ashes Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Witam! Mam problem. Jakiś czas temu wymieniłem silnik stockowy na Systemę Energy w swoim AKS 74 z VCF. Po wymianie wystąpił problem nagrzewania się styku/kostki łączącej baterię z bronią. Do tego stopnia, że broń przestała reagować, a następnie spalał się bezpiecznik. Krótko pisząc po przeczyszczeniu styków problem dalej występował, jak również po wymianie przewodów na niskooporowe (broń teraz nie posiada bezpiecznika) jak i blokady przeciw powrotnej. Już sam nie wiem o co kaman. Nie wiem, czy po prostu coś już (bo ma z ponad 2 lata) z batką (G&P 9,6 V 2200mAh) jest coś nie tak...Bo takie przeczucie, że ona ma na to wpływ... Z góry dzięki za podpowiedzi! Quote Link to post Share on other sites
Sting Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Może to być za mocno dokręcony silnik, albo coś zapchane wewnątrz (smar, brud, może za mało pierwszego :P itede...). Na początek pożycz od kogoś batkę i zobacz co wtedy. Albo silnik już starutki i/lub słabiutki i sprężyny nie ma siły ruszyć :) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Te silniki już tak mają... są ujowe jednym słowem. Pobierają masakryczną ilość prądu i się okropnie grzeją ;/ Magnum przy nich to pikuś. Quote Link to post Share on other sites
ashes Posted November 29, 2010 Author Report Share Posted November 29, 2010 KicpA skoro tak, to jakieś wyjście oprócz wymiany na "nowy" silnik (bo kupiłem go dosłownie z 6 miesięcy temu) :icon_cry: :icon_cry: ...bo...a Systema to będzie służyć przez lata (jakość). Przeczytałem o tej ekonomii tych modeli i tak wyszło... Quote Link to post Share on other sites
buszmen82 Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Miałem ten silnik w moim SR25 PJ, na stokowych zębatkach i M130 pochłaniał takie ilości prądu z baterii ze starczała na około 1000 kulek. Stokowy silnik dla porównania pozwalał wystrzelić około 3000 kulek. Natomiast po zmianie zębatek na STU silnik Systemy pozwolił wystrzelać również około 3000 kulek. Jako ciekawostkę dodam, że ROF na kołach STU był taki sam jak na stokowych. Natomiast na M90 w MP5 PDW już było lepiej o wiele bo bateria trzyma długo. Tak więc może to też zależeć od konfiguracji twojego karabinku, no i bateria 2 lata ma, to też ma wpływ na jej wydajność prądową podejrzewam. Quote Link to post Share on other sites
shenk Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 Podejrzewam ze cos nie tak moze byc z aku. Postaraj sie sprawdzic jak smiga na innym aku (najlepiej 2 innych) i jak smiga na innym silniku. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 29, 2010 Report Share Posted November 29, 2010 A co ma wydajność aku do energii jaką wytraca silnik (ogrom ciepła w przypadku Sys Energy) oprócz tego że energię na to ciepło bierze z aku? Quote Link to post Share on other sites
dobry_mudzyn_z_afryka Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Po dwóch latach użytkowania batka 9,6V może mieć już inne napięcie np. 9V lub nawet mniej jak ma się pecha. Zależy to też od ładowarki. Jednak wydaje mi się, że to normalne w tym silniku, skoro ma być mocny to musi pożerać duuużo prądu. Najlepiej sprawdź go na batce 10,8 lub Li-polce Quote Link to post Share on other sites
ashes Posted November 30, 2010 Author Report Share Posted November 30, 2010 (edited) Panowie, wielkie dzięki za tipy! Postaram się sprawdzić jak najszybciej, to wszystko o czym pisaliście. Edited November 30, 2010 by ashes Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Spalona batka i tak bedzie naciagac jak bedzie miala dosc wydajnosci pradowej dla danego silnika. Raczej jak juz - za mocno przykrecony silnik, lub inaczej mowiac - za duzo podkladki na zebatce silnikowej od gory - wtedy za mocno przyciska zebatke do silnika. Nie napisales tez jaki spring i zebatki - moze za szybkie dla tego silnika ? Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 (edited) dobry_mudzyn_z_afryka przestań pisać głupoty... Aku 9,6V po naładowaniu ma 12V nie 9,6... Edit: Ale większość tego pobieranego prądu i tak idzie w ciepło jakie z siebie emituje a to nie przekłada się na jego moc tylko na moc strat... Ten silnik potrafił nagrzać szkielet GB do temp ok 50 stopni... Mam nadzieję że te A-Z będą normalne. Edited November 30, 2010 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 dobry_mudzyn_z_afryka przestań pisać głupoty... Aku 9,6V po naładowaniu ma 12V nie 9,6... KicpA, nie kłuć się z mudzynem, on w tym siedzi kilka lat i się zna!! :icon_rolleyes: Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Na bateriach, gaziakach, snajperkach... Quote Link to post Share on other sites
dobry_mudzyn_z_afryka Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 (edited) W cale nie siedzę w tym od wieeelu lat. Zgadzam się, że batka świeżo po naładowaniu ma większe napięcie. Jednak zużyta stara bateria ładowana nie starannie na stockowej ładowarce rozładowywana do samego końca nie jest już taka dobra jak nowa. A do tego nie mamy pewności. Koniec off topu. Edit: Dexter, wcale się nie znam na gaziakach i snajperkach więc nie wymyślaj głupot na mój temat. Edited November 30, 2010 by dobry_mudzyn_z_afryka Quote Link to post Share on other sites
