Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Jedenasty

Użytkownik
  • Content Count

    128
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

1304 profile views
  1. Wybacz Jabol, ale z królem buraków w dziedzinie BU też nie mam ochoty dalej polemizować. Jest piątek, strzel sobie piwo i wyluzuj, zamiast bredzić. Super, że masz 560fps, uważaj żebyś komuś krzywdy nie zrobił. Ale gównoburzę o herezjach sobie daruj, skoro masz znikome pojęcie w temacie. Jeśli zamrażalnik nie był także o poszerzonej średnicy, to wiedz, że test Ci nie wyszedł poprawnie :maniak_jezyk2: Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.
  2. @wiciok, No nie pokłócimy się, bo spór nie jest o fakty (co do tych się zgadzamy), a o widzenie sensu, ja go widzę, Ty nie. Tak czy inaczej, mimo niewielkiej różnicy, wolę mieć ją na swoją korzyść, gdy replika ma oddać kilkadziesiąt tysięcy strzałów bez awarii. Zapewne, po to się taką stosuje. Natomiast trochę większa ilość powietrza może przełożyć się na lepsze ciśnienie. Jeśli będę miał możliwość, to sprawdziłbym to na zakładzie (porównanie ciśnienia przy BU i przy NBU o poszerzonej dyszy), choć nie wiem, na ile będzie to miarodajne, nawet przy tej samej sprężynie i zestawach tego samego producenta... .
  3. Panowie, co ja pacze? BU ma kilka użytecznych zastosowań, od kilkuprocentowego wzrostu prędkości wylotowej zaczynając. Daje także lepszy rozkład sił przez zwiększoną powierzchnię. Większy cylinder, to większa pojemność, przez co zyskuje zastosowanie do dłuższych luf. Nadto, jak wspomniał wiciok, z reguły jest to zestaw wykonany z jakością wyższą, niż stock. @Jabol, zmienianie uszczelek na "ciasnosiedzące" jest właśnie błędem zastosowanym w omawianym zestawie ProTech. Ta uszczelka w stożkowej głowicy jest niewentylowana i siedzi (za)ciasno. Powoduje to tarcie, a więc opór, dodatkowo zwiększając nagrzewanie się uszczelki (zmiana właściwości fizycznych) i szybsze zużycie. Guardery, systemy, CA i DF mają wentylowane głowice tłoka. Wentylacja przy odpowiednim pędzie (właśnie przy M120+) powoduje uszczelnienie układu. Prawdopodobnie swój układ także "przeszczelniłeś". P.s. mnie zwiększenie prędkości udało się uzyskać także na BU Elementa przy M100 i uzyskałem +22 fps (0,2), i dało się odczuć różnicę przy takim układzie.
  4. Kilka słów ode mnie. Niestety stożkowa głowica tłoka okazała się złym projektem. Potwierdza się to, co pisałem wcześniej, głowica powoduje zbyt duże tarcie i w efekcie utratę fps. Co więcej u mnie w M249 i tak nie straciłem tyle ile wychodziło innym montującym (max chyba koło 120fps przy M150, choć wahania były różne), w stosunku do głowicy płaskiej. Tak więc zestaw tylko w konfiguracji płaskiej głowicy spełnia swoje zadanie. Możnaby więc porównać go do DF- moje zaufanie jednak leży po stronie DF, z jednego powodu, mianowicie DF trzyma rozmiary głowic i cylindra zbliżone do Systemy, Guardera, CA (czyli dla większości szkieletów GB w standardzie TM), a BU MAX nie. Jest szerszy. Szczerze mówiąc nie zaobserwowałem z tego powodu wymiernego wzrostu Vo pocisku względem innych Bore Up-ów, natomiat zaoserwowałem problemy w montażu do niektórych szkieletów gearboxa w wersji "slim", jak np. Guarder v.2. Miałem też taki problem w jednym szkielecie M249 A&K. Poza tym, czy kupujemy Bore Up do mocowych tuningów, żeby stosować płaską głowicę? Można, tylko po co, skoro można stosować stożkową. Wynalazek obecnie chodzi u mnie w AK-74 (CM) i oczywiście nie wyżucę go. Jedynie ceną wygrywa z płaskim zestawem DF, ale po kilku takich zestawach w montażu i po opinii zaufanych osób traktuję ten produkt w kategorii ciekawego (i po części nieudanego) eksperymentu, a nie realnej alternatywy, zwłaszcza dla Systemy, CA, czy Guardera (które także nie są bez wad).
