Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming


Recommended Posts

headerhxw.jpg

 

 

CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

 

CFOG, a co to takiego?

 

Jesteśmy grupą ludzi grających obecnie w ARMA2 i odwzorowujących zachowanie żołnierzy na prawdziwym polu bitwy. Bezstratne wykonanie zadania jest dla nas priorytetem.

 

Nie ma tutaj miejsca dla Rambo, w trakcie misji obowiązuje hierarchia dowodzenia - podkomendni wykonują rozkazy.

Nie liczą się Twoje umiejętności - liczy się to, czy potrafisz wczuć się w klimat i czy potrafisz podporządkować się poleceniom dowódcy.

 

Motto: "Jeżeli uważasz, że potrafisz lepiej od dowódcy to... zapraszamy na slot dowódcy" - ErTo

 

Co oferujemy?

 

Masz dosyć niezorganizowanego grania w Evolution? Znudziło Ci się bezmyślne fragowanie na Berzerku? Szukasz ekipy, z którą można współpracować?

 

Nasza ekipa podchodzi poważnie do stawianych zadań. Nie ma samowolki, każdy pełni jakąś funkcję, która może się okazać kluczowa dla wykonywanej misji.

Gwarantujemy niezapomniane wrażenia na rozgrywanych przez nas coop'ach.

 

Ale pojedyncze misje to nie wszystko. Często w piątkowe wieczory rozgrywany jest RealTac, RealOp, bądź misje w ramach kampanii multiplayer.

 

RealTac jest to rozgrywanie konkretnego, wcześniej przygotowanego scenariusza misji. Dobierane są dwie strony konfliktu, które otrzymują informacje o swoim zadaniu czasem nawet na parę tygodni przed rozgrywką.

 

Przez ten czas planują oraz trenują na potrzeby tego konkretnego zadania. W grze udział biorą ludzie vs ludzie, nie ma AI'ków.

 

RealOp jest bardziej uniwersalny i prostszy od RealTaca. Mapa zawiera kilka lub kilkanaście potencjalnych celów do ataku dla każdej ze stron. Konkretne zadanie dowódca poznaje dopiero przed samą rozgrywką.

 

Nad przebiegiem operacji czuwa "mistrz gry", który jest jednocześnie HQ dla obu stron i wydaje niezależne rozkazy. Na polu bitwy mogą wystąpić np. patrole AI'ków, ale moderator stara się doprowadzić do kontaktu między obu stronami.

 

Dynamiczna Kampania Online jest naszym największym przedsięwzięciem. Z góry wyznaczane są daty rozgrywania misji (co parę tygodni), a każda następna uzależniona jest od tego, co się wydarzyło podczas poprzedniej. Przed każdą operacją przygotowywany jest Warning Order(rozkaz przygotowawczy) przez organizatora, który podczas misji odpowiada za zdarzenia fabularne. Każdy uczestnik tworzy własną postać, która bierze udział w kampanii. Jeśli zginie, pauzuje aż do uzupełnień (na które czeka się zwykle przez kilka misji). Co nie oznacza, że zupełnie wykluczona jest z gry - może np. pomagać organizatorowi działając jako łącznik, cywil, postać niezależna itd.

 

Dotychczas rozegraliśmy dwie kampanie: Uhao Conflict oraz Dreide Crisis.

 

Ich przebieg został opisany w niecoDzienniku prowadzonym przez organizatora. Zawiera artykuły uzupełniające zaplecze fabularne, zdjęcia/nagrania z akcji, regulamin oraz spis żołnierzy z ich aktualnym statusem. Są już prowadzone prace przygotowawcze nad trzecią kampanią - tym razem na platformie ArmA2.

 

Tutaj znajdują się informacje o wszystkich dotąd przeprowadzonych operacjach, ich założenia, podsumowania itd.

 

Co zrobić, by zagrać?

 

Przede wszystkim musisz się zastanowić, czy taka forma zabawy na pewno Ci odpowiada. Czy jesteś w stanie leżeć w jednym miejscu przez 30 minut tylko po to, by osłaniać grupę szturmującą i nie oddać przez całą misję ani jednego strzału?

Bywa tak, że przez kilka godzin ani razu nie naciśniesz na spust...

 

Powinieneś zaznajomić się z poniższymi tematami z naszego forum:

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=12 - ogólne informacje o CFOG oraz namiary na naszego TS'a

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1047 - repozytorium dotyczące addonów wykorzystywanych w CFOG

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1504&start=0 - konfiguracja VOIP'a oraz opisany sposób korzystania z niego

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=621 - szczegółowo opisane poradniki dla dowódców i żołnierzy, zasady komunikacji, podstawy taktyki

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=633&start=0 - powitalnia dla nowych

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1295&start=0 - tutaj umawiamy się na grę w ARMA2

 

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!

 

http://www.cfog.pl

Edited by ufoman
Link to post
Share on other sites
  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Czerwony Zenit

 

Konflikt zbrojny osiągnął apogeum. Międzynarodowa opinia publiczna domaga się możliwie najszybszego zakończenia działań wojennych na obszarze Czarnorusi.

 

Obie strony doskonale zdają sobie jednak sprawę, że nadszedł moment kulminacyjny - i co uda się wywalczyć teraz, tego będzie można bronić przy negocjacyjnym stole.

