ckreage Posted May 30, 2010 Report Share Posted May 30, 2010 Witam! Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej o mechanizmie powstawania syfonów w gaziakach. Słyszałem, że to wina zamarzającego zaworu. Chodzi o zawór magazynku zapewne. Jednak nie jestem co do tego przekonany, bo przecież z replikami TM nie ma tego problemu (wiem bo strzelałem). Mam w swojej Bereccie M190 SF [HFC] magazynek od TM i też syfonuje. Mam nadzieję z waszą pomocą zrozumieć mechanizm syfonu i w jakiś sposób go poprawić. Będę wdzięczny za wszelkie informacje :uśmiech: Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted May 30, 2010 Report Share Posted May 30, 2010 Witam! Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej o mechanizmie powstawania syfonów w gaziakach. Słyszałem, że to wina zamarzającego zaworu. Chodzi o zawór magazynku zapewne. Jednak nie jestem co do tego przekonany, bo przecież z replikami TM nie ma tego problemu (wiem bo strzelałem). Mam w swojej Bereccie M190 SF [HFC] magazynek od TM i też syfonuje. Mam nadzieję z waszą pomocą zrozumieć mechanizm syfonu i w jakiś sposób go poprawić. Będę wdzięczny za wszelkie informacje :uśmiech: Syfon polega na tym, że gaz który masz w magazynku podczas rozprężania obniża swoją temperaturę oraz ciśnienie-> powoduje to zamarzanie zaworu i wypuszczenie gazu. Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 30, 2010 Report Share Posted May 30, 2010 Syfon zazwyczaj jest powodowany przez otwarcie zaworu nie wtedy kiedy trzeba i za długo. Może to być zacinka zamka (zamek nie odskakuje czyli nie napina kurka więc zawór pozostaje otwarty), zamarznięciem zaworu (rzadko), schłodzeniem gazu kiedy gnat niema siły się przeładować ale zawór nie zamarza (są to dwa zupełnie oddzielne objawy, nie koniecznie występujące razem) i tak dalej. Gaz może uchodzić zarówno przez okno wyrzutowe czyli kiedy zamek jest z tyłu jak i przez lufę, przy zamkniętym zamku. Quote Link to post Share on other sites
ckreage Posted May 31, 2010 Author Report Share Posted May 31, 2010 Ja u siebie zaobserwowałem wypuszczanie gazu tylko wtedy, kiedy zamek jest zamknięty (gdy wraca po strzale) i odciągnięcie spustu przerywa dopływ gazu. Czyli w moim wypadku teoretycznie wystarczyłoby wymienić hammer springa na 190% albo wsadzić podkładkę, czy mam rację? Właśnie odnośnie tego hammer springa... Słyszałem, że TM ma słabsze sprężyny powrotne i wszytkie inne słabsze, bo jest wykonany z ABS. Moja replika jest wykonana z metalu. Czy dlatego może mieć mocniejsze sprężyny i ten Hammer Spring 190% wcale nie będzie mocniejszy? Wie ktoś coś o tym? Poniżej zamieszczam link do Hammer Springa: http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2022 Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 31, 2010 Report Share Posted May 31, 2010 Zmartwię Cię. Twój problem wynika z tego że kupiłeś bardzo awaryjną replikę a nie z niczego innego. Nie wiem co jest powodem tych problemów, bez rozkręcenia gnata wiele stwierdzić się nie da. Quote Link to post Share on other sites
ckreage Posted May 31, 2010 Author Report Share Posted May 31, 2010 Zdaję sobie z tego sprawę... jednak na pewno za syfonowanie odpowiada 1-2 części. Jeśli uda mi się je ustalić, to po wymianie ich powinienem mieć prawie TM. Czy hammer spring może do nich należeć? Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted May 31, 2010 Report Share Posted May 31, 2010 Nie. Stawiam na coś w okolicy cylindra BB. Może sam cylinder, może gł tłoczka ale głowy nie dam. Nie będziesz miał prawie TM niestety... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.