Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Iskrzenie z silnika.


Recommended Posts

Zależy jak duże jest to iskrzenie. Dobrą rzeczą jest okresowo przeczyścić komutator i szczotki, albo denaturatem czy czystym alkoholem (nie wódką), albo bardzo drobnym papierem ściernym (powiedzmy powyżej 120). Ale zawsze będzie minimalnie iksrzyć tak jak to powiedział mój przedmówca.

Link to post
Share on other sites

Zależy jak duże jest to iskrzenie. Dobrą rzeczą jest okresowo przeczyścić komutator i szczotki, albo denaturatem czy czystym alkoholem (nie wódką), albo bardzo drobnym papierem ściernym (powiedzmy powyżej 120). Ale zawsze będzie minimalnie iksrzyć tak jak to powiedział mój przedmówca.

Rzeczywiście baardzo drobny :wink:.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

A czy Ty masz już starte tak szczotki ze trzeba je wymieniać? sprawdzałeś ? Na lipko 3S często się tak dzieje a cymowskie szczotki spokojnie wydalają przebieg 200 tys BBs.Jak musisz kupić to chyba do TEGO sklepu masz najbliżej.Jedne z lepszych obcinasz tylko uszy .

Ale myślę ze czyszczenie wystarczy.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...
  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Pozwolę sobie odświeżyć temat.

Otóż kupiłem używaną replikę. Nic w niej nie było robione, nawet kable. Więc zrobiłem nowe okablowanie niskooporowe. Replika ma około dwóch lat. Przebieg (według właściciela) niecała paczka kulek. Silnik, to ELM170. Gdy ogarnąłem kable, to przy sprawdzaniu czy wszystko okej - przy pierwszym zetknięciu styków wydobywa się dymek, mocniej zaiskrzy i dopiero przy którymś z kolei zetknięciu, silnik pracuje okej i jedynie widać iskrzenie wewnątrz. Dodam, że silnik przy tym pierwszym-drugim włączeniu tak jakby spada mu moc. Potem jest okej. Oczywiście sprawdzałem na wyjętym silniku z gearboxa, więc nie ma żadnego oporu. Bateria li-po Turnigy 7.4v 1300 mAh.

Link to post
Share on other sites

może jak nowa to byla tak smarowana ze i na komutator sporo tego smaru poszło. Jeżeli da radę mozliwie bezinwazyjnie (zębatka) wyjmij wirnik i go oczysc jakims solwentem do elektryki - spiryt tez sie nada-byle nie perfum, bo znowu sie pooblepiać może syfem szybko. przy okazji ogladniesz go. a jak na szybko to ściągnij mu dupke i wyczysc komutator sam-pomaga też "poprawienie" przerw na komutatorze (czubkiem nożyka)

Link to post
Share on other sites

No to jak na szczotkach byl smar to i komutator zelpiony z lekka, opiłki szczotek i komutatora będą częściowo zwierać pola komutatora i beda straty oraz nadpalenia. Przy tyłku silnika nie ingerujesz w zebatke- wyjmul szczotki zdejmij dupke i wyczysc wacikami do uszu spirytem ten komutator, popraw przerwy i wyczysc z opilkow jeszcze raz. Silnik Ci za to podziekuje

Edited by karol_alasz
Link to post
Share on other sites

No to głupie pytanie. :D Jak zdjąć dupkę z silnika? Szczerze powiedziawszy chwilę się z tym siłowałem, ale wolałem nie szarpać się z tym, by go nie uszkodzić. Nie chciałbym kupować nowego silnika.

 

Edytka: Rzeczywiście głupie pytanie. Mimo filmów w Internetach, u mnie tak łatwo dupka zejść nie chce, pomimo wykręcenia śrubek. :/

Edited by Ślepak
Link to post
Share on other sites

Śrubek nie ruszaj-one sa do dupki przykręcone. Trzeba, jak chyba w kazdym silniku, odgiąć nieco te dwie blaszki na przeciwległych bokach (to są takie języki/przedłużenia obudowy co trzymają plastikowy tył ze szczotkami). Ale ostrożnie i tyci-tyci zeby nie włamać. no i w pierwszej kolejnosci wycoagnac szczotki

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...