Jump to content
REKLAMA
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Kajor

Użytkownik
  • Content Count

    540
  • Joined

  • Last visited

  1. Pewnie chodzi o filmik z youtube - fragment ukraińskiego "fachowego magazynu o broni"... Otóż facet powiedział, że przy zastosowaniu tłumika oraz celownika optycznego, możemy użyć karabinka jako broni "snajperskiej", której skuteczny zasięg wynosi ok. 200m. W niektórych przypadkach operacji specjalnych (a po to ta broń powstała) dystans 200m jest już rzeczywiście spory, a możliwość oddania stosunkowo cichego strzału na tą odległość, z broni o gabarytach pistoletu maszynowego, bardzo pożądana.
  2. Na pewno jeszcze będzie działać tak jak należy (o ile był trzymany "w suchym i chłodnym miejscu").
  3. Nie wiem jak z magazynkami 7.62mm, ale magazynek od Tantala (oryginalna skorupa, bebechy z magazynka od AEG) pasuje idealnie i nie ma najmniejszych luzów, więc magi od AK-74 też powinny być cacy.
  4. Panowie (pytanie kieruję głównie do Remova i Catch'a) - jeśli macie takie dane, to czy moglibyście podać mi masę zamka (czy raczej tego elementu wykonującego ruch posuwisto-zwrotny w dół i w górę - nazwę to zamkiem) Super-V i jakiegoś innego pistoletu maszynowego na nabój 11.43mm o podobnej szybkostrzelności? Kąt jego ruchu i drogę mogę wyznaczyć z rysunków technicznych Super-V. Chcę dokładnie wyznaczyć i obliczyć siłę z jaką będzie oddziaływał stricte na strzelca w poziomie i wyznaczyć różnicę między nią a, powiedzmy, UMP, czy M10.
  5. Obejrzyj sobie zapku PRAWDZIWE testy Krissa na Youtube - zacina się, wcale nie jest rewelacyjnie bezpodrzutowy, a wysoka szybkostrzelność pozwala tylko na ~1.5s prowadzenia ognia przy użyciu standardowego magazynka... Ciekawy jestem ile Future Weapons każe sobie płacić za "rozsławianie" tych "cudownych" broni...
  6. Spiłować zaczep kurka, tak by był obły - niestety jest to niekontrolowane full auto i czasem nie da się go zatrzymać. Teoretycznie można jeszcze spróbować ściąć przerywacz - może spróbuję... :język2:
  7. 1 - Ile ty masz lat, że nie możesz naciągnąć +/- M150? 2 - Pomóc sobie w tym możesz chodząc na siłkę, lub oddając replikę do naciągania innym np. tacie, koledze, itp. 3 - Niektóre części są na http://www.repliki-gh.home.pl/ i 4 - najważniejsze - używaj wyszukiwarki...
  8. WMasg traci poziom. Nieustannie... Następnym razem korzystać z szukajki Z UWAGĄ!
  9. Firma: XYT (BOYI) Przebieg: ok. 3000 Sprężyna: M90 Batka/ROF: 18V/ok 2000 strz.min Uwagi - pół zębatki środkowej i tłokowej łyse po ok 3000-3500bb. Za duży ROF... Firma: XYT (BOYI) Przebieg: ok. 50000 Sprężyna (M110) Batka: 9.6V Uwagi - po ok. 50000bb środkowa miała urwane 4 zęby - co ciekawe po przeciwległych stronach. Firma: CA (stock) Przebieg: ok. 20000bb Sprężyna: M120 Batka: 9.6V Uwagi: j.w. Firma: XYT (CYMA) Przebieg: ok. 80000-100000 Sprężyna: M120 Batka: 11.1V LiPo (rof ~1300/1400 strz./min) Uwagi - śmigają dzielnie! :)
  10. Dla zainteresowanych oprawieniem SWD w drewno: Kolbę można zrobić stosunkowo łatwo, ale łoże to już nieco inna bajucha - najlepsze byłoby z giętej sklejki, albo dobrze wyciete, a to jest trudne. Ja poradziłem sobie okleiną drewnopodobną (8.29 za mb z rolki o szerokości +/- 0.5m) - efekt możecie zobaczyć sami - z dalszej odległości wygląda naprawdę ładnie a i z bliska nie jest źle. :P Na tym zgrubieniu należy oklejać paskami +/- 40mm, bo inaczej się pomarszczy i nie nakleimy prosto. Należy też dbać o dobranie kolorów obok siebie i ustawienie "pseudosłoi". Fota: http://img96.imageshack.us/i/p1130526.jpg/ SWD po takim zabiegu wygląda duuużo ładniej :D
