Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

ZLOT ASG ,,OPERACJA CORRIENTES,,


Zlot   

84 members have voted

  1. 1. Czy byłbyś na zlocie?

    • TAK
    • NIE
    • Chciałbym ale nie mogę ( zły termin)


Recommended Posts

ZLOT ASG : ,, Operacja Corrientes ,,

 

TERMIN: 03. 06 - 6.06.2011

LOKALIZACJA

Teren opuszczonego Lotniska w Białej Podlaskiej i okolice

 

Zaliczka na Majówkę 2011:

Zaliczka wynosi 40 zł / osoba.

Liczba miejsc: 400

Zaliczka zawiera koszty:

1. Identyfikatora

2. Wydruk dokumentów, waluty zlotowej, plakatów, map.

3. Zaplecza socjalnego tj. wody do mycia, toalet przenośnych

4. Ubezpieczenia imprezy

5. Drewna na ogniska

6. Wywozu śmieci

7. Podłączenia do prądu (ładowanie batek, telefonów, oświetlenie obozu off game itp.)

8. Ogrodzenia i oznakowania terenu obozu off game

9. Rekwizytów, łączności oraz wszystkich innych kosztów przeprowadzenia planowanego scenariusza

10. 2x obiad

11. Zabezpieczenie imprezy przez OSP

12. Strzeżony parking

13. Pole namiotowe

14. Gadżet dla każdego uczestnika

 

 

 

 

WAŻNE

Gra przeznaczona jest dla osób pełnoletnich, wyjątek stanowią osoby powyżej 16 roku życia posiadające pisemną zgodę rodziców.

 

Uczestnik nie przestrzegający podstawowych zasad bezpieczeństwa lub prowadzący grę jako „terminator „ będzie usunięty z rejonu działań.

 

Zabrania się spożywania alkoholu i środków odurzających podczas scenariusza pod groźbą usunięcia z gry.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Regulamin

 

 

1. Regulamin zabawy Air Soft Guns

2. Niedokonanie wpłaty jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w zlocie.

3. Wpisowe nie podlega zwrotowi.

4. Limit miejsc: 400

5. Ewentualne spóźnienia, kłopoty z dojazdem ipt. należy zgłaszać Organizatorowi telefonicznie.

6. Każdy z uczestników zlotu ma obowiązek zapoznać się z regulaminem, oraz innymi dokumentami regulującymi zasady i przebieg zlotu.

Nieznajomość w/w dokumentów nie zwalnia z obowiązku ich przestrzegania.

Rażąca nieznajomość powyższych dokumentów może być przyczyną wykluczenia uczestnika ze zlotu.

7. Przyjęcie zaproszenia i podpisanie dokumentu podczas rejestracji jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.

8. Organizator zastrzega sobie możliwość wycofania zaproszenia bez podania przyczyn, w dowolnym czasie przed rozpoczęciem zlotu, nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem zlotu, za zwrotem wpisowego, bez pokrycia jakichkolwiek innych nakładów bądź wyrównania szkód powstałych z tego powodu.

9. Uczestnik zlotu oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj.: Dz. U. Nr 101 z 2002r., poz.926 z późniejszymi zmianami).

10.Uczestnicy zlotu wyrażają zgodę na publikacje ich fotografii oraz materiału filmowego w celach dokumentalnych i reklamowych, łącznie z lokalną prasą, telewizją i internetem na czas nieokreślony.

 

 

 

 

 

 

 

DODATKOWE INFORMACJE:

 

Zlot odbędzie się w warunkach polowych. Uczestnicy nie muszą we własnym zakresie przygotowywać się do imprezy. Organizator zapewnia wodę pitną , miejsca na ognisko , ciepłe posiłki ( jeśli ktoś będzie głodny a nie będzie czasu posiłku po prostu proszę się zgłosić jedzenia nie zbraknie)

Dojazd na teren zlotu we własnym zakresie. ( Możliwość zorganizowania dodatkowo płatnych autokarów z Warszawy , Lublina)

 

Obszar zlotu zostanie wydzielony przez Organizatora. Na oznaczonym terenie zostaną wydzielone:

• strefa manewrów,

• strefa bezpieczeństwa (pole namiotowe);

• strzelnica polowa;

• strefa parkowania. ( parking strzeżony przez cały okres trwania zlotu)

Baza będzie posiadać podstawową infrastrukturę sanitarną.

 

Uczestnicy muszą zadbać o miejsce do noclegu we własnym zakresie – Organizator udostępnia jedynie pole namiotowe i namioty drużynowe ( ograniczona ilość).

Osoby chcące nocować poza terenem zlotu, zobowiązane są jednak poinformować o tym Organizatora.

 

-Palenie ogniska na terenie zlotu TYLKO w wyznaczonym miejscu!

 

-Przez cały czas trwania zlotu będzie czynny Bar, zapewniając jedzenie i napoje dla uczestników zlotu.

Uwaga:

W czasie trwania ciszy nocnej oraz właściwego scenariusza nie będą sprzedawane napoje alkoholowe.

 

- W trakcie trwania oficjalnego otwarcia, poprzedzającego rozpoczęcie scenariusza, będzie przeprowadzona losowo próba trzeźwości uczestników, oraz pomiar prędkości wylotowej kulek. Osoby w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innego podobnie działającego środka, posiadające repliki niezgodne z regulaminem lub odmawiające poddania się badaniu, uznaje się wykluczone z uczestnictwa, jednocześnie rezygnują z uczestnictwa manewrach. Organizator zastrzega sobie prawa do użycia dowolnego urządzenia typu Alkomat i Chronograf.

 

 

 

 

 

 

I. ZASADY WALKI. BEZPIECZEŃSTWO.

 

1. Strefa walki to wyznaczony i zabezpieczony przez Organizatora obszar.

2. Dozwolone jest używanie wyłącznie replik ASG, max 500 fps. (z wyłączeniem replik snajperskich).

Odstępstwa od tej zasady SA dopuszczalne i wymagają osobistej zgody organizatora.

