ufoman Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 (edited) CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming CFOG, a co to takiego? Jesteśmy grupą ludzi grających obecnie w ARMA2 i odwzorowujących zachowanie żołnierzy na prawdziwym polu bitwy. Bezstratne wykonanie zadania jest dla nas priorytetem. Nie ma tutaj miejsca dla Rambo, w trakcie misji obowiązuje hierarchia dowodzenia - podkomendni wykonują rozkazy. Nie liczą się Twoje umiejętności - liczy się to, czy potrafisz wczuć się w klimat i czy potrafisz podporządkować się poleceniom dowódcy. Motto: "Jeżeli uważasz, że potrafisz lepiej od dowódcy to... zapraszamy na slot dowódcy" - ErTo Co oferujemy? Masz dosyć niezorganizowanego grania w Evolution? Znudziło Ci się bezmyślne fragowanie na Berzerku? Szukasz ekipy, z którą można współpracować? Nasza ekipa podchodzi poważnie do stawianych zadań. Nie ma samowolki, każdy pełni jakąś funkcję, która może się okazać kluczowa dla wykonywanej misji. Gwarantujemy niezapomniane wrażenia na rozgrywanych przez nas coop'ach. Ale pojedyncze misje to nie wszystko. Często w piątkowe wieczory rozgrywany jest RealTac, RealOp, bądź misje w ramach kampanii multiplayer. RealTac jest to rozgrywanie konkretnego, wcześniej przygotowanego scenariusza misji. Dobierane są dwie strony konfliktu, które otrzymują informacje o swoim zadaniu czasem nawet na parę tygodni przed rozgrywką. Przez ten czas planują oraz trenują na potrzeby tego konkretnego zadania. W grze udział biorą ludzie vs ludzie, nie ma AI'ków. RealOp jest bardziej uniwersalny i prostszy od RealTaca. Mapa zawiera kilka lub kilkanaście potencjalnych celów do ataku dla każdej ze stron. Konkretne zadanie dowódca poznaje dopiero przed samą rozgrywką. Nad przebiegiem operacji czuwa "mistrz gry", który jest jednocześnie HQ dla obu stron i wydaje niezależne rozkazy. Na polu bitwy mogą wystąpić np. patrole AI'ków, ale moderator stara się doprowadzić do kontaktu między obu stronami. Dynamiczna Kampania Online jest naszym największym przedsięwzięciem. Z góry wyznaczane są daty rozgrywania misji (co parę tygodni), a każda następna uzależniona jest od tego, co się wydarzyło podczas poprzedniej. Przed każdą operacją przygotowywany jest Warning Order(rozkaz przygotowawczy) przez organizatora, który podczas misji odpowiada za zdarzenia fabularne. Każdy uczestnik tworzy własną postać, która bierze udział w kampanii. Jeśli zginie, pauzuje aż do uzupełnień (na które czeka się zwykle przez kilka misji). Co nie oznacza, że zupełnie wykluczona jest z gry - może np. pomagać organizatorowi działając jako łącznik, cywil, postać niezależna itd. Dotychczas rozegraliśmy dwie kampanie: Uhao Conflict oraz Dreide Crisis. Ich przebieg został opisany w niecoDzienniku prowadzonym przez organizatora. Zawiera artykuły uzupełniające zaplecze fabularne, zdjęcia/nagrania z akcji, regulamin oraz spis żołnierzy z ich aktualnym statusem. Są już prowadzone prace przygotowawcze nad trzecią kampanią - tym razem na platformie ArmA2. Tutaj znajdują się informacje o wszystkich dotąd przeprowadzonych operacjach, ich założenia, podsumowania itd. Co zrobić, by zagrać? Przede wszystkim musisz się zastanowić, czy taka forma zabawy na pewno Ci odpowiada. Czy jesteś w stanie leżeć w jednym miejscu przez 30 minut tylko po to, by osłaniać grupę szturmującą i nie oddać przez całą misję ani jednego strzału? Bywa tak, że przez kilka godzin ani razu nie naciśniesz na spust... Powinieneś zaznajomić się z poniższymi tematami z naszego forum: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=12 - ogólne informacje o CFOG oraz namiary na naszego TS'a http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1047 - repozytorium dotyczące addonów wykorzystywanych w CFOG http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1504&start=0 - konfiguracja VOIP'a oraz opisany sposób korzystania z niego http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=621 - szczegółowo opisane poradniki dla dowódców i żołnierzy, zasady komunikacji, podstawy taktyki http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=633&start=0 - powitalnia dla nowych http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1295&start=0 - tutaj umawiamy się na grę w ARMA2 Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych! http://www.cfog.pl Edited