Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Type 97 [RS]


Recommended Posts

Witam wszystkich użytkowników Type 97.

Zakupiłem tę oto replikę i już jakiś czas próbuję z nią dojść do porządku.

Od razu do wymiany poszła lufa -na preckę Prometheusa 6,03 długości 469mm. Do tego nowa gumka -Systema Energy.

Oczywiście kable niskooporowe (Ultimate), mosfet, dedykowana stalowa, łożyskowana prowadnica sprężyny RS, spring 130 Guarder.

Moc oczywiście wzrosła, chociaż nie aż tak jakbym sie tego spodziewał przy wymianie tylu elementów. Co ciekawe stockowy spring generował zamiast deklarowanej prędkości początkowej 430fps (potwierdzonej certyfikatem tego konkretnego egzemplarza) "tylko" 400fps. Nowa konfiguracja podniosła tę wartość do 490-495 fps (mierzone na kulkach 0,2 przy skręconym hopie).

Spodziewałem się na tej lufie i sprawdzonej gumce Systemy bardzo dobrej, jeśli nie genialnej powtarzalnosci strzałów oraz celności.

Kulki używam tylko G&G 0,28 oraz 0,3. Otóż zarówno skupienie, jak i zasieg ledwo dorównuje mojej (nieco podkręconej ale "tylko") Cymie 048 przy czym jest ona zaopatrzona w krótszą lufę (455mm) co prawda bardziej prestiżowej marki (PDI) ale za to budżetowej wersji (Raven). Do tego doświadczam bardzo irytującej dolegliwości, to jest kulki skrecają w prawo -wydaje się, że tym bardziej im bardziej podkręcam hopka.

Zakładałem wymianę komory hopup na jakąś topową "emkową", ale niestety mój serwisant sprowadził mnie na ziemię -"niestandardowa, wymianić sie nie da".

Czy ktoś z Was miał podobną przypadłość w tym modelu?

Kolejne pytanie do bardziej świadomych użytkowników którzy mieli juz okazje coś zmieniać w tej replice -czy głowica cylindra od gearboxa V7 będzie pasowała do T97? Ze stockową niby wszystko jest ok, ale daje sie wyciągać palcami z minimalnym oporem -na super doszczelnioną nie wygląda, generalnie wnętrze wyglada jak bardziej lub mniej ale "typowy" stock. Czyli przydałoby się coś usprawnić, czytaj -wrzucić wzmocnione części.. Tylko że w tym przypadku to nie takie proste..

Do wymiany moim skromnym zdaniem kwalifikuje sie także silnik, ale to akurat nie jest żaden problem.

Czy ktoś z użytkowników miał jakies doświadczenia z dopasowaniem elementów zespołu tłoka (głowica cylindra, głowica tłoka, ew. sam tłok)? Nie planuje użytkowac repliki na silniejszych sprężynach (niż m130), chciałbym jednak podnieść jej efektywność -szczelność całego układu, a wydaje się że stockowe części jej nie zapewniają.

Będe wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Co do wymiany całego hopa-siupa - ma rację Twój mechanik.

 

Co do skręcania - "prześlizgaj" gumkę, jeśli po oddaniu kilkuset strzałów dalej się będzie powtarzać załóż ją ponownie. Może jest źle założona. U mnie w swd był podobny problem, ale po przestrzeleniu gumki się skończył.

 

Generalnie zmiana gumek w RS jest problematyczna, są to kapryśne repliki (ale być nie musi). nie ma to znaczenia, że mam proUberTurboKoks gumkę guardera systemy czy czegoś innego za połowę wartości repliki. Może się zdarzyć, że wymienisz 2 czy 3 gumki zamin znajdziesz taką jaką "polubi" Twoja replika. Z kulkami miałem podobnie, strzelało mi swd jakimś szajsem za 15zł za 2k kulek, a nie chciało "łyknąć" Blasterów, albo innych lepszych kulek, które próbowałem dopasować. Taki kaprysik. W Typie takich problemów niw było, strzelał co się wsypało, ale żebym ja widział jakieś kolosalne różnice między kulkami firmy X a Y o tej samej gramaturze to nie powiem.

 

Co do tłoka, wydaje mi się, że jest to standard.

 

Nie wiem czy się spodziewasz, że będziesz trafiać 5groszówkę z 80m, ja mam dużo gorsza lufę, mniej pary pod tłokiem, na lżejszych kulkach strzelałem i nie narzekam na celność/skupienie.

