overs Posted January 18, 2010 Report Share Posted January 18, 2010 witam. mam pewien problem z założeniem łożyska kulkowego ( systema ) na chińską zębatkę silnikową . dwie pozostale mam TU CA i problemu niema ale z tą to non stop problem. Wczesniej mialem ślizgowe to z systemy też nie pasowały a z innej firmy ( nie pamietam nazwy ) juz tak. Problem objawia sie tym ze nie mozna wlozyc owego łożyska ponieważ srednica wew. jakby za ciasna. włożyłbym stare lozysko slizgowe ale zmienilem szkielet na 7mm ( systema ) i taki psikus. czy ktoś może mi polecić jakieś łożysko z innej firmy które jest " luźniejsze " ? gb v2 a zebatka na 90% JG a drugie pytanie czy dla m140 lepsze slizgowe czy kulkowe łożyska , dodam ze nie interesuje mnie BU , ale chce śmigać dalej na 9.6v , s. magnum i miec jakiegos tam rof-a . dzieki Quote Link to post Share on other sites
Biker Posted January 18, 2010 Report Share Posted January 18, 2010 Weź drobnoziarnisty papier ścierny i zeszlifuj oś zębatki. Kilka minut roboty a zaoszczędzisz kasę. Quote Link to post Share on other sites
overs Posted January 18, 2010 Author Report Share Posted January 18, 2010 ooo , patrz proste rzeczy a tak ciezko na nie wpasc. ale i tak teraz musze jakies dwa lozyska kupic bo te próbowałem na chama no i wyszlo jak zawsze :) wejsc weszly , ale wypodkladkować nie da rady , bo raz załozone młotkiem bezboleśnie nie zejdą , wiec i tak i tak muszę kupić :) ale dzieki Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted January 18, 2010 Report Share Posted January 18, 2010 Spróbój zdjąć łożysko na ciepło. Podgrzej łożysko zapalniczką/palnikiem. Co do pasowania osiek: łapiesz jedna ośkę uchwytem wiertarki, włączasz i przykładasz pilnik lub drobny papier do drugiej. Tylko często sprawdzaj czy łożysko pasuje, będą siedzieć idealnie :) Quote Link to post Share on other sites
seger Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 Jeżeli źle zeszlifujesz będą miały bicie i uszkodzisz zębatkę.. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted January 19, 2010 Report Share Posted January 19, 2010 Zębatka pal licho ;) ale łożysko się szybko wysypie. Seszlifuj ostrożnie ośki zebatki i będzie po problemie. Quote Link to post Share on other sites
overs Posted January 19, 2010 Author Report Share Posted January 19, 2010 dziekujem , przystepuje do pracy , pozniej opisze co zdazylem zepsuc a co dziala :) Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted January 21, 2010 Report Share Posted January 21, 2010 Jeżeli źle zeszlifujesz będą miały bicie i uszkodzisz zębatkę.. Właśnie dlatego szlifuje się je dobrze na wiertarce, ponieważ szlifuje się je równo na całym obwodzie. Jedyna lepsza znana mi metoda to tokarka. Quote Link to post Share on other sites
overs Posted February 6, 2010 Author Report Share Posted February 6, 2010 panowie dzieki za pomoc. patent z wiertarką idealny. zebatka siedzi jak trzeba . dzieki jeszcze raz Quote Link to post Share on other sites
fiszczak2817 Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 (edited) A ja mam pytanie jak włożyć takie łożyska. Tak włożyć i na to podkładki i zębatki czy tak żeby łożysko nie wystawało ponad ściankę gearboxa? Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam! Edited February 9, 2010 by fiszczak2817 Quote Link to post Share on other sites
overs Posted February 10, 2010 Author Report Share Posted February 10, 2010 #fiszczak a co ci to przeszkadza ze wystaja ? tam ma być. Dociśnij łożyska od środka , do oporu . Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.