April 21, 2010 by ufoman Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted April 21, 2010 Author Report Share Posted April 21, 2010 Czerwony Zenit Konflikt zbrojny osiągnął apogeum. Międzynarodowa opinia publiczna domaga się możliwie najszybszego zakończenia działań wojennych na obszarze Czarnorusi. Obie strony doskonale zdają sobie jednak sprawę, że nadszedł moment kulminacyjny - i co uda się wywalczyć teraz, tego będzie można bronić przy negocjacyjnym stole. Dlatego nie zważamy na to, co mówi świat, tylko realizujemy swoje zadania: zwykle niewykonalne, przy ciągłych brakach w sprzęcie i niedostatecznej ilości ludzi, z przekonaniem, że każdy kolejny dzień może być naszym ostatnim. A najbardziej znamienne w tej wojennej zawierusze jest to, że nawet zdając sobie sprawę z beznadziei sytuacji, wszyscy jesteśmy ochotnikami... Data: 23.04.2010 Godzina startu: 21:30 Serwer: MaxiKaaza Addony: brak, wyłącznie podstawka Organizacja: Shelton Zgłoszenia na forum CFOG: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?p=57633#57633 Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted April 27, 2010 Author Report Share Posted April 27, 2010 Po 5 latach poszukiwań, wywiad zdołał ustalić, gdzie znajduje się Walid Obeidi - palestyński terrorysta, przywódca zbrojnego ramienia Islamskiego Dźihadu na Zachodnim Brzegu Jordanu. Mamy potwierdzone informacje, że dwa dni temu był widziany w miejscowości Kabatija, na południe od Dzeninu. Nasi informatorzy aktualnie ustalają, w której części miejscowości się ukrywa. Po otrzymaniu tych danych, ruszymy do akcji. Data: 30.04.2010 Godzina startu: 21:30 Serwer: MaxiKaaza Addony: Repozytorium: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1047 Test systemu komunikacji: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1622 Zgłoszenia na forum CFOG: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1295&start=1500 Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted April 29, 2010 Author Report Share Posted April 29, 2010 Rozkaz Bojowy 30/04/2010 Sytuacja Po 5 latach poszukiwań, wywiad zdołał ustalić, gdzie znajduje się Walid Obeidi - palestyński terrorysta, przywódca zbrojnego ramienia Islamskiego Dźihadu na Zachodnim Brzegu Jordanu. Mamy potwierdzone informacje, że dwa dni temu był widziany w miejscowości Kabatija, na południe od Dzeninu. Zadanie Znaleźć i zlikwidować Walida Obeidi. Najprawdopodobniej ukrywa się w rejonie BA-BB(14-16). Identyfikacja celu: Imię: Walid Nazwisko: Obeidi Wiek: 39 Wzrost: 174cm Waga: 83kg Znaki szczególne: blizna na prawym ramieniu, niebieski dres Siły własne Zulu CO Medic RTO Alpha Ranger TL Ranger KM(M249) Ranger AT(SMAW) Ranger GL Bravo Ranger TL Ranger KM(M249) Ranger AT(SMAW) Ranger GL Charlie Ranger TL Ranger KM(M249) Ranger AT(SMAW) Ranger GL Delta Sniper(TAC50) Spotter(RTO) Echo Pilot Pilot Wsparcie Brak. Nieprzyjaciel Wioska pod stałymi, mało liczebnymi, patrolami ekstremistów. Kilka lekkich pojazdów. Styczność i rozgraniczenie Brak wojsk sojuszniczych. ROE Unikać strat wśród ludności cywilnej. Logistyka W bazie USA(CE24): namiot medyczny ciężarówka z amunicją/paliwem/naprawcza Littlebird 4xHMMV(M240) Data i godzina rozpoczęcia operacji 30 Kwi 2010 - 1630hrs czasu lokalnego Prognoza pogody Słonecznie, wiatr slaby, zachodni. Komunikacja Do ustalenia we własnym zakresie. Załącznik Zdjęcia celu: http://img411.imageshack.us/img411/7404/kartab.jpg http://img40.imageshack.us/img40/7696/terrorystaw.jpg Mapa: http://img696.imageshack.us/img696/5716/ar...42916461625.jpg Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 1, 2010 Author Report Share Posted May 1, 2010 AAR 3002010 - Świt Jeruzalem ZADANIE Wyeliminować Walida Obeidi, palestyńskiego terrorystę. Prawdopodobne miejsce ukrywania się celu: BA-BB (14-16). ODDZIAŁ Zulu 1. Shelton (CO, Medic) 2. Badi (RTO) Alpha 1. Czubaka (Ranger TL) 2. Alex (Ranger KM M249) Bravo 1. ufoman (Ranger TL) 2. Sjerra (Ranger AT SMAW) 3. Dymion (Ranger GL) Delta 1. Duku - (Sniper TAC50) 2. Rafalski (Spotter RTO) Echo 1. SiD (Pilot śmigłowca) ZAMIAR DZIAŁANIA Dowódca operacji podjął decyzję o realizacji zadania w oparciu o następujące fazy: - transport na pozycje wyjściowe - rozpoznanie - szturm i likwidacja celu - ewakuacja oddziału PRZEBIEG OPERACJI W pierwszej fazie sekcja Delta z zadaniem ustalenia pozycji