Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Wymiana kabli, sprężyny i dodanie mosfetu (problemy)


Recommended Posts

Witam.

Zakupiłem sobie ostatnio mosfet merf wersja 3 razem z mosfetem umyśliłem sobie wymianę przewodów na nisko oporowe na forum znalazłem link do tych

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6808

wstawiłem jeszcze sprężynę 120 Guardera. Niestety, ale okazało się, że izolacja nowych przewodów zajmuje sporo miejsca i ułożenie ich w części ze spustem jest dosyć kłopotliwe izolacji jest tyle, że selektor ognia trochę się nie za dobrze przesuwa na trybie pojedynczym zdarza się wystrzelić dwie kulki. Oczywiście wystrzelenie dwóch kulek może być spowodowane, czym innym.

A zatem moje pytania:

1. Jak to jest z tymi przewodami czy mogę wziąć po prostu cieńsze przewody np. takie

http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=1262

w prawdzie to tylko 3 dziesiąte różnicy ale być może z jakichś powodów już się nie nadają. Ewentualnie prosiłbym o namiary na takie przewody, z którymi nie było by problemu. W prawdzie wiele jest firmowych przewodów niskooporowych np. G&P, Systema ale z tego, co czytałem jest to zbędny wydatek (niepotrzebnie dużo się przepłaca).

2. Czy może być jakiś inny powód strzelania dwiema kulkami na trybie pojedynczym?

3. Dodatkowo replika częściej ma problemy z oddaniem pojedynczego strzału po prostu się blokuje czy możliwe, że sprężyna jest za mocna i silnik nie daje rady?

 

 

Moja replika to M4 G&P dokładnie taka link całkiem nowa jestem pierwszym właścicielem wcześniej nie było takiego problemu baterie, jakich używam to 8.4 i 9.6 (nie planuję mocniejszych).

Link to post
Share on other sites

Co do kabelków możesz po prostu ściągnąć izolacje w miejscu gdzie jest spust i zakleić taśmą izolacyjną(trzeba uważać by nie przeciąć kabelków).

 

Nie wiem jak to wygląda, ale nie wydaje mi się, żeby kable mogły blokować selektor ognia. Może to być problem łożysk pod selektorem, jeśli masz ślizgowe to spróbuj je troche spiłować.

 

To że strzela dwiema kulkami na raz to chyba wina baterii i mosfeta. Przez mosfet dochodzi troszkę inne napięcie do silnika, a ten podczas jednego strzału wykonuje dwa naciągnięcia sprężyny. Spróbuj podłączyć baterię 7.2V.

Lub jest to wina przerywacza, jak nie zadziała z inną baterią to spróbuj coś z pzrerywaczem zrobić.

Link to post
Share on other sites

Witaj.

Po kolei : Przewody kupiłeś dobre...mógłbys dać nawet grubsze 1,5mm^2 tyle ,że do samego spustu to kabelki możesz puścić nawet 0,5mm^2 tam idzie tylko sygnał. I jak dla mnie przewody modelarskie to i tak przerost formy nad treścią, w zupełności wystarczą i nie ma potrzeby brać "firmowych".

Pytanko 2. Tak. Sam układ musisz wyregulować - jak dokładnie, Ci nie odpowiem - pisz do marcina. BCB miałem takie same jaja jak wrzuciłem mocniejszą sprężynę. Jakoś układ źle zczytuje te opory silnika - pomaga wsadzenie słabszej spręzyny albo wymiana zębatek - u Ciebie na TU starczy.

AD.3 Nie. Ten sam problem - układ. u mnie regulacja nie pomagała. (ja mam ACS ale zasada działania ta sama.)

pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Ad. 1 Przewody są ok, tylko źle położone. Chodzi Ci zapewne o kostkę stykową, bo nie za bardzo wiem jak przy V.2 w M4 kable miały by mieć styczność z selektorem :/

 

Kable wyprowadzone na przód czy na kolbę?

 

Ad. 2 Uszkodzona lub za krótka dysza, źle założona dysza na listwie dosyłacza, źle zgrana dysza z pracą układu, niedociśnięta komora HU czasami. Kulki wylatują podwójnie po jednym cyklu czy cykl się nie kończy?

 

Ad. 3 Tutaj powodów może być masa, od, źle złożonego GB po wyjechane baterie lub słaby silnik.

Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za wasze odpowiedzi postaram się sprawdzić każdą z waszych rad.

 

Ad1.

Kazik_Nysa  faktycznie myślałem o ścięci izolacji w tym miejscu i chyba tak zrobię.

 

mikunda masz racje chodziło mi o kostkę stykową (źle to opisałem) po prostu zrobiło się w niej ciasno z powodu izolacji na przewodach w każdym razie w tej kostce znajduje się taki kawałeczek plastiku który porusza się w raz ze zmianą trybu ognia teraz ponieważ izolacja przeszkadza potrafi źle się ułożyć i zastanawiałem się czy to nie jest jakoś powiązane. Być może opisałem to nie jasno z góry przepraszam.

 

Ad2. 

white_pl powiem szczerze miałem takie odczucia, że to mosfet zaburza tą pracę i dlatego strzela czasami dwiema kulkami. Jak czytałem to ten silnik (M120 High Speed) bez problemu powinien pracować z tą sprężyną. Zamierzam jeszcze po testować z konfiguracją mosfetu.

 

mikunda w prawdzie tego nie na pisałem ale faktycznie zmieniłem jeszcze dysze na bore-up (oczywiście prowadnica też jest typu bore up) ale długością dysza jest identyczna jak ta co była powiem szczerze nie wyczułem/nie wydaje mi się aby pracowała gorzej. Co do komory hop-up być może coś się nie docisnęło mogły gdzieś podejść przewody (teraz są trochę grubsze a biegną przy komorze hop-up) to może coś się nie docisnęło ale posprawdzam jeszcze wszystko to co opisałeś.

