cinek101 Posted April 21, 2011 Report Share Posted April 21, 2011 Witajcie. Jako że w mojej eMce (M4 S-System P&J) brakowało mocy, zasięgu a i kulki były rozbiegane postanowiłem ją nieco wzmocnić. Wszystko było OK, póki nie rozebrałem GearBoxa. Złożyłem wszystko, żadna część nie została, lecz teraz nie chce strzelać. Objaw jest taki, że słychać naciągnięcie sprężyny, ale jakby do połowy. Nie następuje wystrzał, a jak potem próbuję naciskać spust to jest tylko głuche "stuk stuk" jakby chciał naciągnąć dalej, ale nie mógł. Co jest w środku? - Szkielet GearBoxa pozostawiony, - Stockowe łożyska wymienione na ślizgowe 6mm (używane), - Stockowe zębatki zostały, - Stockowy anti-reversal wymieniony na stalowy przeciw powrotny, - Stockowa sprężyna wymieniona na JBU M120 o niejednakowym skoku, - Stockowy tłok wymieniony na JBU aluminiowy tłok z pełnymi metalowymi zębami (zęby przyklejone na kropelkę do korpusu tłoka), - Stockowa dysza wymieniona na Element aluminiową uszczelnioną dyszę, - Stockowy cylinder wymieniony na JBU stalowy teflonowany cylinder typ "0", - Stockowa prowadnica sprężyny wymieniona na Element prowadnica sprężyny vortex - ver. 2, - Stockowa głowica tłoka wymieniona na Element wyciszoną łożyskowaną głowicę tłoka (używana), - Stockowa głowica cylindra wymieniona na mosiężną głowicę cylindra (używana, chyba Element), Poza tym wymieniłem: - plastikową komorę HU na metalową Classic Army, - stokową lufę na 510 mm (używana, teflonowana, chyba 6,03), - silnik stockowy mam, ale jeszcze kupiony używany Classic Army (chyba lepszy??) Myślę, że podkładki dobrze założyłem, bo jak sprawdzałem pracę samych zębatek, to kręciły dobrze i oporów, czy luzów nie było. Sprawdzałem na obu silnikach i to samo. Sprawdzałem znów na stockowej sprężynie, myśląc że nowa jest za długa lub za twarda i że silnik jej nie uciągnie, lecz na stockowej był ten sam problem. Jako że skończyły mi się pomysły proszę o pomoc i jakieś sugestie co mogłem źle zrobić lub co poprawić, sprawdzić... Z góry dzięki! Quote Link to post Share on other sites
seger Posted April 21, 2011 Report Share Posted April 21, 2011 Albo sprezyna zakleszcza sie w tłoku, albo kiepska batka albo źle złozone. Lepiej odeślij komus kto to porządnie złozy. Silniki CA są kiepskie. Quote Link to post Share on other sites
cinek101 Posted April 21, 2011 Author Report Share Posted April 21, 2011 Batka była świeżo ładowana (FireFox 9,6 V 1500 mAh) więc chyba starczy. Składaliśmy z kumplem w noc przed strzelanką, a rano po naładowaniu baterii - kicha. Zastanawia mnie najbardziej DLACZEGO nie chce strzelić również na starej sprężynie?? Quote Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted April 21, 2011 Report Share Posted April 21, 2011 (edited) Spróbuj na innej i sprawnej w 100% baterii i minimum 9,6 V dla pewności... EDIT: Jako, że baterię masz sprawna to sprawdź czy czasem nie wykruszył ci się ząb na którejś z zębatek. I nie wpadł miedzy inne zęby, to potrafi skutecznie zablokować układ zębatek... Edited April 21, 2011 by zajaszcze Quote Link to post Share on other sites