celu została przetransportowana przez Echo w rejon Yellowstone, skąd kontynowała fazę rozpoznania w kierunku północnym. Podczas lądowania w bazie po powrocie z misji transportowej, śmigłowiec Echo uległ poważnemu wypadkowi, na skutek którego śmierć poniósł pilot. W tym czasie sekcje Alpha (w struktury której weszła Zulu) oraz Bravo, z wykorzystaniem dwóch pojazdów humvee rzutem kołowym przemieściły się w rejon Kilo, gdzie założona została baza przejściowa. Po drodze, w rejonie Gamma, doszło do krótkotrwałego kontaktu ogniowego z niezidentyfikowanym przeciwnikiem, po ostrzelaniu którego kolumna ruszyła na ustalone pozycje. Po pieszym rekonesansie w kierunku południowo-zachodnim i rozpoznaniu terenu na odległość około 400 metrów oraz nawiązaniu łączności z sekcją Delta i potwierdzeniem jej braku kontaktu wzrokowego z celem, zarządziłem przemieszczenie sekcji Alfa i Bravo w rejon Lima, z zamiarem założenia tam kolejnej bazy przejściowej. Po dotarciu na miejsce oceniłem, iż ze względu na swoją ekspozycję nie nadaje się na dłuższy postój i zarządziłem natychmiastowy rajd na pozycję Mike, z którą uzyskaliśmy kontakt wzrokowy i która znacznie bardziej odpowiadała moim zamiarom taktycznym. Po dotarciu w rejon Mike, sekcja Bravo otrzymała ostrzał z kierunku zachodniego i rozpoczęła wymianę ognia z kilku uzbrojonymi terrorystami, oddalonymi od punktu docelowego zaledwie o kilkaset metrów. W wyniku wymiany ognia śmierć poniósł jeden z żołnierzy z sekcji Bravo (Dymion), a drugi odniósł poważne rany (Sjerra). Przy wsparciu kaemu z drugiego humvee, przeciwnik został zdziesiątkowany, pozbawiony inicjatywy i chwilowo odparty. Ze względu na straty oddziału oraz wyraźnie podupadłe morale w sekcji Bravo, grupa została przeorganizowana (do Bravo dołączył Czubaka) i zarządziłem natychmiastowe oderwanie się w kierunku CCP. Po dotarciu na powrót do punktu Kilo podjęliśmy próbę udzielenia pomocy medycznej ciężko rannemu żołnierzowi, która zakończyła się niepowodzeniem. Po odpędzeniu pojedynczych kontaktów, które najwyraźniej podążyły za nami z zachodu, kolumna wyruszyła w kierunku szpitala polowego w bazie głównej, gdzie rannemu udzielona została fachowa pomoc. Dzięki utrzymywaniu na bieżąco łączności radiowej z Deltą uzyskaliśmy informacje, iż pozyskała i utrzymuje ona kontakt wzrokowy z obiektem, który może stanowić cel operacji, ale stuprocentowa identyfikacja jest niemożliwa. Dodatkowo Delta zameldowała obecność kilkudziesięciu uzbrojonych terrorystów w bezpośredniej bliskości domniemanego celu. Biorąc pod uwagę powyższe, a także poniesione straty i zapadające ciemności w połączeniu z brakami w specjalistycznym wyposażeniu do działań nocnych, podjąłem decyzję o ewakuacji sekcji Delta z punktu Fokstrot, gdzie zwiadowców podjęły Alfa i Bravo, a następnie rzutem kołowym odtransportowały cały oddział do bazy. Tam nastąpił odbój. Zadanie nie zostało zrealizowane. Shelton, CO Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 3, 2010 Author Report Share Posted May 3, 2010 Szkolenie RTO 06052010, 2100hrs Procedura SALUTE. Materiał teoretyczny do opanowania: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1629 http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=395 Zgłoszenia w temacie: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1628 Addony: ACE2+CAA1+CFOG - standard, repo, A2TS http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1047 http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1622 Data: 06.05.2010 Godzina startu: 21:00 Serwer: Maxikaaz Przewidywany czas trwania: 2h Organizacja: Badi, ufoman Quote Link to post Share on other sites
darksoviet Posted May 4, 2010 Report Share Posted May 4, 2010 Kolego. Zacznę grać jeżeli powiesz mi jedną rzecz. Czy ARMAII pójdzie na kompie 1.26GHz 768RAM AMD Athlon? Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 4, 2010 Author Report Share Posted May 4, 2010 Nie chciałbym żeby zabrzmiało to chamsko czy coś, ale na takim sprzęcie to tylko instalator by ruszył :/ Sprzęt przy którym grało mi się ok, ale na niskich ustawieniach to: Athlon 64x2 5200+ 2GB RAM(800) Radeon 3870 Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 5, 2010 Author Report Share Posted May 5, 2010 Rozkaz Bojowy 07/05/2010 Sytuacja Somalijscy piraci opanowali liberyjski kontenerowiec pływający pod banderą Panamy "Voc Daisy" z 7 filipińskimi marynarzami na pokładzie. Jednostka została opanowana w Zatoce Adeńskiej, w odległości ok. 300 km na południowy wschód od Omanu. Statek osiadł na mieliźnie w pobliżu wyspy Utes. Somalijczycy żądają 10 milionów dolarów okupu. Armator odmówił zapłaty, istnieje zagrożenie, że zakładnicy zostaną zabici. Zadanie Odbić zakładników i zlikwidować piratów. Siły własne Zulu CO Medic RTO Alpha Ranger TL Ranger RFL Ranger RFL Ranger Demolition Expert Bravo Ranger TL Ranger RFL Ranger RFL Ranger Demolition Expert Charlie Ranger TL Ranger RFL Ranger RFL Ranger Demolition Expert Delta Pilot Pilot Wsparcie Brak. Nieprzyjaciel Najprawdopodobniej w sile kilkunastu ludzi. Słabo wyszkolony i uzbrojony. Styczność i rozgraniczenie Brak wojsk sojuszniczych w regionie. ROE Unikać strat wśród zakładników. Logistyka Brak. Data i godzina rozpoczęcia operacji 7 Maj 2010 - 0730hrs czasu lokalnego Prognoza pogody Słonecznie, wiatr słaby, NE. Komunikacja Do ustalenia we własnym zakresie. Załącznik Zdjęcia celu: Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 8, 2010 Author Report Share Posted May 8, 2010 (edited) AAR 0705010 - Piraci ZADANIE Odbić 7 zakładników z rąk somalijskich piratów. ODDZIAŁ Zulu 1. ufoman (CO, Medic) 2. Badi (RTO) Alpha 1. Szymanowski (NAVY SEAL TL) 2. Borsuk (NAVY SEAL RFL) 3. Sjerra (NAVY SEAL RFL) Bravo 1. Werner (NAVY SEAL TL) 2. Palladin (NAVY SEAL RFL) Orzeł 1. SiD (Pilot) 2. Misiek (Gunner) ZAMIAR DZIAŁANIA Dowódca operacji podjął decyzję o realizacji zadania w oparciu o następujące fazy: - wylądowanie na statku - zajęcie pozycji przy drzwiach - szturm i eliminacja zagrożenia - ewakuacja PRZEBIEG OPERACJI Lecąc od południa Orzeł wylądował między kontenerami jednocześnie prowadząc ogień zaporowy w kierunku nadbudówki. Sekcje Alpha, Bravo i Zulu wyskoczyły i ruszyły w stronę nadbudówki. Orzeł krążył wokół statku prowadząc ogień do zauważonych celów. Poruszając się w ciasnej alejce, zlikwidowaliśmy 3 kontakty, które wyskoczyły zza szczelin kontenerów. W końcu Bravo dotarło do "niebieskich drzwi", Zulu zostało, Alpha ruszyła dalej okrążając nadbudówkę od północy i ustawiła się przy "czerwonych drzwiach". Zulu ubezpieczało Bravo. Na hasło "Mike! Mike! Mike!" rozpoczął się szturm. Bravo wrzuciło flashbang do pomieszczenia. Operator granatu został oślepiony, z tego powodu Zulu włączyło się do szturmu. Warunki w pomieszczeniu spowodowały, ze na zewnątrz huk był słabo słyszalny, to opóźniło wejście Alphy o około 2sek. W trakcie ataku został ranny RTO(Badi). Po zabezpieczeniu terenu udzieliłem pierwszej pomocy Badiemu. Zlikwidowaliśmy 4 "piratów", 1 z zakładników zginął. Skontaktowałem się z Orłem, który zameldował, że nadbudówka jest czysta. Pozostałe sekcje ruszyły to sprawdzić. Po przeliczeniu zabitych/rannych/zakładników ewakuowaliśmy się do bazy. BILANS 1 ranny(Badi) 6 zakładników przeżyło 17 zlikwidowanych piratów, w tym DSHKM Zadanie zostało zrealizowane. ufoman, CO Edited May 8, 2010 by ufoman Quote Link to post Share on other sites
Czubaka Posted May 8, 2010 Report Share Posted May 8, 2010 Czołem Ufo! Nie wiedziałem, że mogę cie tu spotkać. Ciekawe ilu ASGowców gra w Armę II w stylu Cfogowym? myślę, że to tylko milsimowcy a nie strzelankowcy bo strzelankowcy pewnie wolą batelfilda albo CSa... a CFOG to taki milsim wśród strzelanek... Quote Link to post Share on other sites
mmaruda Posted May 9, 2010 Report Share Posted May 9, 2010 Widziałem filmiki na YT z tych operacji, fajnie to wygląda, ale komuś kto chciałby zacząć strasznie trudno by to było ogarnąć (multi w Armie dla nowego to w ogóle czarna magia). Odbywają się jakieś noob-friendly sesje treningowe? Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 9, 2010 Author Report Share Posted May 9, 2010 (edited) Rozpoczęliśmy cykl szkoleń w czwartkowe wieczory. W zeszłym tygodniu był SPOTREP w formie SALUTE. Teraz szykuje się MEDEVAC, w kolejnych nawigacja, dowodzenie drużyną piechoty i wiele innych. Ogólnie, umiejętności manualne się nie liczą. Ważna jest dyscyplina, dojrzałe podejście do rozgrywki i znajomość stosowanych procedur, dokładnie opisanych w poradnikach CFOG. Chewie, jak dobrze wiesz, trochę "ASGejów" u nas jest ;) Edited May 9, 2010 by ufoman Quote Link to post Share on other sites
