Bartas241 Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Witam. Dzisiaj chciałem wyregulować kolimator, podpinam baterie, wkładam magazynek, naciskam spust i...tak jakby batka była rozładowana tzn. tak jakby nie było mocy do naciągnięcia sprężyny (silnik wydaje jakieś kliknięcia). Batka jest na 100% naładowana (firefox 8,4 1500mAh) Po wyjęciu silnika i naciśnięciu spustu silnik zapierdziela, że az miło...co to może być? Quote Link to post Share on other sites
Olek96 Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 (edited) Miałem podobne objawy w AK boyi,a teamowy spec znalazł dwie przyczyny: 1. Batka słaba (za małe napięcie/batka zdechła itp itd) 2. Coś z silnikiem nie tak, nie daje rady. Kupiona została batka 9.6v , posimgał trochę i znowu zdechł, więc jak zostanie wymieniony silnik, to coś tu skrobnę Edited December 4, 2010 by Olek96 Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Tłok stanął w tylnym położeniu, po wyjęciu gb przy próbie strzału (o ile masz taką możliwość) spróbuj go pchnąć do tyłu. Powinien odbić. Jeżeli to nie pomoże, to możesz anti reversal zwolnić- ale tego nie polecam. W ostateczności może być źle silnik wyregulowany- w tym przypadku za mocno dokręcony. Quote Link to post Share on other sites
Bartas241 Posted December 4, 2010 Author Report Share Posted December 4, 2010 (edited) Tłok stanął w tylnym położeniu, po wyjęciu gb przy próbie strzału (o ile masz taką możliwość) spróbuj go pchnąć do tyłu. Powinien odbić. Jeżeli to nie pomoże, to możesz anti reversal zwolnić- ale tego nie polecam. W ostateczności może być źle silnik wyregulowany- w tym przypadku za mocno dokręcony. Jak poluzowałem troche silnik to kliknięcie zamieniło się w...nie wiem jak opisac ten dzwięk...kręci się, i tak jakby wiertarke ktoś włączył :/ A batka na pewno nie padła, bo wczoraj kupiona, ładowana na mikroprocesorówce batimex Edited December 4, 2010 by Bartas241 Quote Link to post Share on other sites
Olek96 Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Czyli za bardzo poluzowałeś - dokręć, bo zjedziesz zębatki. Quote Link to post Share on other sites
Bartas241 Posted December 4, 2010 Author Report Share Posted December 4, 2010 Czyli za bardzo poluzowałeś - dokręć, bo zjedziesz zębatki. Tak, od razu po usłyszeniu tego dźwieku dokręciłem silnik Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 No tak, typowy objaw zablokowanego tłoka w tylnej pozycji. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 kup sobie li-po jakiś porządny i masz problem z głowy :) albo skombinuj od kogoś pakiet a nie pierdzawkę i odpali giwera :D Quote Link to post Share on other sites
Bartas241 Posted December 4, 2010 Author Report Share Posted December 4, 2010 No tak, typowy objaw zablokowanego tłoka w tylnej pozycji. A czy zeby to skorygowac musze rozkręcac GB? Czy da rade jakos go popchnąc bez rozkręcania? Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 No to kolega Wojteq ci wcześniej napisał co zrobić. Quote Link to post Share on other sites
Bartas241 Posted December 4, 2010 Author Report Share Posted December 4, 2010 No to kolega Wojteq ci wcześniej napisał co zrobić. Fakt, przeoczyłm, że Wojteq i Ty pisaliście o tym samym. :) Dzięki wszystkim, jutro spróbuje to zrobić i napisze jak poszło. pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
