Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Dystansowanie zębatek ITU


Recommended Posts

No właśnie mam problem żeby zrobić prawidłowy shiming zębatek przy tłoku ze zwężanymi zębami.

 

Chodzi o to, że muszę podłożyć z góry 3 grube podkładki a z dołu tylko jedną cieniutką, żeby zęby z zębatki tłokowej (te które pracują z zębatką środkową) nie obcierały o zęby w tłoku.

 

Tłok jest DF zielony z zębami pokrytymi tytanem. Zębatki to chińskie SHS (32:1) TAKIE ZĘBATKI... dla nie zorientowanych to coś w stylu guardera ITU.

 

Proszę o poradę, czy tak może to być?

 

Dla próby złożyłem sobie na springu SP85 i bangla bardzo dobrze. Docelowo ma banglać na SP160, więc wolę mieć pewność, że będzie OK.

Link to post
Share on other sites

Może zdefiniujmy sobie na dobry początek, co to znaczy "dół" i "góra" w tym przypadku. Jak mniemam dół - czyli bliżej prawej połówki DŻIRBOKSA patrząc od dyszy i na odwrót góra. I co rozumiesz tutaj przez "obcieranie zębów na tłoku"? Chodzi Ci o te nylonowe kawałki zębów? Jeśli tak, to fakt, nie mogą zęby zębatki tłokowej o nie obcierać. I to by było na tyle - musisz podkładkować pod właśnie te zęby, a dopiero potem pod zębatki (bo w przypadku zwykłego tłoka, aż tak ważne toto nie jest), ogólnie jeśli zęby zębatki tłokowej będą zahaczać o te plasticzane ząbki przy tłoku z pełną metalową szczęką, to mogą się zetrzeć - zbierze się nadmiar kompozytu pod zębami zębatki tłokowej i tłok zostanie podnoszony, po czym sprężyna w skrajnych wypadkach może zakleszczać się na łożysku prowadnica - jeśli takową posiadamy. Czasami trzeba wybrać między mniejszych złem, a większym, czyli styk zębów tłoka z zębatką tłokową czy lepszy shimming wszystkich zębatek.

Edited by Gogin
Link to post
Share on other sites

Może zdefiniujmy sobie na dobry początek, co to znaczy "dół" i "góra" w tym przypadku. Jak mniemam dół - czyli bliżej prawej połówki DŻIRBOKSA patrząc od dyszy i na odwrót góra. I co rozumiesz tutaj przez "obcieranie zębów na tłoku"? Chodzi Ci o te nylonowe kawałki zębów? Jeśli tak, to fakt, nie mogą zęby zębatki tłokowej o nie obcierać. I to by było na tyle - musisz podkładkować pod właśnie te zęby, a dopiero potem pod zębatki (bo w przypadku zwykłego tłoka, aż tak ważne toto nie jest), ogólnie jeśli zęby zębatki tłokowej będą zahaczać o te plasticzane ząbki przy tłoku z pełną metalową szczęką, to mogą się zetrzeć - zbierze się nadmiar kompozytu pod zębami zębatki tłokowej i tłok zostanie podnoszony, po czym sprężyna w skrajnych wypadkach może zakleszczać się na łożysku prowadnica - jeśli takową posiadamy. Czasami trzeba wybrać między mniejszych złem, a większym, czyli styk zębów tłoka z zębatką tłokową czy lepszy shimming wszystkich zębatek.

 

 

Fakt, nie określiłem stron - dół to ta połówka gearboxa do której jest dokręcony przerywacz ognia i w której osadzona jest kostka stykowa, zapomniałem dodać, że jest to gearbox V3.

 

:] tłok to DF z metalową szczęką... to tak apropo, a te nylonowe ząbki są z drugiej strony :]

 

Składałem koledze na gearboxie V2 te same zębatki, tłok systema i nie musiałem tak drastycznie przesuwać zębatki tłokowej do dolnej połówki.

 

Ogólnie spodkładkowanie reszty kół nie stanowi żadego problemu, reszta jest OK, tylko ta jedna zębatka jakoś mnie zdziwiła. Jak powiedziałem na słabej sprężynie wszystko bangla ok, wiec pewnie na mocnej też będzie... ale wolę ise upewnić... :)

Edited by FragleS
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...