Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Hop Up zawsze u góry


Recommended Posts

Witam,

 

Od miesięcy chodzi mi po głowie jeden problem. HU zawsze mamy tylko w jednej pozycji w replice, i przy strzelaniu trzeba broń trzymać pionowo żeby ten działał prawidłowo. Gdy przechyli się giwerę delikatnie choćby w jedną stronę, kulki pod wpływem rotacji z HU zaczynają skręcać. I tak się zastanawiam. Jest na to jakieś rozwiązanie? Problem jest dość uciążliwy na granicy zasięgu. A na pewno nikomu nie trzeba przypominać jaki jest tor lotu kulki przy strzelaniu "do góry nogami" :D

 

Ja sam myślałem nad zamocowaniem lufy wraz z komorą HU na jakimś łożysku, i dociążyć całość tak żeby gumka HU zawsze była u góry. Albo może samą komorę HU dać na takim łożysku...

 

Jak Wy, drodzy Maniacy, widzicie takie rozwiązanie technicznie? Może ktoś z Was już widział coś podobnego, co eliminowałoby skręcanie przechylonych strzałów.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Taka uroda hopa ze skreca kulki.

Pomysl bez sensu - z podawaniem bylby problem. ciekawe jak bys wyginal magazynek wzgledem body :)

Problem mozesz wyeliminowac w bardzo prosty sposob - dac hopa na zero.

Przechylanie nie bedzie wplywac, ale stracisz jakies 50 % zasiegu ;)

 

ps. W shotach fajne jest ustalenie hopa na maxa i strzelanie pod katem 45 stopni, plus w dol. Da sie trafic kogos za przeszkoda w plecy ;) No prawie w plecy ale w bok spokojnie pod katem 90 stopni. Tak samo przy dobrze wyczutej replice da sie kogos ustrzelic jak pratykcznie nie wystaje zza drzewa.

Link to post
Share on other sites

Strzelać strzelam długo. Ale zależy mi na tym żebym miał giwerę na tyle skuteczną żebym mógł zaryzykować strzał z odległości granicy zasięgu i żeby ten jeden strzał wystarczył. Żeby nie mieć niespodzianek typu "a teraz skręcam".

 

Bezsens, nie bezsens. To samo można było mówić o przerywaczu dla silnika w elektrykach gdy kończyła się amunicja.

 

@dexrerkrak: Wielu mówiło że to bezsens bo "jak nie widać że kulki lecą to zmieniam maga", a jednak Systema w PTW zastosowała takie rozwiązanie. I argumenty typu "można wroga straszyć pustymi strzałami" też jakoś nikną przy gotowym rozwiązaniu.

 

@Kocur666: możliwe, że i tak da się - jednak nie na tym mi zależy. Wybrałem AirSoft bo jest najbardziej zbliżony do realnych działań bojowych.

 

Założę się Panowie że gdyby była możliwość wyeliminowania tego problemu, stałaby się nowym standardem.

 

I dlatego zależy mi na wspólnych pomysłach, gotowych rozwiązaniach, jakichś patentach. Nie założyłem tego wątku po to żeby ktoś wyrażał swoje opinie że DLA NIEGO to jest "bezsens" czy że mam się przyzwyczaić.

 

Mam stary karabinek na którym mogę poeksperymentować. Np lufa zew na łożyskach tulejowych albo faktycznie żyroskop. Tylko czy to dać na samą komorę czy cały zespół komora-lufa. Ostatecznie chciałbym to wściubić do karabinka gazowego więc problem że podajnik magazynek-komora w AEGu musi być w jednej pozycji mnie nie dotyczy.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Widac z twoich postow ze zachwyciles sie swoim pomyslem, tylko ze to jest tylko pomysl - do tego nierealny.

Napisz jak chcesz rozwiazac problemy:

1. Podawanie kulek w momencie kiedy replika jest przechylona o 45 stopni - ale tez -45 stopni. Nie zrozumiales problemu - problemem jest to ze wejscie dla hopa ma byc z kazdej mozliwej strony a jednoczesnie sie uszczelniac.

2. Docisniecie komory hopa do gearboxa, a jednoczesnie ma mozliwosc bardzo lekkiego obracania sie.

3. Jezeli komora jest stala wzgledem gearboxa - w jakis sposob chcesz uszczelnic polaczenie gumka-komora a jednoczesnie zapewnic tam luzny obrot ?

 

Taka replika z springiem m120 miala by moze 250 fps (akurat do osiagniecia 250 fps moze byc ogromna nieszczelnosc, aepy maja malutkie cylindry i slabiutkie sprezyny).

 

To co piszesz o systemie to nie argument. To ze koncepcja komus wydaje sie bezsensowna, nie oznacza od razu ze jest nierealna z punktu widzenia fizyki. A tutaj wlasnie o fizyke sie rozchodzi i uszczelnienie ukladu. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe jaka strate fpsow daje niewielka nieszczelnosc na komorze hopa. Nie mowie juz o nawet 100 fps w dol przy za krotkiej dyszy.

 

Nawet jezeli zastosowalbys zyroskop (juz widze wystajacy kawal zyroskopa z repliki - super hiper realizm...) to i tak zostaja jeszcze trzy podane przezemnie problemy. A wszystko rozwiazujesz bardzo bardzo prosto. Kupujesz gazowa replike z 800-900 fps. Bez hopa. Masz idealna celnosc nawet odwracajac ja o 180 stopni.