zaki123 Posted December 4, 2010 Report Share Posted December 4, 2010 Ja coś podobnego z moim AKM miałem, tylko że u mnie wystarczało wyjąć silnik, pociągnąć za spust i wsadzić go tak jak był :icon_biggrin: A grzebałeś w gb? bo jeśli go tuningowałeś to pewnie za słaby aku kupiłeś i ogólnie nie daje rady uciągnąć. Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted December 10, 2010 Report Share Posted December 10, 2010 (edited) a rozumiem że strzelałeś na dworze, a silnik wyjmowałeś w domu... spójrzcie że problemów tego typu przybyło ( a mianowicie i wczęśniej raczej ich nie było) gdy nadszedł mróz... pisałem już to - 4 grudnia był mróz jak pierun, możliwe że poczciwe baterie nie radzą sobie z 15 stopniowym czy tez nawet 5 stopniowym mrozie... sprawdź to i jak masz warunki wygrzej replikę ( niech leży w domu przez 4 godziny), weź jakikolwiek karton lub coś w co byś mógł strzelić i wywal w to coś serię. A jeśli to nie to, to zobacz czy aby zębatki ci się nie starły, u mnie "wiertarka" zaczęła sie właśnie po starciu się zębatek. Edited December 10, 2010 by chrislacorunna Quote Link to post Share on other sites
Varrior Posted December 11, 2010 Report Share Posted December 11, 2010 ja też tak miałem że wkładam batke i sprężyna napina się do tego momentu że tłok/cylinder nie wiem dokładnie co jak się nazywa został w tylnej pozycji i co nacisnąłem spust to tak pstryka ale jak kumpel podłączył batke do mojego SCARA to od cioł się i chodził normalnie ale u mnie coś więcej poszło poza batką.więc to wina aku jest więc zanim wydasz pieniądze na nowy aku to pójdź do kogoś lub niech ktoś przyjdzie do ciebie z aku i zobaczysz czy jak podłączysz to będzie działał czy też nie. Quote Link to post Share on other sites
Massimis Posted December 11, 2010 Report Share Posted December 11, 2010 Inna opcja to kable/ styki zobacz czy nigdzie nie są w środku przetarte i przeczyść styki nawet jeśli to nie to to i tak warto to zrobić Quote Link to post Share on other sites
Bartas241 Posted December 12, 2010 Author Report Share Posted December 12, 2010 Witam! Rozkręciłem GB i się okazało, że ostatni ząbek tłoka jest ułamany (wszystkie zęby sa metalowe) i lut jednego kabelka do mosfetu nie był najlepszy, bede musiał przelutować. Mam w sumie jeden tłok na stanie (żółty od Classic Army, z tego co wyczytałem to jest on całkiem OK, ale jeśl stalowe zeby nie wytrzymały to nie wiem czy jest sens pakować tłok z tylko pierwszym metalowym ząbkiem do tego GB, czy lepiej dokupić listwe do tłoka z nowymi stalowymi ząbkami) ? Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Czy posiadasz podwójnie łożyskowaną sprężynę ? Sprawdzałeś ręcznie czy tłok dochodzi do końca prowadnicy a sprężyna bez problemów chowa się w tłoku? Bo jeżeli tak nie jest do każdy tłok Ci poleci. Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted December 13, 2010 Report Share Posted December 13, 2010 Jak to nie wina batki to sprawdź czy zębatki nie są starte, albo zobacz czy masz nasmarowany gb, mogło coś się zablokować Quote Link to post Share on other sites
Bartas241 Posted December 23, 2010 Author Report Share Posted December 23, 2010 Witam, wymieniłem tłok i jest prawie dobrze. Prawie, bo musiałem poprawić lut na jednym kabelku od mosfetu bo słaby był i przez przypadek wyrwałem jeden kabelek. Po złożeniu rpelika strzela, ale dziwnie reaguje na spust...nie wiem jak to opisac...reaguje 'nierównomiernie' raz momentalnie po naciśnięciu spustu, a innym razem z minimalnym opóźnieniem, czasem spust się zatnie (musze przełączyć np. z auto na semi, później znowu auto i jest ok). Czy może to być wina tego, że gdzies posiałem taki malutki pin który znajduje się nad spustem i przechodiz przez cały GB? Szukałem na necie, ale nigdzie nie moge znaleźć tega pinu. Może ktoś wie gdzie takowy dostane, ewentualnie może lezy u kogoś właśnie ten pin całkiem zbędny? :D Quote Link to post Share on other sites