Czubaka Posted May 9, 2010 Report Share Posted May 9, 2010 (edited) Widziałem filmiki na YT z tych operacji, fajnie to wygląda, ale komuś kto chciałby zacząć strasznie trudno by to było ogarnąć (multi w Armie dla nowego to w ogóle czarna magia). Odbywają się jakieś noob-friendly sesje treningowe? Wybaczcie ale nie zgadam sie ze umiejetnosci manualne sie nie licza. Ufo - dla nas, którzy do treningów używamy tej gry od lat wydaje się być to bardzo proste - dla kogoś nowego - klawiszologia ARMY jest czarną magią nie mowiąc już o modzie ACE z nakładką na Team Speak. Nie mniej milsimowcom chętnym na ARMĘ polecam spróbować. Klimat jest jedyny w swoim rodzaju a emocje - najlepszej jakości. Edited May 9, 2010 by Czubaka Quote Link to post Share on other sites
Ohtar Posted May 9, 2010 Report Share Posted May 9, 2010 Świetna sprawa Panowie, ale niestety mój komp ledwo ciągnie omodowanego OFP, a co dopiero Armę :P Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 10, 2010 Author Report Share Posted May 10, 2010 Szkolenie RTO - MEDEVAC + czerwona taktyka 13052010, 2100hrs Materiał teoretyczny do opanowania: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1630 Alfabet NATO z wątku: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1629 Zgłoszenia w temacie: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1628 Addony: ACE2+CAA1+CFOG - standard, repo, A2TS Data: 13.05.2010 Godzina startu: 21:00 Serwer: do ustalenia Przewidywany czas trwania: 2h Organizacja: Badi, ufoman Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 12, 2010 Author Report Share Posted May 12, 2010 Pojawił się watek HOWTO - czyli co należy zrobić i jak się przygotować do rozgrywki w CFOG. http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1637 Konfiguracja gry oraz addonów Gramy na wersji 1.05, aby uniknąć błędów musi ona być spatchowana kolejno: 1.02->1.03 1.03->1.04 1.04->1.05 Addony, z których korzysta CFOG, należy sciągnąć używając programu Addon Sync: ACE2 - ściągamy go z serwera Kellys Heroes, zaraz po tym należy usunąć nadprogramowe pliki klikając "delete extra files". CAA1+CFOG - ściągamy z naszego repozytorium. Tworzymy nowy serwer i w miejsce "Auto config URL" wklejamy link: http://cfog.serveftp.org/repo.zip A2T - poprawna konfiguracja tego dodatku znajduje się w tym materiale(by SiD). Addon do ściągnięcia stąd(ver 006). Po skompletowaniu dodatków tworzymy skrót gry w którego właściwościach, "elemencie docelowym" wklejamy ścieżkę: "E:\ArmA 2\arma2.exe" -nosplash -world=empty -mod=@CBA;@a2t;x\oac\oac_core;x\caa1;@ACE;@ACEX;@ACEX_PLA;@ACEX_SM;@cfog Oczywiście to mój przykład, ścieżka partycji/folderów musi być taka jaką masz u siebie. TeamSpeak 3 Do ściągnięcia ze strony producenta. Adres IP: 213.25.25.110 Port: 9987 Hasło: hrabina Przygotowanie teoretyczne W dziale Tutoriale i porady znajdują się najważniejsze wątki, których znajomość jest podstawą przystąpienia do rozgrywki. Terminy i zgłoszenia Rozgrywki CFOG odbywają się w każdy piątek o 21:30 i trwają do godzin nocnych. Na TS należy być odpowiednio wcześniej by sprawdzić kompatybilność addonów. Nie czekamy na spóźnialskich. Do rozgrywki należy się zgłosić z wyprzedzeniem w temacie Spotkania coopowe w ARMA II. W czwartki o 21:00 odbywają się szkolenia doskonalające. Zgłoszenia w temacie Szkolenia/treningi. Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 12, 2010 Author Report Share Posted May 12, 2010 Rozkaz Bojowy 14/05/2010 Sytuacja Rząd rosyjski poprosił o pomoc USA w stłumieniu narastającego konfliktu na Czarnorusi. Zbuntowany rosyjski generał Analij Nowicyn wraz z wiernym mu wojskiem zapanował nad większą częścią półwyspu. Świat oczekuje od nas, że zdołamy powstrzymać ten terror. Linia 109 wyznacza linię frontu aż do wysokości miasta Chernogorsk. Wojska USA stacjonują po jej południowej stronie. Zadanie Odbić Zelenogorsk i zająć przyczółek. Siły własne 1-1-Hotel CO RTO 1-1-Alpha SF SL SF RTO SF AT SF Demolition Expert 1-2-Alpha SF TL SF AR SF Medic SF Demolition Expert 1-1-India Ranger Sniper Ranger Spotter 1-1-Bravo Ranger SL Ranger TL Ranger AT Ranger RFL Ranger GL Ranger TL Ranger AR Ranger RFL Ranger Medic 1-1-Charlie Ranger SL Ranger TL Ranger AT Ranger RFL Ranger GL Ranger TL Ranger AR Ranger RFL Ranger Medic 1-1-Delta Ranger SL Ranger TL Ranger AT Ranger RFL Ranger GL Ranger TL Ranger AR