jbone Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 Witam. Jak w temacie. Posiadam m16a3 z Classic Army. Niepokoi mnie pewna sprawa.Otóż kiedyś żeby strzelić gdy naciskałem cyngiel karabin strzelał już nawet nie w połowie drogi spustu.Było dobrze bo w sumie przyzwyczaiłem się do tego ile i z jaka silą muszę nacisnąć żeby strzelić. wczoraj zorientowałem się ze muszę już praktycznie dobić językiem spustowym do końca żeby oddać strzał. Tj o co mi chodzi: naciskając spust 90% drogi nic.przy ostatnich 10% pojawia się lekki opór naciskam troszkę mocniej i dopiero strzela Czy to jakaś usterka czy karabin tak ma mieć czy jeszcze co innego ??? Dziękuje za pomoc Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 Coś z kostką stykową, trza rozebrać i dokładnie sprawdzić, bo nie ma co wróżyć z fusów. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 Spalone styki jak nic. Kontynuuj delikatne naciskanie spustu :-F to najlepsza droga do palenia styków. Spust się naciska szybko i zdecydowanie ale co ważniejsze błyskawicznie się go puszcza. Bo iskrzenie i palenie występuje przy rozłączaniu styku. Quote Link to post Share on other sites
jbone Posted August 7, 2009 Author Report Share Posted August 7, 2009 czyli jak nic rozbiórka gearboxa i czyszczenie/wymiana styków???gdzie je mogę dostać i jaki będzie tego koszt.?? 2.stopień trudności wymiany? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 7, 2009 Report Share Posted August 7, 2009 zamiast styków masz kikuty :) leeedwo wystające kawałeczki blaszki które cud że i tak jeszcze działają. styki odstaniesz w każdym sklepie asg. stopień trudności ? zależy :P jeżeli nie rozbierałeś nigdy gb to oddaj komuś żeby to zrobił ktoś kto sie zna bo więcej możesz zepsuć niz naprawić :P Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 7, 2009 Report Share Posted August 7, 2009 Można i samemu robić ale wtedy kiedy masz pewność, ze nie masz dwóch lewych rąk. Przecież każdy serwisant kiedyś się uczył. A ja jestem zdania, zę nie nauczy sie lepiej nikt kto nie uczył się sam. Quote Link to post Share on other sites
jbone Posted August 8, 2009 Author Report Share Posted August 8, 2009 po zakupie karabinu mialem okazje otworzyc gearbox(zupelnie nie wiedzac iz jest to czynnosc raczej dla pro).czesci sie rozsypaly lecz na szczescie nie mam dwoch lewych i obejrzalem filmiki jak dziala gearbox v.2 poskladalem.dziala ale jesli wymiana stykow to drugie podejscie to mimo iz wiem jak to jednak dreszcz jest:P Quote Link to post Share on other sites
jbone Posted August 8, 2009 Author Report Share Posted August 8, 2009 gearbox otworzony:styki spustowe zadu**** smarem.odgiąłem na prosto by miały jak najszybszy kontakt z kostka,przeczyściłem woda kolońska i wytarłem do sucha.teraz reaguje idealnie i bez problemu.Dziękuje za pomoc. Temat do zamknięcia usunięcia lub zostawienia dla pokoleń które będą miały problem jak ja. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted August 8, 2009 Report Share Posted August 8, 2009 (edited) Do wywalenia - takich problemów (czytaj tematów) jest od groma, coś al'a zacinka tłoka w tylniej pozycji. Przyczyn mogło być więcej (choć skutek ten sam), niźli przepalone styki, czy właśnie smar na stykach jak piszesz, dlatego pisałem, że nie ma co wróżyć z fusów, jak otwarcie mechanizmu to nie jest żaden problem... PS. Polecam wyczyścić zębatkę tłokową z nadmiaru smaru - ona pewnie "obrzygała" styki smarem. Bolączka dżirboksa V2. Edited August 8, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.