 

Dlatego nie zważamy na to, co mówi świat, tylko realizujemy swoje zadania: zwykle niewykonalne, przy ciągłych brakach w sprzęcie i niedostatecznej ilości ludzi, z przekonaniem, że każdy kolejny dzień może być naszym ostatnim.

 

A najbardziej znamienne w tej wojennej zawierusze jest to, że nawet zdając sobie sprawę z beznadziei sytuacji, wszyscy jesteśmy ochotnikami...

 

eastsoldiers.jpg

Data: 23.04.2010

Godzina startu: 21:30

Serwer: MaxiKaaza

Addony: brak, wyłącznie podstawka

Organizacja: Shelton

 

Zgłoszenia na forum CFOG: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?p=57633#57633

Link to post
Share on other sites

500px-Flag_of_Jihad.svg.png

 

Po 5 latach poszukiwań, wywiad zdołał ustalić, gdzie znajduje się Walid Obeidi - palestyński terrorysta, przywódca zbrojnego ramienia Islamskiego Dźihadu na Zachodnim Brzegu Jordanu.

 

Mamy potwierdzone informacje, że dwa dni temu był widziany w miejscowości Kabatija, na południe od Dzeninu. Nasi informatorzy aktualnie ustalają, w której części miejscowości się ukrywa. Po otrzymaniu tych danych, ruszymy do akcji.

 

Data: 30.04.2010

Godzina startu: 21:30

Serwer: MaxiKaaza

Addony: Repozytorium: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1047

Test systemu komunikacji: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1622

 

Zgłoszenia na forum CFOG: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1295&start=1500

Link to post
Share on other sites

Rozkaz Bojowy 30/04/2010

 

Sytuacja

 

Po 5 latach poszukiwań, wywiad zdołał ustalić, gdzie znajduje się Walid Obeidi - palestyński terrorysta, przywódca zbrojnego ramienia Islamskiego Dźihadu na Zachodnim Brzegu Jordanu.

 

Mamy potwierdzone informacje, że dwa dni temu był widziany w miejscowości Kabatija, na południe od Dzeninu.

 

Zadanie

 

Znaleźć i zlikwidować Walida Obeidi. Najprawdopodobniej ukrywa się w rejonie BA-BB(14-16).

 

Identyfikacja celu:

Imię: Walid

Nazwisko: Obeidi

Wiek: 39

Wzrost: 174cm

Waga: 83kg

Znaki szczególne: blizna na prawym ramieniu, niebieski dres

 

Siły własne

 

Zulu

CO

Medic

RTO

 

Alpha

Ranger TL

Ranger KM(M249)

Ranger AT(SMAW)

Ranger GL

 

Bravo

Ranger TL

Ranger KM(M249)

Ranger AT(SMAW)

Ranger GL

 

Charlie

Ranger TL

Ranger KM(M249)

Ranger AT(SMAW)

Ranger GL

 

Delta

Sniper(TAC50)

Spotter(RTO)

 

Echo

Pilot

Pilot

 

Wsparcie

 

Brak.

 

Nieprzyjaciel

 

Wioska pod stałymi, mało liczebnymi, patrolami ekstremistów. Kilka lekkich pojazdów.

 

Styczność i rozgraniczenie

 

Brak wojsk sojuszniczych.

 

ROE

 

Unikać strat wśród ludności cywilnej.

 

Logistyka

 

W bazie USA(CE24):

namiot medyczny

ciężarówka z amunicją/paliwem/naprawcza

Littlebird

4xHMMV(M240)

 

Data i godzina rozpoczęcia operacji

 

30 Kwi 2010 - 1630hrs czasu lokalnego

 

Prognoza pogody

 

Słonecznie, wiatr slaby, zachodni.

 

Komunikacja

 

Do ustalenia we własnym zakresie.

 

Załącznik

 

Zdjęcia celu:

http://img411.imageshack.us/img411/7404/kartab.jpg

http://img40.imageshack.us/img40/7696/terrorystaw.jpg

 

Mapa:

http://img696.imageshack.us/img696/5716/ar...42916461625.jpg

Link to post
Share on other sites

AAR 3002010 - Świt Jeruzalem

 

ZADANIE

 

Wyeliminować Walida Obeidi, palestyńskiego terrorystę.

Prawdopodobne miejsce ukrywania się celu: BA-BB (14-16).

 

ODDZIAŁ

 

Zulu

1. Shelton (CO, Medic)

2. Badi (RTO)

 

Alpha

1. Czubaka (Ranger TL)

2. Alex (Ranger KM M249)

 

Bravo

1. ufoman (Ranger TL)

2. Sjerra (Ranger AT SMAW)

3. Dymion (Ranger GL)

 

Delta

1. Duku - (Sniper TAC50)

2. Rafalski (Spotter RTO)

 

Echo

1. SiD (Pilot śmigłowca)

 

ZAMIAR DZIAŁANIA

 

Dowódca operacji podjął decyzję o realizacji zadania w oparciu o następujące fazy:

- transport na pozycje wyjściowe

- rozpoznanie

- szturm i likwidacja celu

- ewakuacja oddziału

 

PRZEBIEG OPERACJI

 

W pierwszej fazie sekcja Delta z zadaniem ustalenia pozycji celu została przetransportowana przez Echo w rejon Yellowstone, skąd kontynowała fazę rozpoznania w kierunku północnym. Podczas lądowania w bazie po powrocie z misji transportowej, śmigłowiec Echo uległ poważnemu wypadkowi, na skutek którego śmierć poniósł pilot.

