Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Witam, mam CM040C i zabrałem się za tuning. Po wymianie okablowania, instalacji mosfetu, wymianie sprężyny na SP130 [GUARDER] i wymianie baterii na Li-Po 11.1V 20C [FIREFOX] z własnej winy spaliłem silnik, po czym kupiłem silnik Ultra Torque [ELEMENT]. Już na pierwszej strzelance zjadło mi stokowy tłok, tak więc zakupiłem poliwęglanowy tłok z pełną metalową szczęką [Niebieski CA], na którym zamontowałem łożyskowaną głowice tłoka [uLTIMATE]. Rzecz jasna 2 ząb na tłoku został spiłowany tak jak powinno się to robić. Zanim złożyłem GB sprawdziłem jeszcze na stokowej głowicy tłoka sprężynę i okazało się że sprężyna nie mieści się w tłoku z uwagi na zbyt gęsto upchane zwoje i to za pewne był gwóźdź do trumny stokowego tłoka. Gdy to odkryłem postanowiłem z powrotem włożyć stokową sprężynę M125 [CYMA] i wszystko pięknie działało gdy wystrzeliłem 2 mid-capy przez balkon. Wczoraj poszliśmy ze znajomymi do lasu i nie wiedzieć czemu od pierwszego strzału już były problemy, kulki się zacinały musiałem co chwile wyciągać magazynek po kilku strzałach przestał w ogóle strzelać tylko wydawał dźwięk jak by sam silnik kręcił. Dziś rozebrałem cały GB i okazało się że środkowa zębatka straciła zęba, a zębatka silnikowa ma poobcierane zęby w miejscu gdzie zakleszcza się z zębatką środkową.

dsc00702f.jpg

Jak widać czeka mnie niestety kolejny wydatek i tu kieruje do Was pytanie, jakie zębatki do replik tuningowych powinienem kupić? Znalazłem zębatki Super Torque Up [CA], które w obecnej chwili są niedostępne i też kosztują niemało bo 230zł, dlatego osoby ogarnięte w temacie niech się wypowiedzą czy da się kupić coś dobrego co mi wytrzyma taniej, a jeśli nie to czy w/w zębatki będą dobre?

Dziękuje za wszelką pomoc!

 

Edit:

Znalazłem jeszcze takie zębatki Helical Ultra Torque [uLTIMATE], jako że nie znam się na zębatkach, nie wiem czy te Helikalne podejdą mi?

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

Ze swojej strony (i nie tylko) polecam SHS. http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich_czesci_kola_zebate/zestaw_stalowych_zebatek_32_1-high_torque_up_shs-2340.html

Tyle, że też są niedostępne. Te Helikalne podejdą, ale trudniej je wypodkładkować.

Jest jeszcze jedna opcja... Mam na sprzedaż stockowe zęby CA, o przebiegu +/- 500. Jeśli jesteś zainteresowany to zapraszam na PW.

Link to post
Share on other sites

oj wielce obeznany jesteś Spond, oj wielce. Heliki łatwiej się podkładkuje niż zwykłe, bo na nich lepiej widać wszystkie błędy podkładkowania. Wiem bo sam takie mam.

 

Do autora. nie kupuj tych zębatek co ni Spond pokazuje linkiem, bo one są do tłoków ze zwężonymi zębami. najtaniej to poszukać SHS 18:1 albo od Spond'a albo poszukaj samej środkowej o przełożeniu 18:1

Edited by zaki123
Link to post
Share on other sites

Zaki123 racja te z mojego linka są do tłoków o zwężonych zębach, mój błąd.

Ale co do podkładkowania helikalnych to się nie zgodzę, ponieważ widziałem na TYM forum wypowiedzi osób dużo bardziej doświadczonych.

I wszyscy oni pisali, że helikalne jest trudniej wypodkładkować.

Link to post
Share on other sites

Powiem tak, nie chce stokowych z CA bo jeśli już mam coś kupować to tak żeby to naprawdę trzymało i było w 100% pewne. Co do tych SHS'ów to nigdzie nie znalazłem innych oprócz tych które podał Spond, i które byłyby dedykowane pod mocniejsze sprężyny.

Link to post
Share on other sites

Pierdzielisz.

Sprezyna miesci sie z obustronnym podkladkowaniem i jeszcze podkladkowa 0.5 cm...

