JarekM Posted July 26, 2010 Report Share Posted July 26, 2010 (edited) Odpowiedź, moim zdaniem, zdecydowanie poniżej poziomu, do jakiego ten sklep przyzwyczaił kupujących. Towar na zamówienie, to towar, ktorego nie ma w sklepie (jest drogi/trudnodostępny, itp) a nie towar z półki, zmodyfikowany w firmowym warsztacie - szanujące się sklepy nawet na takie modyfikacje dają normalną gwarancję. Porażka. Kupując przez internet masz 10 dni na zwrot - skoro towar, który kupiłeś jest niezgodny z tym, który zamówiłeś. Edited July 26, 2010 by JarekM Quote Link to post Share on other sites
szmerglu Posted July 26, 2010 Report Share Posted July 26, 2010 szanujące się sklepy nawet na takie modyfikacje dają normalną gwarancję. Nigdzie nie ma mowy że poszkodowany chciał wysłać na gwarancję. Chciał go zwrócić. Jeśli się mylę to wyprowadź mnie z błędu. Kupując przez internet masz 10 dni na zwrot - skoro towar, który kupiłeś jest niezgodny z tym, który zamówiłeś. Jak może być zgodny, skoro został zmodyfikowany na życzenie klienta? W tym wypadku o ile się nie mylę takiego przymusu prawnego nie ma - jest możliwość. Sklep też nie bardzo może taki produkt przyjąć; musiałby być sprzedany ponownie jako używany. Na koniec przypominam że tematy te nie służą do dyskusji. Quote Link to post Share on other sites
GustaV Posted July 27, 2010 Report Share Posted July 27, 2010 Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.) Art.10 Ust.3 Pkt.4.Tak poza proponowałbym zapoznać się zanim zacznie się udzielać porad z kosmosu nt. zwrotów w 10 dni... Poza tym polecam, bywam często i jestem zadowolony, zarówno z usług serwisowych jak i obsługi klienta. Quote Link to post Share on other sites
Ghost123 Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 Nie no naprawdę ten sklep naprawdę jest godny polecenia, gdy piszecie do nich o zwrot towaru to blokują cię na gg... (możliwe, że to tylko w moim przypadku) Quote Link to post Share on other sites
Ghost123 Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 Witam Zamówiłem tam M4A1 R.I.S Boyi 400fps + Lupa precyzyjna guarder'a + gumka HU ICS. Paczka doszła w miarę szybko, ale niestety z repliką było gorzej pomimo lufy precyzyjnej i gumki hu ICS replika strzelała jak ostatnie gówno (a u nich na chromo miała 425fps), i gdy chciałem dokonać zwrotu repliki dostałem od nich e-mail: "Witam. Po rozpatrzeniu Pana prośby odnośnie zwrotu repliki, natrafiliśmy na pewne przeszkody. Towar jaki został przez Pana zamówiony został (na wyraźne Pana życzenie) zmodyfikowany, co zmusza nas do klasyfikowania go jako "towaru na zamówienie", a co za tym idzie niestety nie ma możliwości zwrotu towaru takiego typu. Pozdrawiamy, Zbrojownia." Nigdzie w regulaminie nie wyczytałem, że repliki które mają status "na zamówienie" nie są przyjmowane do zwrotu. Po jakimś czasie napisałem im na gg żeby pozwolili mi dokonać zwrotu repliki, bo urząd ochrony konsumenta przyznałby mi rację, a oni wtedy zablokowali mnie na gg... Co o tym sądzicie?? Dla mnie sklep przesadził z tym zablokowaniem mnie na gg bo co jak co ale zablokować mnie i tak nie powinni (co świadczy o olewaniu przez nich klienta...) Pozdrawiam Ghost. Quote Link to post Share on other sites