 

W tym czasie sekcje Alpha (w struktury której weszła Zulu) oraz Bravo, z wykorzystaniem dwóch pojazdów humvee rzutem kołowym przemieściły się w rejon Kilo, gdzie założona została baza przejściowa. Po drodze, w rejonie Gamma, doszło do krótkotrwałego kontaktu ogniowego z niezidentyfikowanym przeciwnikiem, po ostrzelaniu którego kolumna ruszyła na ustalone pozycje.

 

Po pieszym rekonesansie w kierunku południowo-zachodnim i rozpoznaniu terenu na odległość około 400 metrów oraz nawiązaniu łączności z sekcją Delta i potwierdzeniem jej braku kontaktu wzrokowego z celem, zarządziłem przemieszczenie sekcji Alfa i Bravo w rejon Lima, z zamiarem założenia tam kolejnej bazy przejściowej. Po dotarciu na miejsce oceniłem, iż ze względu na swoją ekspozycję nie nadaje się na dłuższy postój i zarządziłem natychmiastowy rajd na pozycję Mike, z którą uzyskaliśmy kontakt wzrokowy i która znacznie bardziej odpowiadała moim zamiarom taktycznym.

 

Po dotarciu w rejon Mike, sekcja Bravo otrzymała ostrzał z kierunku zachodniego i rozpoczęła wymianę ognia z kilku uzbrojonymi terrorystami, oddalonymi od punktu docelowego zaledwie o kilkaset metrów. W wyniku wymiany ognia śmierć poniósł jeden z żołnierzy z sekcji Bravo (Dymion), a drugi odniósł poważne rany (Sjerra). Przy wsparciu kaemu z drugiego humvee, przeciwnik został zdziesiątkowany, pozbawiony inicjatywy i chwilowo odparty.

 

Ze względu na straty oddziału oraz wyraźnie podupadłe morale w sekcji Bravo, grupa została przeorganizowana (do Bravo dołączył Czubaka) i zarządziłem natychmiastowe oderwanie się w kierunku CCP. Po dotarciu na powrót do punktu Kilo podjęliśmy próbę udzielenia pomocy medycznej ciężko rannemu żołnierzowi, która zakończyła się niepowodzeniem. Po odpędzeniu pojedynczych kontaktów, które najwyraźniej podążyły za nami z zachodu, kolumna wyruszyła w kierunku szpitala polowego w bazie głównej, gdzie rannemu udzielona została fachowa pomoc.

 

Dzięki utrzymywaniu na bieżąco łączności radiowej z Deltą uzyskaliśmy informacje, iż pozyskała i utrzymuje ona kontakt wzrokowy z obiektem, który może stanowić cel operacji, ale stuprocentowa identyfikacja jest niemożliwa. Dodatkowo Delta zameldowała obecność kilkudziesięciu uzbrojonych terrorystów w bezpośredniej bliskości domniemanego celu. Biorąc pod uwagę powyższe, a także poniesione straty i zapadające ciemności w połączeniu z brakami w specjalistycznym wyposażeniu do działań nocnych, podjąłem decyzję o ewakuacji sekcji Delta z punktu Fokstrot, gdzie zwiadowców podjęły Alfa i Bravo, a następnie rzutem kołowym odtransportowały cały oddział do bazy. Tam nastąpił odbój.

 

Zadanie nie zostało zrealizowane.

 

Shelton, CO

 

aar30042010.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Szkolenie RTO 06052010, 2100hrs

 

Procedura SALUTE.

 

Materiał teoretyczny do opanowania:

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1629

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=395

 

Zgłoszenia w temacie:

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1628

 

Addony: ACE2+CAA1+CFOG - standard, repo, A2TS

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1047

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1622

 

Data: 06.05.2010

Godzina startu: 21:00

Serwer: Maxikaaz

Przewidywany czas trwania: 2h

Organizacja: Badi, ufoman

Link to post
Share on other sites

Nie chciałbym żeby zabrzmiało to chamsko czy coś, ale na takim sprzęcie to tylko instalator by ruszył :/

 

Sprzęt przy którym grało mi się ok, ale na niskich ustawieniach to:

 

Athlon 64x2 5200+

2GB RAM(800)

Radeon 3870

Link to post
Share on other sites

Rozkaz Bojowy 07/05/2010

 

Sytuacja

 

Somalijscy piraci opanowali liberyjski kontenerowiec pływający pod banderą Panamy "Voc Daisy" z 7 filipińskimi marynarzami na pokładzie. Jednostka została opanowana w Zatoce Adeńskiej, w odległości ok. 300 km na południowy wschód od Omanu.

Statek osiadł na mieliźnie w pobliżu wyspy Utes. Somalijczycy żądają 10 milionów dolarów okupu. Armator odmówił zapłaty, istnieje zagrożenie, że zakładnicy zostaną zabici.

 

Zadanie

 

Odbić zakładników i zlikwidować piratów.