Wiem bo mialem tak w augu...

Chyba ze zalozyles sprezyne do przedluzonego gearboxa.

 

Po prostu zebatki masz bardzo kiepskie i padly.

Pewnie podkladkowanie i lipo 11.1 na to mialy duzy wplyw.

Zacinka przy duzym rofie i szczelnym ukladzie = pad zebatek.

Po prostu w takim wypadku wiecej nie strzelasz ...

Link to post
Share on other sites

Sniper też miał problem ze sprężyną Guardera, gdyby nie jego rady to bym nawet nie wiedział że trzeba to sprawdzić..

Postawiłem prowadnice na biurku na nią włożyłem sprężynę razem z tłokiem i okazało się, że łożyskowanie na prowadnicy w ogóle nie chowa się do tłoka przy całkowitym ściśnięciu sprężyny, później dla pewności to samo zrobiłem na stokowej sprężynie i tłok doszedł do samego końca.

A co do SP140 Guardera to ma mniej zwojów niż SP130.

Edited by SlayerASG
Link to post
Share on other sites

No ja mam zmontowanego auga - m165, prowadnica vertexowa z lozyskowaniem (wiec dodatkowe 4 mm grubsza) lozyskowanie glowicy tloka od bore up guardera i tez wszystko pieknie smiga.

Jedyne co musialem zrobic to zeszlifowac troche prowadnice vertexowa bo sa za szerokie i jest problem z chowaniem sie tloka - zachacza i fpsy sa nierowne.

Ale mimo wszystko - zadna zebatka nie padla mimo m165.

 

Stawialbym raczej na to ze prowadnica jest krzywa lub za szeroka, ze gearbox jest zwichrowany i wtedy tlok zle chodzi.

Czasem krzywo przykrecona glowica tloka powoduje ze tlok sie blokuje.

Link to post
Share on other sites

Panowie nie zbadałem problemu do końca (bo nie miałem możliwości) ale występuje on tylko z 130 guardera.Długość sprężyny ta sam ale nie porównałem ilości zwoi w tych 130 które latają na podwójnym łożyskowaniu bez problemów a na tych co trzeba 2/3 łożyska wywalić na prowadnicy.

 

 

I tak w mojej replice 130 latała na podwójnym łożyskowaniu bez problemów kupiona max rok a max 5 miesiecy temu montowałem dwie 130 zakupione w tym samym sklepie i trzeba było wywalać łożysko.

Dzwoniłem również do jednego z servisów i również się z tym spotkali jeśli chodzi o podwójne łożyskowanie i tylko na 130 z guardera.

 

Możliwe ze wyszła seria z większa ilością zwoi .

 

Slayer kupuj SHS 18;1 lub nawet 16:1 spokojnie dają rade na 130 przy rofie 21 rps i nowe łożyska.

 

Przelicz swoja droga ilość zwoi na swojej 130 a ja przeliczę swoja bo zmieniłem sprężynę na większą.

Kocur666 możliwe ze to tez wina szkieletu ale to koleiny przykład ze coś jest nie tak z tymi 130 .

Link to post
Share on other sites

Ta Sp130 była trochę grubsza i dłuższa niż normalne.

 

 

I chyba tu jest problem a dokładnie ;mogla wyjść seria z grubszego drutu.Moja sp ma również 33-33,5 zwoja zależy jak zaczniemy liczyć i po miesiącu leżakowania na półce ma 17 cm gdzie nówka ma 17,2 cm.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Witam, postanowiłem podpiąć się pod temat.

Także posiadam CM040C.

Czy po wymianie sprężyny z m125(stock) na m130(Madbull) jest ryzyko problemów z zębatkami, czy te 5m/s nie robi różnicy?

Batka 9.6V firefox ;)

 

Nie powinieneś mieć problemów .W mojej 040C przemieliły juz ze 80-90 tys BBs większość na 130 Guardera i obecnie latają na 140 Guardera przy rofie 17 rps.Ale rożnie to bywa zależy od szkieletu w jakim stanie są łożyska, czasami zmęczenie materiały może doprowadzić do wyrwania zęba. Tak mi się ostatnio stało tzn. wyrwało ząbek w środkowej stokowej zębatce w 045 na zmęczonej m130 no name z przebiegiem około 30 tys BBs.

Jak masz stokowe łożyska to lepiej je wymień .

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...