cinek101 Posted April 21, 2011 Author Report Share Posted April 21, 2011 Zębatki są na pewno sprawne - nie są nowe, czy jakieś super, ale zostawiłem je bo mają dobre opinie. Poza tym rozkładałem układ ze cztery razy, za każdym razem dokładnie wszystko składając i nic. Może nie ta ręka ;) Quote Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted April 21, 2011 Report Share Posted April 21, 2011 (edited) A może jak wsadziłeś sprężynę mocniejsza to przypadkiem sie "spsuły" a jak wymieniałeś w złości na słabsza sprężynę to nie spojrzałeś czy zębatki są ok. Ja dzisiaj już zajechałem kolejną zębatkę, więc wiem jak to wygląda... Sprawdź, to przecież jest chwila a może wiele wyjaśnić. Edited April 21, 2011 by zajaszcze Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 - Stockowa prowadnica sprężyny wymieniona na Element prowadnica sprężyny vortex - ver. 2,- Stockowa głowica tłoka wymieniona na Element wyciszoną łożyskowaną głowicę tłoka (używana), - A może sprężyna JBU przez nie daje rady? W sensie ze ma za dużo zwojów i się blokuje? Sprawdź "na sucho" czy prowadnica wraz ze sprężyną do końca wchodzą w tłok. - silnik stockowy mam, ale jeszcze kupiony używany Classic Army (chyba lepszy??) - Chyba nie. - Podkłądkowanie zębów- może za dużo podkładek i zębatki ciężko chodzą? - Odpowiednie wyregulowanie silnika - Grzanie się kabli Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 (edited) Wina może leżeć po stronie prowadnicy sprężyny Vortex.Ponieważ masz podwójnie łożyskowaną sprężynę może brakować miejsca w GB i tłok nie dochodzi do końca i nie zwalnia go zębatka bo sprężyna go blokuje . Ta prowadnica oprócz łożyska ma jeszcze gruby kołnierz.Postaw prowadnice w pionie nałóż sprężynę z tłokiem i dociskaj tłok do prowadnicy .Tłok ze schowana sprężyna ma dojść do samego końca prowadnicy. Sprawdź jeszcze na innej sprawdzonej baterii bo mimo ze naładowałeś pakiet jego wydajność możne być licha i nie naciagnie do końca sprężyny. Edyta.O Jacek był szybszy :) Edited April 22, 2011 by Snipernr1 Quote Link to post Share on other sites
shortee Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 Moim zdaniem silnik nie wyrabia, bynajmniej tak twierdzę z opisu. Quote Link to post Share on other sites
x0rysiu0x Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 Wina może leżeć po stronie nowego tłoka, od wczoraj mam podobny problem, tłok naciągnęło i pozostał w tylnej pozycji, a po ponownym naciśnięciu spustu spaliło mi bezpiecznik. Dzisiaj złożyłem GB bez sprężyny, i kręcąc zębatkami tłok doszedł do końca i zębatki dalej nie chciały iść. Jak podniosłem jedną połówkę gerboxa to ostatni ząb tłoka haczył o zębatkę tłokową. Możliwe, że i u ciebie też też to powoduje problem. I tu mam pytanie, czy przypiłowanie ostatniego zęba na tłoku nie osłabi go zbytnio? czy lepiej przypiłować ostatni ząb na tłoku i ostatni ząb na zębatce tłokowej? Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 Wina może leżeć po stronie nowego tłoka, od wczoraj mam podobny problem, tłok naciągnęło i pozostał w tylnej pozycji, a po ponownym naciśnięciu spustu spaliło mi bezpiecznik. Dzisiaj złożyłem GB bez sprężyny, i kręcąc zębatkami tłok doszedł do końca i zębatki dalej nie chciały iść. Jak podniosłem jedną połówkę gerboxa to ostatni ząb tłoka haczył o zębatkę tłokową. Możliwe, że i u ciebie też też to powoduje problem. I tu mam pytanie, czy przypiłowanie ostatniego zęba na tłoku nie osłabi go zbytnio? czy lepiej przypiłować ostatni ząb na tłoku i ostatni ząb na zębatce tłokowej? Przypomniałeś mi podobna sytuacje miałem z tłokiem JBU POM zielony z metalowa szczeka w GBv3 od cymy.Efekt końcowy taki ze po paru próbach na semi wyrwał szczękę tyłem . Lepiej zmień tłok .Bo w tłokach ostatniego zęba się nie rusza a jak zjedziesz ząb na zębatce to już nieodwracalnie i przy wymianie na innej firmy tłoku mozga być problemy. Quote Link to post Share on other sites