  5. Miałem dodać parę informacji po jakimś czasie używania. Jakkolwiek głowica tłoka- płaska wchodzi w cylindry Guardera, czy CA, tak ze stożkową nie próbowałbym tej sztuczki. Natomiast głowice cylindra NIE SĄ wymienne. Dlatego, że ProTech ma większą średnicę wewnętrzną cylindra, niż BU Guardera. Rzuciło mi się to w oczy, gdy zakładałem zestaw do szkieletu gb Guardera, który jest dość ciasny i w tej konfiguracji nie chciał się zamknąć. Podobnie ciasno było w gb M249 CA, z tym że tam dawał się zamknąć. Dla porównania w gb PJ249 wchodził, jak należy. Co do tej nietypowej stożkowej głowicy, jest ona bardzo szczelna... nawet za szczelna. Tarcie, które powoduje w cylindrze, będąc szeroką i przylegającą, jest na tyle duże, że zaczynamy wytracać fps'y. Na SP140 w M249 na zestawie CA zanotowałem 491fps, a na ProTechu ze stożkową miałem 470fps (przy tej samej dyszy). Czkam na potwierdzenie/zaprzeczenie, bo testowałem tylko jeden zestaw i może to być nieobiektywne.
  6. Repliki rozeszły się, jak świerze bułeczki, a nadal nikt nie raczył napisać czegokolwiek na temat tych PM'ów... a to chamy :maniak_zle:
  7. Zębatki, prowadnica, sprężyna jak wyjęte z SHSa. Ząbki tego tłoka podobnie. Ciekawe, czy jest coś nowego w tych produktach, czy to kolejna odsłona tej samej produkcji pod inną marką?
  8. Ja bym użył 16:1 lub 18:1, ale pewnie dlatego, że lubię traktory. I dlatego, że gdybym zapragnął mocniejszej sprężyny, to miałbym zapas mocy na przełożeniu. 13:1 to już pewne ryzyko przy tuningach mocowych.
  9. Sam jestem ciekaw, ale stawiam, że dobrze poniżej 10bb/s.
  10. Rili? Ja mam body emkowe z dwustronnym zwalniaczem.
  11. Ponieważ zębatki stokowe mają przełożenie średnio coś koło 18:1 (?). Te zębatki- ITU mają przełożenie ~45:1, jest to chyba największe przełożenie dostępne na rynku i idąc za tym najwolniejsze. Sprężynę M130 przy tym zestawie można "naciągnąć palcem" :icon_rolleyes:. Nawet w tym zestawie FTK masz SP150. Pod M130 wsadziłbym tam silnik hi-speed, ale nie jest to najbardziej przekonująca konfiguracja. Lepiej wziąć zębatki stockowe lub jakieś SHSy (np. 18:1) i na Twoim cymowskim silniku z M130 nie powinno być problemów. Jak wsadzisz ten silnik od astona, to możesz zastosować nawet tytanowe przerzutki rowerowe, tylko nie wiem, gdzie je zmieścisz, chyba w jakimś gb v6 z ośką za silnikiem :icon_wink:
  12. Tak: http://allegro.pl/ko...3022924376.html Tu zaoszczędzisz trochę: http://azteko.pl/shs...num-p-2164.html Wykonaniem, a raczej opakowaniem wyżej stoją: systema, ultimate, ics. Ale ludzie dobrze mówią, czarny silniczek z niebieską pupą uciągnie dużo. Jeśli chcesz zmieniać, to Tornado, Element UT, SHS HT nawet pod SP150 sobie poradzą. A jak Cię rof nie będzie zadowalał, to przerzuć się na LiPo. P.s. Na tym zestawie FTK do Guardera zapomnij o szybkostrzelności. Są co prawda tacy, co pakują pod to silnik Elementa HS, bo przełożenie nie wymaga takiej siły, jaką dają silniki HT, ale ten rof i tak nie urywa, a silnik się szybciej zmęczy.
×
×
  • Create New...