Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

MILSIM inaczej


Recommended Posts

Przeczytałem cały wątek.

Ilość postów która cokolwiek wniosła do dyskusji zmieściła by się spokojnie na jednej stronie - moim osobistym zdaniem pomysł ma potencjał, jednak wymagania jakie milsim musiał by spełnić żeby można było wprowadzić tą propozycje do rozgrywki są bardzo wysrubowane - trzeba by posadzić przynajmniej kilka osób na ponad 24h za kompami podczas milsima po każdej ze stron - mało realne. już nie mówie o takich pierdołach jak logistyka takiego przedsięwzięcia, robi się z tego impreza na 500 osób lekko żeby coś takiego miało sens.

Cała reszta dyskusji raczej wywołuje obraz chłopców z linijkami mierzących sobie kto ma dłuższego, sory za dosadne słowa.

Niesmak jednak pozostanie.

 

teraz merytorycznie

(odnośnie 98% milsimów organizowanych obecnie)

Wprowadzanie wojsk powietrznych, a w szczególności walki w powietrzu, moze byc mocno kłopotliwe zażając że nie ma żadnej sensownej możliwości symulacji ich działań, zwłaszcza przy tak ograniczonym budżecie i czasie oraz ilości chętnych (raczej watpie zeby sie znalazła wiecej niż 1 osoba na 100 chetna do grzania ławy przed kompem na milsimie, jednak wiekszosc milsimowcom woli byc trepami z karabinami), powinno to zostać na barkach orga jako moderatora gry i powinno być w formie niespodzianek wprowadzane w trakcie scenariusza - zeby uczestnicy przypadkiem nie przygotowywali sie specjalnie na jakies zdarzenia ktore teoretycznie powinny byc zaskoczeniem.

 

Z podobnych rozwiazań o jakich słyszałem wprowadzających dodatkowe rodzaje wojsk i inne typy działań (nie tylko obsługa repliki karabinu).

Artyleria/nalot (rakietowa lub konwencjonalna, a niech bedzie nawet i morska, w formie uproszczonej nalot - brak obsługi, musza dostac tylko "marker" do zonaczenia celu) - w przypadku kiedy na imprezie byli orgowie nie uczestniczacy w rozgrywce ktorzy w szybkim czasie mogi znaleźć się w dowolnym miejscu (albo mieli transport, albo bylo ich tak duzo) wygladalo to w ten sposob:

Obserwatorzy podawali wspołrzedne do obsługi

Obsługa zgodnie z procedura musiała wykonac określone czynności do odpalenia

Org stawał w miejscu w ktorym jego zdaniem miał uderzyć pocisk, wskazywał ewętualne trupy i zniszczenia (rzucał petarde, albo inne środki pozoracji - a jak bieda to i "BUM!" powinno wystarczyć).

Obserwatorzy podawali ewetualne poprawki do obsługi.

Obsługa poprawiała przyłożenie.

Warunkiem udanej zabawy w takim wypadku czywiście jest odpowiednia ilosc orgów po wszystkich stronach co by nikogo nie dziwił delikwent w kamizelce łażący sobie "bez celu" żeby co bardziej przewidujacy nie uciekali w popłochu na widok orga "bo na bank bedzie ostrzał"

 

 

bardziej realistyczna wersja wojsk artyleryjskich to moździerze o realnym zasięgu nawet 150m

zwykła katapulta z granatami piro, najbardziej kłopotliwym elementem są zapalniki czasowe - tanie lonty są kiepskie, a te na których można polegać są drogie.

 

Tyle z moich doświadczeń

Edited by fazaa
Link to post
Share on other sites
  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ostrzał artylerii i procedurę CFF (Call For Fire) robiliśmy już kilkakrotnie na różnych milsimach - działa. Na Salmandrze zrobiliśmy moździerzowy wg podobnych zasad co piszesz - wyszło świetnie, z takim wynikiem: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=337393006412368&set=o.1423155557928223&type=1&theater

(choć tu pirotechnika i instalacja była z "tych droższych" ;-)

NIebawem będzie milsim z symulajcą CAS (Close Air Support) dla JTAC-ów, więc chcieć to móc! :-)

Link to post
Share on other sites

Wprowadzanie wojsk powietrznych, a w szczególności walki w powietrzu, moze byc mocno kłopotliwe zażając że nie ma żadnej sensownej możliwości symulacji ich działań, zwłaszcza przy tak ograniczonym budżecie i czasie oraz ilości chętnych (raczej watpie zeby sie znalazła wiecej niż 1 osoba na 100 chetna do grzania ławy przed kompem na milsimie,

A tam. Sadzasz ludzi przy symulatorach. Ta strona któa wygra ma przewagę powietrzną. Co wiąże się z określonymi bonusami.

Link to post
Share on other sites

A tam. Sadzasz ludzi przy symulatorach. Ta strona któa wygra ma przewagę powietrzną. Co wiąże się z określonymi bonusami.

takie "milsimy" też zdażało się grywać, tylko że nie było przykazu na jedną i konkretną grę, i jak sie nudził jakiś tam symulator to się qake'a odpalało :D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...