3. Jedyna dopuszczalna amunicja ASG 6 lub 8 mm BB. (zabrania się używania BB- max Bioval).

4. Obowiązuje bezwzględny zakaz strzelania z replik poza wyznaczonym obszarem manewrów oraz po ich zakończeniu z wyłączeniem terenu strzelnicy polowej.

5. Wymagana jest ochrona oczu. Zaleca się stosowanie atestowanych gogli/okularów przeznaczonych do rozgrywek ASG lub PB.

6. W żadnym przypadku uczestnik zlotu nie ma prawa przebywać bez ochrony oczu na terenie wyznaczonym do manewrów i strzelnicy podczas gry.

7. Osoby nieposiadające odpowiedniej ochrony oczu mają całkowity zakaz wstępu na teren wyznaczonego przez Organizatora obszaru.

8. Uczestników obowiązuje kategoryczny zakaz stosowania jakichkolwiek ładunków wybuchowych, świetlnych, ogłuszających, dymnych, łzawiących czy jakichkolwiek innych środków o działaniu szkodliwym dla żywych organizmów bez zgody Organizatora. Organizator we własnym zakresie przygotował środki pozoracji pola walki, zapewniając większy realizm założonego scenariusza.

9. Dopuszcza się stosowanie urządzeń typu LWC przy kategorycznym zakazie celowania w głowę.

 

10. Trafienie w jakąkolwiek część ciała, munduru czy oporządzenia jest równoznaczne z wyeliminowaniem z danej rozgrywki. Zasady postępowania osób trafionych zostaną podane szczegółowo w osobnym rozkazie. Komunikacja między trafionym a pozostałymi graczami jest zakazana. Dozwolone jest dalsze używanie replik osób trafionych, po uzyskaniu wyraźnej zgody właściciela danej repliki.

11. Przypadkowe trafienie przez sojusznika powoduje taki sam skutek jak trafienie przez przeciwnika.

12. Trafianie w broń wyklucza możliwość jej dalszego użytkowania w danej rozgrywce aż do wejścia w strefę RS.

13. Rykoszety nie są uznawane. Uznawane są celne strzały po linii prostej przez niewystarczającą osłonę, tj. przez szeroko rozumiane zarośla, trawy, krzewy.

14. Nie istnieje pojęcie strzału oddanego wcześniej. Przy jednoczesnym (w granicach dziesiątych sekundy), dwustronnym otwarciu ognia z pola rozgrywki schodzą obaj gracze.

15. Zabronione jest strzelanie w pobliżu osób pozbawionych ochrony oczu, tj. osób postronnych jak i do fotografów( będą oznakowani w sposób szczególny), innych osób nie biorących czynnego udziału w rozgrywce oraz zwierząt.

16.Każdy z uczestników zobowiązany jest do posiadania kawałka materiału koloru czerwonego oraz umieszczania go w widoczny sposób w przypadku trafienia.

17. Osoba trafiona kładzie się na ziemi,trzyma w widoczny sposób kawałek czerwonego materiału. Pozostaje w tej pozycji aż do zakończenia danej akcji, następnie wg ogólnych zasad udaje się do RS.

 

 

II. FILMOWANIE I FOTOGRAFOWANIE

 

1. Używać kamery oraz aparatu fotograficznego może każdy, nie jest wymagana zgoda Organizatora.

2. Osoba obsługująca kamerę lub sprzęt fotograficzny musi być odpowiednio oznaczona kamizelką odblaskową.

3. Osoba obsługująca kamerę lub aparat fotograficzny nie jest zwolniona z obowiązku noszenia ochrony oczu.

4. Obsługa kamery lub aparatu fotograficznego powinna unikać sytuacji, w której mogłaby zdradzić pozycję walczących.

5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub zniszczenie sprzętu.

 

 

 

 

III. REGULAMIN PORZĄDKOWY

 

1. Z uwagi na założenia fabularne oraz sprawny przebieg zlotu Organizator, motywowany wyłącznie pragnieniem zapewnienia uczestnikom jak najlepszej zabawy, wymaga bezwzględnego (tu: w rozumieniu wojskowego drylu) podporządkowania się jego rozkazom.

2. Każdy uczestnik porusza się po terenie zlotu na własne ryzyko.

3. Rozgrywka może zostać przerwana (Force Major) przez Organizatora w każdym jej momencie.

4. Zastrzeżona pozostaje ustalona bezpośrednio przed rozgrywką częstotliwość radiowa Organizatora.

5. Liczebność i skład grup biorących udział w rozgrywce ustala Organizator.

6. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieszczęśliwe wypadki podczas trwania zlotu.

7. Na obszarze wyznaczonej przez Organizatora strefy bezpieczeństwa oraz strefy parkowania obowiązuje bezwzględny zakaz strzelania z replik ASG.

8. Osoby obecne na zlocie zobowiązane są zachowywać się w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu innych, a w szczególności przestrzegać postanowień regulaminu.

9. Organizator ma prawo usunąć uczestnika z imprezy bez podania przyczyn oraz bez zwrotu wpisowego czy jakichkolwiek innych nakładów lub szkód poniesionych z tego tytułu przez uczestnika.

10. Na terenie zlotu należy zachować czystość i porządek.

11. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za mienie prywatne uczestników, zgubione, zniszczone lub uszkodzone w czasie trwania zlotu.

12. Zgody Organizatora wymaga wykorzystanie zlotu jako okazji do rozpowszechnienia wszelkich materiałów reklamowych lub akcji promocyjnych.

13. Zabrania się uczestniczenia w rozgrywkach pod wpływem alkoholu oraz innych substancji psychoaktywnych. Dotyczy to także spożywania w/w substancji w przerwie między rozgrywkami.

