SamsOn Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 No więc jest tak. Wymieniłem szkielet GB i wszystko złożyłem. Nie był to mój pierwszy raz od razu zaznaczę. Problemem jest to, że GB działa ale kulki nie wylatują. A dlaczego? Bo dysza w komorze nie pracuje. Dokładniejszy opis problemu: 1# Sam goły Gearbox pracuje bez zarzutu. Wszystko ładnie chodzi, dysza poprawnie pracuje, nic do zarzucenia. 2# Gearbox wkładam do dolnego body, sprawdzam działanie....... chodzi, dysza też. 3# GB znajduje się w dolnym body ale tym razem przykładam do niego komorę. To ta sama która pracowała przed wymianą szkieletu, jak i reszta części. Komora wchodzi na swoje miejsce. Sprawdzam działanie i działa. Przez wlot kulek widać jak dysza pracuje. 4# UWAGA TERAZ GŁÓWNY PROBLEM Po założeniu górnej części body GB pracuje ładnie, nie słychać zacięć, szmerów ani nic podobnego. Tylko, że jest mały problem. Dysza nie pracuje !!!! Kulki wchodzą do komory ale dysza się nie porusza. Quote Link to post Share on other sites
zb0oj Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 Sprawdź, czy gumka HU siedzi dobrze w komorze. Najlepiej złóż jeszcze raz cały HU. :) Quote Link to post Share on other sites
SamsOn Posted May 17, 2011 Author Report Share Posted May 17, 2011 Myślisz, że przez gumkę dysza nie będzie pracować ? ;> Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 Dziwna sprawa... Wygląda na to, że po złożeniu body komora nie siedzi liniowo i dlatego blokuje się dysza... Naprawdę dziwna sprawa... a GB masz już ustabilizowany w body, wiesz, wszystkie piny, śrubki powkręcane?? czy tylko luźno siedzi? Jeżeli tam wszystko jest złożone zgodnie ze "sztuką" pozostaje przyjrzeć się popychaczowi... Quote Link to post Share on other sites
SamsOn Posted May 17, 2011 Author Report Share Posted May 17, 2011 Wszystko jest na swoim miejscu. :( Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 Spiłuj nieco zewnętrzną powierzchnię komory w miejscu, w którym wchodzi ona do gearboxa. Jeżeli jest to komora chińska to pewnie znajdują się tam 2 symetryczne schodki. Jak to nie pomoże to zawsze można komorę rozwiercić ;) Quote Link to post Share on other sites
darksoviet Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 A jaka to wogóle replika? Quote Link to post Share on other sites
SamsOn Posted May 17, 2011 Author Report Share Posted May 17, 2011 (edited) Replika PJ m4, komora Elementa. Olo, ile i mniej więcej jak to spiłować. Edited May 17, 2011 by Szymek997 Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 Ja tak miałem, w połączeniu: -dysza boyi, komora CA -dysza BU Guarder, komora stockowa M249 [A&K P&J??] Papier ścierny, w rulonik i "zabawa", ale za to wszystko gładziutko, ładnie i pasuje ^^ Jakbyś wziął suwmiarkę to sam byś się przekonał i poradził, bez tego pytania, zwłaszcza jak mówisz, że to nie Twoja pierwsza replika... Z chińskim częściami trzeba sobie czasami radzić <haha> Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 Szlifowania w środku komory nie brałem pod uwagę, gdyż napisał, że wymienił TYLKO szkielet gb. Skoro przedtem śmigało, teraz też powinno. Quote Link to post Share on other sites
Marines22 Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 popieram bamper12 Miałem taki wał przy wymianie obudowy GB , wymieniłem z boyi (pękła) na systeme i komorę hop-up musiałem szlifnąć żeby siadło wszystko bo miałem ten sam problem z kulasami. Rób to stopniowo żeby za bardzo hop-upa nie zjechać Quote Link to post Share on other sites
