1. Zębatki mogą mieć minimalny luz na boki. Praktycznie niemożliwe jest ułożenie ich tak, żeby ani drgnęły, a jednocześnie miały super luz. Przemieszczenia rzędu 0,1-0,2 mm są jak najbardziej akceptowalne. 2. Po skręceniu GB mają obrócić się swobodnie kilka razy jak je palcem zakręcisz. 3. Ja zaczynam zawsze od zębatki silnikowej tak, żeby była w miarę ładnie względem silnika. W tym celu przykręcasz chwyt do połówki szkieletu, wciskasz weń silnik i sprawdzasz jak się dopasowuje do zębatki silnikowej (zgapione od Ola ;) ) 4. Powierzchnia styku zębów powinna być możliwie jak największa, ale tarcze mają się nie stykać ani nie trzeć o siebie. To jest ważne zwłaszcza przy zębatce środkowej, bo zdarza się scharatać zęby w ten sposób. 5. Ogólnie dużo dupcenia się z tym jest. 6. Powodzenia :) Edited July 19, 2009 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
gryncek1 Posted July 20, 2009 Author Report Share Posted July 20, 2009 Dzięki, ale postanowiłem jednak oddać do serwisku... Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.