lukas22 Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 Witam czy to normalne że przy szczotkach się iskrzy? Silnik długi cymy do mp5 041. Wydaje mi się że wcześniej tego nie było. Quote Link to post Share on other sites
Pucu Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 Jeśli iskry nie wypalą dziury w replice to owszem, jest to normalne. Quote Link to post Share on other sites
darvark Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 Zależy jak duże jest to iskrzenie. Dobrą rzeczą jest okresowo przeczyścić komutator i szczotki, albo denaturatem czy czystym alkoholem (nie wódką), albo bardzo drobnym papierem ściernym (powiedzmy powyżej 120). Ale zawsze będzie minimalnie iksrzyć tak jak to powiedział mój przedmówca. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 Zależy jak duże jest to iskrzenie. Dobrą rzeczą jest okresowo przeczyścić komutator i szczotki, albo denaturatem czy czystym alkoholem (nie wódką), albo bardzo drobnym papierem ściernym (powiedzmy powyżej 120). Ale zawsze będzie minimalnie iksrzyć tak jak to powiedział mój przedmówca. Rzeczywiście baardzo drobny :wink:. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
darvark Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 A co może nie? Oświeć mnie w takim razie czemu to jest zły pomysł. Quote Link to post Share on other sites
osa1942 Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 120, to taki papier że "kropeczki(do scierania)" mają z 1mm :wink: Quote Link to post Share on other sites
darvark Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 Ehh analfabetyzm wtórny. Przeczytaj całe zdanie, dopiero później krytykuj. Napisałem wyraźnie powyżej 120. Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 No dobra to niech weźmie 150, tam ścierniwo ma wielkość 0,5 mm xD Daj człowieku spokój, drobny papier to jest 800, 1000, 1500. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted March 3, 2011 Report Share Posted March 3, 2011 Czy to jest temat o papierze czy o iskrzeniu z silnika? - Ogarnijcie się... Temat już trochę zardzewiał, aczkolwiek mam ten sam problem w AK, chwile kręci normalnie a po chwili żółta duża iskra i zaczyna dymić, co go boli, silnik do wymiany? Quote Link to post Share on other sites
seger Posted March 3, 2011 Report Share Posted March 3, 2011 raczej do wyczyszczenia. na komutatorze masz osad zpyłu zużytych szczotek. Ja stosuję preparaty czyszczące pod ciśnieniem. Quote Link to post Share on other sites
SlayerASG Posted March 3, 2011 Report Share Posted March 3, 2011 da się gdzieś dorwać takie szczotki? Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted March 3, 2011 Report Share Posted March 3, 2011 A czy Ty masz już starte tak szczotki ze trzeba je wymieniać? sprawdzałeś ? Na lipko 3S często się tak dzieje a cymowskie szczotki spokojnie wydalają przebieg 200 tys BBs.Jak musisz kupić to chyba do TEGO sklepu masz najbliżej.Jedne z lepszych obcinasz tylko uszy . Ale myślę ze czyszczenie wystarczy. Quote Link to post Share on other sites
MaaT Posted February 4, 2014 Report Share Posted February 4, 2014 ponawiam pytanie na batce 11,1 na pojedyńczym delikatne iskierki na ciągłym jedna wielka iskra,dym i ten specyficzny zapach co robić po wyczyszczeniu nic się nie zmienia Quote Link to post Share on other sites
seger Posted February 4, 2014 Report Share Posted February 4, 2014 Dotrzeć szczotki ? zobacz w jakim stanie jest komutator, może już ma powypalane dziury ? Quote Link to post Share on other sites
MaaT Posted February 4, 2014 Report Share Posted February 4, 2014 dobra poszedł jeden hi cap na pojedyńczym kilka mocnych serii, syf sie przepalił i ustąpiło teraz tylko małe iskierki od czasu do czasu Quote Link to post Share on other sites
Hajmer Posted February 12, 2014 Report Share Posted February 12, 2014 I tak będzie, bo węglowe szczotki ograniczają to negatywne zjawisko, lecz nigdy go nie wyeliminują. Quote Link to post Share on other sites
