Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Gearbox v2 JG 3 gen zacina się


Recommended Posts

Mam GB v2 JG 3 generacja, silnik ICS 2000, batka FF 9,6V 1500mAh. GB zacina się na semi i auto, czasem mogę z niego lądować dłuuuuugie serie i nic, a czasem po kilku strzałach tłok staje w tylnym położeniu i ani drgnie. Co prawda majstrowałem trochę w GB (rozkręciłem, zmieniłem sobie cylinder na poszerzony, głowice tłoka dostosowaną do cylindra i tu miałem problem ponieważ mam tłok o cienkich ściankach i były luzy między głowicą tłoka a tłokiem rozwiązałem to tak: zrobiłem coś w stylu podkładki gumowej w miejsce szczeliny), nie bawiłem się w podkładkowaniem, bo dopiero zaczynam zabawę z GB, podkładki są zamontowane standardowo(trochę latają). Przed moimi przeróbkami zdarzało się, że GB się zacinał.

Co powinienem zrobić, żeby wyeliminować zacinki.

 

Jeszcze pytanie z innej beczki. Czy da się w zwykłym GB v2 zrobić coś w stylu zwalniacza sprzęzyny. Na przykład: naciskam przycisk dopychania naboi, drucik naciska na antiriversal a on odchodzi od zapadek i tłok sam przechodzi do zwykłego położenia luzując sprzęzynę

Link to post
Share on other sites
  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Prawdopodobnie źle spodkładkowany. Wymieniałeś coś jeszcze, np prowadnicę? Sprawdź czy tłok chodzi luźno w szkielecie gb. Podkładka między głowicą tłoka a tłokiem raczej nie jest winna, za duża byłaby przyczyną utraty pierwszego ząbka w tłoku co najwyżej...

Link to post
Share on other sites

Nie mogę już edytować wiec napiszę tak. Rozłożyłem GB, później walnę troche zdjęć i podeśle. Popatrzyłem i przypomniałem sobie. Wymieniałem prowadnicę sprężyny wcześniej byla: łożyskowana, typu vortex, a teraz mam metalową, jednoczęściową, łożyskowana.

Link to post
Share on other sites

No to tak:

- rozkręciłem całego gb, wyczyściłem wszystko

- przy okazji wymieniłem sobie instalacje elektryczna na niskooporową (przewody z miedzi beztlenowej 0,5mm)

- założyłem inna sprężynę, która miałem w domu (od PJ 125m/s)

- nasmarowałem części i poskładałem

- podłączyłem silnik ICS Turbo 2000

- batka FF 9,6V 1500mAh (w pełni naładowana)

Finał:

Jakieś problemy z dociskiem silnika, bo słychać jak "szczotkuje"(wyje) ale nic innego się nie dzieje, trochę naciągnęło spręzyne i tyle. Narazie nie mam pieniędzy, zeby kupić części, wiec muszę kombinować z tym co mam w domu :/

Link to post
Share on other sites

-kable za cienkie 0,75 do 1mm

-podkladkowanie jest zajebiscie wazne, musisz to zrobic bo jak lataja zebatki czasami nie zachczaja tloka tak jak powinny

- czesto jest tak ze jak glowica tloka nie jest lozyskowana a prowadnica jest to sie lubi sprzezyna przyciac w tloku poprostu ja kontruje

-czesto sprezyny chinskie nie sa zeszlifowane na koncach jak Guardner, i zachaczaja o prowadnice lub tlok, takze maja rozne srednice co ma tez wplyw

-no i regulacja silnika tez wazna

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim kable grubsze. Potem pomiar oporu na obwodzie i ewentualna wymiana wtyczek. Czyszczenie styków. Dalej poprawki podkładkowania, docisk silnika i nie ma prawa nie działać. No poza tym, zę te batki ff 1500 do tytanów mocy nie należą ;-) .

Link to post
Share on other sites

Przewody wejdą i grubsze, tyle że bez małego szlifowanka może się nie obejść. Zestaw elementa w miarę mocny ale nader często trafiają się krzywe egzemplarze i trzeba mieć wprawę i doświadczenie żeby to odpowiednio spasować i spodkładkować.

Link to post
Share on other sites

Pożyczyłem od znajomego inna prowadnice(plastikowa), gbox na tej prowadnicy, chodził kulawo ale chodził wiec to juz jakiś sukces.

