szumitek Posted December 23, 2009 Report Share Posted December 23, 2009 Jak masz gb v.3 to nie wiem w jakim celu zamierzasz kable do środka wkładać?! Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 23, 2009 Report Share Posted December 23, 2009 Boże ale ludzie kombinują... Normalne przewody w izolacji silikonowej 1,5mm^2 wystarczą. Nie trzeba będzie nic kombinować Trzeba tylko z pomyślunkiem ułożyć. Quote Link to post Share on other sites
natek_sk Posted December 23, 2009 Report Share Posted December 23, 2009 Jak v.3 to się przylutuje i wio w GB body. Jakoś się ułoży :). Quote Link to post Share on other sites
Kaczma Posted January 31, 2010 Report Share Posted January 31, 2010 (edited) Ja osobiście bez większych problemow w M4 wsadziłem kable 2,5m^2, i myślę że weszły by nawet i 3mm^2. Po prostu zamiast zwykłej izolacji, czy koszulki termokurczliwej wsadziłem kable w izolacje bawełnianą. Jeszcze cieńsza jest jedwabna, ale nie mam obecnie na magazynie. Trochę roboty z tym było,ale opłaciło się :). Jedyny minus tej koszulki jest taki że trzeba bardzo ostrożnie składać i rozkładać (a najlepiej po złożeniu w ogole nie składać, chyba że coś się popsuje :)), bo jest bardzo wrażliwa na przetarcia. Edited January 31, 2010 by Kaczma Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 31, 2010 Report Share Posted January 31, 2010 Burn Babilon, Burn Babilon, Burn!!! ;) Jest to opcja ale ja tam wolę normalną izolację ;) jest pewniejsza i LiPo nie ma wytrzeszczonych oczu jak patrzy na normalną izolację ;) Quote Link to post Share on other sites
Kaczma Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 Nie wydaję mi się że coś by się stało z tą izolacją, nawet przy LiPo 11.1, ale mogę się mylić :) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 Nie chodzi o to że LiPo uszkodzi izolację ;) ale jak już gdzieś zrobi się przebicie między plusem a minusem to będzie ciepło ;) Quote Link to post Share on other sites
Kaczma Posted February 1, 2010 Report Share Posted February 1, 2010 (edited) No tak, tak rozumiem.Ale jak się dobrze złoży, nigdzie nic nie będzie trzeć o kabel, to nie ma jak się zrobić przebicie :). Zresztą w tym momencie powinien zadziałać bezpiecznik (o ile tak owy mamy ^^) Edited February 1, 2010 by Kaczma Quote Link to post Share on other sites
Aion Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 A ja mam pytanko odnośnie tego schematu : http://werewolves.pl/ramki/asg/pliki_warsz...t%20schemat.png Czy silnik się uruchomi jeśli nie podepniemy kabla z nóżki G? Mam MOSFET i gdy go podpinam tylko dwoma kablami(a wydaje mi się że wszystkie trzy powinny byc podpięte) to i tak mi się załącza silnik przy wciśnięciu spustu. Tak powinno byc? Bo jeśli nie to chyba pomyliłem kable na stykach xD. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 (edited) Niech mod przeniesie do odpowiedniego tematu. Wyjaśnij jeszcze raz w czym masz problem. Gdzieś masz błąd i pewnie już dawno spaliłeś tranzystor. Daj zdjęcie twojego okablowania luzem i podpisz które przewody gdzie idą. Edited February 10, 2010 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Kolega ma albo spalony tranzystor albo odwrotnie spolaryzowany(na styki daje - a na "S" +) tylko te opcje wchodzą w grę. Jeśli na pewno wsio dobrze podłączyłeś to tranzystor do wyrzucenia. Quote Link to post Share on other sites
Aion Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Napisałem tu bo nie chciałem zakładać nowego tematu. Wszystko mam podłączone tak jak na schemacie. Jeśli mi tak działa to znaczy, że spaliłem tranzystor przy lutowaniu(układ robiłem sam). Tylko mam pytanie odnośnie tych kabli sterujących. Nie ma znaczenia czy "czerwony" i "czarny" kabel będzie w odpowiednim miejscu na stykach i czy ten schemacik jest prawidłowy. Robiłem MOSFET według instrukcji ze strony: http://werewolves.pl/ramki/asg/pliki_warsz...fet/mosfet.html Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 (edited) Jest bardzo duży temat o mofsetach w tym dziale nawet. Na bramkę musisz podać plus z akumulatora przez rezystor 100Ohm czyli z przewodu czerwonego. I tu bardzo ważne dla niektórych, Do wyprowadzenia S podłączamy czarny przewód od akumulatora a do wyprowadzenia D podłączamy do czarny przewód idący do silnika. Na moje oko podłączyłeś źle wyprowadzenia D i S i spaliłeś tranzystor. Jak położysz tranzystor na stole radiatorem (metalowa blaszka) w dół i wyprowadzeniami do siebie to wyprowadzenia kolejno od lewej strony są tak ułożone: G (bramka, czerwony ze styków z rezystorem 100Ohm) D (dren, czarny do silnika) S (źródło, czarny z akumulatora) Czyli jak na twoim schemacie. Ten schemat jest OK. Moderatora poprosił bym o przeniesienie postów od 34 do tematu "Tranzystor FET w obwodzie AEG" Edited February 10, 2010 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
Plutonowy Posted February 10, 2010 Author Report Share Posted February 10, 2010 Poddałem się umieszczenie mosfeta w v2 tak żeby nic nie wadziło jest dla mnie niewykonalne chyba. Zastanawia mnie jednak to, że wszyscy piszecie jakie to łatwe i przyjemne, a ja nie mogę sobie z tym poradzić. Strategicznym miejscem jest tu oczywiście miejsce przy silniku. W jaki sposób kładziecie te kable tak że silnik o nie nie wadzi? Niestety upchnięcie tam kabli u mnie skutkuje tym, że wyjmując silnik haczy on zębatką o jeden z tych kabli. Kombinując na wszystkie strony nie znalazłem dobrego rozwiązania, poza puszczeniem 1 kabla poza GB niestety wtedy selektor ledwo się rusza. Cały czas chodzi mi po głowie ten mosfet, ale ni cholery nie wiem co z tymi kablami mam zrobić. kable 1,5mm^2 w miarę cienkiej izolacji mam także do opisywanych w tym wątku 2,5-3mm jeszcze im brakuje. Dlatego proszę o rysunek, schemat, zdjęcie jak umieścić te dwa kable przy otworze w który wchodzi silnik, bo niestety "ułożyć z pomyślunkiem" nie potrafię. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 (edited) No to zrób tak: W miejscu gdzie wychodzi czarny przewód do silnika zeszlifuj GB tak aby zmieścił się tam również czerwony, w chwycie też delikatnie trzeba będzie wyciąć ale będziesz miał po problemie. Obok silnika przejdą tylko 2 przewody do styków. Edited February 10, 2010 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 (edited) Tak jak KicpA pisze, możesz też podfrezować ten kanalik na przewody, ja dodatkowo zeszlifowałem w drugiej połówce bolce dociskające przewody oraz wyfrezowałem tam kanalik, w ten sposób jestem w stanie upakować naprawdę grube przewody. Natomiast do styków puszczam 2 żyły z taśmy komputerowej. Edited February 10, 2010 by ruffin-89 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.