SZNOK Posted December 24, 2010 Report Share Posted December 24, 2010 (edited) "Dziwnie działający" spust rozkręć znowu replike i przeczyść i posprawdzaj styki wszystkie przy mechanizmie włanczającym i wyłanczającym, a jak nic nie da to wyciągnij silnik i trzymaj spust poruszaj wszystkimi kablami (dosłowie wszystkimi zależy ile ich tam masz) bo może któryś sie ułamał w środku i przerywa, a jak i to nic nieda to sam niewiem, co do innych co się wypowiadali ze im silnik niechce przekręcić gearboxa lub tylko tyka, ostatnio zauważyłem ze niektóre baterie albo repliki mają odwrotnie styki + i - także sprawdzcie se to (po prostu będzie kręcić silnik w drugą strone i jeśli w złą to i tak sie nic nie powinno kręcić ani stać, silnik nie może być za bardzo dokręcony i za bardzo odkręcony, sprawdzcie zębatke na silniku czy się trzyma ale to już przy okazji tylko) a tak sprawdzajcie to na naładowanej bateri i jesli nieprzekręci na podłączeniu + - jak w orginale i + - podłączone odwrotnie, i jeśli macie pewność ze nic nie jest z gearboxem (wszystkie zęby i wogóle) to bateria do wywalenia, chociaż zależy jaka to jest bateria i ile już ma lat Edited December 24, 2010 by SZNOK Quote Link to post Share on other sites
Damian3 Posted December 24, 2010 Report Share Posted December 24, 2010 mam również pewien problem co kolega Bartas241, u mnie również występuje ,,wiertarka''. Sprawa wygląda następująco strzelałem z repliki w domu chodziła bez problemu, wczoraj wyszłem na dwór oddałem kilka strzałów i pojawiła się ,,wiertarka''. Zębatka na silniku została wymieniona niedawno na nową. Proszę o odpowiedź co jest winne. Quote Link to post Share on other sites
SZNOK Posted December 25, 2010 Report Share Posted December 25, 2010 mam również pewien problem co kolega Bartas241, u mnie również występuje ,,wiertarka''. Sprawa wygląda następująco strzelałem z repliki w domu chodziła bez problemu, wczoraj wyszłem na dwór oddałem kilka strzałów i pojawiła się ,,wiertarka''. Zębatka na silniku została wymieniona niedawno na nową. Proszę o odpowiedź co jest winne. ale to jest dosłownie wiertarka? piłowanie się zębów czy coś? i to tylko się robi jak trochę postrzelasz na polu? zębatka była wymieniana w serwisie czy sam wymieniałeś? Quote Link to post Share on other sites
Damian3 Posted December 25, 2010 Report Share Posted December 25, 2010 (edited) zębatkę sam wymieniałem, jest tylko taki odgłos jak w włączonej wiertarce, teraz jak strzelam w domu również jest ten odgłos Edited December 25, 2010 by Damian3 Quote Link to post Share on other sites
SZNOK Posted December 25, 2010 Report Share Posted December 25, 2010 zębatkę sam wymieniałem, jest tylko taki odgłos jak w włączonej wiertarce, teraz jak strzelam w domu również jest ten odgłos aha to dokręć śrubę przy silniku, o ile jeszcze to coś pomoże a jak nie to wyciągnij silnik i popatrz na zębatki jakoś czy są dobre, a jak to nic nie da to już nie wiem i będzie trzeba do gearboxa popatrzeć... Quote Link to post Share on other sites
Damian3 Posted December 27, 2010 Report Share Posted December 27, 2010 (edited) Witam, właśnie rozkręciłem i okazało się, że zębatki są dobre. Tylko zębatka spadła na dół, nie znajdowała się na górze. Dlaczego ta zębatka spadła na dół, dlaczego nie trzymała się na swoim miejscu czyli na samej górze ? Edited December 27, 2010 by Damian3 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.