Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

W czym problem?


Recommended Posts

Witam!

 

Mam problem.

Jakiś czas temu wymieniłem silnik stockowy na Systemę Energy w swoim AKS 74 z VCF. Po wymianie wystąpił problem nagrzewania się styku/kostki łączącej baterię z bronią. Do tego stopnia, że broń przestała reagować, a następnie spalał się bezpiecznik.

Krótko pisząc po przeczyszczeniu styków problem dalej występował, jak również po wymianie przewodów na niskooporowe (broń teraz nie posiada bezpiecznika) jak i blokady przeciw powrotnej.

Już sam nie wiem o co kaman. Nie wiem, czy po prostu coś już (bo ma z ponad 2 lata) z batką (G&P 9,6 V 2200mAh) jest coś nie tak...Bo takie przeczucie, że ona ma na to wpływ...

 

Z góry dzięki za podpowiedzi!

Link to post
Share on other sites

KicpA skoro tak, to jakieś wyjście oprócz wymiany na "nowy" silnik (bo kupiłem go dosłownie z 6 miesięcy temu) :icon_cry: :icon_cry:

...bo...a Systema to będzie służyć przez lata (jakość). Przeczytałem o tej ekonomii tych modeli i tak wyszło...

Link to post
Share on other sites

Miałem ten silnik w moim SR25 PJ, na stokowych zębatkach i M130 pochłaniał takie ilości prądu z baterii ze starczała na około 1000 kulek. Stokowy silnik dla porównania pozwalał wystrzelić około 3000 kulek. Natomiast po zmianie zębatek na STU silnik Systemy pozwolił wystrzelać również około 3000 kulek.

Jako ciekawostkę dodam, że ROF na kołach STU był taki sam jak na stokowych.

Natomiast na M90 w MP5 PDW już było lepiej o wiele bo bateria trzyma długo.

 

Tak więc może to też zależeć od konfiguracji twojego karabinku, no i bateria 2 lata ma, to też ma wpływ na jej wydajność prądową podejrzewam.

Link to post
Share on other sites

Spalona batka i tak bedzie naciagac jak bedzie miala dosc wydajnosci pradowej dla danego silnika.

Raczej jak juz - za mocno przykrecony silnik, lub inaczej mowiac - za duzo podkladki na zebatce silnikowej od gory - wtedy za mocno przyciska zebatke do silnika.

Nie napisales tez jaki spring i zebatki - moze za szybkie dla tego silnika ?

Link to post
Share on other sites

dobry_mudzyn_z_afryka przestań pisać głupoty... Aku 9,6V po naładowaniu ma 12V nie 9,6...

 

Edit:

 

Ale większość tego pobieranego prądu i tak idzie w ciepło jakie z siebie emituje a to nie przekłada się na jego moc tylko na moc strat... Ten silnik potrafił nagrzać szkielet GB do temp ok 50 stopni...

 

Mam nadzieję że te A-Z będą normalne.

Edited by KicpA
Link to post
Share on other sites

W cale nie siedzę w tym od wieeelu lat.

Zgadzam się, że batka świeżo po naładowaniu ma większe napięcie. Jednak zużyta stara bateria ładowana nie starannie na stockowej ładowarce rozładowywana do samego końca nie jest już taka dobra jak nowa. A do tego nie mamy pewności. Koniec off topu.

 

Edit:

Dexter, wcale się nie znam na gaziakach i snajperkach więc nie wymyślaj głupot na mój temat.

Edited by dobry_mudzyn_z_afryka
Link to post
Share on other sites
W cale nie siedzę w tym od wieeelu lat.

No popatrz, a jeszcze parę dni temu w postach twierdziłeś coś innego :icon_rollyeys:

 

Zużyta baterie napięcie będzie miała takie samo, spadnie jej pojemność.

Nieprawda.

 

Jakby to powidział samuraj zgodnie z kodeksem buszido według "judo honor 7" : GÓWNO!

Wódki mu, dobrze gada!! :icon_biggrin:

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

Za chwilę dojdziecie do wniosku, że stare 2-3 letnie baterie nie tracą nic na wartości napięcia i pojemności.

Powstaje pytanie co w takim układzie powoduje, że przestaje nam działać?? Chyba z wiekiem baterię robią się leniwe i im się po prostu nie chce...

 

@ Kocur666

Jak spadek pojemności może mieć drugorzędne znaczenie? Wydajność prądowa to to samo co pojemność baterii.

 

@ Agata

Jak wydajność prądowa może być jak to nazwałeś... CONSTANS?? miałeś tu na myśli, że jest stała? Bo jeśli tak to "no coment"

Link to post
Share on other sites

Wydajność prądowa to to samo co pojemność baterii.

 

Że tak powiem... BULLSHIT!

 

Jeżeli dla ciebie pojemność ogniwa jest to jego wydajność prądowa to udowodniłeś właśnie swoją niewiedzę a jeszcze innych poprawiasz.

 

Prosty przykład.

 

Ogniwo Sanyo KR-1700 ma wydajność prądową rzędu 17A a pojemność 1700mAh.

 

Tych samych rozmiarów akumulatorek do cyfrówki ma pojemność 2200mAh a wydajność w porywach 2A.

 

Raczej to obala twoją jakże błędną tezę.

Edited by KicpA
Link to post
Share on other sites

Buszmen - najprosciej wytlumaczyc to na lipolach, bo tylko tam producenci od razu podaja ci, i tu jest wazne - wspolczynnik wydajnosci pradowej, czyli C.

Ale ten wspolczynnik nie jest wydajnoscia pradowa !!!

Wydajnosc pradowa to = pojemnosc * wspolczynnik wydajnosci.

I owszem wydajnosc zalerzy od pojemnosci, ale to tylko polowa rownania.

 

Dlatego np nowka lipol majacy 1000 mAh i 20 C - da 1Ah * 20 = 20A wydajnosci pradowej.

Takiej samej pojemnosci lipolek ale majacy wspolczynnik 40C - da 40A. A pojemnosc sie nie zmienia...

Dlatego np nowy nimh majacy 10 C - da 10 A wydajnosci, ale jak go spalisz jego C spadnie do np 2.

I wtedy mimo ze nadal ma 1000 mAh - zostalo mu juz tylko 2C - czyli z 10A spada na 2A.

 

Jezeli choc troche pobawilbys sie z batkami wiedzialbys ze spalona bateria ma takie samo napiecie jak nowka po naladowaniu.

Tylko krzywa rozladowania jest inna - po chwili napiecie spada drastycznie, gdzie przy dobrych pakietach - spada bardzo wolno.

Spalone traca tez na pojmenosci, ale to nie zawsze.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...