Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Silnik EG700 - grzeje się


Recommended Posts

Witam Kolegów.

Potrzebuję porady.

Problem wygląda tak:

GB v.3 TM, spring M120 Guarder, zębatki Guarder standardowe przełożenie, silnik EG700, MOSFET z hamulcem (myślę, że reszta bebechów nie ma znaczenia). Układ zasilany akumulatorem Li-Po 11,1V 35C.

Grzeje się silnik. Po oddaniu kilku serii po 10-15 kulek w kilkusekundowych odstępach o motorek można się poparzyć.

Uprzedzając pytania:

- bez MOSFETa jest tak samo,

- zębatki wypodkładkowane dobrze, (łącznie z dobrym zestawieniem wysokości zębatki silnikowej w stosunku do zębatki osi silnika),

- silnik dociśnięty odpowiednio.

 

Gdzie tkwi problem?

Link to post
Share on other sites

Co się grzeje konkretnie, uzwojenie, komutator czy może wał?

Dobry znak że się grzeje, mały opór instalacji i duży prąd płynie :) (jeżeli wszystko jest w porządku)

 

Sprawdź łożyska, może są zatarte albo jakiś syf się dostał.

Link to post
Share on other sites

Myślę, że najszybciej nagrzewają się szczotki, ale nie iskrzą za bardzo na komutatorze.

Wał raczej nie, gdyby przyjąć, że to wskutek oporu łożysk.

Gorące uzwojenie i obudowa to raczej efekt wtórny, od grzejących się szczotek i komutatora.

Link to post
Share on other sites

Ładowarka z balanserem, każda cela sprawdzona osobno przed użyciem, brak odchyleń.

Łożyska w GB nowe, Guarder, śmigają...

Producent uwzględniał wymiany batek bez problemów, ale to nie to, moim zdaniem.

Nowa, naładowana batka podpięta pod GB "na sucho", po kilku seriach - silnik gorący, zdecydowany spadek napięcia na pierwszej celi. :(

Edited by Jodaxx
Link to post
Share on other sites

Od czego ma się wał grzać? Promieniowania słonecznego?

To nie wina Li-Po tylko tego że macie albo źle podkładkowane zębatki, albo łożyska ślizgowe.

Aku. Li-Po Nie puchną bo ciągnie się od nich prąd, a puchną bo są przeładowane, stare, poniżej 3V na ogniwo itd.

Przy M120 i li-po oraz EG700 nie będzie takiego efektu że silnik się grzeje jeśli nie jest sfatygowany a to najczęstsza przyczyna.

Jak na moje, to zainwestujcie w łożyska kulkowe i solidne podkładkowanie.

Jodaxxx na bank masz stary silnik, możliwe że pomoże wymiana szczotek, jednak uzwojenie może być nadpalone a co za tym idzie: izolacja nie trzyma i masz tam takie opory jak we wepchnięciu do trabanta krowy.

Lektura do poczytania: http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=68458

Agata, spec od baterii? Nic to na tym forum nie pomoże bo większość, znakomita większość używa akumulatorów.

Edited by Marcinek83
Link to post
Share on other sites

Marcinek, pomijając radykalizm wypowiedzi :wink:, cos w tym jest.

GB TM nabyłem kompletny, używany. Mógł mieć trochę przebiegu.

I dopiero po zapodaniu tematu pomyślałem o przebiciu/zwarciu w uzwojeniu motorka, tym bardziej, że robił każdej batce takie samo kuku.

Jutro wymienię silnik i mam nadzieję, że będę mógł tym samym zamknąć temat.

Zobaczymy...

A jeśli chadza o temat związany z akumulatorami - dobrze z nim się wcześniej zapoznałem.

Pozostaję zobowiązany... :)

Edited by Jodaxx
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...