 

Siły własne

 

Zulu

CO

Medic

RTO

 

Alpha

Ranger TL

Ranger RFL

Ranger RFL

Ranger Demolition Expert

 

Bravo

Ranger TL

Ranger RFL

Ranger RFL

Ranger Demolition Expert

 

Charlie

Ranger TL

Ranger RFL

Ranger RFL

Ranger Demolition Expert

 

Delta

Pilot

Pilot

 

Wsparcie

 

Brak.

 

Nieprzyjaciel

 

Najprawdopodobniej w sile kilkunastu ludzi. Słabo wyszkolony i uzbrojony.

 

Styczność i rozgraniczenie

 

Brak wojsk sojuszniczych w regionie.

 

ROE

 

Unikać strat wśród zakładników.

 

Logistyka

 

Brak.

 

Data i godzina rozpoczęcia operacji

 

7 Maj 2010 - 0730hrs czasu lokalnego

 

Prognoza pogody

 

Słonecznie, wiatr słaby, NE.

 

Komunikacja

 

Do ustalenia we własnym zakresie.

 

Załącznik

 

Zdjęcia celu:

 

fota1.th.jpg

 

fota2q.th.jpg

 

fota3.th.jpg

 

fota4.th.jpg

Link to post
Share on other sites

AAR 0705010 - Piraci

 

ZADANIE

 

Odbić 7 zakładników z rąk somalijskich piratów.

 

ODDZIAŁ

 

Zulu

1. ufoman (CO, Medic)

2. Badi (RTO)

 

Alpha

1. Szymanowski (NAVY SEAL TL)

2. Borsuk (NAVY SEAL RFL)

3. Sjerra (NAVY SEAL RFL)

 

Bravo

1. Werner (NAVY SEAL TL)

2. Palladin (NAVY SEAL RFL)

 

Orzeł

1. SiD (Pilot)

2. Misiek (Gunner)

 

ZAMIAR DZIAŁANIA

 

Dowódca operacji podjął decyzję o realizacji zadania w oparciu o następujące fazy:

- wylądowanie na statku

- zajęcie pozycji przy drzwiach

- szturm i eliminacja zagrożenia

- ewakuacja

 

PRZEBIEG OPERACJI

 

Lecąc od południa Orzeł wylądował między kontenerami jednocześnie prowadząc ogień zaporowy w kierunku nadbudówki. Sekcje Alpha, Bravo i Zulu wyskoczyły i ruszyły w stronę nadbudówki. Orzeł krążył wokół statku prowadząc ogień do zauważonych celów.

 

Poruszając się w ciasnej alejce, zlikwidowaliśmy 3 kontakty, które wyskoczyły zza szczelin kontenerów. W końcu Bravo dotarło do "niebieskich drzwi", Zulu zostało, Alpha ruszyła dalej okrążając nadbudówkę od północy i ustawiła się przy "czerwonych drzwiach". Zulu ubezpieczało Bravo.

 

Na hasło "Mike! Mike! Mike!" rozpoczął się szturm. Bravo wrzuciło flashbang do pomieszczenia. Operator granatu został oślepiony, z tego powodu Zulu włączyło się do szturmu. Warunki w pomieszczeniu spowodowały, ze na zewnątrz huk był słabo słyszalny, to opóźniło wejście Alphy o około 2sek. W trakcie ataku został ranny RTO(Badi). Po zabezpieczeniu terenu udzieliłem pierwszej pomocy Badiemu. Zlikwidowaliśmy 4 "piratów", 1 z zakładników zginął.

Skontaktowałem się z Orłem, który zameldował, że nadbudówka jest czysta. Pozostałe sekcje ruszyły to sprawdzić.

 

Po przeliczeniu zabitych/rannych/zakładników ewakuowaliśmy się do bazy.

 

BILANS

 

1 ranny(Badi)

6 zakładników przeżyło

17 zlikwidowanych piratów, w tym DSHKM

 

Zadanie zostało zrealizowane.

 

ufoman, CO

 

fota2q.th.jpg

 

fota3.th.jpg

 

fota4.th.jpg

Edited by ufoman
Link to post
Share on other sites

Czołem Ufo! Nie wiedziałem, że mogę cie tu spotkać. Ciekawe ilu ASGowców gra w Armę II w stylu Cfogowym? myślę, że to tylko milsimowcy a nie strzelankowcy bo strzelankowcy pewnie wolą batelfilda albo CSa... a CFOG to taki milsim wśród strzelanek...

Link to post
Share on other sites

Widziałem filmiki na YT z tych operacji, fajnie to wygląda, ale komuś kto chciałby zacząć strasznie trudno by to było ogarnąć (multi w Armie dla nowego to w ogóle czarna magia). Odbywają się jakieś noob-friendly sesje treningowe?

Link to post
Share on other sites

Rozpoczęliśmy cykl szkoleń w czwartkowe wieczory. W zeszłym tygodniu był SPOTREP w formie SALUTE. Teraz szykuje się MEDEVAC, w kolejnych nawigacja, dowodzenie drużyną piechoty i wiele innych.

 

Ogólnie, umiejętności manualne się nie liczą. Ważna jest dyscyplina, dojrzałe podejście do rozgrywki i znajomość stosowanych procedur, dokładnie opisanych w poradnikach CFOG.