Szaszłyk Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 repliki które mają status "na zamówienie" Czytanie ze zrozumieniem... owar jaki został przez Pana zamówiony został (na wyraźne Pana życzenie) zmodyfikowany, co zmusza nas do klasyfikowania go jako "towaru na zamówienie" tzw. custom, wedle ich regulaminu, nie podlega reklamacjom http://zbrojownia.linuxpl.com/shipping.php 13. Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku "O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" klient może zrezygnować z towaru kupionego w naszym sklepie bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar nie był używany ani nie został w żaden sposób zniszczony. Towar musi być zwrócony w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu.Zwracany towar należy odsyłać razem z otrzymanym wraz z nim dokumentem zakupu. Zwrotowi podlegają jedynie towary, które nie zostały zmodyfikowane na życzenie klienta. Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej cenie towaru. Pieniądze zostaną zwrócone w ciągu 21 dni roboczych przelewem bankowym na konto wskazane przez klienta. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi. Quote Link to post Share on other sites
JarekM Posted July 29, 2010 Author Report Share Posted July 29, 2010 Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.) Art.10 Ust.3 Pkt.4.Tak poza proponowałbym zapoznać się zanim zacznie się udzielać porad z kosmosu nt. zwrotów w 10 dni... Poza tym polecam, bywam często i jestem zadowolony, zarówno z usług serwisowych jak i obsługi klienta. a co w niej jest takiego, co powoduje, że sprzet kupiony w sklepie, z zamontowanymi, przez tenże sklep w nim zakupionymi, cześciami - odmówiłby przyjecia tego sprzętu tłumacząc się przedmiotową ustawą ? z drugiej strony: klient zapłacił za nową replikę, zapłacił za włożone w nią części i zgodnie z zapisem "tylko na podzespoły zakupione i zamontowane w naszym sklepie udzielamy gwarancji" zażądał naprawy gwarancyjnej ? Quote Link to post Share on other sites
Ghost123 Posted July 29, 2010 Report Share Posted July 29, 2010 hmmm ciekawy jest ten punkt 13 bo jak czytałem regulamin przed dokonaniem zakupu jeszcze go nie było a czytałem regulamin 2 razy!!! Quote Link to post Share on other sites
Szaszłyk Posted July 30, 2010 Report Share Posted July 30, 2010 Z tego co wyczytałem, nie zażądał naprawy a chciał ją zwrócić. Całkowitą rację ma Szmerglu. Quote Link to post Share on other sites
overx Posted July 30, 2010 Report Share Posted July 30, 2010 (edited) Ale żeby blokować na gadu swojego klienta? dla mnie to trochę dziwna "taktyka" ciekawe czy mejlowo dodali go do spamu... Jedynie co możesz zrobić to oddać sprzęt na gwarancje. Edited July 30, 2010 by overx Quote Link to post Share on other sites
GustaV Posted July 31, 2010 Report Share Posted July 31, 2010 a co w niej jest takiego, co powoduje, że sprzet kupiony w sklepie, z zamontowanymi, przez tenże sklep w nim zakupionymi, cześciami - odmówiłby przyjecia tego sprzętu tłumacząc się przedmiotową ustawą ?Hmm... może to że zapis w ustawie brzmi. (Mam wrażenie że nawet nie pokusiłeś się żeby to przeczytać.) Art. 10. Ust 1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Art.10 Ust 3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach: (...) 4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą, Jak na moje oko i nazwę oraz opis sytuacji tematu: "Produkt modyfikowany, a zwrot," myślę że te dwie rzeczy mogą mieć ze sobą jakiś związek... z drugiej strony: klient zapłacił za nową replikę, zapłacił za włożone w nią części i zgodnie z zapisem "tylko na podzespoły zakupione i zamontowane w naszym sklepie udzielamy gwarancji" zażądał naprawy gwarancyjnej ? I tak jak napisał już Szaszłyk i Szmerglu, klient nie żądał naprawy gwarancyjnej a zwrotu tj. odstąpienia od umowy. Więc jak to że sklep udziela gwarancji na zamontowane i kupione w ich sklepie części ma się do kwestii ze zwrotem? Nie wiem. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.