Major Kupricz Posted May 27, 2010 Report Share Posted May 27, 2010 (edited) G36c po przebiegu mniej więcej 25.000 kulek na stock GB postanowiło się odświeżyć w środku. Tuning miał obejmować: - stalowe łożyska ślizgowe JBU - M100 Guarder - Prowadnica łożyskowana v.3 Guarder Do podkładkowania używane podkładki JBU 0.1 , 0.2 i 0.5mm. Baterie na jakich miało to działać, to chińskie, już sporo używane (ale na stocku śmigały ok!) 7.2V i 8.4V. Po złożeniu całości problem jest taki, że obie batki, po podłączeniu bezpośrednio do GB radziły sobie z ruszeniem mechanizmu, lecz po złożeniu całości (tj. przepuszczeniu przez całe okablowanie które tutaj przybliżę łopatologicznie: GB->kabel->wtyczka(tamiya)->kabel z bezpiecznikiem->wtyczka(tamiya)->bateria) żadna z tych dwóch baterii nie jest w stanie naciągnąć sprężyny do końca. Dopiero nowsza, ale też chińska 9.6V radzi sobie. Co gorsza - mocno grzeją się kable. Próbowałem już podkładkowania "na styk", podkładkowania nieco luźniejszego, i podkładkowania jeszcze luźniejszego. W innych opcjach zębatki zaczynają klekotać, więc co do shimmingu, to ciężko będzie coś wiecej wskórać. Tak więc - co tu może być winne? Stawiam w zasadzie wyłącznie na podkładkowanie, lub za słabe baterie względem sprężyny, ale w takim razie dlaczego te kable się tak grzeją? Pomocy, bo zwariuje... Edited May 27, 2010 by Major Kupricz Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted May 27, 2010 Report Share Posted May 27, 2010 Wymień kable na modelarskie, wtyki tamiya na t-conector i wywal bezpiecznik. Podkładkuj w ten sposób, że po złożeniu (skręceniu co najmniej 2-3 śrubami) gb bez sprężyny, zębatki będą się swobodnie obracały. Zmiana okablowania i wtyczek powinna przynieść zauważalną różnicę. Quote Link to post Share on other sites
Major Kupricz Posted May 27, 2010 Author Report Share Posted May 27, 2010 (edited) Taką wymiane planowałem dopiero po uporaniu się z stockowymi kablami, aby porównać różnice w rof'ie. Dziwi mnie tu niezmiernie, że przedtem hulało, a teraz, po wymianie sprężyny na teoretycznie słabszą (bo w praktyce ta stockowa M110 jest już zbita jak diabli - nadal twardsza i mniej plastyczna, ale krótsza dobre kilka cm i dająca marne fps) nie działa jak należy. Ta replika chciała by zaliczyć pojutrze "Bastion", takze mam nadzieje że ta wymiana elektryki pomoże... Podkładkowanie zrobię profilaktycznie jeszcze raz. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły, to piszcie :) Edited May 27, 2010 by Major Kupricz Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted May 28, 2010 Report Share Posted May 28, 2010 No ja bym ostrożnie porównywał chińskie m110 dodatkowo jeszcze ubite do Guarderowskiego sp 100. Popatrz co zdolni serwisanci potrafią uzyskać z takiej sprężyny. A tak na marginesie ostatnio przechronowałem g36c od JG przebieg jakies 5 k - wymieniona tylko dysza na uszczelnioną od Airsoftpro, reszta stock. I co się okazało?? 340 fps, więc żenada. Za bardzo też bym nie ufał w karteczki spisane przez serwisantów Krakmana. Jak wyniku na sprzęcie pomiarowym nie zobaczę, to podchodzę do tego dość sceptycznie. Myślę, że po wymianie elektryki chińskie baterie wrócą do łask. Quote Link to post Share on other sites
YodaSan Posted May 28, 2010 Report Share Posted May 28, 2010 Chińczyk chińczykowi nie równy, na stocku moja gieta radziła sobie spokojnie z sp120, ale jak napisał przedmówca po wymianie elektryki bateryjka starczała na dłużej i oczywiście wzrósł rof. Quote Link to post Share on other sites
Major Kupricz Posted May 30, 2010 Author Report Share Posted May 30, 2010 Jeszcze mam kilka pytań. Zamontowałem kable opisane w sklepie modelarskim jako silikonowe 1,5mm2 (16 AWG). Da się znaleźć jeszcze lepsze, czy to już tylko kwestia ich średnicy? Wtyki zmienione na T-connectory, bezpiecznik wywalony. I czy da się jakoś prosto doszczelnić połączenie dysza->komora? Przy prostym 'teście papierka' widać jak podskakuje on na około 0,5cm. Nie mam niestety dostępu do chrono. Dysza to doszczelniona JBU, komora stock, gumka systema. (ten problem występuje u mnie w sig'u-550, a nie w g36c ;) ) Dalszym problemem jest wypodkładkowanie tej g36c. Na plastikowych łożyskach jeszcze jako tako chodzi, ale po zamianie na stalowe JBU, albo jest za ciasno, albo dźwięk jest nieprzyjemny. Próbowałem już na milion kombinacji... dodam, że środkowa zębatka musi mieć pod sobą conajmniej 0,3mm podkładek, bo inaczej trze o łożysko zębatki silnikowej. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted May 30, 2010 Report Share Posted May 30, 2010 Mosfet. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted May 31, 2010 Report Share Posted May 31, 2010 Łożyska JBU często nie pasują do niczego, trzeba je szlifować aby w pełni weszły w leje w GB. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.