Ranger RFL Ranger Medic 1-1-Echo Ranger SL Ranger TL Ranger AT Ranger RFL Ranger GL Ranger TL Ranger AR Ranger RFL Ranger Medic 1-1-Foxtrot M1A2 TUSK 1-1-Golf M2A2 BRADLEY Wsparcie Brak dodatkowego wsparcia. Nieprzyjaciel Kilka drużyn piechoty, pojedyncze pojazdy pancerne oraz lekkie. Styczność i rozgraniczenie Wojska sojusznicze na południe i zachód od miasta Zelenogorsk oraz w okolicach miasta Balota. ROE Brak. Logistyka Ciężarówki naprawcze oraz z amunicją w miejscowości Pavlovo 017114. Data i godzina rozpoczęcia operacji 14 Maj 2010 - 0400hrs czasu lokalnego Prognoza pogody Pochmurno, deszczowo, bezwietrznie. Komunikacja Do ustalenia we własnym zakresie. Załącznik Mapa: Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 16, 2010 Author Report Share Posted May 16, 2010 (edited) Shadow of the King Konflikt na wyspie Duala, podzielonej linią demarkacyjną na dyktatorską północ i republikańskie południe osiągnął punkt, w którym żadna ze stron nie jest w stanie osiągnąć zdecydowanej przewagi. Oddziały wojskowe utknęły po obu stronach rzeki, która wyznacza strefę buforową, oddzielającą zwaśnione strony i pozostają w gotowości bojowej już od pół roku. W tym czasie na północnym brzegu dochodzi do aktów samosądu i ludobójstwa, w których prym wiedzie cieszący się ze względu na swoje pokrewieństwo z dyktatorem niemal nieograniczoną władzą pułkownik Roberto Mugabi. Wypełniając sojusznicze zobowiązania, rząd Stanów Zjednoczonych we współpracy z południową republiką przygotował operację, której celem jest wysłanie dyktatorowi czytelnego sygnału, że są granice, których przekraczać nie wolno. Ze względu na pełne utajnienie operacji, jej szczegóły zostaną ujawnione w ostatniej chwili... Data: 21.05.2010 Godzina startu: 21:30 Serwer: MaxiKaaza lub SiDa Addony: ACE, a2ts, Duala Island (jest w cfogpaczce) + afrenian army Zgłoszenia na forum CFOG: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1295&...&start=1620 Edited May 16, 2010 by ufoman Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 17, 2010 Author Report Share Posted May 17, 2010 Zmiana terminu szkoleń z czwartku na środy! ŚRODA 19052010 2100hrs Szkolenie 1. NAWIGACJA - co to jest nawigacja i azymut - używanie kompasu - topografia terenu - mapy - marsz na azymut - orientacja w terenie 2. PODSTAWOWE ZACHOWANIA ŻOŁNIERZA PIECHOTY/PODSTAWY PIECHOTY. - zasłona/maskowanie - formacje bojowe - zmiana magazynków - komunikacja w oddziale - reakcja na kontakt - poruszanie się - podchodzenie do celu - atak na cel Addony: ACE2+CAA1+CFOG - standard, repo, A2TS Serwer: do ustalenia Materiał teoretyczny do opanowania: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=621 Przewidywany czas trwania szkolenia: 2h Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 22, 2010 Author Report Share Posted May 22, 2010 Rozkaz Bojowy 21/05/2010 OPERACJA SHADOW OF THE KING Rozkaz bojowy nr SOTK020510 dla dowódcy oddziału specjalnego na Duala Island 1. SYTUACJA Konflikt na wyspie Duala, podzielonej linią demarkacyjną na dyktatorską północ i republikańskie południe osiągnął punkt, w którym żadna ze stron nie jest w stanie osiągnąć zdecydowanej przewagi. Oddziały wojskowe utknęły po obu stronach rzeki, która wyznacza strefę buforową, oddzielającą zwaśnione strony i pozostają w gotowości bojowej już od pół roku. W tym czasie na północnym brzegu dochodzi do aktów samosądu i ludobójstwa, w których prym wiedzie cieszący się ze względu na swoje pokrewieństwo z dyktatorem niemal nieograniczoną władzą pułkownik Roberto Mugabi. Wypełniając sojusznicze zobowiązania, rząd Stanów Zjednoczonych we współpracy z południową republiką przygotował operację, której celem jest wysłanie dyktatorowi czytelnego sygnału, że są granice, których przekraczać nie wolno. Na południe od granicy, którą stanowi rzeka oraz ogrodzenie rozciągnięte na całej długości jej brzegów jesteście stosunkowo bezpieczni - możecie tu spotkać żołnierzy republiki, której rząd zaaprobował tę operację, będą więc wobec Was przychylni. Zachowajcie jednak czujność - zdarza się, że niewielkie oddziały dyktatora przenikają czasem przez dziurawą jak sito linię demarkacyjną, by realizować zadania dywersyjne - ich spotkanie nie jest więc całkowicie wykluczone. Na północ od granicy możecie natomiast oczekiwać, że każdy uzbrojony człowiek nie będzie do was nastawiony pokojowo. siły przeciwnika Regularne oddziały lekkiej piechoty, w rejonie działania brak sprzętu pancernego. Lekkie pojazdy rozpoznawcze i liczne patrole piesze. Obszar nadgraniczny cechuje się dużą militaryzacją - ryzyko spotkania żołnierzy dyktatora jest w każdym momencie bardzo wysokie. siły własne Pododdział ochotników wydzielony z 8 plutonu SEALS, Little Creek, VA - maksymalnie dziesięciu ludzi 2. ZADANIE Zorganizować i zrealizować akcję ewakuacyjną dla dwóch agentów terenowych CIA w chwili otrzymania od nich sygnału o gotowości do wycofania się z rejonu działań. 