decigner12 Posted November 16, 2009 Report Share Posted November 16, 2009 Witam, w airsoft bawię się już jakiś czas, ale jak już to bardziej ciekawią mnie gearboxy i chciałbym udoskonalić sztukę jego składania. Mam kilka pytań pierwsze dotyczące shimmingu. OK wiem o co chodzi, ale chcę zweryfikować z pomocą kogoś doświadczonego czy dobrze to robię. wszedłem na pewną stronkę, którą podał Gogin. Wg strony skręcam gearboxa sprawdzam precyzyjnymi śrubokrętami, nie da się przesunąć zębatki na boki, wykonuje ona obrót kilka razy swobodnie. Jest tak z każdą, ale nie wiem czemu chińskie silniki grzeją się od samego kręcenia zębatkami? Czy wszystko w porządku? Mowa jest tutaj o silnikach boyi, cyma (cm.028). Zębatki poruszają się gładko, stawiąją swój naturalny opór (przełożenie). Dla uściślenia, mój SC-01 zęby hi-speed elementa + mój shimming, bardzo długa seria 25s, kable się nie grzeją, czyli chyba wszystko w porządku? Silnik A&K nie grzał się. Jeszcze jedno pytanie, czy po zmianie springa z chińskiego, na taki porządny (guarder 120) spada rof? Na springu cymy był fajny, ale przy nowym springu spada, słyszę RATATATATA! za pociągnięciem spustu. Batka 8.4v. Pozrdrawiam!, decigner Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 16, 2009 Report Share Posted November 16, 2009 Poszukaj o zasadzie działania silników elektrycznych prądu stałego to dowiesz się że większa część prądu pobieranego z baterii jest zamieniana w ciepło. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 16, 2009 Report Share Posted November 16, 2009 (edited) Wg. stronki robisz shimming? Nie wiem czy bierzesz pod uwagę, że każdy GB potrzebuje indywidualnej pracy nad nim, co chyba nawet KicpA powiedział w innym temacie. Zębatka/i nie ruszają się na boki? To pierwszy najważniejszy czynnik, kolejne to sprawić by zębaty nie ocierały o siebie wzajemnie i równocześnie stykały się jak największą powierzchnią zębów, zachowując brak jako takiego luzu (najlepiej zostawić 0,1mm), ale to dość trudne dla kogoś bez doświadczenia. Ostatnia ważna rzecz, która zapewni nam przyjemny finalny efekt, to odpowiednie wypozycjonowanie zębatki silnikowej (tej, która odbiera obroty z zębatki osi silnika - tej, która jest na silniku), względem właśniej tej zębatki osi silnika - nie może być, za wysoko, nie za nisko by po odpowiedniej regulacji silnika, styk powierzchni zębów w tym miejscu był również jak największy, a zęby nie ocierały o siebie (jest to bardzo łatwe w dżirboksach z koszykiem na silnik), w V2 i podobnych to dość trudne. PS. Oczywiście ROF - szybkostrzelność zmienia się w zależności czy wpakujemy twardszą/ bardziej miękka sprężynę do mechanizmu, a jaką sprężynę pakujesz to powinieneś wiedzieć, tak w zależności będzie zmieniał się ROF, to dość logiczne chyba. Edited November 16, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted November 16, 2009 Author Report Share Posted November 16, 2009 Dzięki o taką odpowiedź mi chodziło, teraz już wiem, że robię to dobrze, wszystkie czynniki zostały spełnione, jak na chińskie zęby, to naprawdę karabin cicho pracuje, zębatki nie piszczą tak jak kałach kolegi. Na auto ich nie słychać, tylko na singlu delikatnie, ogólnie jest git, co do spadku rof'a to nie spodziewałem się, że tak drastycznie spadnie. Od czego są pakiety 9.6. Pozdrawiam!, decigner Quote Link to post Share on other sites
cziman Posted November 16, 2009 Report Share Posted November 16, 2009 (edited) Czekaj, RoF po shimmingu SPADŁ? Edit: A nie, wszystko jasne. RoF po wsadzeniu mocniejszej sprężyny spaść musi, innej alternatywy nie ma. Edited November 16, 2009 by cziman Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted November 16, 2009 Author Report Share Posted November 16, 2009 Wiem piszę niejasno, rof spadł po zamontowaniu springa m110 zamiast pseudo m110 cymy. Quote Link to post Share on other sites
Plutonowy Posted November 19, 2009 Report Share Posted November 19, 2009 Gogin pytanie do Ciebie co do zębatki silnikowej. Jak prawidłowo zrobić jej podkładowanie w v2? Bo przytknięcie silnika do otwartego GB raczej zbyt dokładną metodą nie jest. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted November 19, 2009 Report Share Posted November 19, 2009 (edited) W V3 robi się tak samo, też przytykasz silnika do otwartego GB, tylko, że dokładnie to przykręcasz koszyk z silnikiem - pomyśl przez chwil parę jak to zrobić w V2 i masz odpowiedź. Jak ktoś nie lubi myślenia to niech zostawia pod zębatką silnikową (lewa połówka GB patrząc od dyszy) 0.2-0.3mm podkładek i będzie grało też, jednak jest to tylko pół środek. Edited November 19, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.