SamsOn Posted May 18, 2011 Author Report Share Posted May 18, 2011 (edited) Szlifowania w środku komory nie brałem pod uwagę, gdyż napisał, że wymienił TYLKO szkielet gb. Skoro przedtem śmigało, teraz też powinno. Tak, tak. TYLKO szkielet wymieniłem, nie wprowadziłem Cie w błąd. :) Edited May 18, 2011 by Szymek997 Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 (edited) Nie wiem dlaczego bierzecie pod uwagę komorę hopa skoro z poprzednim szkieletem współpracowała. Raczej bym sprawdził czy popychacz, który trzyma dyszę nie jest tutaj winny. Szkielety może i mają te same oznaczenia co do wersji ale nie zawsze pasują do body i są identyczne jeden wobec drugiego. Może za krótka dysza? Za długi popychacz? Źle się układa w nowym szkielecie? Może trzpień na zębatce tłokowej źle popycha listwę? Albo niesymetryczność GB - Komora. Skoro przykładałeś ją na sucho bez obudowy i działało to masz pogięte body najwyraźniej. Edited May 18, 2011 by Fedajkin Quote Link to post Share on other sites
SamsOn Posted May 18, 2011 Author Report Share Posted May 18, 2011 Hehe niestety nie masz racji. ;) Body jest w stanie celującym. :) Poprzednicy mieli racje. Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Nie wiem dlaczego bierzecie pod uwagę komorę hopa skoro z poprzednim szkieletem współpracowała. Raczej bym sprawdził czy popychacz, który trzyma dyszę nie jest tutaj winny. Szkielety może i mają te same oznaczenia co do wersji ale nie zawsze pasują do body i są identyczne jeden wobec drugiego. Może za krótka dysza? Za długi popychacz? Źle się układa w nowym szkielecie? Może trzpień na zębatce tłokowej źle popycha listwę? Albo niesymetryczność GB - Komora. Skoro przykładałeś ją na sucho bez obudowy i działało to masz pogięte body najwyraźniej. Człowieku, przeczytaj co kolega napisał wyżej.... Skoro dysza się normalnie porusza bez komory w body.... No to wydaje mi się logiczne, że jest źle spasowana dysza z komorą ? Mówiłem, niech kolega zmierzy końcówke dyszy i początek komory, gdzie dysza do niej wchodzi. No więc jest tak.Wymieniłem szkielet GB i wszystko złożyłem. Nie był to mój pierwszy raz od razu zaznaczę. Problemem jest to, że GB działa ale kulki nie wylatują. A dlaczego? Bo dysza w komorze nie pracuje. Dokładniejszy opis problemu: 1# Sam goły Gearbox pracuje bez zarzutu. Wszystko ładnie chodzi, dysza poprawnie pracuje, nic do zarzucenia. 2# Gearbox wkładam do dolnego body, sprawdzam działanie....... chodzi, dysza też. 3# GB znajduje się w dolnym body ale tym razem przykładam do niego komorę. To ta sama która pracowała przed wymianą szkieletu, jak i reszta części. Komora wchodzi na swoje miejsce. Sprawdzam działanie i działa. Przez wlot kulek widać jak dysza pracuje. 4# UWAGA TERAZ GŁÓWNY PROBLEM Po założeniu górnej części body GB pracuje ładnie, nie słychać zacięć, szmerów ani nic podobnego. Tylko, że jest mały problem. Dysza nie pracuje !!!! Kulki wchodzą do komory ale dysza się nie porusza. Przykro mi ale ja tu nigdzie nie widzę, że przed zmianą szkieletu dysza chodziła poprawnie. Więc pomyślałem, że replika miała pęknięty GB, kolega chciał naprawić replikę więc wymienił szkielet, a to czy replika chodziła wcześniej normalnie to pojęcia nie mam. Napisałem jaki ja miałem problem i jak zaradziłem. Dziękuje. Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
MJ6 Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Szymek997 mam ten sam problem napisz co dokładnie zrobiłeś u siebie. Quote Link to post Share on other sites
SamsOn Posted May 19, 2011 Author Report Share Posted May 19, 2011 Posmarowałem dysze korektorem żeby zobaczyć gdzie obciera. I tam gdzie był korektor zdrapany szlifowałem papierem ściernym. Quote Link to post Share on other sites