3. SPOSÓB WYKONANIA ZADANIA Zadanie podzielone jest na następujące fazy: - Faza Pierwsza - Alfa Na tym etapie zostaniecie przetransportowani na wyspę śmigłowcem cywilnym (na pokładzie którego zaczynacie) przez przemytnika, z którego usług korzystają obie strony - przymykają więc oko na jego regularne loty i rzadko pytają o ładunek. Śmigłowiec wyląduje na lądowisku w południowo-wschodnim zakątku wyspy (Aeoporto Tasmera). Obecni na miejscu agenci CIA (Mr. Brown i Mr. Black) mają nawiązać z Wami kontakt i spotkać się w dogodnym miejscu oraz uzgodnić dalsze szczegóły na temat elementów kluczowych do dalszej realizacji zadania. - Faza Druga - Bravo Podczas gdy agenci CIA rozpoczną samodzielnie realizację swojego zadania, celem waszego oddziału jest wybranie odpowiedniego miejsca i niezauważone przekroczenie granicy, a następnie znalezienia tam kryjówki w celu oczekiwania bez zaalarmowania wroga na sygnał od agentów o ich gotowości do ewakuacji. - Faza Trzecia - Charlie Kiedy otrzymacie od agentów CIA umówiony sygnał, będzie to oznaczało, że od tego momentu stali się osobami, których życie jest bardzo zagrożone na północ od granicy. Waszym zadaniem jest zapewnienie im bezpieczeństwa i jak najszybsze ewakuowanie stamtąd obu funkcjonariuszy służb specjalnych. W fazie trzeciej zachowanie skryte nie jest wymagane - przeciwnie, macie zezwolenie na wykorzystanie wszelkich dostępnych środków bojowych w celu przedarcia się do meeting pointu z agentami i dalej, w kierunku miejsca ewakuacji. - Faza Czwarta - Delta Ucieczkę zza północnej granicy przeprowadzić możecie na dwa sposoby. Po pierwsze, wracając tą samą drogą i kierując się do tajnej bazy CIA - jednakże należy liczyć się z tym, że po wykonaniu zadania przez agentów, patrole strzegące pasa granicznego zostaną wzmocnione, a wszystkie przejścia graniczne zamknięte. Po drugie - opanowując zaznaczone na dołączonej mapie lądowisko śmigłowców i porywając jedyny pozostający na wyposażeniu armii dyktatora śmigłowiec. Według naszych informacji, ponieważ jest to rodzaj sił zbrojnych, którego armia północna praktycznie nie wykorzystuje i traktowany po macoszemu, lądowisko nie jest zbyt silnie strzeżone i jego opanowanie nie powinno nastręczyć wam problemów. Po porwaniu śmigłowca macie udać się w kierunku lokalizacji zaznaczonej na mapie jako EP (Evacuation Point), skąd odbierze was oddział marines z łodzi podwodnej. 4. ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE Brak. Dodatkowo musicie liczyć się z tym, że w przypadku wpadki, rząd USA zrobi wszystko, by w żaden sposób nie zostać powiązany z tą operacją. Z tego samego powodu wasz żołd za zrealizowanie tej misji będzie odpowiednio wysoki. 5. DOWODZENIE I ŁĄCZNOŚĆ dowodzenie Za wyjątkiem sytuacji absolutnie wyjątkowych, przez cały czas trwania operacji nie będziecie mieli łączności z HQ i jesteście zdani na siebie. W przypadkach krytycznych HQ nawiąże z wami kontakt wysyłając krótkie informacje tekstowe na wasze pagery satelitarne. sygnały, kryptonimy i częstotliwość w kontaktach z agentami CIA Wedle uznania. 6. DATA I CZAS 21.05.2010 9:00 AM czasu lokalnego Płk Chuck N.Orris, sztab główny Operacji SOTK AAR 21052010 - Shadow of the King ZADANIE Zorganizować i zrealizować akcję ewakuacyjną dla dwóch agentów terenowych CIA w chwili otrzymania od nich sygnału o gotowości do wycofania się z rejonu działań. ODDZIAŁ Agenci CIA 1. badi(Mr. Brown) 2. Werner(Mr. Black) Warchlaki Alpha 1. ufoman (CO) 2. Palladin (MG) 3. Pit (DMR) 4. MaxiKaaz (Medic) Bravo 1. Szymanowski (TL) 2. Iceman (AR) 3. Borsuk (Specialist) 4. Shelton (SD) ZAMIAR DZIAŁANIA Dowódca operacji podjął decyzję o realizacji zadania w oparciu o następujące fazy: - wylądowanie, zabezpieczenie terenu i nawiązanie kontaktu z agentami CIA - niezauważone przekroczenie granicy - zajęcie pozycji na wzgórzach, przygotowując osłonę dla agentów - ewakuacja zdobycznym śmigłowcem PRZEBIEG OPERACJI Po wylądowaniu na lotnisku Aeroporto Tasmera utworzyliśmy obronę okrężną wokół wieży kontroli lotów ze snajperem jako obserwatorem na dachu. 