 

"Wzmocnionych" części do tej repliki to raczej nie ma, chyba, że sam sobie je zrobisz. Przynajmniej dawno temu nie było jak kupowałem replikę tą jak i swd.

 

Ja w obu swoich rs'ach do tej pory miałem odwrotny "problem", miało wyjść 430, wyszło 460... Miało wyjść 550, a wyszło 590... Na dużo gorszych częściach. Praktycznie robione po kosztach, żadnych promków nie mam.

 

Z tego co mi się wydaje, z mojego dawnego doświadczenia (nie bawiłem się w tunning tych replik juz od 2lat, więc może się coś zmieniło, szczególnie w kwestii swd) zawsze było tak, że jak część działała super w jednej replice to nie do końca się to sprawdzało w drugiej i na odwrót.

 

To są moje dość stare doświadczenia z tymi replikami, więc mogą już nie być aktualne.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Wiesz Kolego, budżetowe te repliki raczej nie są..

Ja wychodziłem z założenia, że do repliki tej klasy daje dobre części.

Ale do rzeczy.

Problemy z celnością i zasięgiem spowodowała gumka, która niespecjalnie chciała się uszczelnić. Udało się ją dopasować po lekkim skróceniu. Teraz to zupełnie inny świat. Przestrzeliwałem ją tylko na szybko, wywalając tylko parę magazynków, ale różnica jest kolosalna -kulki idą jak po sznurku na naprawdę ładna odległość -nie mierzyłem, więc nie chcę estymować w ciemno, ale moją stara Cymka z około 70-75metrowym zasięgiem pójdzie chyba w odstawkę.

Z kapryśnymi gumkami (a raczej repliką która ich nie lubi) miałeś rację, ale opłacało sie czekać.

Tłok standardowy nie jest na pewno -mam już zapasowy, i jest (a jakże) niewymiarowy -pewnie dałoby się dopasować standard dokładając podkładki, aczkolwiek wygląda porządnie, więc nie widzę powodu żeby go ruszać.

Głowica tłoka też wygląda niczego sobie, jest łożyskowana, chociaż kusi mnie żeby wymienić na aluminiową.

Gdyby okazało sie żę głowica cylindra V7 pasuje -byłby pełny zestaw tuningowy..

Edited by Lukaz999
Link to post
Share on other sites

Zabrzmiało poważnie...

Teraz wiem, że najlepsze gumki robi się ze starych dętek rowerowych, nie ma sensu przepłacać tych trzydziestu kilku złotych. Zreszta co mamy do stracenia? Że głupia, żle dopasowana lub słabej jakości gumka zniweczy modyfikację wartą kilka razy więcej?

Nie wiem Kolego, gdzie Ty sie dopatujesz tych "najdroższych" części...

Gumkę jestem w stanie dać i dwa razy droższą, jeśli to ma zoptymalizować efekt i wykorzystać potencjał całości, to dlaczego nie?

Oszczędzanie na czymś takim to tak jakby kupić ekskluzywny samochód i oszczędzać na słabej jakości paliwie -bo przecież wystarczy..

Co do "pasujących" cześci -wydaje mi sie że rynek oferuje na tyle szeroką ofertę tożsamych elementów, że można wybierać według upodobań oraz zastosowań. W pewnych przypadkach pasujących części można liczyć w dziesiątkach, a forum jest po to żeby dzielić sie doświadczeniami płynącymi z użytkowania tych konkretnych.

Edited by Lukaz999
Link to post
Share on other sites

Zabrzmiało poważnie...

Teraz wiem, że najlepsze gumki robi się ze starych dętek rowerowych, nie ma sensu przepłacać tych trzydziestu kilku złotych. Zreszta co mamy do stracenia? Że głupia, żle dopasowana lub słabej jakości gumka zniweczy modyfikację wartą kilka razy więcej?

Nie wiem Kolego, gdzie Ty sie dopatujesz tych "najdroższych" części...

Gumkę jestem w stanie dać i dwa razy droższą, jeśli to ma zoptymalizować efekt i wykorzystać potencjał całości, to dlaczego nie?

Oszczędzanie na czymś takim to tak jakby kupić ekskluzywny samochód i oszczędzać na słabej jakości paliwie -bo przecież wystarczy..