  11. d. OSIĄGI Nie ma 2 replik o identycznych osiągach, pomimo zastasowania tych samych części. Zmiennych jest bardzo wiele. Kilka słów o tuning I kulkach: by Shamoth Tak jak Mendi napisał, wszystko da się w teorii ulepszać w nieskończoność i jest ok jeśli poprawimy coś 2 krotnie za 2 krotnie więcej kasy/czasu/energii ale od tego momentu praktycznie każde 2 krotne polepszenie osiągów może oznaczać 8 krotne większe nakłady i dochodzi się do momentu gdzie usprawnienie o 0.1% kosztuje 1000% więcej niż poprzednie usprawnienie. Co do kulek i lufek. PDI są dla maniaków z replikami ze stabilnymi fps z zakresu 600-700 +/-2 fps i z zapasami starych ciężkich precyzyjnych kulek, Straight Digicon i im podobnych. Jak się zapasy skończą przesiądą się zapewne na nietanią ceramikę 5.9mm (6mm podobno ciężko idą przez PDI) 0.46 0.68. Dla świętego spokoju lepiej wsadzić promyka/km-head, porządnie zrobić HU, znaleźć najcięższe precyzyjne kulki jakie możesz, Straight Digicon, Marushin, Tokio Marui, Bioval, G&G, selekcja MadBull czy Blasterów, Devili też, z uwzględnieniem sprawdzenia struktury. I dopiero do kulek i HU dobrać moc repliki. Kulki potrafią zjebać najlepszy i najdroższy set, Co z tego że na 60m idą "w punkt" jak na tą odległość cześć AEG skutecznie zasypie Cię kompozytem, a na 80 metrze już tańczą a od tej odległości powiedzmy że zaczyna się twoja przewaga ogniowa. Po czym poznać złe kulki lub źle złożony HU, ano po tym że kulki tańczą od początku lub pod koniec lotu często w ostatniej fazie zrywając w bok. Spowodowane jest to najczęściej tym że środek ciężkości nie jest w centrum kulki. Kulka została źle podkręcona przez HU z powodu złego HU lub złego wykończenia własnej powierzchni. O ile w pierwszej fazie lotu kulka leci energią pędu to w końcowej fazie efekt magnusa zaczyna grać pierwsze skrzypce bo dzięki niemu kulka ślizga się w powietrzu. Dlatego też jeśli kulka została źle podkręcona, oś obrotu jest odchylona od poziomu, to kulka w skrajnych przypadkach zacznie skręcać już na początku a zazwyczaj odbija nagle w bok kiedy wytraca pęd - dziwne corner shoty można robić ;] Dobrze dobrane kulki i dobrze złożony HU to taki zestaw w którym kulka leci cały czas prosto, nie tańczą w locie i w ostatniej fazie lotu kulka zrywa się w osi pionowej w górę lub w dół. Do ideału brakuje teraz tylko znaleźć złoty środek między siłą podkręcenia a mocą repliki. Chodzi o to żeby pęd i efekt magnusa(spin) kulki wygasały względnie jednocześnie w ostatniej fazie lotu, kulka spokojnie się wzniesie na maksimum i spokojnie zacznie opadać do celu beż żadnych nagłych wariacji w ostatniej fazie lotu jak to ma miejsce przy nadmiernym podkręceniu. Swoją drogą wolę jak kulka zrywa się w kierunku ziemi niż w niebo, przelatując nie wiadomo ile i gdzie trafiając. Może się ktoś uśmiać ale o ile w poważnym strzelectwie używa się poziomic do strzelania na znaczne odległości kiedy oś lufy i oś lunety są znacznie oddalone od siebie, to u nas nie dość że ten efekt może zaistnieć to jeszcze minimalne skręcenie osi lufy powoduje że oś podkręcenia kulki nie jest pozioma i zaczyna się jazda. Dla tego tak ważne jest mieć dobry błędnik żeby czuć poziom i identycznie składać się do strzału za każdym razem lub przestrzelać replikę w imadle