-
Content Count
2,122 -
Joined
-
Last visited
-
Darku wiem z wiarygodnych źródeł że ktoś ma planach zrobienie "Wake 1941". To po pierwsze. Po drugie - argument o tym, że jedna gra nie motywuje do kupna czegokolwiek jest kontrproduktywny ponieważ można go zastosować do każdej gry: "po co mam kupować szorty i piaskową koszulę skoro mam kangurkę w eichenlaubie"? Po trzecie - przecież masz Mk II. Są na to zdjęcia. ;) I wreszcie po czwarte - na gry w klimatach walk na Pacyfiku w latach 1943-1945 M1 powinien być dla Amerykanów obowiązkowy. Gdyby ktoś chciał w nich wziąć udział w M1917, protestował bym równie gorąco.
-
Z jednej strony to wczesna wojna, więc niby wszystko się zgadza, ale z drugiej ktoś ten PM musi mieć. Chwali się, że Organizatorzy proponują by mieli je funkcyjni, ale pamiętajmy, że zasady przewidują tylko dwie funkcje: dowódcy i sanitariusza. Jeżeli zabraliśmy PM-y medykom i zabierzemy je również oficerom, to całkowicie wyeliminujemy je z gry. I te Brute? Gonzo podał fajną alternatywę dla M1 w postaci kapelusza skautowskiego, nawet amerykańska furażerka byłaby lepsza niż M1. Marynarze US Navy mogą włożyć tzw. amerykankę. Jeżeli ktoś kiedyś wpadnie na pomysł zrobienia Wake, Corr
-
Veto. Zostawmy tą kwestię do rozstrzygnięcia w sumieniu każdego gracza czy strzelać do łapiduchów czy nie. W końcu służba medyczna też się naraża i też ponosi straty w wyniku działań nieprzyjaciela. Po to ranni się mają odczołgiwać za zasłony by nie narażać sanitariuszy. Drugi wniosek racjonalizatorski: proponuję dać Kolegom ze strony amerykańskiej co najmniej godzinę na umocnienie swoich pozycji. W 30 minut to nawet dziur w ziemi nie zrobią.
-
Wniosek racjonalizatorski do PT Organizatorów dot. sanitariuszy i PM-ów. Ja rozumiem, że możliwość użycia PM-u to ukłon w stronę funkcyjnych (i to się chwali), ale proponuję by dodać funkcję podoficera/zastępcy dowódcy, który mógłby używać PM-u zamiast sanitariusza. Podstawowym zadaniem medyka jest udzielanie pomocy, nie zaś walka i wzmacnianie siły ognia oddziału podczas szturmu. W sytuacji kiedy podczas natarcia ktoś zostanie rannym, jako medyk powinienem skupić się na opatrzeniu poszkodowanych, a wtedy mój PM będzie wyłączony z użycia. Dlatego, konsekwentnie, sugeruję by PM-ów w o
-
Co jakiś czas wypływają. Teraz faktycznie ich nie ma, ale jeszcze 2 tygodnie temu kolega dał mi cynk, że kupił dwie sztuki. Trzeba polować. Alternatywnie można pokusić się o to co napisał Gonzo i kupić kapelusz skautowski - to super wygląda. Co do koszul, to nie trzeba iść w Milteca. Brytyjskie Fawn Army All Ranks kursują po różnych sklepach po 30 - 40 PLN. Polskie koszule oficerskie byłyby nawet lepsze ze względu na kształt kieszeni i kosztują podobne pieniądze. Dodać do tego jakieś beżowe/piaskowe spodnie (można trafić np. w Armyworld.pl) i można się bawić, bo jak napisał Gonzo, ekwipun
-
Panowie, oczywiście jako Organizatorzy macie pełną autonomię i dowolność w kształtowaniu minimum mundurowego. Nikt Wam tego prawa nie odbiera. Ponieważ teraz jest czas na dyskusje nt. założeń gry chciałbym zwrócić Wam uwagę, że w przypadku stylizacji na amerykańską piechotę z wczesnego okresu walk na Pacyfiku, mamy do czynienia z czymś śmiesznie wręcz prostym (hełm Mk II z filmówki kosztuje 40 PLN na Allegro). Co więcej używanie elementów późnowojennych (vide hełmy M1) powoduje, że taka gra traci na swojej specyfice - bo czym będzie się różnić od np. walk na Saipanie, Iwo Jimie czy Correg
-
Aktualizacja kalendarza 2025: Za nami: 1. "Dom Pawłowa" - Raszówka k. Legnicy, 22 lutego (sobota); 2. "Operation Plunder - Wesel Sector 1945" - Góra k. Nowego Dworu Maz., 15 marca (sobota); 3. "Samotna Twierdza - Modlin 1939" - Janówek-Twierdza, 5 kwietnia (sobota). Przed nami: 1. "Skarb Krwawego Barona" (LARP) - Janówek/Góra k. Nowego Dworu Maz., 30 maja - 1 czerwca (piątek-sobota-niedziela); 2. "Night of nights - D-Day, Normandia 1944" - Zakrzów Kotowice k. Wrocławia, 28/29 czerwca (sobota); 3. "Na skraju zarazy - Wojsławice 1893" (LARP) - Wojsław
-
Vlad - jeżeli ktoś chce rywalizować z modernami to może sobie w każdy weekend na Mokry Ług podjechać w historycznym mundurze. Wiem, że paru Kolegów bierze udział w takich imprezach...