chris15939 Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 Na moje oko to bateria. Maiłem firefoxa 1500mAh 9.6. Słaba bateria, słabsza od mojej pierwszej 1100mAh 9.6 firefoxa. Ewentualnie silnik. Możesz sprawdzić jak mocne ma magnesy kręcąc ręcznie oś z zębatką. Jeśli musisz włożyć dużo siły w obrót i czujesz bardzo wyraźne skoki to magnesy ma mocne, jeśli lekko ci idzie kręcenie i skoki są delikatne to magnesy są słabe i może nie ciągnąć tej sprężyny. Może też być że sprężyna ci się nie chowa w całości w tłok co pisali powyżej. A może być kilka elementów. Prowadnica, sprężyna, bateria. Tłoka do tego bym nie mieszał bo u mnie działa bez zarzutu (JBU alu). Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 Na moje oko to bateria. Maiłem firefoxa 1500mAh 9.6. Słaba bateria, słabsza od mojej pierwszej 1100mAh 9.6 firefoxa. Ke ? :bialaflaga: Quote Link to post Share on other sites
chris15939 Posted April 22, 2011 Report Share Posted April 22, 2011 Ke ? :bialaflaga: Wiem. Dziwnie to brzmi ale prawdziwe. Dłużej niby trzymała ale nie miała tej mocy co 1100mah. Poza tym z tego co czytałem z firefoxami to loteria wiec może mi się trafiło słabsze ogniwo. Quote Link to post Share on other sites
cinek101 Posted April 22, 2011 Author Report Share Posted April 22, 2011 Dziękuję na razie za sugestie. Dzięki też za patent na sprawdzenie magnesów w silniku ;) Na pewno sprawdzę tak jak radzicie czy prowadnica ze sprężyną schowa się cała w tłoku i czy tłok bez sprężyny nie blokuje się na zębach. No i pożyczę mocniejszy silnik z baterią. Do czego dojdę poinformuję po Świętach. Odpowiednie wyregulowanie silnika Nie rozumiem w jaki sposób? Grzanie się kabli Tak, grzały się. Ale to chyba normalne przy nazwijmy to "zatarciu" układu. Normalnie raczej nie powinny... Postaw prowadnice w pionie nałóż sprężynę z tłokiem i dociskaj tłok do prowadnicy .Tłok ze schowana sprężyna ma dojść do samego końca prowadnicy. Jeśli nie schowa się to wymienić prowadnicę rozumiem? Jeśli jeszcze macie jakieś sugestie, to bardzo proszę. Tymczasem życzę wszystkiego dobrego na Święta i nie przesadźcie z jajami :P Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted April 23, 2011 Report Share Posted April 23, 2011 Vortexy razem z łożyskowaniem są "grubsze", mam na myśli, że taka prowadnica zabiera więcej miejsca na sprężynę co powoduje większy ścisk. Ewentualnie tłok nie wchodzi w ogóle na koniec prowadnicy, bo może być za szeroka. Sprawdź w szkielecie, zostaw tam prowadnicę, wrzuć tłok i zobacz czy dojdzie do końca. Jak dojdzie to OK, wtedy po prostu wywal albo vortex'a ablo wyjmij łożyskowanie z głowicy tłoka. Jeszcze jedna możliwość, skopane pozycjonowannie zębatek. Nie wiem czy rozbierałeś wcześniej GB, ale to jest naistotniejsza rzecz w tym mechaniźmie. Quote Link to post Share on other sites
kubaex Posted May 4, 2011 Report Share Posted May 4, 2011 Ostatnio miałem to samo w AKS 74u , pomogło porządne podkładkowanie zębatek. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.