Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

WEEKEND ZWIADOWCÓW II (2011)


Recommended Posts

Witam.

Z okazji dzisiejszego święta (1 czerwca) dla wszystkich "milusińskich" mam ciekawą informację w prezencie. Ogłaszam, że Weekend Zwiadowców II w tym roku odbędzie się w terminie 02-04 września.

Impreza jest w trakcie zaawansowanego planowania niemniej jednak kilka jej elementów jest pewnych:

- termin który już podałem

- miejsce Folwark Helena i rozległe tereny ziemi Międzyrzeckiej

- organizator czyli GS-3 i podmioty z nim współpracujące

- ograniczona liczba uczestników do 60 osób.

- tematyka (nawiązująca to szkolenia typowo rozpoznawczego)

Wszystko co dotyczy imprezy jest już w fazie końcowego planowania i wchodzi w realizację, w ciągu najbliższych dwóch tygodni dowiecie się z forum większości szczegółów. Temat będzie prowadzony równocześnie na dwóch portalach czyli PJS i WMASG.

 

Pozdro.

Recon

Link to post
Share on other sites
  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Szczecin - czyli Special Forces, i.Ch. oraz przyjaciele, krewni i znajomi pewnego uszatego stwora - którzy rok temu byli, albo nie byli, a nasłuchali się od tych, co byli - z niecierpliwością przebierają łapkami od zeszłego września :D Lecę wrzucić ekipie newsa na forum :D

Link to post
Share on other sites

WEEKEND ZWIADOWCÓW 2011

PLAN

 

Termin: 2-4 września (preferowane przybycie 1 września)

 

Zakwaterowanie: namioty (bezpłatnie)

sala żołnierska (wliczone w opłatę)

pokoje hotelowe (opcja dodatkowa dla chętnych)

 

Wyżywienie: posiłki gorące z kuchni polowej (2, 3.09)

posiłki zimne we własnym zakresie (możliwość zamówienia racji suchych lub mre)

napoje gorące (herbata i kawa wliczone w opłatę, bez limitu)

napoje zimne (woda mineralna wliczona w opłatę)

 

Transport: własny, możliwość dostarczenia uczestników z dworca PKS M-cz.

 

Pirotechnika: dla zabezpieczenia potrzeb szkoleniowych w cenie imprezy

 

Założenie: Impreza ma na celu podniesienie umiejętności w zakresie szkolenia taktycznego i strzeleckiego z naciskiem na działania rozpoznawcze i specjalne. Od uczestników wymaga się posiadania minimum wiadomości z zakresu taktyki, obsługi uzbrojenia oraz terenoznawstwa. Decydując się na udział należy przede wszystkim mieć świadomość umiejętności działania w zespole, posługiwania się mapą i busolą oraz orientacji w terenie. Wiele działań wykonywanych będzie w terenie w którym zajdzie konieczność korzystania z mapy i nawigowania swojego położenia wg otrzymanych współrzędnych.

 

Uwagi dodatkowe: Wszelkie dane topograficzne zostaną opracowane i podawane będą na podstawie map wojskowych z siatką UTM w skali 1:50000 lub map wojskowych starszego typu stosowanych przed przyjęciem systemu natowskiego, w tej samej skali.

System przesyłania danych pakietowych i informacji z rozpoznania oparty zostanie o sieć GSM, dowódcy zespołów realizujących zadania otrzymają karty „pre paid”.

Z uwagi, że pewne elementy szkolenia realizowane będą w środowisku wodnym lub podmokłym zaleca się posiadać drugi komplet umundurowania oraz replikę odporną na działanie wody.

Wyżywienie wchodzące w cenę imprezy to dwa posiłki gorące podawane z kuchni polowej lub termosów, przydział kiełbasy i chleba do upieczenia nad ogniskiem, woda mineralna gazowana i niegazowana po butelce 1,5l na osobę oraz napoje gorące herbata i kawa w standardowej ilości czyli bez limitu.

