Kantek Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 (edited) Choruje: M4 pj/boyi stock łożyska kulkowe 7mm Objawy: Pękł szkielet gearboxa i został wymieniony na szkielet boya (czyli teoretycznie taki sam jak już siedział w środku). Wypodkładkowane i złożone tak jak trzeba. Przy gearboxie wyjętym z lower receivera płytka selektora chodzi płynnie, nie robi żadnych problemów. Natomiast po włożeniu gearboxa do body pojawia się problem - selektor się blokuje w pozycji "w pół do semi", spust jest twardy i nie da się przesunąć dalej selektora. Problem znika przy odsunięciu gearboxa od ścianki po stronie której jest selektor jednak wkręcenie śruby od kolby powoduje, że gearbox jest stabilizowany w pozycji uniemożliwiającej przestawienie bezpiecznika. Podejrzewam, że problem wynika z tego, że jedno z łożysk weszło głębiej niż powinno to zrobić przez co za bardzo wystaje na zewnątrz gearboxa i przesuwające się kółeczko od selektora ognia zahacza o nie przez co niemożliwe jest dalsze przesunięcie selektora. Ktoś ma propozycje jak można rozwiązać ten problem? Myślałem nad wstawieniem nad tą jedną feralną zębatką ślizgów które w razie potrzeby można minimalnie spiłować i dalej spełniałyby swoją funkcję. Edited April 22, 2010 by Kantek Quote Link to post Share on other sites
ruffin-89 Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 Jak masz możliwość to spróbuj z innym selektorem, może podejdzie. Możesz też spróbować pogłębić ten kanalik na płytce selektora, w który wchodzi łożysko. Quote Link to post Share on other sites
Sebi_S Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 (edited) Problem nie jest w płytce tylko w mimośrodzie który jest od wew. strony dzwigienki selektora (to on najczęściej obciera) 1.Rozkręć selektor (dzwigienka, mimośrud, sprężynka,kulka) uwaga na sprężynke i kulke, malutkie są, i spróbuj podszlifować minimalnie mimośrud na czymś płaskim (zmieniając jego grubość) 2.Podłuż coś między body a szkielet tak aby przy skręcaniu kolby i chwytu nie dociągało tak mocno gearboxa od strony selektora. lub tak jak pisałeś wsadz ślizga i go podszlifuj(zwęż) Edited April 22, 2010 by Sebi_S Quote Link to post Share on other sites
BoB3k Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 (edited) ...Miałem identyczny problem, rozwiązałem go zeszlifowaniem łożyska, teraz nic nie odstaje i nie haczy/zacina, wymień łożysko na ślizga i zeszlifuj ile trzeba, problem zniknie ;) ... Edited April 22, 2010 by SDM Quote Link to post Share on other sites
Kantek Posted April 22, 2010 Author Report Share Posted April 22, 2010 A jak się dobrać do selektora? Niestety nie mam odpowiednio zagiętego śrubokręta a próba wybicia zaślepki selektora z drugiej strony nie powiodła się. Quote Link to post Share on other sites
BoB3k Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 ...Ja bym jeszcze popróbował wybić tą zaślepkę, możesz też spróbować zagiąć śrubokręt w "V" w imadle, i wtedy odkręcić selektor, ale śrubokręt może się złamać :???: kumpel miał podobnie, złamał dwa śrubokręty :-F trzeci wytrzymał zagięcie i odkręcił selektor... Quote Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted April 22, 2010 Report Share Posted April 22, 2010 (edited) Jak Ci się złamie zawsze możesz ten ułamany koniec w kombinerki wziąć i nim odkręcić. Ale spróbuj z zaślepką jeszcze. Edited April 22, 2010 by kobejn669 Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 (edited) Spiłować mimośród selektora. Na bardziej płaski. Dziękuję, koniec imprezy. A zaślepkę wybić od wnętrza. Niestety na chama. Zwykle montują to na kleju. Przystaw śrubokręt i wal aż odpuści. Innej metody zbytnio nie ma. No w sumie jest ;-) . Grzej przez 2 minuty zapalniczką, klej sie wypali i łatwiej puści. Edited April 23, 2010 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.