jeśli są wątpliwości czy zawinił człowiek czy replika. PS kupcie sobie kilka ceramicznych kulek 6mm czy 5.9mm i na nich przestrzeliwujcie replikę żeby się dowiedzieć czy HU działa prawidłowo bo na zwykłych kulkach niestety nigdy się nie dowiecie czy to kulka czy HU nawala a ceramiki są bardzo jednolite i praktycznie wielokrotnego użytku tylko trzeba je potem odnaleźć ;] Parametry repliki jakie udało się uzsykać na następujących zestawach: Przy dobrze złożonym i doszczelnionym zestawie, orientacyjna moc repliki na kulkach 0,20g to: m150 stock - 490-520fps m160 guarder - 540-570fps m170 guarder - 570- 630fps konkretne przykłady: 1. Mendi: A. - sp170 guardera - lufa prometheus 650mm 6,03 - gumka SYSTEMA ENERGY - komora czeska - głowica barta_a 627fps +/-2fps B. - sp170 guardera - lufa Madbull v2. przycięty 600mm 6,03 - gumka SYSTEMA ENERGY - komora stock - głowica barta_a 630fps +/-3fps C. - sp170 guardera - lufa prometheus 590mm 6,03 - gumka g&g zielona - komora czeska - głowica barta_a 640fps +/-2fps D. - m170 Tornado - lufa prometheus 590mm 6,03 - gumka g&g zielona - komora czeska - głowica barta_a 613fps +/-2fps E. - m170 SHS - lufa Madbull v.2 590mm 6,03 - gumka g&g zielona - komora czeska - głowica barta_a 588fps +/-2fps 2. -m175 GFC -lufa MadBull 650mm 6,03 black phyton -gumka SYSTEMA 578fps +/-3fps 3.Frk0: - sprężyna 160 guarder - gumka G&G ( zamowilem czarna systeme zobaczymy co lepsze) - głowica barta_a - tłok stock - lufa stock - czekam na prometeusza 590 zobaczymy co bedzie - komora HU stock całośc zgodnie z poprzednim: 575fps 4. Fenr1r: lufa - stock komora - stock sprężyna - M170 Tornado gumka - czarna JBU (poduszka BAX) głowica cylindra - produkcja Bart-a 613 +/- 2fps 5. był jeszcze egzepmarz Rogalova, z 640fps na m160, ale nic bliżej nie wiadomo 6. gloomer - komora czeska - gumka Madbull niebeiska - głowica stock SP170 Guardera- 640fps Elementa M175 - 615fps, ale ubił się od praktycznie samego siedzenia w replice do 590fpsów...nie polecam. CORE M160 - 610fpsów ****************************************** by Logan: No to trochę informacji ode mnie odnośnie osiągów repliki przed tuningiem i po nim. Tuning polegał na wymianie stockowej lufy i gumki na lufę precyzyjną Systemy 590mm oraz gumkę silikonową Systemy. Przed: Informacje odnośnie zasięgu, przy optymalnie wyregulowanym (na moje oko) hop-upie i użyciu kulek G&G 0.25. Warunki pogodowe - lekki wiaterek i opady śniegu. Temperatura 3 stopnie C: 1. Zasięg celny (99% pewności na trafienie sylwetki człowieka) - około 45 metrów. 2. Zasięg skuteczny (taki gdzie mamy bardzo duże prawdopodobieństwo trafienia sylwetki człowieka - 70-80%) - około 50 metrów. 3. Zasięg, przy którym ma jeszcze sens strzelanie do celu wielkości człowieka (prawdopodobieństwo trafienia 30-50%) - około 60 metrów 4. Zasięg całkowity (prawdopodobieństwo trafienia około 10%) - kulka doleciała w okolice 70 metrów. Po: Informacje odnośnie zasięgu, przy optymalnie wyregulowanym (na moje oko) hop-upie i użyciu kulek G&G 0.25. Warunki pogodowe - brak opadów, brak zauważalnego wiatru. Temperatura 6 stopni C: 1. Zasięg celny (99% pewności na trafienie sylwetki człowieka) - około 50 metrów. 2. Zasięg skuteczny (taki gdzie mamy dość duże prawdopodobieństwo trafienia sylwetki człowieka - 60-70%) - około 60 metrów. 