Co do "pasujących" cześci -wydaje mi sie że rynek oferuje na tyle szeroką ofertę tożsamych elementów, że można wybierać według upodobań oraz zastosowań. W pewnych przypadkach pasujących części można liczyć w dziesiątkach, a forum jest po to żeby dzielić sie doświadczeniami płynącymi z użytkowania tych konkretnych.

Z type97 tak nie do końca. Rynek części jest mocno ograniczony bo niektóre z niech są nietypowe, np tłok i wtedy albo oryginał albo pilnik i modyfikowanie. Ja w swoim po poprzednim właścicielu nie ruszałem nic. Nie sprawdzałem nawet czy mam preckę czy nie i jak zużyta jest gumka. Po prostu wali na 40-50 m jak po sznurku. Mam tylko tłok dorabiany bo oryginał szlag trafił i jestem zadowolony.

Link to post
Share on other sites

Wiesz, z części pytałem o głowice cylindra V7, była mowa też o gumce hop-up oraz preclufie.

Każda z tych części dostępna jest w szerokim asortymencie i możemy wybierać-przebierać. Abstrahując od faktu czy głowica cylindra od V7 pasuje czy tez nie -bo głowica tłoka jest standardowa..

Co do tłoka to zgoda -ale tutaj wielkiego problemu nie ma, bo oryginał można kupić, i trudno sie do niego czepiać -wygląda ok.

Jeśli jednak ta dostepność sie skończy o co w RS nietrudno można dopasować standardowy, co było już na forum przerabiane...

Ja zmieniając lufę, kable, gumkę hop-up oraz springa (sp130) uzyskałem zasięg o jakieś 20-25 metrów wyższy od tego o którym wspominasz, a biorąc pod uwagę fakt że tak naprawdę szczelność jest na poziomie stocku, i daje nieco do życzenia -na pewno to nie koniec możliwości tej repliki..

 

Aha -jeszcze jedno, przy lufie w stocku o średnicy 6.04 wymiana na bylejaką preckę po prostu mija się z celem.

Kwestia wyboru oraz preferencji.

Link to post
Share on other sites

Zabrzmiało poważnie...

Teraz wiem, że najlepsze gumki robi się ze starych dętek rowerowych, nie ma sensu przepłacać tych trzydziestu kilku złotych. Zreszta co mamy do stracenia? Że głupia, żle dopasowana lub słabej jakości gumka zniweczy modyfikację wartą kilka razy więcej?

Nie wiem Kolego, gdzie Ty sie dopatujesz tych "najdroższych" części...

Gumkę jestem w stanie dać i dwa razy droższą, jeśli to ma zoptymalizować efekt i wykorzystać potencjał całości, to dlaczego nie?

Oszczędzanie na czymś takim to tak jakby kupić ekskluzywny samochód i oszczędzać na słabej jakości paliwie -bo przecież wystarczy..

Co do "pasujących" cześci -wydaje mi sie że rynek oferuje na tyle szeroką ofertę tożsamych elementów, że można wybierać według upodobań oraz zastosowań. W pewnych przypadkach pasujących części można liczyć w dziesiątkach, a forum jest po to żeby dzielić sie doświadczeniami płynącymi z użytkowania tych konkretnych.

 

Jeśli dętka działałaby lepiej w RS (w sumie bym się nie zdziwił) to założyłbym dętkę. Głodny nie chodzę, ani nikt w mojej rodzinie, ale nie widzę sensu przepłacania za coś co nie do końca działa z repliką.

 

Jeśli już jesteś przy samochodzie to przykład jest taki:

Po co lać Pb 98 skoro na Pb 95 nie widać różnicy?

Jeśli widać lub jest zalecana 98 to się leje 98. Analogicznie tutaj, w zasadzie wkłada się to co pasuje, jak pasuje kilka to wtedy tą lepszą. Jeśli natomiast samochodowi "nie smakuje" 98 to lejesz 95, tak samo w rs'ach.

Widzisz Tobie się "wydaje", a ledwo co kupiłeś replikę i ją modyfikujesz, a mi się "wydaje" zupełnie co innego.

Ale co ja tam wiem, przecież wcale nie mam replik od RS i żadnej nigdy nie modyfikowałem... Z resztą przecież Zmorak wcale nie potwierdził moich słów.