-
To mi się podoba, o to chodzi. Serio? Panowie, naprawdę zamierzacie dopuścić spadochroniarzy ze 101 czy 82 DPD na walki na Filipinach w 1941 r.? To będzie kompletny odjazd, jakby wpuścić "Czerwone Diabły" pod Dunkierkę albo do Tobruku. Proponuję jako minimum mundurowe dla Amerykanów: brytyjski hełm Mk II, koszula khaki z długim rękawem, długie spodnie khaki, oporządzenie parciane bez szelek. I szlus. Hełmy M1 to dopiero od Guadalcanal powinny się pojawić (o mundurach nie będę się wypowiadał, ale jak sama nazwa wskazuje M42 czy M43 to chyba z późniejszego okresu).
-
A niech Cię Matka Boska broni przed bajkami Ciszewskiego. Byłem na takiej imprezie - raz - i nigdy więcej. Absolutnie. Pytanie o cel takiej imprezy. Jeżeli zabawa dla samej zabawy, to OK - może znajdą się amatorzy grania jako tarcze strzelnicze dla uberkomandosów w multicamach. Jeżeli jednak to miałoby napędzić chętnych na ASH to prognozuję fiasko (acz życzę powodzenia). Bo o ile łatwiej i przyjemniej jest strzelać do "historyków" spoza zasięgu ich Mauserów, Stenów czy co tam mają...
-
Nie wiem w jakich realiach osadzona jest fabuła imprezy BLASG, ale opis historii dot. Muchołapki w Ludwikowicach jako żywo przypomina "Gwiezdne wrota" z Kurtem Russelem. Tylko, że to nie był film osadzony w realiach postapokaliptycznych par excellence, a raczej opisujący ekspedycję na nieznaną planetę. Gry przygodowe są ciekawym urozmaiceniem kalendarza, ale trzeba dobrze rozpisać fabułę, strony, mechanikę, cele dla stron, postacie i ich zadania. Historia to ledwie zaczyn. Niemniej - powodzenia.
-
"Samotna Twierdza - Modlin 1939" - Janówek-Twierdza, 5 kwietnia 2025 r.
Domin007 replied to Vlad's topic in Imprezy ASH
Zapomniałem napisać. Po grze w jednej z apteczek znalazłem naszywkę niemieckich strzelców górskich (szarotkę) oraz pas do Lee Enfielda (rzekomo był przy jakimś Mosinie). Poszukujących swoich zgub proszę o kontakt na PW. -
"Samotna Twierdza - Modlin 1939" - Janówek-Twierdza, 5 kwietnia 2025 r.
Domin007 replied to Vlad's topic in Imprezy ASH
Panowie, Od bitwy o Modlin minęły już ponad trzy tygodnie, dymy nad twierdzą zdążyły się rozwiać, emocje opaść, pozwólcie zatem, że podzielę się z Wami swoimi przemyśleniami na temat rozgrywki. Ta gra była kolejnym przykładem tego, że wygrali ci, którzy się dobrze bawili. Ja niestety nie czuję się zwycięzcą. Ta gra pokazała również jak wielki wpływ na przebieg działań ma psychologia. Dlaczego – o tym niżej. Zacznę jednak od AAR. FAZA I Strona polska w tej fazie miała za zadanie opóźniać Niemców w dwóch rejonach zaporowych na przedpolach twierdzy. W tym czasie kolejarze – zgodnie z roz