14. We wszystkich sprawach nie ujętych bezpośrednio w regulaminach, jak i dotyczących rozstrzygania kwestii spornych między graczami decydujące zdanie ma Organizator, którego decyzja jest nieodwołalna.

15. Jedyną konsekwencją niestosowania się do regulaminu będzie usunięcie danego uczestnika z terenu zlotu.

16. Uczestnicy zobowiązani są do bezwzględnego wykonywania poleceń wydawanych przez organizatora oraz osoby przez niego upoważnione.

17. Na terenie obozu uczestnicy poruszają się z rozładowanymi replikami tzn. bez podpiętego magazynka.

18. Uczestnicy przez cały czas trwania zlotu zobowiązani są nosić w widocznym miejscu, otrzymany od Organizatora, identyfikator.

19. Organizator nie odpowiada za pojazdy zaparkowane na terenie zlotu ( aczkolwiek Sa one strzeżone prze cały okres zlotu), oraz za rzeczy pozostawione w namiotach ( pole namiotowe jest tylko patrolowane a nie strzeżone!) .

 

 

 

 

Operacja Corrientes

 

 

Założenia scenariusza opracowane dla graczy którzy preferują i wolą działania taktyczne.

Sposoby wykonania poszczególnych zadań będą zależne od decyzji dyplomatów i dowódców.

 

• Zadania dla poszczególnych stron zostaną podane w czasie odprawy danej strony , tak aby pozostałe nie wiedziały o ich szczegółach * zadań jest ponad 50 dla każdej ze stron

 

Scenariusz

Jest rok 2013 wybucha nowy konflikt w Argentynie. Władze przejmują baronii narkotykowi i terroryści. Rząd Argentyny nie mogąc sobie poradzić z bezprawiem panującym na jego terytorium prosi o pomoc NATO. Sojusz po nieudanej interwencji w Afganistanie i Iraku staje się bardziej ostrożny i wysyła tylko obserwatorów którzy maja zbadać sytuacje w zagrożonym regionie. Delegacja udaje się w miejsce uznawane za najbardziej niebezpieczne – Lasy w pobliżu miasta Corientes.

 

„13.11.2013r godz. 16:30 nr.21489 Patrol w lesie nieopodal Corientes :Sektor 3

Wszystko przebiegało rutynowo aż do momentu gdy straciliśmy kontakt z pierwszym wozem naszego konwoju. Nie podejrzewaliśmy wtedy nawet jeszcze ze za chwile rozpęta się piekło. Nasza eskorta kazała nam się nie wychylać i siedzieć cicho. Dopiero wtedy poczuliśmy ze coś jest nie tak. Najbardziej niepokojący był fakt ze nie mogliśmy się połączyć z bazą. Kilka sekund po czwartej próbie nawiązania łączności usłyszeliśmy tylko :‘’PADNIJ!!’’ ułamek chwili potem pocisk przeciwpancerny rozwalił nam tylni wóz z kapitanem SAS i jego ludźmi. Potem były już tylko serie z AK które ścięły ostatnich ochroniarzy i zostałem sam…(tak myślałem ale cos mnie walnęło mocno w głowę i straciłem przytomności) nic więcej nie pamiętam z tamtego zdarzenia”

 

– Raport jednego z obserwatorów który został porwany i trzymany przez 3 miesiące który został wykupiony z rąk terrorystów za 2mln$ i obietnice ze strony NATO że nie wprowadzi sil stabilizacyjnych do Argentyny.

 

Po tym incydencie obserwatorzy NATO zostali wycofani a sojusz stwierdził ze stoi przed kolejną bardzo ważna misją. Nie było wątpliwości ze musi tam wysłać siły koalicji. Tylko kiedy….

 

Na początku maja 2014 roku NATO przerzuciło do Argentyny siły stabilizacyjne (bez sił USA które stwierdziło ze nie stać ich na kolejną tak drogą operacje) i sie zaczęło. Wszyscy myśleli ze gorzej być nie może… a jednak. 24 maja 2014roku terroryści z Argentyny przeprowadzili zamach na 12 Amerykańskich senatorów którzy wypoczywali w Mami. Podczas zamachu zginęło 12 senatorów i 83 cywilów. USA które było przeciwne wojnie w Argentynie zmieniło zdanie bardzo szybko i wprowadziło swoje spore siły do okupowanego kraju. Rozpoczęło się prawdziwe piekło… A to był dopiero początek…

 

 

 

Jest rok 2015. W Brazylii po 2 latach zamieszek zapanował spokój. Na terytorium tego kraju stacjonują kontyngenty z całego świata. Najliczniejszą grupę stanowią siły NATO i Rosji. Państwo zostało podzielone na strefy wpływów tych militarnych gigantów. Okres stabilizacji nie podoba się wszystkim mieszkańcom . Wobec im oczekiwaniom powstaje FWB(Front Wyzwolenia Brazylii) kierowany przez Almach Kamichaja, prowadzi on działania partyzanckie na terenie całego kraju. W bazie wojsk NATO zostają umieszczone baterie balistyczne dalekiego zasięgu. Rosja uznała ten fakt jako przygotowania do ataku jej obszar. Konflikt zbrojny wisi na włosku. Dyplomaci obu stron starają się złagodzić spór. Oba bloki zaczynają zwiększać gotowości bojową , NATO otrzymało kody aktywacyjne do wyrzutni. Rosja sporządza bardzo tajny plan ataku na pozycje nieprzyjaciela, przygotowania do wojny są na bardzo wysokim poziomie. Plan oraz kody mają ogromne znaczenie dla obu stron ale także dla FWB który dąży do sprowokowania działań zbrojnych , chcąc wyzyskać kawałek suwerennego państwa. Zapowiada się bardzo pracowity czas dla wywiadów obu stron. Wszyscy wiedzą ze oddziały dywersyjne działają na ogromną skale , kontrwywiad stara się jak może zabezpieczać ważne dane. Rosyjskie KGB i GRU radzi sobie bardzo dobrze , podobno mają dojście nawet do kodów aktywacyjnych. Natowskie odziały specjalne takie jak : GROM , GSG9 czy Delta Force starają się rozpoznać jak najlepsze pozycje desantowe. Sytuacja staje się bardzo niebezpieczna gdy Rosjanie ściągają na przód swoich terenów odziały Specnazu. Konfrontacja zdaje się być nieunikniona. FWB jest coraz bliżej wypełnienia swojego celu. Od tej pory wszystko zależy od dyplomatów i w ostateczności umiejętności wojennych dowódców…