 

Chewie, jak dobrze wiesz, trochę "ASGejów" u nas jest ;)

Edited by ufoman
Link to post
Share on other sites

Widziałem filmiki na YT z tych operacji, fajnie to wygląda, ale komuś kto chciałby zacząć strasznie trudno by to było ogarnąć (multi w Armie dla nowego to w ogóle czarna magia). Odbywają się jakieś noob-friendly sesje treningowe?

 

Wybaczcie ale nie zgadam sie ze umiejetnosci manualne sie nie licza. Ufo - dla nas, którzy do treningów używamy tej gry od lat wydaje się być to bardzo proste - dla kogoś nowego - klawiszologia ARMY jest czarną magią nie mowiąc już o modzie ACE z nakładką na Team Speak.

Nie mniej milsimowcom chętnym na ARMĘ polecam spróbować. Klimat jest jedyny w swoim rodzaju a emocje - najlepszej jakości.

Edited by Czubaka
Link to post
Share on other sites

Szkolenie RTO - MEDEVAC + czerwona taktyka 13052010, 2100hrs

 

Materiał teoretyczny do opanowania:

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1630

Alfabet NATO z wątku: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1629

 

Zgłoszenia w temacie:

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1628

 

Addony: ACE2+CAA1+CFOG - standard, repo, A2TS

 

Data: 13.05.2010

Godzina startu: 21:00

Serwer: do ustalenia

Przewidywany czas trwania: 2h

Organizacja: Badi, ufoman

Link to post
Share on other sites

Pojawił się watek HOWTO - czyli co należy zrobić i jak się przygotować do rozgrywki w CFOG.

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1637

 

Konfiguracja gry oraz addonów

 

Gramy na wersji 1.05, aby uniknąć błędów musi ona być spatchowana kolejno:

 

1.02->1.03

1.03->1.04

1.04->1.05

 

Addony, z których korzysta CFOG, należy sciągnąć używając programu Addon Sync:

 

ACE2 - ściągamy go z serwera Kellys Heroes, zaraz po tym należy usunąć nadprogramowe pliki klikając "delete extra files".

 

CAA1+CFOG - ściągamy z naszego repozytorium. Tworzymy nowy serwer i w miejsce "Auto config URL" wklejamy link:

http://cfog.serveftp.org/repo.zip

 

A2T - poprawna konfiguracja tego dodatku znajduje się w tym materiale(by SiD). Addon do ściągnięcia stąd(ver 006).

 

Po skompletowaniu dodatków tworzymy skrót gry w którego właściwościach, "elemencie docelowym" wklejamy ścieżkę:

"E:\ArmA 2\arma2.exe" -nosplash -world=empty -mod=@CBA;@a2t;x\oac\oac_core;x\caa1;@ACE;@ACEX;@ACEX_PLA;@ACEX_SM;@cfog

 

Oczywiście to mój przykład, ścieżka partycji/folderów musi być taka jaką masz u siebie.

 

TeamSpeak 3

 

Do ściągnięcia ze strony producenta.

 

Adres IP: 213.25.25.110

Port: 9987

Hasło: hrabina

 

Przygotowanie teoretyczne

 

W dziale Tutoriale i porady znajdują się najważniejsze wątki, których znajomość jest podstawą przystąpienia do rozgrywki.

 

Terminy i zgłoszenia

 

Rozgrywki CFOG odbywają się w każdy piątek o 21:30 i trwają do godzin nocnych. Na TS należy być odpowiednio wcześniej by sprawdzić kompatybilność addonów. Nie czekamy na spóźnialskich.

Do rozgrywki należy się zgłosić z wyprzedzeniem w temacie Spotkania coopowe w ARMA II.

 

W czwartki o 21:00 odbywają się szkolenia doskonalające.

Zgłoszenia w temacie Szkolenia/treningi.

Link to post
Share on other sites

Rozkaz Bojowy 14/05/2010

 

Sytuacja

 

Rząd rosyjski poprosił o pomoc USA w stłumieniu narastającego konfliktu na Czarnorusi. Zbuntowany rosyjski generał Analij Nowicyn wraz z wiernym mu wojskiem zapanował nad większą częścią półwyspu. Świat oczekuje od nas, że zdołamy powstrzymać ten terror.

 

Linia 109 wyznacza linię frontu aż do wysokości miasta Chernogorsk. Wojska USA stacjonują po jej południowej stronie.

 

Zadanie

 

Odbić Zelenogorsk i zająć przyczółek.

 

Siły własne

 

1-1-Hotel

CO

RTO

 

1-1-Alpha

SF SL

SF RTO

SF AT

SF Demolition Expert

 

1-2-Alpha

SF TL

SF AR

SF Medic

SF Demolition Expert

 

1-1-India

 

Ranger Sniper

Ranger Spotter

 

1-1-Bravo

 

Ranger SL

 

Ranger TL

Ranger AT

Ranger RFL

Ranger GL

 

Ranger TL

Ranger AR

Ranger RFL

Ranger Medic

 

1-1-Charlie

 

Ranger SL

 

Ranger TL

Ranger AT

Ranger RFL

Ranger GL

 

Ranger TL

Ranger AR

Ranger RFL

Ranger Medic

 

1-1-Delta

 

Ranger SL

 

Ranger TL

Ranger AT

Ranger RFL

Ranger GL

 

Ranger TL

Ranger AR

Ranger RFL

Ranger Medic

 

1-1-Echo

 

Ranger SL

 

Ranger TL

Ranger AT

Ranger RFL

Ranger GL

 

Ranger TL

Ranger AR

Ranger RFL

Ranger Medic

 

1-1-Foxtrot

 

M1A2 TUSK

 

1-1-Golf

 

M2A2 BRADLEY

 

Wsparcie

 

Brak dodatkowego wsparcia.