Jedynie co to po takim czasie mogło dojść kilka pasujących części, ale "wydaje" mi się, że jednak wiele się w tym temacie nie zmieniło. Nie licząc swd, gdzie cyma zrobiła replikę repliki.

Jeśli nie chcesz zostać w tyle w wyścigu fps i zasięgu, który od jakiegoś czasu osiąga jeżące włosy na głowie rozmiary to weź sobie jakąś eMkę, gdzie masz full standard i bezproblemowo wszystko sobie wymienisz i dopasujesz.

Edited by Jarmen Kell
Link to post
Share on other sites

Tłok do typa nie jest standardowy. Jeżeli chcesz nieoryginalny trzeba kombinować podkładkę. Co do mocy i zasięgu to ja mam sprężynę m110 i 380 fps mi wystarcza. Moje 45-50 m jest mierzone - na tym dystansie trafiam 8 na 10 w sylwetke single fire. Co do replik z 70 metrami zasięgu to już kilka razy widziałem takich co tak twierdzili i po pomiarze im wyszło że im się miarka w oczach źle skalibrowała. Ale skoro tak twierdzisz że to ponad 75 metrów to zmierz proszę miarką nie krokami i jeżeli tak jest rzeczywiście to gratuluję.

Link to post
Share on other sites

Kolego, pisałem o "słabej jakości paliwie", a nie o liczbie oktanów. Chodziło mi o tak zwane "dziadowskie oszczędności", które moga pociągnąc za soba dużo wyższe wydatki. Często paliwo tanie (bez wzgledu na jego rodzaj) to paliwo z róznymi "nieautoryzowanymi" dodatkami, które mogą podziałać destrukcyjne na cały układ, powodując spore wydatki, bądź co najmniej zniweczyć jego prawidłowa pracę. Per analogia przekładam ten schemat do działania repliki.

Tym bardziej, że nie rozmawiamy o pierwszej z brzegu. Zgadzam sie że są inne, bardziej ustandaryzowane, łatwiejsze do modyfikacji.

Jednak z jakiegoś powodu ludzie (tacy jak i ja) dezydują się na zakup takiej właśnie repliki.

Z uwagi na niską popularność tejże zwróciłem sie z konkretnym zapytaniem, dlatego chociażby żeby zaoszczedzić sobie czasu testując metodą prób i błędów.

Nie widzę w tym nic złego.

Z Twoich wypowiedzi można wysnuć wniosek, że Real Sword produkuje repliki niewarte szerszych inwestycji, że najlepiej traktować je budżetowo. Ja uważam, że prawdziwy potencjał pokazują po niewielkich modyfikacjach.

Nie staram sie przy okazji pełnić funkcji wyroczni, dlatego staram sie unikać protekcjonalizmu czy pryncypialnych wypowiedzi.

Humor jednak jeszcze nikomu nie zaszkodził..

Cieszę, się jednak że chociaż w cześci zgodziłeś sie z moim stanowiskiem, i potwierdzasz że w przypadku wielu dostępnych elementów wybierasz ten lepszy :) Jak też tak myślę :)

Edited by Lukaz999
Link to post
Share on other sites

Dałem analogię do paliwa, z użyciem częsci droższe-tańsze. Wybieram ten lepszy jeśli pasuje i jego cena jest w granicach rozsądku.

 

Więc uzyskałeś odpowiedź jakie części pasują, jakie nie, a jakie trzeba testować metodą prób i błędów.

 

W zasadzie do szturmówek rs to tak. Stock sprężyna te 420 i jedynie co to dopasowanie gumki.

 

Zmorak - mam obecnie 350 i działa podobnie. Do 50m. Jeśli gość ma 500 wiatru, lepszą lufę i dobrze dobraną gumkę to może osiągnąć te 75 metrów.

Link to post
Share on other sites

"Więc uzyskałeś odpowiedź jakie części pasują, jakie nie, a jakie trzeba testować metodą prób i błędów."

Najlepsze jest to że odpowiedzi na temat konkretnych części nie dostałem żadnej.. :icon_biggrin:

Nie licząc tłoka, że nie jest standardowy,co zresztą poruszane było w poprzednich postach, więc tajemnicą to nie było.

