Trzewik Posted December 12, 2009 Report Share Posted December 12, 2009 Witam. Dziś chciałem wyczyścić moją replikę. (HK416 AGM) Wszystko cacy, wyczyszczone, podłączam batkę, a tu nagle...z konektorów (batki i okablowania giwery) wytwarza sie dym, a kable i konektory nagrzewają się tak, że jak chciałem odłączyć to się poparzyłem!, ponad to replika nie strzela. zauważyłem tylko to. Nie chcę podłączać znowu batki i próbować strzelić, żeby się jeszcze więcej sie nie spieprzyło... HELP! :poddanie: Czego to może być wina? Proszę o pomoc... ;/ (Użyłem opcji '"SZUKAJ", wyszukiwarka nic mi nie wykryła, jeżeli istnieje podobny temat proszę o odesłanie mnie do takowego tematu, możliwe, że wpisałem złe hasło w wyszukiwarce.) Trzewik. Quote Link to post Share on other sites
budzioq Posted December 12, 2009 Report Share Posted December 12, 2009 Rozbierz replikę i prześledź drogę kabli na pewno gdzieś jest przerwana izolacja i dotyka do obudowy, ewentualnie zwora w konektorku Quote Link to post Share on other sites
Trzewik Posted December 12, 2009 Author Report Share Posted December 12, 2009 Dobra, sprawdzę. :) Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted December 12, 2009 Report Share Posted December 12, 2009 sprawdź czy na stykach nie masz smaru narzyganego, a co to za aku?, Może coś z nim nie tak? Regulowałeś położenie silnika względem zębatki silnikowej? Quote Link to post Share on other sites
Trzewik Posted December 12, 2009 Author Report Share Posted December 12, 2009 "sprawdź czy na stykach nie masz smaru narzyganego, a co to za aku?, Może coś z nim nie tak? Regulowałeś położenie silnika względem zębatki silnikowej?" Na stykach nie ma smaru, sprawdzałem na 4 moich batkach (każda 8,4V) i każda śmigała (Przed rozłożeniem) a teraz żadna, no i ten dymek... położenie silnika regulowałem. Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted December 12, 2009 Report Share Posted December 12, 2009 Raz też to miałem, tylko że u mnie wystąpił pożar aku :wink: niestety wynikło to z mojej winy. jak wspomniał ktoś masz zwarcie, sprawdzileś już izolacje?Nie mogę się domyśleć co to może być, a jak shimming? robileś coś, czy tylko złozyłeś jak było? Możliwe, że tu tkwi przyczyna. Quote Link to post Share on other sites
Trzewik Posted December 12, 2009 Author Report Share Posted December 12, 2009 Nie robiłem shimmingu, robiłem tylko przy okazji Teflon-fix, ale to nie ma nic wspólnego. Poobklejałem izolką miejsca przetarte i...działa!, ale nie na długo... Oddałem ze 30 strzałów na auto. i znowu to samo. Quote Link to post Share on other sites
Mamlas Posted December 12, 2009 Report Share Posted December 12, 2009 Ehhh... Zmiana okablowania tylko tutaj pomoże. Mogłeś uszkodzić na dodatek batke, albo silnik, a to już większe koszta. Nie próbuj w ogóle strzelać bez zmiany kabli... A to, że po 30stu strzałach nie strzela to wina tego, że zwarciem rozładowałeś batkę. Quote Link to post Share on other sites
budzioq Posted December 12, 2009 Report Share Posted December 12, 2009 (edited) do sprawdzenie jeszcze pokrywa regulacji silnika, podłuż pod nią izolke bo może zwierać. A najlepiej jak przedmówca napisał wymień kable i wstaw sobie od razu MOSFET. Nie przesadź z grubością kabla 1,5 mm silikon wejdzie z małymi problemami, z większymi trzeba kombinować. Zmierz też napięcie na aku i napisz ile wyszło. Nie próbuj znowu podłączać baterii albo ładować, napisz woltaż a powiemy Ci co z nią zrobić. P.S. Wyciągnij także silnik i zajrzyj do GB. Jest tam czerwony kabel(wewnątrz gb tam gdzie wchodzi zębatka silnika), zobacz czy jest cały czy porozrywany. Edited December 12, 2009 by budzioq Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 12, 2009 Report Share Posted December 12, 2009 Zwarcie na etapie przed stykami. Dziękuję za uwagę. Quote Link to post Share on other sites
Trzewik Posted December 13, 2009 Author Report Share Posted December 13, 2009 Poldeck ma rację. To było zwarcie przed stykami... Co robić ? replika nie reaguje na spust... Jutro wymienię kable na głośnikowe i wywalę bezpiecznik, zobaczę czy zadziała... Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 13, 2009 Report Share Posted December 13, 2009 Znaleźć miejsce przebicia i zawinąć koszulką termokurczliwą. I po problemie. Quote Link to post Share on other sites
Trzewik Posted December 14, 2009 Author Report Share Posted December 14, 2009 Gdzie takową koszulkę dostać? - nie orientuję się... Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted December 14, 2009 Report Share Posted December 14, 2009 Ja pierdziele w elektronicznym na przykład za 1.20zł. Quote Link to post Share on other sites
Trzewik Posted December 15, 2009 Author Report Share Posted December 15, 2009 Dzięki. :P Quote Link to post Share on other sites
Trzewik Posted December 20, 2009 Author Report Share Posted December 20, 2009 Wymieniłem całe okablowanie na grubsze, głośnikowe, wymieniłem wszystkie styki na pozłacane. Teraz jest świetny ROF na batce 8,4, a do tego nie ma już problemu z przegrzewaniem się - cel osiągnięty! Topic do kosza. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.