3. Zasięg, przy którym ma jeszcze sens strzelanie do celu wielkości człowieka (prawdopodobieństwo trafienia 30-50%) - około 65 metrów 4. Zasięg całkowity (prawdopodobieństwo trafienia około 10%) - kulka doleciała w okolice 75 metra. Dodatkowo zaobserwowane: Jak się można było spodziewać - w niskich temperaturach, na "rozgrzanie" stockowej gumki trzeba było oddać kilka, a niekiedy nawet kilkanaście strzałów. W przypadku silikonu Systemy, takie zjawisko nie w opisanej wyżej temperaturze nie występuje. PS: Mój egzemplarz wg chrono Krakmanów miał 515 FPS średnio. Po włożeniu precki 6.04 obstawiam przyrost FPS o około 15, do 530. Czy według Was zmiana kulek na cięższe (0.28, czy 0.3?) może przynieść poprawę osiągów? A jeśli tak, to czy tylko celności, czy jest możliwe, że i celności i zasięgu? 6. Najczęstsze problemy Dział stworzony na podstawie pytań, które zadano (niejednokrotnie) w wątku. Większość pytań jest sensowna, zadano je z głową, ale trafiają się perełki pewnych użytkowników – nie wiem do dziś czy na poważnie pytali, czy im bozia rozumu i zdrowego rozsądku poskąpiła… Mimo wszystko nawet na takie pytania odpowiadaliśmy, nie rzadko z drobną nutką sarkazmu i dekadencji. Shamoth, był moi wiernym druhem w tych zabiegach Zwykle nie bywam złośliwy, wielu ludziom staram się pomóc w sprawach technicznych w których się orientuję, ale gdy widzę jakieś takie krzywe, dziwne i abstrakcyjne wypociny w rodzaju co by było gdyby babcia miała wąsy, to mnie krew zalewa! Replika swd działa na tych samych zasadach co inne repliki, więc nie da sie dumając sobie we chałupie wymyślić jakiegoś super-hiper dopalacza z trzepaka, rury odkurzacza, cylinderków tudzież innych fajnych wynalazków. Niestety największy ból to to, że replika jest za tania i każdy może sobie coś takiego kupić, zarejestrować się na forum i temat spamem zalewać, pisząc najpierw że oczywiście wszystko przeczytał, ale nie znalazł nic a nic o podwójnej kulce, lufach precyzyjnych, czeskiej komorze czy kulkach... Kiedyś musiałem się z tym godzić… ten czas minął. Wątek będzie czyszczony. System prosty: wytłuszczony tekst to pytanie, nadałem pytaniom numery, dla łatwiejszego odnalezienia, odpowiedź jest poniżej, normalną czcionką. a. pytania i odpowiedzi 1. Czy body repliki wytrzymuje obciążenia? Tak, bez problemu wytrzymuje 3 letnie użytkowanie na m170. Zdarzyły się przypadki pęknięcia body: - w miejscu gdzie styka się zespół spustu i kolba (podobno uszkodzone w transporcie) http://imageshack.us.../p1020554j.jpg/ - odłamana przednia część body, czyli ta tulejowata cześć na komorę hu - użytkownik owinął się z repliką wokół drzewa ;p Słabą strony jest „jaskółczy ogon”, lubi się wycierać lub kruszyć przy częstym montażu i demontażu lunety. 2. Jaką lufę kupić? Nie średnica, ale powłoka i polerowanie się liczy. A, zapomiałem wspomnieć o precce KM Head'a, czyli: CEL: PDI (6.01) - lufa za 7 stów BDB: KM Head (6.04), Prometheus (6.03) DB: Guarder (6.02), Systema (6.04) DOS: JBU (6.01), Madbull (6.03) 3. Podwójna kulka lub miażdżenie kulki: Za podwójną kulkę najczęściej trzeba winić: - za płytki lub krzywy otwór w komorze hu (na wprost od wlotu z magazynka), gdy to nawiercenie było za płytkie, to potrafiło zrobić fontannę kulek z pełnego mida, czasem przez lufę, czasem do środka. - źle złożoną gumkę hu lub źle poskładaną komorę (występuje wtedy też wypadanie kuki z lufy) kulka w komorze hu (pod tą śrubką najbliżej tłoka) jest po to, by kulki nie cofały się z maga w stronę głowicy cylindra i tłoka przy naciąganiu. Jeśli masz podwójną kulkę, tzn, że ci magazynek 2 kulki do komory wpycha - zrób nawiert, bo widocznie stockowo masz za płytki, filmik instruktażowy: http://www.youtube.com/watch?v=49p7bJt4hOw głupota tylko z tą nazwą, nawiercałem tak różne komory hu ( i wielu innych szamanów od replik) długo przed swd a&k, gdy jedynie atoz na rynku był dostępny, więc nazywanie i patentowanie tego, zwłaszcza z niepoprawną nazwą karabinu, jest hipokryzją. 