MaaT Posted February 12, 2014 Report Share Posted February 12, 2014 możliwe że mam gdzieś kable przetarte i się zwarcie robi, będę musiał wyjąć gearbox i popatrzeć kable Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted February 11, 2018 Report Share Posted February 11, 2018 Pozwolę sobie odświeżyć temat. Otóż kupiłem używaną replikę. Nic w niej nie było robione, nawet kable. Więc zrobiłem nowe okablowanie niskooporowe. Replika ma około dwóch lat. Przebieg (według właściciela) niecała paczka kulek. Silnik, to ELM170. Gdy ogarnąłem kable, to przy sprawdzaniu czy wszystko okej - przy pierwszym zetknięciu styków wydobywa się dymek, mocniej zaiskrzy i dopiero przy którymś z kolei zetknięciu, silnik pracuje okej i jedynie widać iskrzenie wewnątrz. Dodam, że silnik przy tym pierwszym-drugim włączeniu tak jakby spada mu moc. Potem jest okej. Oczywiście sprawdzałem na wyjętym silniku z gearboxa, więc nie ma żadnego oporu. Bateria li-po Turnigy 7.4v 1300 mAh. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted February 12, 2018 Report Share Posted February 12, 2018 może jak nowa to byla tak smarowana ze i na komutator sporo tego smaru poszło. Jeżeli da radę mozliwie bezinwazyjnie (zębatka) wyjmij wirnik i go oczysc jakims solwentem do elektryki - spiryt tez sie nada-byle nie perfum, bo znowu sie pooblepiać może syfem szybko. przy okazji ogladniesz go. a jak na szybko to ściągnij mu dupke i wyczysc komutator sam-pomaga też "poprawienie" przerw na komutatorze (czubkiem nożyka) Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted February 12, 2018 Report Share Posted February 12, 2018 (edited) Te chincyki, małe żółte rączki zastosowały taki malutki imbus przy zębatce silnikowej, że nie mam czym tego odkręcić. Ale szczotki już wyczyściłem. Były pokryte niewielką ilością smaru. Edited February 12, 2018 by Ślepak Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted February 12, 2018 Report Share Posted February 12, 2018 (edited) No to jak na szczotkach byl smar to i komutator zelpiony z lekka, opiłki szczotek i komutatora będą częściowo zwierać pola komutatora i beda straty oraz nadpalenia. Przy tyłku silnika nie ingerujesz w zebatke- wyjmul szczotki zdejmij dupke i wyczysc wacikami do uszu spirytem ten komutator, popraw przerwy i wyczysc z opilkow jeszcze raz. Silnik Ci za to podziekuje Edited February 12, 2018 by karol_alasz Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted February 12, 2018 Report Share Posted February 12, 2018 (edited) No to głupie pytanie. :D Jak zdjąć dupkę z silnika? Szczerze powiedziawszy chwilę się z tym siłowałem, ale wolałem nie szarpać się z tym, by go nie uszkodzić. Nie chciałbym kupować nowego silnika. Edytka: Rzeczywiście głupie pytanie. Mimo filmów w Internetach, u mnie tak łatwo dupka zejść nie chce, pomimo wykręcenia śrubek. :/ Edited February 12, 2018 by Ślepak Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted February 12, 2018 Report Share Posted February 12, 2018 Śrubek nie ruszaj-one sa do dupki przykręcone. Trzeba, jak chyba w kazdym silniku, odgiąć nieco te dwie blaszki na przeciwległych bokach (to są takie języki/przedłużenia obudowy co trzymają plastikowy tył ze szczotkami). Ale ostrożnie i tyci-tyci zeby nie włamać. no i w pierwszej kolejnosci wycoagnac szczotki Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted February 13, 2018 Report Share Posted February 13, 2018 Wielkie dzięki Karol. :D Silnik teraz śmiga jak marzenie. Żadnego dymu i iskrzenia. Jak nówka. :D Tylko martwi mnie zębatka silnika. Ona... po prostu schodzi z silnika, bo nie jest dokręcona. To mnie irytuje, bo nie mam takiego inbusa. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted February 13, 2018 Report Share Posted February 13, 2018 https://www.leroymerlin.pl/narzedzia-reczne/mlotki-wkretaki/wkretaki/zestaw-wkretak-z-koncowkami-32-szt-mikro-32-szt-dexter,p429749,l645.html To albo coś w podobnym guście... Porobisz tym i przy replikach i przy komórkach i innym domowym badziewku. Przy okazji weź klej do gwintów (Loctite thread locker) i , będzie Pan zadowolony! Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.