dede Posted June 5, 2011 Report Share Posted June 5, 2011 (edited) a ja miałem inny problem. jak wszytko było poskładane GB dysza chodziła idealnie nic nie ocierało. ale jak tłok naciągną sprężynę główną to zębatki były napięte haczyły o popychać dociskając do body efekcie takim popychać zatrzymywał się i nie pracował prawidłowo. ale bardziej wina miałem nie szczelności bo dysza nie zła do przodu. ja wstawiam zbyt długa dysza na nowym szkielecie GB może się okazać ze dysza jest wyprowadzana za daleko i powodu tego kulki nie podaje. jak sprawdzić czy dysza jest zbyt długa strzelać do momentu aż dysza będzie tylnej pozycji tak zwane do podawania kulek i zobacz czy komorze wystaje dysza jak witać minimalnie dysze to znaczy ze przeszkadza podawaniu kulek i powinna być mniejsza dysza. na nowych GB tam gdzie jest popychać z przodu GB są okrągłe punkty coś ala wytłoczenia i tam lubą być źle odlany GB i powstają zadziory odlewy które hacząc o popychać. ja te zadziory śliw owałem papierem ściernym żeby usunąć te zadziory i uskoki odlewu żeby płynie chodził popychać. Edited June 5, 2011 by dede Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted June 8, 2011 Report Share Posted June 8, 2011 ja wstawiam zbyt długa dysza na nowym szkielecie GB może się okazać ze dysza jest wyprowadzana za daleko i powodu tego kulki nie podaje. jak sprawdzić czy dysza jest zbyt długa strzelać do momentu aż dysza będzie tylnej pozycji tak zwane do podawania kulek i zobacz czy komorze wystaje dysza jak witać minimalnie dysze to znaczy ze przeszkadza podawaniu kulek i powinna być mniejsza dysza. Łatwiej jest wziąć śrubokręt i nakręcić zębatki aż dysza będzie "wciągnięta" na maxa, wystarczy wyciągnąć silnik, długi płaski śrubokręt i jazda. Zresztą, jak ktoś się bierze za rozbieranie GB(wymiana dyszy) to poradzi sobie z odkręceniem chwytu ;) Ale, żeby nie było, nie mówię że Twój sposób jest zły, tylko u mnie dysza prawie zawsze jest do przodu albo w połowie ;/ Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
dede Posted June 9, 2011 Report Share Posted June 9, 2011 Łatwiej jest wziąć śrubokręt i nakręcić zębatki aż dysza będzie "wciągnięta" na maxa, wystarczy wyciągnąć silnik, długi płaski śrubokręt i jazda. Zresztą, jak ktoś się bierze za rozbieranie GB(wymiana dyszy) to poradzi sobie z odkręceniem chwytu ;) Ale, żeby nie było, nie mówię że Twój sposób jest zły, tylko u mnie dysza prawie zawsze jest do przodu albo w połowie ;/ Pzdr. co to mojego sposobu chodziło mi bez rozebrania karabinku to na szybko wstępnie sprawdzić wystarczy strzelać aż będzie tylnej pozycji dysza i czy nie jest za długa. ja nie mam problemu z tym ale każdy naprawia jak umie i są tez inne sposoby np. doglądnie tak jak kolega mówi jest bardziej dokładniejsze ręcznie ustawić ale należy silnik odkręcić i zębatkami pokręcić do momentu aż dysza będzie tylnej pozycji i sprawdzić czy dysza nie jest za długa i czy kulki padają do komory bez problemu bez popychania kulek na siłę. Quote Link to post Share on other sites
GOSmatti991 Posted October 18, 2011 Report Share Posted October 18, 2011 ja wstawiam zbyt długa dysza na nowym szkielecie GB może się okazać ze dysza jest wyprowadzana za daleko i powodu tego kulki nie podaje.jak sprawdzić czy dysza jest zbyt długa strzelać do momentu aż dysza będzie tylnej pozycji tak zwane do podawania kulek i zobacz czy komorze wystaje dysza jak witać minimalnie dysze to znaczy ze przeszkadza podawaniu kulek i powinna być mniejsza dysza. mam identyczny problem. dysza wchodzi za głęboko w komorę hop-up i kulki nie mogą dostaś się do komory. Jakie będzie najlepsze rozwiązanie, "skrócić" dyszę papierem ściernym czy kupić nową? może coś innego?? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.