4. jak przechyle spluwe to wylatuje kulka z lufy brak dystansera w komorze hu (lub jest uszkodzony), zmień dystanser i bejrzyj przy okazji kołnierz gumki hu. 5. z jakiego powodu mogę mieć dość często puste strzały ? Bardzo mnie to irytuje jak ktos mi wyjdzie na czysta pozycje a tu pusty strzał? Poluzowane śruby trzymające tuleję lufy zewnętrznej, prawdopodobnie delikatnie przesunęła się do przodu całość lufy wraz z komorą (od uderzeń tłoka, przenoszonych na komorę), przez co gardło na kulki z body nie zgrywa się z komorą. Wyjmij mag, odwróć replikę i wrzuć 1 kulkę – jeśli nie wpadnie do komory, to musisz rozkręcić wszystko, złożyć poprawnie i skrecić. 6. jedno pytanie czy komuś już się stockowe części może zjechały ? bo jak na razie wszyscy kombinują na co je wymienić a nie zauważyłem żeby komuś te stockowe się popsuły. Stockowe bebechy wytrzymują bez problemów 3-letnie użytkowanie na sprężynie sp170 i przemiał ok. 7tys kulek. Zaczep tłoka jest tak starty jak tydzień po zakupie, na pozostałych elementach jest najwyżej kilka rys od piasku, brak zużycia. Dlatego nie warto zmieniać części dla samego zmianiania, bo zwykle pociąga to za sobą konieczność wymiany wszystkiego, a body cięższych i przez to bardziej bezwładnych elementów może nie przetrzymać. Dla porównania wizualnego, zrobiłem fotki całych zespołów spustu, by uwidocznić poziom degradacji zaczepu: dolny zespół z przebiegiem ok. 7k kulek na m170; górny z przebiegiem 100 kulek na m150 to samo: 1 od lewej mój wyświechtany zaczep, z prawej w sumie nowy. Jak dla mnie roźnica jest znikoma, obydwa zaczepy trzymają swietnie. 7. Czy trzeba wymieniać oring na tłoku? Użytkownik Toke dnia 19/11/2009, 00:07 napisał po podłożeniu pod oring na tłoku mniejszego i przesmarowaniu cylindra (był oczywiście suchutki ) otrzymałem ładną strzykaweczkę. swd ma wentylowaną głowice tłoka, więc teoretycznie powinien tam być dosyć ruchomy oring. Wstawienie grubego oringa teoretycznie poprawi ci szczelność, ale zwiększy też tarcie, zarówno przy naciąganiu jak i przy strzale, cała sztuka w tym by znaleźć ten "złoty środek" pomiędzy wentylowaniem a strzykawką. Robienie ciasnej "strzykawki" jak dla mnie mija się z celem, dodatkowe tarcie tylko zmniejsza prędkość ruchu tłoka, a więc i fps, zwłaszcza jak smar zacznie wyłazić z cylindra - tak jak ze strzykawką apteczną, na początku działa ok, ale po jakimś czasie śliska powłoka wewnątrz się wyciera i zaczyna chodzić ciężko i piszczeć. 8. Czy stalowy tłok, lub tłok podwójnie uszczelniony jest potrzebny? Nie, stalowy tłok ejst ciężsyz od stokowego… 9. Amortyzator – co to i gdzie to? To gumowe coś na głowicy cylindra, ja u siebie stosowałem amortyzator gumowy dla tłoka, bo to on w sumie generuje najmocniejsze wstrząsy - doklejony do stockowego, a wygląda to tak: https://picasaweb.go...438540581932370 szału nie ma ale zadanie spełnia oraz zabiera ok. 20 fps nie widze sensu robienia dodatkowych amortyzacji na mostku czy na suwadle, po prostu trzeba sie oduczyć widowiskowego puszczania suwadła i przeładowywać płynnie i spokojnie jak 4-takt. 10. Czy można do swd włożyć 2 sprężyny na raz, by działały razem? Ten patent jest dawno przerobiony na forach wiatrówkowych , i zamiast więcej mocy daje osłabienie mocy i pogarsza znacząco kulturę pracy. 