4 Minuty po naszym przybyciu na miejsce lądowiska podjechał BUS, jak się okazało, nie byli to agenci, tylko żołnierze Roberto Mugabiego. Zagrożenie zostało zlikwidowane, po chwili podjechała również ciężarówka z sojuszniczym wojskiem republiki. Po nawiązaniu kontaktu z agentami udaliśmy się do ich bazy w celu omówienia planu działania. O godzinie 10:00 czasu miejscowego ruszyliśmy do akcji. Agenci stracili pojazd w trakcie przekraczania brodu w 065069 , zostaliśmy zmuszeni do kontynuowania pieszo. Po zajęciu wzgórza "75" 072066 nawiązaliśmy łączność z agentami, którzy przekroczyli granicę dzięki przekupionemu strażnikowi. Pod osłoną Alphy Bravo wycięła dziurę w siatce i przekroczyła granicę, Alpha dołączyła. Agenci rozpoznali nam posterunek policyjny w miejscowości Cova 067060, ominęliśmy go od wschodu. Gdy Bravo zajęła pozycję przy wzgórzu 115, nawiązaliśmy kontakt wzrokowy z 3 osobowym patrolem przeciwnika, poruszającego się w kierunku Bravo od strony wschodniej. Podjąłem decyzję o likwidacji przeciwnika, wpadł w krzyżowy ogień obu sekcji. Jednemu z Bravo została udzielona fachowa pomoc medyczna. Wkrótce Mr. Black zameldował, ze Mr. Brown nie żyje i potrzebuje pomocy ponieważ jest ścigany. Zajęliśmy pasmo górskie między wzgórzami 95 i 115. Otworzyliśmy ogień do wrogiego patrolu 060059, który zaniechał pościgu za agentem i wycofał się w kierunku zachodnim. Po przejęciu agenta zmuszeni byliśmy otworzyć ogień do policjantów w Cova, dość szybko zdali sobie sprawę, że nie dadzą rady i uciekli między zabudowania. Mr. Black podał informację, że akcja została spalona i trzeba się ewakuować. Zdecydowaliśmy się zaatakować lądowisko śmigłowców w 064053. Bravo zajęła wzgórze 95, Alpha udawała się na wzgórze 52. Przeciwnik wykrył Bravo i Alpha z biegu zmuszona została ruszyć do szturmu. Zlikwidowaliśmy 5'ciu strażników oraz Hilux'a z KM'em, ponosząc straty 2 ludzi (Palladin, Szymanowski). Niestety śmigłowiec ucierpiał od niecelnego strzału z granatnika i nie nadawał się do użytku. Podjąłem decyzję o pieszej ewakuacji tą samą drogą co weszliśmy. W trakcie przekraczania drogi na NE od Cova straciliśmy medyka(MaxiKaaz). Po wycofaniu się na wzgórze 75 zakończyliśmy operację. Nasze zadanie zostało częściowo wykonane, wyprowadziliśmy jednego agenta. ufoman, CO Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted May 31, 2010 Author Report Share Posted May 31, 2010 ŚRODA 02062010 2100hrs Szkolenie Organizacja zasadzki. Addony: ACE2+CAA1+CFOG - standard, repo, A2TS Serwer: do ustalenia Przewidywany czas trwania szkolenia: 2h Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted June 2, 2010 Author Report Share Posted June 2, 2010 Operacja RealTac#5 Jest rok 1997, Czeczenia jest świeżo po podpisaniu traktatu pokojowego z Rosją. Póki co wojska rosyjskie nie kwapią się do opuszczenia prowincji Namalsk, prowincji która ucierpiała najbardziej w trakcie wojny. Jej teren jest bogaty w złoża gazu, najprawdopodobniej obie strony zaciekle walczyły o panowanie nad rafineriami. Rosyjska Duma uparcie twierdzi, że żołnierze są w trakcie wycofywania się i tyle czasu zajmują im sprawy logistyczne. Aby uspokoić zagraniczne media wysyła posła Andreja Skocha, który osobiście będzie nadzorował postępy ewakuacji. Data: 25.06.2010 Godzina: 21:30 Addony: ArmA2 ver. 1.05 + Namalsk ver. 1.10 Serwer: Do ustalenia TeamSpeak: 213.25.25.110:9987, hasło: hrabina Moderator: ufoman Zgłoszenia: http://cfog.pl/forum/viewtopic.php?t=1647 Quote Link to post Share on other sites
zezol1 Posted June 3, 2010 Report Share Posted June 3, 2010 jestem troche nie w temacie, tu chodzi o gre : http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=2497 i american army 2 tak ? ;) Quote Link to post Share on other sites
ufoman Posted June 3, 2010 Author Report Share Posted June 3, 2010 Zdecydowanie nie, w nazwie tematu jest przecież podany tytuł gry. Ta sama informacja znajduje się w pierwszym poście. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.