 

 

 

Podział Stron Konfliktu

 

Organizacja Paktu Północnoatlantyckiego

Organizacja polityczno-wojskowa : początkowym celem istnienia organizacji była obrona militarna przed atakiem ZSRR. Potem stał się on elementem utrzymania równowagi strategicznej między Wschodem i Zachodem. Po rozpadzie Układu Warszawskiego spełniał rolę stabilizacyjną podejmując działania zapobiegające rozprzestrzenianiu konfliktów lokalnych a takim właśnie konfliktem były działania w Argentynie. Gromadziła w swoich strukturach największy potencjał bojowy.

 

USA

Oddziały pierwszego kontaktu sił Amerykańskich przystosowane do zajmowania w błyskawicznym tempie danego obszaru. Składają się głównie z 1st Ranger Batalion oraz jednostki specjalne. Są najkrócej w strefie A ze wszystkich sił koalicji .

 

GBR

Odziały jej Królewskiej Mości wkroczyły do Corrientes jako pierwsze i poniosły dotychczas największe straty . Wielka Brytania przewodniczy misji w Argentynie jej siedziba mieści się w bazie A niedaleko Corientes . Do misji w tym kontyngencie zaciągali się tylko ochotnicy z Armii GBR posiadają największą liczbę żołnierzy w strefie A.

DEU

Federacja niemiecka wysłała swoje odziały bundeswery na terytorium konfliktu gdyż ówczesny kanclerz uznał ze może to pomóc w relacjach tych obu krajów które w 2013 roku podpisały bardzo ważny i drogi kontrakt na broń V generacji dla Argentyńskich Sił Specjalnych. Dotychczas nie ponieśli oni jeszcze żadnych strat. Ich kontyngent jest co prawda o wiele mniejszy niż pozostałe ale za to jest bardzo dobrze wyposażony i wyszkolony.

 

 

 

Federacja Rosji :

Jedno z najpotężniejszych potęg militarnych uwczsnego świata . Spełniał rolę stabilizacyjną podejmując działania zapobiegające rozprzestrzenianiu konfliktów lokalnych a takim właśnie konfliktem były działania w Argentynie. W skład kontyngentu wchodzą : 1 Armia OW Moskiewskiego ; 1 Armia OW Czarnomorskiego ; 2 Armia OW Syberyjskiego

 

 

Terroryści:

 

Front Wyzwolenia Argentyny- Przemoc, anty-USA, grupa ekstremistyczna, opowiada się za obalenie rządu Chile i od 2013 roku także Argentyny. Składa się głównie z młodych ludzi którzy oddadzą wszystko za swoje poglądy - Rekrutów z biedniejszych dzielnic miasta. Grupy stały się aktywne pod koniec 2000 roku od 2012 roku zauważono jej wzmożona działalność na terenie Argentyny. Organizacja była ostatnio zaangażowana w działalność terrorystyczną. Jest bardzo silna grupą która daje się we znaki szczególnie oddziałom USA. Dążą do stworzenia suwerennego państwa na terytorium Chile i Argentyny

 

 

 

 

 

 

Znajdziesz tutaj informacje na temat:

- zasad bezpieczeństwa przy korzystaniu z airsoftguns,

- zasad panujących podczas spotkań maniaków airsoftu,

- ogólnie przyjęte standardy w czasie zabaw z airsoftguns.

 

Regulamin zabawy Air Soft Guns

Preambuła

Niniejszy zbiór powstał w celu ujednolicenia podstawowych zasad airsoft, funkcjonujących dotychczas jako niepisany kodeks honorowy jego miłośników. Zbiór ten nie pozostaje w sprzeczności z prawem powszechnym i jest prawu powszechnemu podporządkowany. Stanowi nakreślenie i zgromadzenie w formie jednego dokumentu zasad powszechnie dotąd stosowanych, jako, że airsoft'em zajmują się wyłącznie ludzie uczciwi, przestrzegający zasad fair play, którym przyświeca idea wspólnej, dobrej zabawy z uwzględnieniem wszystkich zasad bezpieczeństwa i dla których nie jest podstawowym celem osiągnięcie zwycięstwa za wszelką cenę oraz uzyskanie jak największej ilości trafień, czy też wykazanie w jakikolwiek inny sposób wyższości nad innymi miłośnikami airsoft. Zebranie zasad airsoft w formie jednolitego dokumentu, ułatwi ich konsekwentne przestrzeganie, a także ustandaryzuje airsoft na terenie całego kraju.

Airsoft jest także źródłem pozyskiwania nowych znajomych i przyjaciół. Służy także umacnianiu wzajemnej życzliwości w poczuciu równości wszystkich miłośników. W airsoft nie ma miejsca na okazywanie jakichkolwiek niechęci wynikających z przynależności narodowych, kulturowych, religijnych, politycznych i rasowych. Niedopuszczalnym jest zatem wykorzystywanie airsoft do głoszenia czy prezentowania jakichkolwiek niechęci wobec jakiejkolwiek grupy jego miłośników.

Część ogólna

Podstawowe pojęcia.

1. Airsoft - jest to zabawa polegająca na prowadzeniu walk airsoft, przy wykorzystaniu broni ASG. Airsoft łączy się z hobby związanym z posiadaniem jednej lub więcej sztuk broni ASG, umundurowania i oporządzenia oraz z uczestnictwem w spotkaniach i walkach airsoft.