 

Nieprzyjaciel

 

Kilka drużyn piechoty, pojedyncze pojazdy pancerne oraz lekkie.

 

Styczność i rozgraniczenie

 

Wojska sojusznicze na południe i zachód od miasta Zelenogorsk oraz w okolicach miasta Balota.

 

ROE

 

Brak.

 

Logistyka

 

Ciężarówki naprawcze oraz z amunicją w miejscowości Pavlovo 017114.

 

Data i godzina rozpoczęcia operacji

 

14 Maj 2010 - 0400hrs czasu lokalnego

 

Prognoza pogody

 

Pochmurno, deszczowo, bezwietrznie.

 

Komunikacja

 

Do ustalenia we własnym zakresie.

 

Załącznik

 

Mapa:

arma22010051217355718.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Shadow of the King

 

Konflikt na wyspie Duala, podzielonej linią demarkacyjną na dyktatorską północ i republikańskie południe osiągnął punkt, w którym żadna ze stron nie jest w stanie osiągnąć zdecydowanej przewagi. Oddziały wojskowe utknęły po obu stronach rzeki, która wyznacza strefę buforową, oddzielającą zwaśnione strony i pozostają w gotowości bojowej już od pół roku. W tym czasie na północnym brzegu dochodzi do aktów samosądu i ludobójstwa, w których prym wiedzie cieszący się ze względu na swoje pokrewieństwo z dyktatorem niemal nieograniczoną władzą pułkownik Roberto Mugabi.

 

Wypełniając sojusznicze zobowiązania, rząd Stanów Zjednoczonych we współpracy z południową republiką przygotował operację, której celem jest wysłanie dyktatorowi czytelnego sygnału, że są granice, których przekraczać nie wolno. Ze względu na pełne utajnienie operacji, jej szczegóły zostaną ujawnione w ostatniej chwili...

 

mugabe.jpg

 

Data: 21.05.2010

Godzina startu: 21:30

Serwer: MaxiKaaza lub SiDa

Addony: ACE, a2ts, Duala Island (jest w cfogpaczce) + afrenian army

 

Zgłoszenia na forum CFOG: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1295&...&start=1620

Edited by ufoman
Link to post
Share on other sites

Zmiana terminu szkoleń z czwartku na środy!

 

ŚRODA 19052010 2100hrs Szkolenie

 

1. NAWIGACJA

 

- co to jest nawigacja i azymut

- używanie kompasu

- topografia terenu

- mapy

- marsz na azymut

- orientacja w terenie

 

2. PODSTAWOWE ZACHOWANIA ŻOŁNIERZA PIECHOTY/PODSTAWY PIECHOTY.

 

- zasłona/maskowanie

- formacje bojowe

- zmiana magazynków

- komunikacja w oddziale

- reakcja na kontakt

- poruszanie się

- podchodzenie do celu

- atak na cel

 

Addony: ACE2+CAA1+CFOG - standard, repo, A2TS

Serwer: do ustalenia

 

Materiał teoretyczny do opanowania:

 

http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=621

 

Przewidywany czas trwania szkolenia: 2h

Link to post
Share on other sites

Rozkaz Bojowy 21/05/2010

 

OPERACJA SHADOW OF THE KING

 

Rozkaz bojowy nr SOTK020510 dla dowódcy oddziału specjalnego na Duala Island

 

1. SYTUACJA

 

Konflikt na wyspie Duala, podzielonej linią demarkacyjną na dyktatorską północ i

republikańskie południe osiągnął punkt, w którym żadna ze stron nie jest w stanie

osiągnąć zdecydowanej przewagi. Oddziały wojskowe utknęły po obu stronach rzeki,

która wyznacza strefę buforową, oddzielającą zwaśnione strony i pozostają w gotowości

bojowej już od pół roku. W tym czasie na północnym brzegu dochodzi do aktów

samosądu i ludobójstwa, w których prym wiedzie cieszący się ze względu na swoje

pokrewieństwo z dyktatorem niemal nieograniczoną władzą pułkownik Roberto Mugabi.

 

Wypełniając sojusznicze zobowiązania, rząd Stanów Zjednoczonych we współpracy z

południową republiką przygotował operację, której celem jest wysłanie dyktatorowi

czytelnego sygnału, że są granice, których przekraczać nie wolno.

 

Na południe od granicy, którą stanowi rzeka oraz ogrodzenie rozciągnięte na całej

długości jej brzegów jesteście stosunkowo bezpieczni - możecie tu spotkać żołnierzy

republiki, której rząd zaaprobował tę operację, będą więc wobec Was przychylni.

Zachowajcie jednak czujność - zdarza się, że niewielkie oddziały dyktatora przenikają

czasem przez dziurawą jak sito linię demarkacyjną, by realizować zadania dywersyjne -

ich spotkanie nie jest więc całkowicie wykluczone.