11. Czy da się założyć boreup w swd? Z wypowiedzi wynika jednoznacznie – nie ma sensu 12. guarder sp170 nie chce najść na nakładkę na prowadnicy w swd. Odp. Tak z guarderami zawsze jest problem. Bierzesz papier i szlifujesz pierścień a dokładnie tą część na którą powinna wejść sprężyna. Bierzesz pilnik igłowy i piłujesz zadzior, który zazwyczaj występuje w sprężynach, jest on wpuszczony do środka sprężyny. Potem pozostaje trochę się posiłować lub sprytem zwój za zwojem naciągać na pierścień płaskim śrubokrętem max 15 minut roboty. Ogólnie gęstszym uzwojeniem w stronę kolby/prowadnicy powinno się zakładać sprężyny o nieregularnym skoku. 13. Czy ktoś zakładam m190 lub m200 do swd? Były zakładane laylaxy najmocniejsze, ale one mają zawyżoną numerację, dają to samo co sp170 guardera (który swoją droga ma numerację zaniżoną). 14. Zepsuł mi się otwór na kluczyk imbusowy w śrubce, jak ją odkręcić? 15. Jakie śrubki sa w swd i gdzie kupić? Można też znaleźć stalowe śruby m3, uciąc na wymiar, oszlifować końcówki i naciąć górę tak by pasował klucz płaski – rozwiązanie w sumie chyba najlepsze, na lata. 16. Jaka jest szansa zrobienie w SWD dobrej szczelności ? Jeżeli mam do niej części, znaczy mam cala replikę jako dawce od kumpla dało by rade z 2 repliki zrobić jednego potwora ?? Pisałem już - taki właśnie sposób jest chyba najbardziej optymalny ekonomicznie, z 2 zrobić 1 konkretny. Nie obejdzie się raczej bez dorabianej głowicy cylindra, ale idzie z tego złożyć coś uczciwego 600+fps. 17. co to za patent ...taki gwint na wkładce regeneracyjnej? możesz zarzucić jakiś link/foto? 18. Co do selektora to mój przestał magicznie działać. Nie wiem jakim cudem ale w obu pozycjach można strzelać... zeskoczyła z otworka sprężynka w zespole spustu i wajcha blokująca jest cofnięta w tył - dlatego nie masz blokowania strzału, wyjmij spust i popraw, no chyba że chłopaki z ekipy lubią jak idziesz za nimi z naciągniętą i zawsze odbezpieczoną armatą ;D 19. jak te drewna z G&H się prezentują, opinie na temat g&h są skrajnie skrajne? Niestety większość klientów g&h nie ejst zadowolona z ich produktów. 20. Nieszczelna komora hu -Przedłużenie, czyli dorobienie nowej dyszy o 1-1,5mm i zrobienie średnicy na wymiar do komory u miejscowych tokarzy. Osobiście polecę mosiądz ze względu na jego właściwości (tylko tyle bo nie chcę robić wykładów o metalurgii bo to chyba nawet jest gdzieś opisane pomiędzy 100 a 180 strona) można też użyć stali ale raczej stopy "nierdzewne" - Piłowanie gł cylindra, suwadła, komory hu, mostek (chociaż ja bym nie polecał). - Wymiana gumki hu (opisywane niedawno), ode mnie dodam dedykowaną od Falcona (piękna szczelność w połączeniu z przedłużoną dyszą lecz bez lunety nie widzę jak kręci je). 