Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Zablokowane zębatki w m15a4


Recommended Posts

Witam. Mam problem z zębatkami mianowice po złozeni GB v2 (bez tłoka cylindra spręzyny ) zębatki mozna przekrecac bez problemu palcem. Natomiast gdy podłacze silnik i włoze do chwytu pistoletowego to zebatki ani rusz, słychać tylko pukniecie (podobne do anti reversala ) Prubowałem podłaczać silnik w każdy mozliwy sposób lecz dalej dzieje się to samo. :wink: dodam że silnik sam ( wyciagniety z GB ) działa bez problemów.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Napisz czy wstawiałeś nowe zębatki, czy po co żeś rozkręcał tego GB? Jak mamy Ci pomóc skoro udzielasz takich szczątkowych informacji?

 

To złożenie GB to w ogóle znaczy skręcone śrubami? Bo bez tego to sobie mogą latać zębaty - co z tego, jeśli skręcisz i nie ruszą z miejsca. Druga rzecz to mogłeś pomylić podkładki pod zębatkami, nie wiem, mogę się tylko domyślać.

Link to post
Share on other sites

Że były tak w starym szkielecie nie znaczy że te podkładkowanie bedzie dobre w nowym, jedyna rada rozkładasz gearbox poprawnie podkładkujesz ,ustawiasz silnik.

 

Nie widze innego rozwiązania, wystarczy 0,1 mm za duzo i zębatki sie zablokuja, jak nie potafisz to pozostaje tylko pomoc kolegi obeznanego w temacie lub serwis.

Link to post
Share on other sites

Udało sie dziala 8) źle były oznakowanie kable ( + był -'em) Ale pojawił sie nowy problem :wink: uszkodziłem silniczek dokładnie mocowanie kabla ( taka metalowa blaszka) :roll: Czy istnieje sposób żęby to naprawić ?

 

Czyli AnR miał rację, jednak my oceniliśmy Twoje zdolności manualne ciut mniej z góry, niż Anuar ;-).

 

Co do blaszki to przylutuj kabel do tej blaszki na spodzie silnika, tyle.

Link to post
Share on other sites

Podmiot M 15 A4 Sportline (obecnie gearbox V2 III gen JG)

Problem - tłok zacina się w tylnym położeniu (nie dociąga go)

Dodatkowe dane bateria firmy asg 9,6v NiMH 1400 mAh (nie wiem jakie ogniwa)

Problem ten zaczął się jeszcze przed zmianą gearboxa. Jak mu pomożesz ręką to dociągnie i chwilę strzela ok potem znowu i tak w kółko. Oczywiście jak się zacina to wszystko się grzeje (bateria i kable). Gearbox kupiłem trochę używany ale rozebrałem go, wyczyściłem, przesmarowałem, założyłem podkładki (sprawdziłem czy nie jest za ciasno/luźno) złożyłem i ch... chciało by się powiedzieć ale to brzydko. Było już kilka podobnych tematów i podawano wiele rozwiązań (większość sprawdziłem), a szczerze nie stać mnie, żeby co tydzień zmieniać baterie czy kable czy inne duperele. Nie widać żadnych mechanicznych uszkodzeń ani na kablach ani na częściach gearboxa czy silnika.

Nie wykluczam jak napisał AnR błędów własnych, ale jak na razie nic się na nich nie nauczyłem.

Pozdrawiam sfrustrowany JK

Edited by Karczownik ZW
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Tak jak obiecałem opisuję. Problem jak się okazało przedstawiał się wielowątkowo i pokrywał się po części z uwagami przedmówców.

Przedmiot - gearbox III gen JG

Objawy - zacinanie się tłoka w tylnej pozycji.

Przyczyny ogólnego stanu (moim zdaniem) - niedokładność odlewów gearboxa, wewnątrz na powierzchni widać takie małe kółeczka (odciski formy czy cuś), nie były spiłowane i miały zadziory co skutkowało niemożliwością dobrego ułożenia trybów (zwłaszcza spur gear). Zauważyłem ponadto, że zbyt niskie brzegi ma wgłębienie pod oporopowrotnik co w połączeniu z powyższym powodowało przycieranie zębatki o wyżej wymieniony (skorygowane podłożeniem podkładki pod sprężynę anti-reversal-a, musi ona mieć odpowiednio małą średnicę zewnętrzną). Potem oczywiście odpowiednie spodkładkowanie (wspomagałem się kilkoma filmikami) metodą prób i błędów. Pozostało jeszcze poprawnie złożyć całość pamiętając o odpowiednim ułożeniu zębatek (zwłaszcza sector gear) i wyregulować położenie silnika (polecam przykręcić do gerboxa tylko grip i przez otwór obserwować ustawienie zębatki silnikowej). Warto zwrócić uwagę na odpowiednie ułożenie kabli wokół silnika jak i w miejscu podłączenia ponieważ zauważyłem że lubią podchodzić pod stopkę dociskającą, a co za tym idzie zmienia nam się docisk silnika.

Efekt - Działa (jak na razie całkiem dobrze)

Mam nadzieję, że komuś się to przyda, zdjęć nie robiłem ale jak ktoś by chciał to mogę sfotografowawszy i zaznaczyć newralgiczne punkty na modelu poglądowym.

Zalecenia - duża ilość cierpliwości własnej i domowników ( :) pozdrowienia dla Żony) lub Valerin Mite 4 x 3 tabl co pół godziny

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...