 

Ad3.

mikunda co do baterii to może coś w tym być standardowo używałem 8.4 i na niej w testach wystrzelałem 2 magazynki silnik pracował całkiem całkiem nie było zacinek w których byłaby pracę silnika który nie może naciągnąć sprężyny tylko takie pyknięcie w spuście ale bez pracy silnika. To zdarzało się tylko na singlu.

Natomiast zacinka z pracą silnika singiel/auto który nie ma siły naciągnąć sprężyny pojawiły się na baterii 9.6 FF (baterię dopiero co kupiłem i pierwszy raz używałem).

 

 

Ale jak to już napisałem zamierzam sprawdzić każdą z waszych rad i postaram się dokładniej po testować możliwe konfiguracje mosfetu (niestety dopiero w przyszły weekend) ale jak widzę czeka mnie sporo testowania, ehh upgrade mi się zachciało ;)

Link to post
Share on other sites

podepnę się bo mam ten sam problem.

 

replika:m16a3 w środku bore up i silnik infinite TU z guardera.

 

 

tez zrobiłem ten komplet co Ty:mocniejsza sprężyna(m130),kable niskooporowe z g&p i mosfet z gatee(gds4004+AB)

 

 

Już przy złożeniu miałem problem jak u Ciebie:kable się nie mieszczą musiałem jeden wyrzucić a wstawiłem cieńszy.

w końcu udało mi się złożyć GB z podłączonym mosfetem .

 

co się okazało: replika strzela reakcja na spust dobra hamowanie jest.no to złożyłem replikę do kupy w całość.Naładowałem baterię co lepsza to 9,6 2000mAh z firefoxa na ogniwach large.

 

i kolejny problem jak u Ciebie wystrzeliłem może 30-50 kul i słychać pykniecie silnika ze chce naciągnąć ale nie może.

 

czyżby batka 9.6v była za słaba przy nowej sprężynie i mosfecie? czyżby takie opory generowała cala instalacja?

 

 

może jakby włożyć 11,1v 2200 LiPo to będzie ciągnąc na tym prądzie dobrze???

 

 

 

mi tez sie sie zachcialo tuningu:P

Edited by jbone
Link to post
Share on other sites

Przy sprężynie M130 albo LiPo 11,1V albo naprawdę dobre wysoko prądowe NiCd/NiMh z napięciem min. 10,8V

Niesamowite rzeczy opowiadasz. Takiego konfiga rusza stokowy silnik KA z batą 8,4V Sanyo na 10-12 k/s ROFie. I wystrzelisz z minimum te 2k kulek. Przy UT Elementa na tej samej bacie i konfigu na m130 Guardera jest do 16 k/s przy lipolu do 23, stokowe zębaty GB v3.

Ja nie wiem kto Wam składa te repliki, że takie rzeczy wymyślacie, ale zmieńcie mechaników.

 

 

ON_TOP: Silniki z Guardera to nie są dobre silniki, a o bateriach FF też się średnio dobrze mogę wypowiedzieć, na kilkunastu użytkowników takowych, znam tylko jednego zadowolonego, reszta klnie tak samo jak na intelekty i inne badziewia. Jeszcze inna rzecz: nie masz gdzieś zwarcia aby? Pooglądaj raz jeszcze co i jak zrobiłeś, może gdzieś lut źle położony jest?

Link to post
Share on other sites

Może problem tkwi w podkładkowaniu i/lub zbyt mocnym dociśnięciu silnika.

Jak dla mnie to coś jest ewidentnie kijowo złożone...

Sam mam w G36 M130 i silnik ITU guardera, wszystko działa aż za dobrze.

Na lipo 11,1V jest 26bb/s, ba nawet na znienawidzonym przez większość forumowiczów FiroFoxie 8,4V spokojnie daje rade.

(FF nie mój tylko pożyczony :D)

Link to post
Share on other sites

Mikunda ... silnik PJ od krakmanow (ktory jest slabszy pewnie niz JG III generacji lub identyczny) ciagnal mi m130 na batce 7.2 ...

Ciagnal tez na spalonej batce 9.6 firefoxa ktora nie dawala uciagnac stocka 330 fps na klonie silnika stockowego marui.

Wiec jezeli neodymowy silnik nie ciagnie ci m130 na 8.4 v to znaczy ze masz albo uszkodzony silnik, albo co pisali koledzy w innym topiku za dluga sprezyne.

Podobno m130 guardera zdazaja sie wadliwe - maja za duzo zwojow i sprezyna blokuje sie (musisz zdjac ktores lozyskowanie bo przy obu blokuje sie).

Link to post
Share on other sites

Mikunda ... silnik PJ od krakmanow (ktory jest slabszy pewnie niz JG III generacji lub identyczny) ciagnal mi m130 na batce 7.2 ...

Ciagnal tez na spalonej batce 9.6 firefoxa ktora nie dawala uciagnac stocka 330 fps na klonie silnika stockowego marui.

Wiec jezeli neodymowy silnik nie ciagnie ci m130 na 8.4 v to znaczy ze masz albo uszkodzony silnik, albo co pisali koledzy w innym topiku za dluga sprezyne.

Podobno m130 guardera zdazaja sie wadliwe - maja za duzo zwojow i sprezyna blokuje sie (musisz zdjac ktores lozyskowanie bo przy obu blokuje sie).

W sumie to w moim przypadku coś w tym może być stockowa sprężyna była z jakież 1,5cm może 2 cm krótsza, ale nic sprawdzę to dopiero w sobotę.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...