kozak2 Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Miał ktoś z Was podobny problem? Ja ze swojej strony sądzę, że się styki przypaliły, ale może być inaczej. Quote Link to post Share on other sites
Ravenkan Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Jakby się styki spaliły to by w ogóle nie strzelał ;) Raczej przerywacz się schrzanił. Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted January 31, 2010 Report Share Posted January 31, 2010 Jakby się styki spaliły to by w ogóle nie strzelał ;) Raczej przerywacz się schrzanił. Kolega widzę nie orientuje się w budowie AUG-a, ma on dwa rodzaje styków. Pierwszy standardowy odpowiedzialny za semi. Drugi to dwie blaszki które naciskając mocniej spust zwieramy uruchamiając tryb auto. Prawdopodobnie styki do przeczyszczenia/wymiany - zalecam wstawienie mosfet-a, możliwe też że blaszki odpowiadające za auto trzeba odpowiednio dogiąć bo "wyprzedzają" semi. Oczywiście przerywacza też nie możemy wykluczyć, jak widać problem może być bardziej złożony ;) Quote Link to post Share on other sites
Ravenkan Posted January 31, 2010 Report Share Posted January 31, 2010 Kurczę, sorry, wydawało mi się że to M14 :F Jednak 3 w nocy to niezbyt dobra pora na czytanie forum... Quote Link to post Share on other sites
kozak2 Posted January 31, 2010 Author Report Share Posted January 31, 2010 Prawdopodobnie styki do przeczyszczenia/wymiany - zalecam wstawienie mosfet-a, możliwe też że blaszki odpowiadające za auto trzeba odpowiednio dogiąć bo "wyprzedzają" semi. Oczywiście przerywacza też nie możemy wykluczyć, jak widać problem może być bardziej złożony ;) MOSfet już został zamontowany, kable również wymienione. Wydaje mi się, że masz rację, te pierwsze styki może są troszkę przypalone. W piątek jeszcze raz rozbiorę replikę i może uda się to potwierdzić. 8-) Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 Czytaj tez o innych augach to bys znalazl szybko odpowiedz. Ale ci przekleje ... Za tryb semi odpowiada kilka elementow w srodku gearboxa. Musialbys dokldniej opisac w jakim sensie nie dziala ci semi. Bo moga byc rozne powody: 1. Bolce od auto - ktore zwieraja zasilanie na sztywne i omijaja wnetrze gearboxa sa zbytnio odchylone do przodu. Przez co naciskajac semi - od razu tez je zwierasz i masz auto (auto ma wiekszy priorytet bo nawet jak przerywacz odlaczy zasilanie w srodku - to zwarty obwod bedzie krecil) 2. Za semi odpowiadaja 3 elementy gearboxa. Pierwszy to taki maly element tuz przy zebatce tlokowej. Zebatka tlokowa obracajac sie ma na dole taki wypustek - naciska on na przerywacz - ktory podnosi stycznik w kostce stykowej. Ten odciagany sprezynka odskakuje przerywajac obwod. Najmniej prawdopodobne to to ze uszkodzila sie zebatka tlokowa lub sprezynka odciagajaca. Zebatka z uwagi na masywnosc, sprezynka - dlatego ze wtedy nie daloby sie przestac strzelac (raz stykniety zespol stykowy strzelalby dalej). Stycznik w kostce stykowej jest przesuwany przez gorna czesc spustu. Spust zachacza sie o niego i przesuwa go do przodu. Przerywcza podbija ten element powodujac ze sie cofa. Gdy spust jest zbyt wysoki - podbicie nie wystarcza zeby zwolnic stycznik i semi nie dziala. Przypomnialem sobie ze jest jeszcze jedna sprezynka - ktora cofa przerywacz (dociska do zebatki tlokowej). Moze ona odpadla i wtedy semi tez nie bedzie dzialac. Ostatni powod - sam tak kiedys mialem. To taki ze spust jest nie za wysoko - ale za nisko. Lub stycznik od dolu jest wytarty i po prostu spust nie lapie go. Wewnetrzny obwod gearboxa nie dziala wogole - przez co dziala tylko zewnetrzny a on dziala jedynie w trypie auto. Aby to naprawic trzeba podkleic na dole stycznika kawalek plastiku 2 x 4 mm - o grubosci tak z 0.5 - 1 mm Nie za duzy - zeby wlasnie dal sie zwalniac, oraz odpowiednio gruby- zeby spust mial za co lapac. U mnie rozwiazalo to problem i dziala juz 2 lata. Jak widac wszystkie te rozwiazania wymagaja rozlozenia gearboxa (oprocz pierwszego). Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted November 17, 2010 Report Share Posted November 17, 2010 Kolega widzę nie orientuje się w budowie AUG-a, ma on dwa rodzaje styków. Pierwszy standardowy odpowiedzialny za semi. Drugi to dwie blaszki które naciskając mocniej spust zwieramy uruchamiając tryb auto. Prawdopodobnie styki do przeczyszczenia/wymiany - zalecam wstawienie mosfet-a, możliwe też że blaszki odpowiadające za auto trzeba odpowiednio dogiąć bo "wyprzedzają" semi. Oczywiście przerywacza też nie możemy wykluczyć, jak widać problem może być bardziej złożony ;) 1. Bolce od auto... Przypomnialem sobie ze jest jeszcze jedna sprezynka - ktora cofa przerywacz (dociska do zebatki tlokowej). Moze ona odpadla i wtedy semi tez nie bedzie dzialac. Powiedzcie mi proszę, o jakiej wersji gearboxa piszecie i czy w AUG'u jest jakiś innny konstrukcyjnie niż np. w eM'ce... Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted November 17, 2010 Report Share Posted November 17, 2010 Gearbox V3 ze specyficznymi stykami które są również na zewnątrz gb. W eMce (M4, M16 podobne) masz V2. Quote Link to post Share on other sites
white_pl Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Tak jest, w moim SPR mam 2 różne "styki" i można przyjąć że są 2 miejsca które trzeba zewrzeć aby prąd z batki połynął do silnika, z tym że w v3 (rozbierałem już i G36 i kałacha) są może w innym miejscu ale zasada działania jest taka sama....więc czy w AUG jest inaczej - chodzi mi o to że są osobne styki do semi i auto ? Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Tak, są oddzielne styki na semi i auto. Semi jest w środku gb - standardowo. Auto jest na zewnątrz gearboxa. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.