Swoją droga to ciekawe -karabinek w układzie bull-up, ze stosunkowo długa lufą przy zachowaniu kompaktowości.. Jak dla mnie aż prosi się żeby wykorzystać budowę i osiągnąć dobry zasięg i celoność przy ponadprzeciętnej poręczności i wygodzie użytkowania. Wasze modyfikacje wygladają raczej na downgrade niż tuning.. Sam producent przecież oferuje w akcesoriach dwójnóg i szyne pod optykę -to sugeruję wykorzystanie raczej w kierunku zasięgu i precyzji, no ale może sie mylę, bo mam swojego Typa za krótko.. :icon_biggrin:

Edited by Lukaz999
Link to post
Share on other sites

Co do wymiany całego hopa-siupa - ma rację Twój mechanik.

 

Co do skręcania - "prześlizgaj" gumkę, jeśli po oddaniu kilkuset strzałów dalej się będzie powtarzać załóż ją ponownie. Może jest źle założona. U mnie w swd był podobny problem, ale po przestrzeleniu gumki się skończył.

 

Generalnie zmiana gumek w RS jest problematyczna, są to kapryśne repliki (ale być nie musi). nie ma to znaczenia, że mam proUberTurboKoks gumkę guardera systemy czy czegoś innego za połowę wartości repliki. Może się zdarzyć, że wymienisz 2 czy 3 gumki zamin znajdziesz taką jaką "polubi" Twoja replika. Z kulkami miałem podobnie, strzelało mi swd jakimś szajsem za 15zł za 2k kulek, a nie chciało "łyknąć" Blasterów, albo innych lepszych kulek, które próbowałem dopasować. Taki kaprysik. W Typie takich problemów niw było, strzelał co się wsypało, ale żebym ja widział jakieś kolosalne różnice między kulkami firmy X a Y o tej samej gramaturze to nie powiem. [...]

 

Z type97 tak nie do końca. Rynek części jest mocno ograniczony bo niektóre z niech są nietypowe, np tłok i wtedy albo oryginał albo pilnik i modyfikowanie.[...]

 

GB - dedykowany.

Zębatki bodaj też. Zębatka pierwsza od silnika jest chyba standardowa, albo pasująca do każdej innej repliki rs. Coś z nią było, ale nie pamiętam już co dokładnie.

Kable można wymienić.

Silnik standard.

Lufa do dopasowania.

Bateria dedykowania, ale można spokojnie wcisnąć inną z pewnymi trudnościami. Mi wytrzymuje już kilka lat na LiPo 11.1V.

 

Bardziej szczegółowych się raczej nie spodziewaj, przynajmniej nie "od ręki". Poszukaj kto ma taką replikę i najwyżej napisz pm jeśli się nikt jeszcze nie odezwie.

 

Mam szynę, dwójnogu nie. Lunety x24 nie mam, ani nawet acoga x4 czy jak to tam. Zwykła czerwona kropka mi w zupełności wystarcza. Z mobilnością jest rewelacja, nie miałem nigdy lepszej repliki w ręku. Dla mnie wyważona idealnie. Z wygodą zgodzę się trochę mniej, linia celowania jest za krótka, a przyrządy też nie najlepsze do tego ograniczone jeszcze szyną na optykę. Co ogranicza pole widzenia przy używaniu przyrządów mechanicznych. Do wymiany magazynka można się przyzwyczaić, ale w pozycji leżącej zawsze nastręcza to małej gimnastyki. Co do tej precyzyjności to średnio się z Tobą zgodzę. Jest to szturmówka w wersji bull, a więc lufę masz podobnej długości co w AK itp. Do precyzyjnej zabawy masz to:

http://everything-ai...e97sniper32.jpg

 

Czyli snajperka bez kolby. Tak wiem, też za tym piszczę i wzdycham, a patrząc na ten artykuł to już ponad 4 lata temu pokazali tą replikę, chciaż mi się wydaje, że to był 2012 rok.

http://everything-ai...eg-coming-soon/

 

Ale taki już jest rs, coming soon znaczy się pewnie nigdy.

 

 

Downgrade czy Upgrade zależy co komu wystarcza.