Na północ od granicy możecie natomiast oczekiwać, że każdy uzbrojony człowiek nie

będzie do was nastawiony pokojowo.

 

siły przeciwnika

 

Regularne oddziały lekkiej piechoty, w rejonie działania brak sprzętu pancernego.

Lekkie pojazdy rozpoznawcze i liczne patrole piesze. Obszar nadgraniczny cechuje się

dużą militaryzacją - ryzyko spotkania żołnierzy dyktatora jest w każdym momencie

bardzo wysokie.

 

siły własne

 

Pododdział ochotników wydzielony z 8 plutonu SEALS, Little Creek, VA

 

- maksymalnie dziesięciu ludzi

 

2. ZADANIE

 

Zorganizować i zrealizować akcję ewakuacyjną dla dwóch agentów terenowych CIA w

chwili otrzymania od nich sygnału o gotowości do wycofania się z rejonu działań.

3. SPOSÓB WYKONANIA ZADANIA

 

Zadanie podzielone jest na następujące fazy:

 

- Faza Pierwsza - Alfa

 

Na tym etapie zostaniecie przetransportowani na wyspę śmigłowcem cywilnym (na

pokładzie którego zaczynacie) przez przemytnika, z którego usług korzystają obie strony

- przymykają więc oko na jego regularne loty i rzadko pytają o ładunek. Śmigłowiec

wyląduje na lądowisku w południowo-wschodnim zakątku wyspy (Aeoporto Tasmera).

Obecni na miejscu agenci CIA (Mr. Brown i Mr. Black) mają nawiązać z Wami kontakt i

spotkać się w dogodnym miejscu oraz uzgodnić dalsze szczegóły na temat elementów

kluczowych do dalszej realizacji zadania.

 

- Faza Druga - Bravo

 

Podczas gdy agenci CIA rozpoczną samodzielnie realizację swojego zadania, celem

waszego oddziału jest wybranie odpowiedniego miejsca i niezauważone przekroczenie

granicy, a następnie znalezienia tam kryjówki w celu oczekiwania bez zaalarmowania

wroga na sygnał od agentów o ich gotowości do ewakuacji.

 

- Faza Trzecia - Charlie

 

Kiedy otrzymacie od agentów CIA umówiony sygnał, będzie to oznaczało, że od tego

momentu stali się osobami, których życie jest bardzo zagrożone na północ od granicy.

Waszym zadaniem jest zapewnienie im bezpieczeństwa i jak najszybsze ewakuowanie

stamtąd obu funkcjonariuszy służb specjalnych. W fazie trzeciej zachowanie skryte nie

jest wymagane - przeciwnie, macie zezwolenie na wykorzystanie wszelkich dostępnych

środków bojowych w celu przedarcia się do meeting pointu z agentami i dalej, w

kierunku miejsca ewakuacji.

 

- Faza Czwarta - Delta

 

Ucieczkę zza północnej granicy przeprowadzić możecie na dwa sposoby. Po pierwsze,

wracając tą samą drogą i kierując się do tajnej bazy CIA - jednakże należy liczyć się z

tym, że po wykonaniu zadania przez agentów, patrole strzegące pasa granicznego

zostaną wzmocnione, a wszystkie przejścia graniczne zamknięte.

Po drugie - opanowując zaznaczone na dołączonej mapie lądowisko śmigłowców i

porywając jedyny pozostający na wyposażeniu armii dyktatora śmigłowiec. Według

naszych informacji, ponieważ jest to rodzaj sił zbrojnych, którego armia północna

praktycznie nie wykorzystuje i traktowany po macoszemu, lądowisko nie jest zbyt silnie

strzeżone i jego opanowanie nie powinno nastręczyć wam problemów. Po porwaniu

śmigłowca macie udać się w kierunku lokalizacji zaznaczonej na mapie jako EP

(Evacuation Point), skąd odbierze was oddział marines z łodzi podwodnej.

 

4. ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE

 

Brak. Dodatkowo musicie liczyć się z tym, że w przypadku wpadki, rząd USA zrobi

wszystko, by w żaden sposób nie zostać powiązany z tą operacją. Z tego samego

powodu wasz żołd za zrealizowanie tej misji będzie odpowiednio wysoki.

 

5. DOWODZENIE I ŁĄCZNOŚĆ

 

dowodzenie

 

Za wyjątkiem sytuacji absolutnie wyjątkowych, przez cały czas trwania operacji nie

będziecie mieli łączności z HQ i jesteście zdani na siebie. W przypadkach krytycznych HQ

nawiąże z wami kontakt wysyłając krótkie informacje tekstowe na wasze pagery

satelitarne.

 

sygnały, kryptonimy i częstotliwość w kontaktach z agentami CIA

 

Wedle uznania.

6. DATA I CZAS

 

21.05.2010 9:00 AM czasu lokalnego

 

Płk Chuck N.Orris, sztab główny Operacji SOTK

 

sotkmapa.th.jpg

 

AAR 21052010 - Shadow of the King

 

ZADANIE

 

Zorganizować i zrealizować akcję ewakuacyjną dla dwóch agentów terenowych CIA w

chwili otrzymania od nich sygnału o gotowości do wycofania się z rejonu działań.