Wziąłem papier ścierny i trochę zeszlifowałem moją metalową prowadnice. Założyłem ją, trochę smaru no i działa kulawo ale działa ;). Co prawda gbox zaciął się ale to moja wina, bo próbowałem ustawić tłok w położeniu spoczynku(zeby nie był naciągnięty) no i podczas kombinowania zaciął się w tylnym położeniu, przy chwili wolnego, jeszcze trochę go zetrę.

Wrzuciłem te fotki:

s6305692.th.jpgs6305691.th.jpgs6305690.th.jpg

s6305688.th.jpgs6305687.th.jpgs6305684.th.jpg

 

Przewody 1mm już kupiłem więc jak tylko będę miał konektory do silnika to wymienię. Jeszcze a propo silnika: Jak powinna wyglądać prawidłowo przeprowadzona regulacja docisku silnika?

Link to post
Share on other sites

Jeszcze a propo silnika: Jak powinna wyglądać prawidłowo przeprowadzona regulacja docisku silnika?

 

Przy prawidłowym shimmingu zębaty silnikowej? Na maxa dokręcić śrubę regulującą wysokość silnika i spuścić 2/3 obroty. Twoja zębata silnikowa jest, albo tak nisko osadzona, albo ma taki luz góra-dół. Dokręć silnik po prostu i spuszczaj, aż będzie chodzić jak najlepiej.

 

Jak dla mnie to po części akuku masz lipne (pochwal się czym je ładujesz) no i fabryczny shimming jest średni troszkę (choć nie najgorszy znowuż). Jednakże mogłeś pomylić podkładki pod zębatami i coś trze - wierz mi, że czasami jedna podkładka więcej 0,2mm potrafi zrobić to co Ty tam masz...

Link to post
Share on other sites

Gogin

Podkładki na 100% są fabrycznie podłożone(jak pierwszy raz rozkładałem to wszystko sobie zapisałem).

Ładuję ją BCH001 (tylko z rozładowywaniem jest problem)

Dzięki za wytłumaczenie tej regulacji silnika, bo ja to robiłem tak:

dokręcałem śrubę docisku, ąz czułem lekki opór

strzał - jak szczotkował to dalej dociskałem, ąż do momentu, w którym nie słychać było szczotkowania.

Wadą tego jest to ze zębatka osi silnika wygląda jak by ją coś pogryzło(na szczęście to silnik awaryjny boyi, docelowo mam zamiar uzywać ISC ale dopiero jak rozwiąże problemy z gbox'em)

 

szumitek

Zrobię to jutro wieczorkiem, bo rano replika musi wyglądać jak karabin a jak wycągne gbox, to nie przykręcę kolby i takich tam. Zostawić sam tłok czy tłok + głowica tłoka?

Edited by Morten
Link to post
Share on other sites

szumitek zrobiłem tka jak pisałeś. Wynik: ledwo co palcem tłok przesuwałem.

 

Chyba odpuszczę sobie kupno podkładek, a będę zbieram na FTK Element, ten co podałem do niego link. Zresztą za oknem ostra zima, wieć nie mam co się spieszyć.

Co powinienem wymienić(nie wliczając całego GB)?

Link to post
Share on other sites

Kompozytowy tłok to bierzesz śrubokręt płaski bodajże 1mm czy tam 1,5mm i spiłowujesz nim nadmiar materiału z rowków prowadzących na tłoku - po obu stronach, aż tłok będzie chodził bardzo lekko na skręconym szkielecie.

 

Też miałem coś podobnego kiedyś jak składałem gnata, tylko mi wychodziło po 150-200 fps, na SP110 Guardera ;) (tłok JBU POM + GBv2 Cyma).

Link to post
Share on other sites

Wada tych tłoków jest to iż mają za duży obwód zewnętrzny, są za grube i w niektórych GB się klinują. Najczęściej pomaga spiłowanie powierzchni pomiędzy prowadnicami w środku, wzdłuż całej długości tłoka, najlepiej symetrycznie z obu stron. Jak kupujesz FTK to podkładki dostaniesz w zestawie, tak więc zakup dodatkowych będzie nie potrzebny. Pamiętaj że przy zębatkach elementa możesz mieć więcej roboty z podkładkowaniem.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...