21. Chybocząca się lufa a) zewnętrzna -Dorobienie nowego Jarzma lufy pod wymiar. -Owinięcie jarzma i samej lufy taśmą teflonową lub coś tam upchać i dokręcenie go śrubkami tymi co są. -Nawiercenie dodatkowych w body otworów pod śruby dociskowe. -W przypadku luzujących się śrub używać klei stopujących do gwintów. b) wewnętrznej -Owinięcie lufy taśmą teflonowa, 1-2 warstwy, i wsadzenie tam, gdzie być powinna . -Nie wiem czy ktoś tego próbował z obawy o samą lufę a mianowicie wytoczenie przy końcówce 2 rowków pod o-ringi i zrobienie swoistego stabilizatora 22. Wymiana dystansera 23. Kolega ma problem ze swoim swd, a mianowicie spustem, ponieważ przed przeładowaniem język ładnie chodzi a po przeładowaniu jest luźny do momentu dojścia przed strzałem. Co może być tego przyczyna? Odp: luzy tam są zawsze a gdy tłok spoczywa na tym elemencie spustowym są dopiero wyczuwalne. To jest normalna sytuacja. Można to zmodyfikować, wyciągając z zespołu spustu element poniżej zaczepu. W obudowie zepsołu spustu jets nawet wypustka (prawdopodobnie powinna tam być sprężynka), wypustka odbija ślad na tym metalowym cięgnie, trzeba wykonać nawiert na tym "śladzie" wiertłem np 3,5mm, tak na 3mm głęboko i wstawić w to miejsce sprężynkę długą na 5-8mm ( dobrze jest dać ją na odrobinie kleju, coby nie wypadała podczas składania). Spust zawsze będzie ładnie odbijał. 24. Mam problem z Hop up w swd na stockowej gdy go dokręcam lub odkręcam nie widzę zmiany cóż mogło sie stać? dystanser pękł na 90% 25. Zgubiłem muszke z tłumikiem płomienia, można to kupić? Odp. Odnośnie muszki to na taiwangun idzie dostać jako część zamienna za 35 zł więc nie jest tak źle ;-) 26. Mam szybkie małe pytano, czy z każdego egzemplarza po wyciągnięciu maga wypadają dwie kulki ? Tak zawsze wypadają 2 kulki. 27. panowie mam prośbe, mam zamiar kupić ładownice na dwa magazynki do swd? 28. Mam problem z selektorem może wiesz jak to rozwiązać a mianowicie jest tak "luźny", że przestawiam selektor to on wraca na zablokowany. Wiesz może jak to rozwiązać ? wydaje mi się że ten otwór w body się wyrobił dlatego, ale jak to naprawić ? miałem to 2 lata temu, zaraz jak replikę kupiłem - problem polegał na tym, że w środku, na ramieniu selektora, pod śrubką m3 mają być 2 takie wyprofilowane talerzyki z blachy/blaszki. Są cieniutkie, ale wygięte i wyprofilowan, jak się złoży wszystko poprawnie, to sprężynują i dzięki temu selektor chodzi przyjemnie ciężko z charakterystycznym klik. Jeśli ktoś ma tylko 1 blaszkę - a miałem takie egzemplarze swd w łapkach, albo blaszka/blaszki są spłaszczone, czy sprasowane, to selektor lata sobie jak mu sie podoba.... Wstawiłem tam 1 zeszlifowany zwój ze sprężyny głównej jakiejś, właściwie to półtora zwoju, lekko ściśniętego kombinerkami. Ciężko było to upchnąć i zakręcić śrubkę, ale selektor chodzi od tego czasu skokowo z miłym, metalicznym "cyk". 29. Macie może jakiś pomysł jak wyciszyć swd? Montowałem gumowe tłumienie na tłoku i w cylindrze, ale z niewielkim efektem.A chyba tam jest generowany największy hałas. 30. Mam problem z SWD Dragunow A&K. To znacz taki, że ukruszyła się dysza. Kup dotaczaną od forumowicza Bart lub Robb. 31. Nie mogę założyć szyny pod optykę na swd, nie pasuje: popatrz na szynę montażową na body, popatrz na montaż boczny, wróć! Popatrz na szynę montażową na body, popatrz na montaż boczny... i tak aż zauważysz że montaże boczne mają takie kołeczki - ograniczniki. Montaże oryginalne - np. belomo lub lunety ze zintegrowanym montażem do swd (również kopie) mają taki bolec w przedniej części - służy on do ograniczania ruchu i opierania montażu na specjalnym wycięciu w szynie na body. Wsuwa się je od strony kolby. Montaże boczne cymy, dedykowane do ak, maja też ogranicznik, z kawałka rurki, w tylnej części - służy on do tego samego: ogranicza ruch, montaż wsuwa się również od strony kolby. W praktyce