t0m3k Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 (edited) Witam, tak samo jak w temacie chciałbym poprawic kulturę pracy repliki, powtarzalnośc strzałów, stabilnego ROF'a i ogółem poprawic jej wydajnośc. Chciałbym się dowiedziec, ile orientacyjnie może wynieśc koszt, jednak ograniczyłbym się do 150-200zł, jeżeli cos sie da za te pieniadze jakis pozytywny rezultat uzyskac. Na razie mam w planach wymianę prowadnicy sprężyny i łożysk, jeżeli już, to jakie byłyby dobre? Gearboxa jeszcze nie otwierałem, nie chcę tego robic bez powodu. za wszelkie propozycje i rady byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam :) EDIT: nie zależy mi na tuningu mocowym! Edited November 27, 2010 by t0m3k Quote Link to post Share on other sites
Meche Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 (edited) Lufa precyzyjna, nowa gumka hop-up, teflon fix na komorę, wypodkłądowanie boxa, nowa smary, kable niskooporowe, mosfet. To sa zabiegni nisko budżetowe, które powinny poprawić pracę gb i osiągi bez obciążania mechanizmów Jak sprężyna to Guarder Edited November 27, 2010 by Meche Quote Link to post Share on other sites
LogaN Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 Tak jak już kolega wyżej napisał - tanim sposobem można sporo poprawić kulturę pracy i powtarzalność strzałów. Dobre podkładkowanie i odpowiedni smar. Kable niskooporowe i mosfet powinny poprawić i ustabilizować ROF i reakcję na spust. Jakiś lokalny magik powinien nie mieć oporów z wsadzeniem Ci do repliki odpowiedniego okablowania i przyzwoicie działającego mosfetu w granicach 50 zł. Dobry akumulator i dobra ładowarka to kolejny sposób na dobry ROF - ale same te dwie rzeczy już przekraczają 200 złotych. Idzie zima więc jak chcesz mieć dobrą powtarzalność strzałów, to pierwsza rzecz, to silikonowa gumka hopa. Dwie najbardziej sprawdzone gumki to Systema i przezroczysty Guarder. Ja od dłuższego czasu mam też w jednej replice przezroczystego Madbulla Sharka i sprawdza się równie dobrze. Dla powtarzalności strzałów musisz też zminimalizować wahania FPS więc tak jak już wyżej zostało wspomniane - teflon fix często potrafi poprawić sytuację. Na dłuższą metę powtarzalność może też zapewnić Ci nie zbijająca się zbyt szybko sprężyna główna (Guarder), ale to już nie jest konieczne. Jak miałbyś kasę - śmiało kupuj preckę. Praktycznie nie tracą na wartości, jeśli używasz w nich dobrych kulek (jak np. G&G). Jaką? No i tu już jest dość śmieszna sytuacja. Trochę precek przez moje ręce przeszło i powiem Ci jedno - jak dla mnie, to wszystkie tańsze precki (z wyjątkiem preckopodobnych wynalazków Elementa) są podobnej jakości i nie ma tu znaczenia czy mamy do czynienia z SRC, DF, Guarderem, Madbullem czy z Systemą - z każdej z tych firm może trafić się zarówno świetny wyrób jak i kicz. Spotkałem się z sytuacją, że precka z SRC działała lepiej niż jedna z moich, a konkretnie Promyk. Jeśli natomiast miałbyś kasę na coś lepszego - to Prometheus albo KM-Head. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
MJ6 Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 Lecz łożyska również powinien wymienić bo same wypodkładkowanie zębatek na plastikowych łożyskach to na dłuższą metę to se można w cztery litery wsadzić (Jak chcesz to wal do mnie widzę, że z ZG jesteś.). Quote Link to post Share on other sites
karol96 Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 Czy mógłby mi ktoś napisać w punktach jak się wymienia lufę na precyzyjna w g36k JG? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 Chyba sobie jaja robisz. Rusz dupsko i poszukaj. W Warsztacie jest artykuł mojego autorstwa dotyczący zmiany gumki HU w tej replice, zmiana lufy przebiega analogicznie. Leń. Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted November 27, 2010 Author Report Share Posted November 27, 2010 (edited) tak jak zaczytałem gdzieś, w tym gb są plastikowe łożyska i wymiana była pierwszą myślą. Stąd mam pytanie, jakimi dokładnie warto się zainteresowac? (w końcu są różne średnice i kulkowe/ślizgowe a niestety nie za bardzo się orientuję). Póki co w środku siedzi sylk guardera. Ładowarka mikroprocesorowa, batka stockowa w dobrej formie. A jak jest z prowadnicą sprężyny? Ponoc też jest plastikowa. W przypadku wymiany sprężyny chyba warto byłoby tym też się zając? Edited November 27, 2010 by t0m3k Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 (edited) Łożyska ślizgowe. W Boyi z tego co pamiętam są 7mm ale sprawdź to przed kupnem nowych. Prowadnica springa jeśli jest plastikowa też warto wymienić. Generalnie do 200PLN da się już coś zrobić ale to nie będzie jeszcze to co być powinno. Edited November 27, 2010 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted November 30, 2010 Author Report Share Posted November 30, 2010 ktoś wie może, jakie łożyska mogą siedziec w standardowym gb v3 seri rk od boyi'a? Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 No to przecież napisałem w poście powyżej że 7mm :sciana: Chyba że w nowych seriach coś zmienili ale wątpię, ja w RK Boyi miałem 7mm. Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted December 1, 2010 Author Report Share Posted December 1, 2010 z resztą sam napisałeś, że z tego co pamiętam tak więc chciałem się upewnic, napisałem jeszcze do kilku sklepów, bo jak się domyślic nie zamierzam kupowac niewłaściwych ;) Quote Link to post Share on other sites
RADOMASTER Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 hehe u mnie od łożysk się zaczoło bo się po prostu rozleciały :) po otwarciu GB doznałem szoku :D hehe a tu masz listę rzeczy które wymieniłem a replike mam od czerwca : 1. Lufa madbul 650mm 2. gumka hu GUARDER 3. zębatka silnika 4. Li-po 11.1V 1600mAh+Li-Po Alarm [FIREFOX] 5. Zestaw cylindra o powiększonych średnicach do AK-47/47S [GUARDER] + Wzmocniony tłok z 15 stalowymi zębami 6. Sprężyna GUARDER 150 :D 7. łożyska ślizgowe Classic Army 8. smary Classic Army 9. PBS-1 :p (ukrycie lufy) 10. Okablowanie :) 11. Mosfet z AB no to narazie na tyle :D a co to kosztów to serio uzbieraj więcej kasy przez zimę będziesz miał czas i wtedy kup elementy niezbędne a dobrej jakości :) Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Łożyska bierz kulkowe jak nie planujesz jakiś tam niewiadomo jak silnych springów (większych niż M120). Znacznie poprawiają kulturę pracy zebatek. Chodzi ciszej i zwiększa się ROF (minimalnie co prawda, ale zwiększa). W swoim kałachu mam już prawie od trzech lat łożyska kulkowe P&J 7mm (M120) i do tej pory sprawują się świetnie. Do tego łożyskowanie głowicy tłoka i prowadnicy, doszczelniona dysza. Starczy jeszcze na gumkę HU. (W 200zł się zmieścisz). Do tego dorzuć 100zł za kasę od mikołaja, kup preckę i baw się dobrze. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted December 6, 2010 Report Share Posted December 6, 2010 hehe u mnie od łożysk się zaczoło bo się po prostu rozleciały :) po otwarciu GB doznałem szoku :D hehe a tu masz listę rzeczy które wymieniłem a replike mam od czerwca : 1. Lufa madbul 650mm 2. gumka hu GUARDER 3. zębatka silnika 4. Li-po 11.1V 1600mAh+Li-Po Alarm [FIREFOX] 5. Zestaw cylindra o powiększonych średnicach do AK-47/47S [GUARDER] + Wzmocniony tłok z 15 stalowymi zębami 6. Sprężyna GUARDER 150 :D 7. łożyska ślizgowe Classic Army 8. smary Classic Army 9. PBS-1 :p (ukrycie lufy) 10. Okablowanie :) 11. Mosfet z AB no to narazie na tyle :D a co to kosztów to serio uzbieraj więcej kasy przez zimę będziesz miał czas i wtedy kup elementy niezbędne a dobrej jakości :) Kolega pisze ze ma około 200 zł a TY mu podajesz liste za ponad 1000 zł gdzie juz masz para-snajpere +550 fps. :icon_neutral: Proponuje : 120 guarder łożyska kulkowe gumka e.systema +dystanser H czarny uszczelniona dysza wymiana oringa na głowicy tłoka 19x2.5 teflon prowadnica spreżyny łozyskowana podkładkowanie, nowe smary wymiana okablowania na 1.5 mm^ Grac na kulach G&G 0.25g i bedziesz zadowolony. A resztę zbiegiem czasu zależy od funduszy. Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted December 6, 2010 Author Report Share Posted December 6, 2010 Na pewno wymieniam łożyska na kulowe, prowadnicę na metalową, poza tym wypokładkowanie, przesmarowanie Rozważam jeszcze wymianę dyszy, okablowania wraz z mosfetem, preclufę (ale muszę jeszcze zobaczyc, jak będę stał z pieniędzmi) gumkę mam już sylikon guarderowski i nie zamierzam zmieniac :) (chyba, że dystanser) mam pytanie - jest sens wymieniac głowicę tłoka? A jeśli tak, to na jaką? Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted December 6, 2010 Report Share Posted December 6, 2010 Na pewno wymieniam łożyska na kulowe Ja tam bym wymienił na ślizgi. mam pytanie - jest sens wymieniac głowicę tłoka? A jeśli tak, to na jaką? Zależy jaką masz w stocku. Możliwe że wystarczy wymienić sam o-ring, ale tego już się nie da stwierdzić zdalnie, trzeba rozebrać i zobaczyć jaka jest stockowa. Quote Link to post Share on other sites
t0m3k Posted December 8, 2010 Author Report Share Posted December 8, 2010 Wybaczcie, co ja za cholerstwa napisałem... łożyska wymieniam na ślizgowe a prowadnicę na łożyskowaną :P Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.