Zelber Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Zużyta baterie napięcie będzie miała takie samo, spadnie jej pojemność. Quote Link to post Share on other sites
dobry_mudzyn_z_afryka Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Aha, w takim razie przepraszam. To mam pytanie. Kumpel ma starą batkę 9,6V. Nie ma ona siły uciągnąć M110 W M4 JG. Przecież powinna dać radę skoro może zmienić się jedynie jej pojemność. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 (edited) Po dwóch latach użytkowania batka 9,6V może mieć już inne napięcie np. 9V lub nawet mniej jak ma się pecha. Jakby to powidział samuraj zgodnie z kodeksem buszido według "judo honor 7" : GÓWNO! Edited November 30, 2010 by Agata Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 (edited) W cale nie siedzę w tym od wieeelu lat. No popatrz, a jeszcze parę dni temu w postach twierdziłeś coś innego :icon_rollyeys: Zużyta baterie napięcie będzie miała takie samo, spadnie jej pojemność. Nieprawda. Jakby to powidział samuraj zgodnie z kodeksem buszido według "judo honor 7" : GÓWNO! Wódki mu, dobrze gada!! :icon_biggrin: Edited November 30, 2010 by MAJOR762 Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Spadnie jej wydajnosc pradowa, no i moze pojemnosc. Ale to drugie ma drugorzedne znaczenie. Pozatym mam batke spalona, nie dawala rady naciagnac springa zimna m100 ale na stockowym silniku. Za to spokojnie ciagla m135 na neodymowym (PJ/cyma). Ot czary. Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Mudżyn, uczyli cię fizyki? Załóż sobie że wydajność jako współczynnik masz CONSTANS, tak zwane "C" jednostka to zdaje się 1\h. A bateria uciągnie replikę, podeślij mi na ładowanie to pokażę że ona po tych dwóch latach jednak działa ;P Quote Link to post Share on other sites
buszmen82 Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Za chwilę dojdziecie do wniosku, że stare 2-3 letnie baterie nie tracą nic na wartości napięcia i pojemności. Powstaje pytanie co w takim układzie powoduje, że przestaje nam działać?? Chyba z wiekiem baterię robią się leniwe i im się po prostu nie chce... @ Kocur666 Jak spadek pojemności może mieć drugorzędne znaczenie? Wydajność prądowa to to samo co pojemność baterii. @ Agata Jak wydajność prądowa może być jak to nazwałeś... CONSTANS?? miałeś tu na myśli, że jest stała? Bo jeśli tak to "no coment" Quote Link to post Share on other sites
Agata Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 Chodzi mi o współczynnik C :P on jest stały, a wydajność prądowa zależy od pojemności. Jeżeli z mojej wypowiedzi zrozumiałeś, że chodziło mi o C*pojemność, to sam się jakoś skarcę i przepraszam najmocniej :) Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 (edited) Wydajność prądowa to to samo co pojemność baterii. Że tak powiem... BULLSHIT! Jeżeli dla ciebie pojemność ogniwa jest to jego wydajność prądowa to udowodniłeś właśnie swoją niewiedzę a jeszcze innych poprawiasz. Prosty przykład. Ogniwo Sanyo KR-1700 ma wydajność prądową rzędu 17A a pojemność 1700mAh. Tych samych rozmiarów akumulatorek do cyfrówki ma pojemność 2200mAh a wydajność w porywach 2A. Raczej to obala twoją jakże błędną tezę. Edited November 30, 2010 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
dobry_mudzyn_z_afryka Posted November 30, 2010 Report Share Posted November 30, 2010 No popatrz, a jeszcze parę dni temu w postach twierdziłeś coś innego :icon_rollyeys: W takim razie proszę o mój cytat gdzie wyraźnie piszę, że siedzę w tym od wielu lat. Od jakiegoś czasu w cale nie znaczy wiele lat. Poza tym jest to pojęcie względne i każdy rozumie to inaczej. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 1, 2010 Report Share Posted December 1, 2010 Buszmen - najprosciej wytlumaczyc to na lipolach, bo tylko tam producenci od razu podaja ci, i tu jest wazne - wspolczynnik wydajnosci pradowej, czyli C. Ale ten wspolczynnik nie jest wydajnoscia pradowa !!! Wydajnosc pradowa to = pojemnosc * wspolczynnik wydajnosci. I owszem wydajnosc zalerzy od pojemnosci, ale to tylko polowa rownania. Dlatego np nowka lipol majacy 1000 mAh i 20 C - da 1Ah * 20 = 20A wydajnosci pradowej. Takiej samej pojemnosci lipolek ale majacy wspolczynnik 40C - da 40A. A pojemnosc sie nie zmienia... Dlatego np nowy nimh majacy 10 C - da 10 A wydajnosci, ale jak go spalisz jego C spadnie do np 2. I wtedy mimo ze nadal ma 1000 mAh - zostalo mu juz tylko 2C - czyli z 10A spada na 2A. Jezeli choc troche pobawilbys sie z batkami wiedzialbys ze spalona bateria ma takie samo napiecie jak nowka po naladowaniu. Tylko krzywa rozladowania jest inna - po chwili napiecie spada drastycznie, gdzie przy dobrych pakietach - spada bardzo wolno. Spalone traca tez na pojmenosci, ale to nie zawsze. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.