2. Walki airsoft - są to spotkania, w których dwie lub więcej grupy toczy pomiędzy sobą symulowane walki, które mogą być oparte na scenariuszach, używając przy tym broni ASG i amunicji ASG.

3. Broń ASG - są to repliki wszelkiej broni palnej, wykonane z dowolnego materiału, w skali 1:1 lub innej, miotające amunicję ASG za pomocą słupa sprężonego powietrza lub specjalnego gazu przeznaczonego do zasilania broni ASG.

4. Broń ASG może być powtarzalna, samopowtarzalna oraz automatyczna.

5. Amunicja ASG - są to kulki z tworzywa sztucznego o średnicy 6 mm, masie nie przekraczającej 0,33 g, przystosowane do wystrzeliwania z broni ASG.

6. Gracz airsoft - jest to osoba, która uczestniczy w walkach airsoft, podczas których posiada broń ASG oraz respektuje podstawowe zasady obowiązujące w airsoft.

 

 

 

7. Teren walk airsoft - jest to ściśle określony teren, na którym toczą się walki airsoft. Teren powinien być, w miarę możliwości, oznaczony i zabezpieczony przed wejściem na niego osób postronnych. Prowadzenie walk na określonym terenie powinno być uzgodnione z jego właścicielem lub zarządcą. O prowadzeniu walk airsoft na określonym terenie powinny być powiadomione właściwe służby porządkowe.

8. Strefa bezpieczeństwa - miejsce wydzielone na terenie walk airsoft, gdzie zbierają się wyeliminowani gracze, bądź inne osoby nie uczestniczące w walce. W strefie bezpieczeństwa obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz strzelania z broni ASG.

Część szczegółowa

I. Zasady bezpieczeństwa

1. Środki ochrony oczu:

1) Wszyscy gracze airsoft dokładają najwyższej staranności, by spotkania i walki airsoft były pozbawione jakichkolwiek zagrożeń dla życia i zdrowia uczestników oraz osób postronnych.

2) Każdy gracz airsoft zobowiązany jest posiadać w trakcie walk airsoft środki ochrony oczu, jako organu najbardziej narażonego na uszkodzenia. Środki ochrony oczu powinny być wytrzymałe na postrzał z amunicji ASG z bliskiej odległości, ze wszelkiego typu broni ASG.

3) Każdy gracz airsoft, w przypadku wątpliwości dotyczących skuteczności stosowanych środków ochrony oczu, zobowiązany jest do przeprowadzenia testu wytrzymałości, polegającego na oddaniu strzału / serii strzałów, do mającego mieć zastosowanie środka ochrony, z bliskiej odległości, z najmocniejszej, dostępnej broni ASG. W szczególności dotyczy to środków ochrony oczu, których przeznaczenie jest inne niż do airsoft.

4) Środki ochrony oczu muszą być założone przez uczestnika airsoft przez cały czas trwania walk airsoft. Zdjęcie środków ochrony może nastąpić wyłącznie w strefie bezpieczeństwa.

5) Gracz airsoft, który zdejmie środki ochrony oczu poza strefą bezpieczeństwa, może być upomniany przez każdego z pozostałych graczy. Nie zastosowanie się do upomnienia bądź ponowne upomnienie, stanowi podstawę do wykluczenia tego gracza z dalszych walk airsoft.

2. Spożywanie alkoholu i zażywanie środków odurzających.

1) W trakcie trwania walk airsoft obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu oraz zażywania środków odurzających.

2) Spożywanie alkoholu jest dopuszczalne wyłącznie po ogłoszonym zakończeniu wszystkich walk airsoft.

3) Uczestnik walk airsoft, spożywający w trakcie ich trwania alkohol lub używa środków odurzających, może być natychmiast i nieodwołalnie wykluczony ze wszystkich walk airsoft.

3. Zabezpieczenie terenu walk airsoft pod względem materialnym:

1) Teren walk airsoft, przed jego wykorzystaniem, powinien być sprawdzony pod względem bezpieczeństwa przez organizatora walk.

 

2) Szczególnemu sprawdzeniu winny podlegać następujące elementy:

istnienie ukrytych dziur, jarów, załomów mogących stanowić zagrożenie dla uczestników,

istnienie przedmiotów (wystające pręty, potłuczone szkło itp.) mogących stanowić zagrożenie dla uczestników,

dostępność terenu dla osób trzecich, co może stanowić zagrożenie bezpieczeństwa tychże osób,

miejsca stanowiące jakiekolwiek zagrożenie, winny być oznaczone, w miarę możliwości, w widoczny sposób,

 

3) Zabezpieczenie terenu walk airsoft pod względem formalnym:

uczestnicy lub organizator walk airsoft sprawdza czyją własność stanowi teren tychże walk, lub pod czyim znajduje się zarządem i uzgadnia możliwość prowadzenia tam walk,

dodatkowo, o walkach airsoft powinny być powiadomione właściwe służby porządkowe (policja, straż leśna itp.), informując przy tym, na czym te walki polegają,

 

4. Inne środki ochrony i bezpieczeństwa:

1) Na miejscu walk airsoft powinna znajdować się apteczka pierwszej pomocy. W przypadku walk airsoft, gdzie organizator jest określony, obowiązek zapewnienia apteczki pierwszej pomocy spoczywa na organizatorze.

2) Dodatkowo na miejscu walk airsoft powinien znajdować się jakikolwiek środek łączności zewnętrznej (np. telefon komórkowy) dla możliwości wezwania pomocy w przypadku zaistnienia wypadku. W przypadku walk airsoft, gdzie organizator jest określony, obowiązek zapewnienia środków łączności zewnętrznej spoczywa na organizatorze.

5. Wszelkie inne środki ochrony, takie jak: hełmy, kaski, nałokietniki, nakolanniki, rękawice ochronne, ochraniacze na zęby, są zalecane do stosowania. Ich używanie leży w gestii uczestnika.

