Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
wredny_bo_trzeźwy

Motor adjustable screw - do czego to służy?

Recommended Posts

Witam.

W rękojeści repliki CM041PDW jest regulowana śruba, na schemacie repliki oznaczona jako "motor adjustable screw". Ze schematu wygląda na to, że śruba ta dociska silnik wraz ze sprężyną silnika ("motor spring"), poprzez łącznik ("joiner"), do samego gearboxa. Czy śruba ta, tak jak myślę, służy do mocniejszego lub słabszego dociśnięcia silnika do gearboxu? Zakładając, że to jest odpowiedź na powyższe pytanie, to jakiemu celowi służy mocniejsze lub słabsze dociśnięcie silnika? Jakie są efekty takiej operacji i jak mocne powinno być prawidłowe dociśnięcie?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Edit: interpunkcja.

Edited by wredny_bo_trzeźwy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śruba służy właśnie do regulowania docisku silnika do gearboxa.

1. jesli dokrecisz za mocno - silnik nie naciagnie sprezyny - bedziesz slyszal jak silnik zaczyna pracowac, ale nic sie nie dzieje w GB

 

2. jesli dokrecisz za slabo - to zebatka silnika nie bedzie dokladnie stykala sie z pierwsza zebatka w gearboxie - to spowoduje slizganie sie (odglosy zgrzytania)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinno być tak mocne, żeby zębatka od silnika idealnie zazębiała się z tą z GB.

 

Edit: cholerny telefon. Nie pokazał mi postów wyżej. Proszę o usunięcie.

Edited by EndeBeats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postami sprzed 10 lat bym się za mocno nie sugerował...

 

Żeby osiągnąć skrajności w stylu zero styku kół/całkowite zacięcie to trzeba by się naprawdę postarać.

Za słaby docisk - będzie gwizd, za mocny - zgrzytanie.

 

Reguluj na słuch, dźwięk ma być pomiędzy tymi wartościami.

 

A idealnie i tak bez dobrego podkładkowania nie będzie, więc wystarczy zgrubne ustawienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EndeBeats Dziękuję za odpowiedź i nie ma problemu - każda informacja się przyda.

Teraz powstaje za to pytanie, czy w warunkach domowych da się stwierdzić, w którym momencie zębatka od silnika zazębia się idealnie z tą z gearboxa, bo po ostatniej strzelance wydawało mi się, że ta śruba się trochę przemieściła, wykonałem dwa albo dwa i pół obrotu na dociśnięcie i teraz się zastanawiam, czy nie zniweczyłem idealnego ustawienia. Ale replika wydaje się działać dobrze. No coż, w poniedziałek i tak miałem oddawać do serwisu w innym celu, niech przy okazji sprawdzą i to. Pozdrawiam.

Edit: @wiciok Pisałem post, jak ty dałeś odpowiedź na pytanie, które w nim zawarłem. Dzięki i pozdrawiam.

Edited by wredny_bo_trzeźwy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×