taki montaż na swd można założyć zarówno od strony kolby jak i od lufy, wystarczy ten ogranicznik kombinerkami wyciągnąć. Ot cała filozofia 32. Czy istnieje możliwość zakupienia gdzieś bebechów od elektrycznego SWD i wpakowanie ich do wersji sprężynowej ? Jest to bardzo trudne i nieopłacalne. Aeg swd cyma kosztuje 700zł. 33. Jak dużo daje ta komora z Czech ? To chyba najważniejsza część w karabinie snajperskim i właśnie ona w stocku swd a&k jest do d... Czy ta komora jest naprawde taka świetna ? Odp. Ma fajną regulację, nie rozreguluje się sama. Jest dobrze, powtarzalnie wykonana. Poza tym, komora jak każda inna. Czeska komora - świetna nie świetna, teoretycznie ma likwidować standardową nieszczelność na stockowej dyszy, plus umożliwia płynniejsza i bardziej wygodną regulację hu - nie trzeba zdejmować lunety i pokrywy. Na stronie podali przyrost mocy po założeniu komory ze 142 do 170m/s, czyli prawie 100fps. Ile w tym prawdy (zawsze mogli przy okazji sprężynę mocniejsza wsadzić do pokazu, ot taki chłit marketingowy). Mnie również ciekawi obiektywna opinia jakiegoś posiadacza z forum. Nie powiem - choćby dla samej wygody regulacji kupiłbym, jeśli tylko by się u nas pojawiła, z Czech jakoś średnio chce mi się zamawiać. 34. czy ktoś z was używa nsp-2? Jakoś tak mnie natchnęło żeby sobie to sprawić i powiem że całkiem daje radę to moja rada - daruj sobie nsp-2 na swd, no chyba że masz zapasowe body w zestawie. Tak jak Perski pisze - szyna ci nie wytrzyma. Ja mam to sprawdzone organoleptycznie z troszkę nowszym nsp-3: oryginalna szyna połamała się przy wstrząsie, natomiast zamontowany na jej miejsce plate z ak (na 3 śrubkach) wyrwało przy przewróceniu opartej repliki na lipcowym Sindicat Wars (a szkoda bo chłopaki tamtejsze w głębokiej traumie byli jak mocne swd z nsp-3 w nocnej akcji zobaczyli ;p). Od tamtego czasu mam nowe body, ale montuje na nim jedynie pospa. Nsp-3 czeka w szafie razem z kałaszkiem gbb, na którym będzie montowane. 35. Mam problem z swd a konkretnie z tym wystającym kawałkiem z body przy magu, który odpowiada za ''odblokowanie'' magazynka aby ten podawał kulki. Otóż ukruszył mi się ten kawałeczek (niestety magazynek przestał podawać kulki)i nie mam koncepcji jak temu zaradzić. 36. Mam takie pytanie - czy zakładając lufę ~360mm promyka do swd , da taki sam efekt jak promyk 590mm ? ty sie poważnie pytasz? miałbyś od razu zintegrowany tłumik z pozostałej lufy zewn. coś jak fantom w augu i zasięg i celność że uhuhu... albo jeszcze dalej! a jak krzywo złożysz to i grzechotkę! 37. blokowanie się pierścienia regulującego w czeskiej komorze: b. Kfiatki
  12. Na 90% Broń i amunicja. Albo początek tego, albo końcówka tamtego roku. A swoją drogą zdjęcia mało przyjemne...
  13. Ja nie "kąpę, płukę i suszę" :lol: (panie Boże, ucz naszą młodzież ortografii, gramatyki i zasad języka polskiego...) Do midcapów stosuje się tylko DOBRE kulki, nie jakieś GFC czy inne P&J. Moje midy nigdy nie działają z nimi poprawnie. Do midów nadają się eXtreme precision, Excele, G&G. Innych nie używalem. Wojtek96 - midcapy są DWURZĘDOWE, wiec kulki zachodzą na siebie - to normalne... A wycior albo wyciągniesz na siłę (nie polecam), albo rozkęć maga (później jest śmieszna zabawa ze sprężyną).
  14. Kajor

    SCAR-L [BOYI]

    Przejrzyj maga. Jak nie podkręca może to być wina sprężyny albo któregoś z kół. Jakby co poszukaj na forum jak działają hi-capy.
×
×
  • Create New...