II. Zasady związane z zachowaniem porządku publicznego oraz obowiązujących norm prawnych.

1. Noszenie broni ASG w miejscach publicznych powinno odbywać się z użyciem pokrowców, opakowań lub w inny sposób, zabezpieczający broń ASG przed widokiem publicznym.

2. Wydobywanie, strzelanie, celowanie lub jakiekolwiek inne użycie broni ASG w miejscu publicznym może być uznane za naruszanie zasad airsoft i powodować wykluczenie dopuszczającego się tego gracza airsoft ze wszelkich spotkań i walk airsoft.

3. Noszenie mundurów i oporządzenia używanego w airsoft w miejscach publicznych jest dozwolone, za wyjątkiem przypadków, gdy pozostaje to w sprzeczności z prawem powszechnie obowiązującym ( mundury i wyposażenie, a także symbole i oznaczenia, zastrzeżone dla określonych formacji, takich jak: wojsko, policja itp.).

III. Zasady używania broni białej w ASG

1. Broń biała (noże, sztylety, bagnety ) mogą, za zgodą pozostałych uczestników, stanowić część umundurowania lub wyposażenia gracza airsoft.

 

 

2. Zabronione jest używanie broni białej podczas walk airsoft, poprzez jej dobywanie w jakimkolwiek celu. Uczestnik, który dobywa broni białej podczas walk airsoft może być natychmiast i w sposób nieodwołalny wykluczony z dalszych walk airsoft.

3. Dobywanie broni białej może nastąpić wyłącznie w strefie bezpieczeństwa i wyłącznie w sposób nie zagrażający życiu i zdrowiu uczestników.

 

IV. Zasady używania środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki.

1. Używanie środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki jest niedopuszczalne w walkach airsoft, za wyjątkiem zapisu punktu 2.

2. W wyjątkowych przypadkach, gdy organizator walk airsoft dopuści używanie środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki, powinno to się odbywać w sposób kontrolowany, wykluczający możliwość zaistnienia nieszczęśliwego wypadku. Organizator określa zasady używania środków pirotechnicznych lub środków pozoracji pola walki w opublikowanym przez siebie regulaminie walk airsoft.

V. Zasady uznawania trafień, zachowania się trafionych.

1. Trafienie w każdą część ciała, uznaje się jako wyeliminowanie trafionego z dalszej walki airsoft.

2. Trafiony uczestnik sygnalizuje fakt trafienia poprzez uniesienie obu rąk do góry i okrzyk "dostałem".

3. Dopuszczalne jest pominięcie unoszenia rąk i okrzyku w sytuacjach, kiedy takie zachowanie może ujawnić skryte działanie osoby, która oddała celny strzał.

4. Trafiony gracz pozostaje w miejscu trafienia. Trafiony gracz przyjmuje taką pozycję, by fakt jego wyeliminowania był oczywisty oraz by jego pozycja nie utrudniała walk airsoft pozostałym uczestnikom. Trafiony gracz może przemieścić się do strefy bezpieczeństwa dopiero wówczas, gdy w rejonie, gdzie został trafiony, nie toczą się już żadne działania, a przejście do strefy bezpieczeństwa nie będzie odbywało się przez rejon innych działań. Trafiony gracz szczególnie dba o to, by nie przeszkadzać lub nie utrudniać walk airsoft innym uczestnikom.

5. Nie przyznawanie się do otrzymanych trafień jest naruszeniem podstawowego kanonu, na jakim opiera się airsoft - kanonu uczciwości. Gracz airsoft, który uporczywie i w sposób ewidentny unika przyznawania się do otrzymanych trafień, nie jest mile widziany w środowisku airsoft. W związku z tym może zostać wykluczony z udziału we wszelkich walkach, spotkaniach i imprezach airsoft.

6. Trafiony uczestnik od chwili zasygnalizowania trafienia, zachowuje pełne milczenie. Nie jest dopuszczalne porozumiewanie się w sposób bezpośredni, przy użyciu środków łączności, ani w żaden inny sposób, z pozostałymi uczestnikami, zarówno biorącymi udział w dalszych walkach airsoft, jak i uczestnikami, którzy zostali także trafieni. Zakaz porozumiewania się przestaje obowiązywać w strefie bezpieczeństwa, jednkaże porozumiewanie się może następować wyłącznie z osobami znajdującymi się w tejże strefie.

7. Trafiony uczestnik, od chwili zasygnalizowania trafienia, nie oddaje strzałów z żadnej broni ASG i w żadnym celu. Zakaz ten dotyczy również uczestników znajdujących się w strefie bezpieczeństwa.

8. Szczególnie niedopuszczalne jest przekazywanie jakichkolwiek informacji pozostałym w walce uczestnikom. Przekroczenie tej zasady może spowodować natychmiastowe i bezwzględne wykluczenie gracza z dalszych walk airsoft.

9. Trafienie w broń ASG używaną przez gracza uważa się, za wyeliminowanie tejże broni z dalszej walki airsoft.

10. Gracz, którego broń została wyeliminowana, nie może strzelać z niej do końca starcia, w którym nastąpiło wyeliminowanie. Dopuszcza się możliwość korzystania z broni ASG posiadanej przez wyeliminowanego, innego uczestnika. Przejęcie broni ASG wyeliminowanego uczestnika może nastąpić wyłącznie w tym miejscu, w którym został on wyeliminowany.

11. Wyczerpanie się amunicji ASG, nie skutkuje wyeliminowaniem gracza z walki airsoft. Gracz, któremu wyczerpała się amunicja, pozostaje nadal w walce.

12. Organizator walk airsoft może ustalić inne zasady uznawania trafień. W przypadku braku ustalenia innych zasad uznaje się za obowiązujące, podane w niniejszym zbiorze.