 

ODDZIAŁ

 

Agenci CIA

1. badi(Mr. Brown)

2. Werner(Mr. Black)

 

Warchlaki

 

Alpha

1. ufoman (CO)

2. Palladin (MG)

3. Pit (DMR)

4. MaxiKaaz (Medic)

 

Bravo

1. Szymanowski (TL)

2. Iceman (AR)

3. Borsuk (Specialist)

4. Shelton (SD)

 

ZAMIAR DZIAŁANIA

 

Dowódca operacji podjął decyzję o realizacji zadania w oparciu o następujące fazy:

- wylądowanie, zabezpieczenie terenu i nawiązanie kontaktu z agentami CIA

- niezauważone przekroczenie granicy

- zajęcie pozycji na wzgórzach, przygotowując osłonę dla agentów

- ewakuacja zdobycznym śmigłowcem

 

PRZEBIEG OPERACJI

 

Po wylądowaniu na lotnisku Aeroporto Tasmera utworzyliśmy obronę okrężną wokół wieży kontroli lotów ze snajperem jako obserwatorem na dachu.

4 Minuty po naszym przybyciu na miejsce lądowiska podjechał BUS, jak się okazało, nie byli to agenci, tylko żołnierze Roberto Mugabiego.

Zagrożenie zostało zlikwidowane, po chwili podjechała również ciężarówka z sojuszniczym wojskiem republiki.

Po nawiązaniu kontaktu z agentami udaliśmy się do ich bazy w celu omówienia planu działania. O godzinie 10:00 czasu miejscowego ruszyliśmy do akcji.

 

Agenci stracili pojazd w trakcie przekraczania brodu w 065069 , zostaliśmy zmuszeni do kontynuowania pieszo. Po zajęciu wzgórza "75" 072066 nawiązaliśmy łączność z agentami, którzy przekroczyli granicę dzięki przekupionemu strażnikowi.

Pod osłoną Alphy Bravo wycięła dziurę w siatce i przekroczyła granicę, Alpha dołączyła. Agenci rozpoznali nam posterunek policyjny w miejscowości Cova 067060, ominęliśmy go od wschodu.

Gdy Bravo zajęła pozycję przy wzgórzu 115, nawiązaliśmy kontakt wzrokowy z 3 osobowym patrolem przeciwnika, poruszającego się w kierunku Bravo od strony wschodniej.

Podjąłem decyzję o likwidacji przeciwnika, wpadł w krzyżowy ogień obu sekcji. Jednemu z Bravo została udzielona fachowa pomoc medyczna.

Wkrótce Mr. Black zameldował, ze Mr. Brown nie żyje i potrzebuje pomocy ponieważ jest ścigany. Zajęliśmy pasmo górskie między wzgórzami 95 i 115.

Otworzyliśmy ogień do wrogiego patrolu 060059, który zaniechał pościgu za agentem i wycofał się w kierunku zachodnim. Po przejęciu agenta zmuszeni byliśmy otworzyć ogień do policjantów w Cova, dość szybko zdali sobie sprawę, że nie dadzą rady i uciekli między zabudowania.

 

Mr. Black podał informację, że akcja została spalona i trzeba się ewakuować. Zdecydowaliśmy się zaatakować lądowisko śmigłowców w 064053. Bravo zajęła wzgórze 95, Alpha udawała się na wzgórze 52. Przeciwnik wykrył Bravo i Alpha z biegu zmuszona została ruszyć do szturmu.

Zlikwidowaliśmy 5'ciu strażników oraz Hilux'a z KM'em, ponosząc straty 2 ludzi (Palladin, Szymanowski). Niestety śmigłowiec ucierpiał od niecelnego strzału z granatnika i nie nadawał się do użytku.

Podjąłem decyzję o pieszej ewakuacji tą samą drogą co weszliśmy. W trakcie przekraczania drogi na NE od Cova straciliśmy medyka(MaxiKaaz).

Po wycofaniu się na wzgórze 75 zakończyliśmy operację.

 

Nasze zadanie zostało częściowo wykonane, wyprowadziliśmy jednego agenta.

 

ufoman, CO

 

arma22010052214252350.th.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Operacja RealTac#5

helikopter.jpg

 

Jest rok 1997, Czeczenia jest świeżo po podpisaniu traktatu pokojowego z Rosją.

Póki co wojska rosyjskie nie kwapią się do opuszczenia prowincji Namalsk, prowincji która ucierpiała najbardziej w trakcie wojny.

Jej teren jest bogaty w złoża gazu, najprawdopodobniej obie strony zaciekle walczyły o panowanie nad rafineriami.

Rosyjska Duma uparcie twierdzi, że żołnierze są w trakcie wycofywania się i tyle czasu zajmują im sprawy logistyczne.

Aby uspokoić zagraniczne media wysyła posła Andreja Skocha, który osobiście będzie nadzorował postępy ewakuacji.

 

Data: 25.06.2010

Godzina: 21:30

Addony: ArmA2 ver. 1.05 + Namalsk ver. 1.10

Serwer: Do ustalenia

TeamSpeak: 213.25.25.110:9987, hasło: hrabina

Moderator: ufoman

Zgłoszenia: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1647

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...