 

EDIT:

Masz jeszcze link do strony producenta, najciekawsze jest to, że jak nie masz linka to na tą stronę bezpośrednio od nich nie wejdziesz. Nie figuruje już ta replika w dziale coming soon.

http://www.realsword.com.hk/97gun_j.htm

Edited by Jarmen Kell
Link to post
Share on other sites

Tłok do typa nie jest standardowy. Jeżeli chcesz nieoryginalny trzeba kombinować podkładkę. Co do mocy i zasięgu to ja mam sprężynę m110 i 380 fps mi wystarcza. Moje 45-50 m jest mierzone - na tym dystansie trafiam 8 na 10 w sylwetke single fire. Co do replik z 70 metrami zasięgu to już kilka razy widziałem takich co tak twierdzili i po pomiarze im wyszło że im się miarka w oczach źle skalibrowała. Ale skoro tak twierdzisz że to ponad 75 metrów to zmierz proszę miarką nie krokami i jeżeli tak jest rzeczywiście to gratuluję.

 

Masz mnie. Mierzyłem krokami. Nawet nie przyszło mi do głowy bieganie z miarką.. W tym przypadku jednak chodziło o zdjęcie orientacyjnej miary długości.

Link to post
Share on other sites

GB - dedykowany.

Zębatki bodaj też. Zębatka pierwsza od silnika jest chyba standardowa, albo pasująca do każdej innej repliki rs. Coś z nią było, ale nie pamiętam już co dokładnie.

Kable można wymienić.

Silnik standard.

Lufa do dopasowania.

Bateria dedykowania, ale można spokojnie wcisnąć inną z pewnymi trudnościami. Mi wytrzymuje już kilka lat na LiPo 11.1V.

 

Bardziej szczegółowych się raczej nie spodziewaj, przynajmniej nie "od ręki". Poszukaj kto ma taką replikę i najwyżej napisz pm jeśli się nikt jeszcze nie odezwie.

 

Mam szynę, dwójnogu nie. Lunety x24 nie mam, ani nawet acoga x4 czy jak to tam. Zwykła czerwona kropka mi w zupełności wystarcza. Z mobilnością jest rewelacja, nie miałem nigdy lepszej repliki w ręku. Dla mnie wyważona idealnie. Z wygodą zgodzę się trochę mniej, linia celowania jest za krótka, a przyrządy też nie najlepsze do tego ograniczone jeszcze szyną na optykę. Co ogranicza pole widzenia przy używaniu przyrządów mechanicznych. Do wymiany magazynka można się przyzwyczaić, ale w pozycji leżącej zawsze nastręcza to małej gimnastyki. Co do tej precyzyjności to średnio się z Tobą zgodzę. Jest to szturmówka w wersji bull, a więc lufę masz podobnej długości co w AK itp. Do precyzyjnej zabawy masz to:

http://everything-ai...e97sniper32.jpg

 

Czyli snajperka bez kolby. Tak wiem, też za tym piszczę i wzdycham, a patrząc na ten artykuł to już ponad 4 lata temu pokazali tą replikę, chciaż mi się wydaje, że to był 2012 rok.

http://everything-ai...eg-coming-soon/

 

Ale taki już jest rs, coming soon znaczy się pewnie nigdy.

 

 

Downgrade czy Upgrade zależy co komu wystarcza.

 

EDIT:

Masz jeszcze link do strony producenta, najciekawsze jest to, że jak nie masz linka to na tą stronę bezpośrednio od nich nie wejdziesz. Nie figuruje już ta replika w dziale coming soon.

http://www.realsword....hk/97gun_j.htm

 

Kulki :icon_lol: , lufa, kable, bateria.. Niesamowite jest to co piszesz.. Nigdy bym nie pomyślał, że tak wiele elementów tej niepowtarzalnej repliki jest jednak STANDARDOWE :icon_eek:

Trochę boje się spytać, czy możliwa jest wymiana sprężyny hmmm :icon_confused:

Co masz na myśli pisząc o dopasowaniu lufy?

Bo w moim przypadku pasowała standardowa... nie do wiary, znów STANDARD :icon_eek:

Widzę, że przy okazji modyfikacji/tuniungu jestem zdany na siebie..

 

PS. Dwie zębatki są w standardzie Type89 TM, jedna (środkowa) M14 TM.

PS2. Z lunety 24x możesz śmiało namierzyć Mgławicę Oriona albo Andromedę..

Edited by Lukaz999
Link to post
Share on other sites

Gdybym był złośliwy spytałbym czy wiesz co to "sarkazm i ironia", ewentualnie podałbym link do jakiejś encyklopedycznej definicji tych pojęć.

Jak się pewnie domyślasz złośliwy nie jestem, uznam więc że chodzi Tobie o moje ujęcie wspomnianych konwencji formułowania wypowiedzi.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...