VI. Zasady korzystania ze środków łączności.

1. Dopuszczalne jest korzystanie ze wszelkich środków łączności.

2. Organizator walk airsoft może zastrzec na swój użytek określone przez siebie kanały. Nie mogą one być używane przez pozostałych uczestników.

VII. Zasady organizowania walk airsoft - regulaminy.

1. Walki airsoft, zwane dalej "imprezami", o charakterze zorganizowanym i o zasięgu ogólnopolskim, powinny być opatrzone, przygotowanym przez organizatora i podanym do publicznej wiadomości, Regulaminem Imprezy.

2. Z zachowaniem podstawowych zasad dotyczących bezpieczeństwa, organizator ma prawo do swobodnego określania zasad obowiązujących w trakcie trwania imprezy.

3. Wszyscy uczestnicy imprezy są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania zasad ustalonych w regulaminie, pod rygorem usunięcia z imprezy bez zwrotu poniesionych kosztów.

VIII. Sprawy inne.

1. Żaden gracz airsoft nie może być dyskryminowany z powodu rodzaju i typu posiadanej broni ASG, umundurowania i wyposażenia. Jednakże każdy gracz airsoft dba o to, by jego umundurowanie i wyposażenie nie odbiegało w rażący sposób od norm umundurowania i wyposażenia powszechnie uznanych i przestrzeganych w airsoft, a także od przyjętego przez organizatorów klimatu rozgrywki (w tym sensownosci scenariusza).

2. Miłośnikiem i sympatykiem airsoft może być każda osoba, bez względu na wiek, płeć i rasę.

3. W spotkaniach, walkach i imprezach airsoft mogą uczestniczyć osoby, które ukończyły 18 lat i posiadają pełną zdolność do czynności prawnych.

4. W przypadkach szczególnych, w spotkaniach, walkach i imprezach airsoft mogą uczestniczyć osoby, które ukończyły 16 lat i posiadają pisemną zgodę rodziców / opiekunów, według ustalonego wzoru.

 

 

 

IX. Postanowienia końcowe.

1. Niniejszy zbiór zasad nie stanowi prawa w powszechnym rozumieniu.

2. Stosowanie określonych w niniejszym zbiorze zasad, stanowi dbałość o rozwój airsoft w Polsce, poszanowania dla całego środowiska airsoft, a także dla panujących w tym środowisku dobrych obyczajów. Z tego względu, zbiór niniejszy stanowi zbiór zasad obowiązujących w środowisku airsoft w Polsce i zwany jest umownie "Prawem ASG".

3. Stworzenie niniejszego zbioru ma służyć ujednoliceniu zasad stosowanych w całym środowisku airsoft.

4. Niniejszy zbiór opracowany został na podstawie istniejących dotychczas i ogłoszonych zasad oraz na podstawie wypowiedzi wielu osób ze środowiska airsoft. Twórcy zaznaczają, iż dołożyli wszelkich starań, by ten zbiór zapewnił równe szanse dla wszystkich miłośników airsoft i pozwolił zapobiec wszelkim sporom i nieporozumieniom.

 

Witam wszystkich serdecznie i zapraszam do dyskusji. Czekamy na wszelkie pytania.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

parę pytań:

1) podział na strony z względu na umundurowanie ??? Czy na życzenie uczestnika???

2) piszecie coś o przerwach pomiędzy rozgrywkami więc może jakieś ogólne ramy czasowe gry?? ( gramy 24h bez przerwy ?? czy z przerwą nocną a może tylko obiadową ?? )

3) zasady respów ???

4) limity amunicji ???

5) będą medycy ???

6) drużyny mają sztywne narzucone dowództwo czy tylko dostaną rozkaz a sposób jego wykonania zostanie kwestią dowódcy ????

7) jest szansa bym działał sam ( bądź z kumplem ) jako snajper czy raczej takiej roli i zadań zwiadowczych dla tak małych komórek nie przewidujecie ?

Link to post
Share on other sites

Możesz rozwinąć skrót GBR oraz co on wg Ciebie oznacza?

W chwili obecnej nie ma czegoś takiego jak GBR. Akronim Wielkiej Brytanii ( Great Britain ) to GB. Ewentualnie UK ( United Kingdom ) natomiast pierwszy raz spotykam się z brytyjskim akronimem GBR :P

 

 

Ależ oczywiście:D GBR jest to trzy członowy skrót nazwy państwa stosowany w encyklopediach i podręcznikach

 

1 Podział stron ze względu na umundurowanie ale też upodobania uczestników ( będą oznaczenia drużyn )

2 Gra toczy się 24h bez przerw ale jeśli ktoś będzie chciał sobie taką zrobić to jest to bezproblemowe ( sklepy z napojami , wydawanie jedzenia , wody czynne przez cały czas trwania zlotu )

3) zasady respów ???

4) limity amunicji ??? TE 3 ZASADY JESZCZE PÓŹNIEJ ZOSTANĄ GŁĘBIEJ OPISANE

5) będą medycy ???

6 Jest ścisła hierarchia ale sposób wykonywania rozkazów zależy od własnego uznania ( możliwe są pucze , zamachy- zostaną omówione w najbliższym czasie )

7 Jak najbardziej jest taka możliwość , w planach jest utworzenie małych grupek- które będą miały szczególne zadania.

Link to post
Share on other sites

Jeśli chcecie mieć wiarygodną informacje o zainteresowaniu imprezą to myślę, że warto abyście rozwinęli ankietę. Niektórzy przykładowo mimo wstępnego zainteresowania nie znają swoich możliwości czasowych w weekend za pół roku. W takim przypadku oddanie każdej z dwóch konkretnych informacji będzie prawdziwe a Was wprowadzające w błąd...

Link to post
Share on other sites

Jeśli chcecie mieć wiarygodną informacje o zainteresowaniu imprezą to myślę, że warto abyście rozwinęli ankietę. Niektórzy przykładowo mimo wstępnego zainteresowania nie znają swoich możliwości czasowych w weekend za pół roku. W takim przypadku oddanie każdej z dwóch konkretnych informacji będzie prawdziwe a Was wprowadzające w błąd...