Link to post
Share on other sites

Jeśli wypustka na gumce powoduje rotacyjny ruch kulki z jednej płaszczyźnie to po przeciwnej stronie niweluje ten ruch, za tym idąc cztery wypustki chciałyby podkręcać kulkę w 4 strony - czyli każda niwelowałaby tą z przeciwnej strony, tak więc zwiększyłby się tylko opór, a kulka nie padała by w rotację = nie ma hop up. Amen elementarna fizyka.

Link to post
Share on other sites

Widac z twoich postow ze zachwyciles sie swoim pomyslem, tylko ze to jest tylko pomysl - do tego nierealny.

 

Ani nie zachwyciłem, ani nie-nierealny. Po prostu chcę spróbować. Uważasz, że to bezsens to studź zapały gdzie indziej. Ja niczego nie obiecuję, a chcę wspólnymi mam nadzieję siłami coś wymyśleć, stworzyć, ewentualnie ostatecznie zaprojektować. Tyle.

 

Napisz jak chcesz rozwiazac problemy:

1. Podawanie kulek w momencie kiedy replika jest przechylona o 45 stopni - ale tez -45 stopni. Nie zrozumiales problemu - problemem jest to ze wejscie dla hopa ma byc z kazdej mozliwej strony a jednoczesnie sie uszczelniac.

 

Zdaje się że to Ty nie zrozumiałeś. Jak już wspomniałem, nie interesuje mnie sytem AEG a GBB. Różnica w komorach HU:

PROM-M4-HU-CHAMBER-AG.jpg AEG

WP93.jpg GBB

 

DLATEGO uważamw systemie GBB jest to wykonalne i do wymyślenia.

 

2. Docisniecie komory hopa do gearboxa, a jednoczesnie ma mozliwosc bardzo lekkiego obracania sie.

 

j.w., ja chcę pracować na GBB, choć zasadniczo to dyszę w AEGu można dać dłuższą, a komorę HU dwuczęściową.

 

To co piszesz o systemie to nie argument. To ze koncepcja komus wydaje sie bezsensowna, nie oznacza od razu ze jest nierealna z punktu widzenia fizyki. A tutaj wlasnie o fizyke sie rozchodzi i uszczelnienie ukladu. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe jaka strate fpsow daje niewielka nieszczelnosc na komorze hopa. Nie mowie juz o nawet 100 fps w dol przy za krotkiej dyszy.

 

To co piszę o systemie to KONTRARGUMENT do argumentów typu "bezsens i już" czy "mnie nie przeszkadza".

Nierealność z punktu widzenia fizyki właśnie badamy a jej zakładanie przed startem mija się z celem.

Nieszczelności natomiast można dopracowywać już na etapie wykańczania pomysłu. Najpierw chciałbym znaleźć sposób na samo uzyskanie Hopa u górze, czyli HopUpUp

 

Nawet jezeli zastosowalbys zyroskop (juz widze wystajacy kawal zyroskopa z repliki - super hiper realizm...) to i tak zostaja jeszcze trzy podane przezemnie problemy. A wszystko rozwiazujesz bardzo bardzo prosto. Kupujesz gazowa replike z 800-900 fps. Bez hopa. Masz idealna celnosc nawet odwracajac ja o 180 stopni.

 

Po to jest ten temat. Fox mówi żyroskop, ktoś lepiej obeznany mówi że nidyrydy. Więc szukamy innej opcji. itp itd

 

 

 

PS:

Co jest lepsze? Próbować kilka razy pomimo narzekania malkontentów, że nie da się, czy posłuchanie się pierwszego lepszego użytkownika na forum że "bezsens" i rezygnacja?

Link to post
Share on other sites

Zamiast przez przeszlo 10 postow odpierac ataki, lepiej porzucic plowe przekrzykiwanie i pomyslec nad projektem.

 

Ze swojej strony moge podac linki do japonskich pomyslow na podkrecanie kulki.

http://classicairsoft.org/articles/hopup/

 

Jest jeszcze motyw paintballowy - dziurkowana lufa.

 

Lub sprobuj sztucznie uzyskac roznice predkosci przeplywu powietrza/gestosci/lepkosci/tarcia na kulce od dolnej i gornej strony. Zapewnie nie obejdzie sie bez wiedzy z mechaniki plynow czy pokrewnych aerodynamicznych dziedzin.

 

Wiesz co masz do dyspozycji - skladniki

Wiesz co ma ci wyjsc - podkrecona kulka

Nie wiesz tylko jaki jest przepis ;)

 

Jesli chodzi o mase na llozysku to dzialac to bedzie na zasadzie bezladnosci ktora jest bardzo niewdzieczna w dynamicznym srodowisku. Nagle ruchy, duze odchylenia, tlumione ruchy przechylow, opozniona reakcja.

Link to post
Share on other sites

Powiem tylko, że system LRB (long range barrel) pozawalał Japończykom przy niskich V wylotowych (300fpsów) na zasięg skuteczny 65-70m!

Był to system stosowany w gaziakach o zasilaniu zewnętrznym, zwiększenie ciśnienia i wzrost fpsów powyżej 350 do 400fpsów zwiększał zasięg nawet do prawie 100m (90m skutecznego) także jest to godne uwagi!

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...