 

 

okres do zgłaszania jest dość długi tak wiec nie powinno z tym być problemu :D

 

 

Może by tak do tych działań dodać taką malutką grupkę WP??

 

 

W stronach konfliktu występuje NATO w skład ktorego wchodzi takze, zgodnie ze scenariuszem, GROM- oddział WP:p

Link to post
Share on other sites

jedno pytanko / informacja a mianowicie czy termin proponowany jest terminem ostatecznym bo moze pomyslicie o przesuniecie poniewaz trafiliscie dokladnie w ten sam termin kiedy bedzie organizowany zlot AFGARAQ 7 a wiadomo czesc osob pojedzie do was czesc tam a tak macie szanse na wyzsza frekfencje

Link to post
Share on other sites

I. Zasady trafień:

 

• Uznawane Są tylko trafienia bezpośrednie po linii prostej , rykoszety się nie liczą.

• Pierwsze trafienie w każdą część ciała pomijając głowę i szyje uznawane jest za postrzał, który wymaga interwencji sanitariusza ( czas do wykrwawienia 30 min). 2 trafienie w jakąkolwiek cześć jest traktowane jako zgon , osoba ,,zabita,, powinna wczuć się w rolę nieboszczyka. Następnie gdy będzie bezpiecznie udać się do RS, ale w takli sposób aby nie przeszkadzać innym.

• W czasie ,,śmierci,, należy pozostać w wyznaczonym miejscu 3h po czym dostosować się do rozkazów dowódcy.

 

II. Amunicja

 

• Magazynki powinny być realnie odwzorowane (realna ilości amunicji). Dozwolone jest przenoszenie nieograniczonej liczby magazynków. Poza magazynkami można nosić luzem tylko 300 sztuk.

 

 

III. Hierarchia

 

• Należy dostosowywać się do rozkazów dowódcy. Strony konfliktu mają stały podział taktyczny na odziały i pododdziały co ma na celu podnieść poziom realizmu. Dowódcy danej strony mogą zmieniać skład, grupować nowe odziały.

 

IV. Czas rozgrywki

 

• Rozgrywka toczy się 24/h nie ma przerw. Obowiązuje zasada noszenia gogli non stop, aż do zakończenia rozgrywki (syrena strażacka)

 

V. Zadania i podział

 

• Liczba uczestników w stronach konfliktu jest tajna, rozmieszczenie wojsk również. Wszelkie bliższe rozkazy zostaną podane w ostatniej chwili umożliwiając jedynie przeprowadzenie krótkiej odprawy.

 

VI. Klimat

 

• Zalecany jest odpowiedni ubiór dla konkretnych stron konfliktu.

• Strona NATO – mundury państw członkowskich.

• Federacja Rosyjska – mundury rosyjskie, stylizacja do strony rosyjskiej.

• FWA – Każdy rodzaj munduru, charakteryzacja terrorysty mile widziana.

 

 

Nowe informacje : Impreza zmieniła charakter na łagodny Milisim.

Co do terminu to nie jest jeszcze ostateczny.

Link to post
Share on other sites

http://www.imagebanana.com/view/ibnbwmll/zlot.jpg

 

Legenda

 

Linie białe- obszar całego zlotu +/- 100m granicy ( będzie ona określona taśmą)

 

Linie czerwone- obszar off game na terenie którego będzie: parking, pole namiotowe itd.

 

Żółty prostokąt- teren sztabu zlotu

 

Brązowy prostokąt- teren prywatny całkowity zakaz wstępu (taśma)

 

Uwaga

 

1 Ze względu na rozmowy z nadleśnictwem które się jeszcze nie skończyły nie możemy określić miejsc które będą wyłączone z gry (szkółki)

 

2 Mapa jest nieoficjalna ponieważ nie została ona jeszcze zatwierdzona w takich granicach

 

3 Ze względu na scenariusz na razie nie możemy podać miejsc rozlokowania sił (będą one podawane na bieżąco w temacie >>Scenariusz imprezy<< który będzie symulował działania do dnia rozpoczecia zlotu).

 

 

Oficjalna mapka z planami ewakuacyjnymi oraz innymi ważnymi informacjami zostanie podana najpóźniej 30 dni przed rozpoczęciem zlotu.

 

Co do podłączeń do prądu będzie on tylko dostępny w miejscu ładowania baterii czyli na terenie oznaczonym żółtym prostokątem.

 

Dziś od 20:00 rozpoczną się zapisy i podział stron konfliktu. Zapraszamy na http://www.forum.operacjacorrientes.cba.pl/

Edited by OperacjaCorrientes
Link to post
Share on other sites

Również miałbym kilka pytań.

 

1) Czy noszenie ghillie suit będzie dozwolone? Jak wtedy z oznaczeniem strony konfliktu?

2) Jaki jest dokładny limit fps dla replik karabinów snajperskich typu bolt action?

3) Czy na terenie rozgrywki są jakieś ruiny/zabudowania albo inne użytki mogące służyć za typowy teren do CQB?

4) Czy limit amunicji (300 kulek luzem przy sobie) dotyczy również snajperów czy tutaj się coś zmienia?

5) Gra 24h, czyli przez te 3 dni rozgrywka będzie trwała non-stop i przerwy "wypoczynkowe" zależą tylko od uczestników czy będą wyznaczone jakieś przerwy organizacyjne?

6) Co do map - czy w trakcie rozgrywki będzie można dostać mapę wojskową terenu rozgrywki (w celu lepszej komunikacji i wykorzystania zespołów snajperskich jako zespołów zwiadowczych)? Chodzi mi o to, czy 2 osobowy zespół snajperski ma szansę dostać taką mapę, czy są one zarezerwowane tylko dla większych grup?

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...