 

Impreza podzielona będzie na bloki tematyczne:

- pierwszy dzień

 Szkolenie strzeleckie

• postawy strzeleckie, użytkowanie zawieszenia,

• wymiana magazynka (zakres podstawowy),

• wymiana magazynka (zakres rozszerzony z asekuracją),

• zmiana jednostki uzbrojenia z podstawowej na rezerwową,

 Szkolenie taktyczne

• komunikacja niewerbalna,

• szyki patrolowe (droga, teren urozmaicony)

• podejście do obiektu rozpoznania

• rozpoznanie obiektu, wykonanie szkicu rozpoznania

 Terenoznawstwo

• posługiwanie się mapą i busolą

• orientowanie mapy zgodnie z kierunkiem północy

• orientowanie mapy zgodnie z kierunkiem marszu

• wyznaczanie azymutu na mapie i w terenie

• określanie współrzędnych kwadratowych prostych

- drugi dzień (do godz. 0200 pm.)

 Szkolenie taktyczne

• Poruszanie się w terenie w podstawowych szykach patrolowych,

• Pokonywanie terenu podmokłego, bagnistego oraz działanie w jeziornej strefie przybrzeżnej

 Terenoznawstwo

• Nawigacja wg mapy i azymutu

- drugi dzień (od godz. 0330 pm.)

 Wykonywanie czynności przygotowawczych do ćwiczenia sprawdzającego.

• przygotowanie wyposażenia indywidualnego

• pobranie środków pozoracji pola walki

• maskowanie indywidualne

• odprawa dowódców zespołów

 Przegrupowanie w rejony wyjściowe (od 0500 pm.)

 Zajęcie rejonów wyjściowych, założenie baz przejściowych.

• zajęcie rejonu, wyznaczenie miejsca na bazę

• ubezpieczenie rejonu bazy

• przygotowanie zespołu do wykonania zadania głównego

- trzeci dzień

 Wykonanie zadania głównego (do godz. 0800 am.)

• rozpoznanie obiektu zainteresowania

• nadanie meldunku z informacjami o obiekcie, przesłanie danych z rozpoznania

• wykonanie zadnia dodatkowego

 Wykonanie marszu w rejon sił własnych (0900 am. do 0200 pm.)

 Zakończenie i omówienie szkolenia (0330 pm. do 0430 pm.)

Edited by recon01
Link to post
Share on other sites

Nadal jestem w trakcie negocjacji spraw związanych z finansowaniem imprezy dlatego też nie zamieściłem jeszcze wysokości opłaty wpisowej. W tym roku uzyskam więcej pomocy materiałowej, ale niestety mniej dofinansowania dlatego też utrzymanie ubiegłorocznej stawki jest wręcz niemożliwe. Staram się obniżyć koszt zakwaterowania (sala żołnierska) i połączyć wszystko w jedną stawkę razem z wyżywieniem i innymi opłatami. Myślę, że jeszcze kilka dni i wszystko będzie wiadome, a informacja od razu znajdzie się na forum.

Jeżeli chodzi o plan umieszczony w poście powyżej to na chwilę obecną zamierzam zrealizować go w stu procentach, czy się uda zobaczymy. Jestem jeszcze przed zasadniczą rozmową z dowódcą zespołu instruktorskiego i jeżeli wynikną z niej jakieś poprawki to będę informował na bieżąco.

 

Recon

Link to post
Share on other sites

WEEKEND ZWIADOWCÓW 2011

PLAN

[...]

 

:maniak_strach: (ślini się) :maniak_strach:

 

Pytanie mam o "replikę odporną na wodę" - czy w trakcie bycia odporną na wodę ma zapewniać jakąś sensowną siłę ognia, czy po prostu służy do tego, żebym ćwiczenia nie odbywał "z pustymi rękami"? Bo bezproblemowo mogę wziąć ze sobą "pompkę", która niczego bać się nie powinna (a na pewno nie wody), ale sensowność jej przy strzelaniu jaka jest, każdy widzi.

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim chodzi o replikę którą użytkownik może taplać w wodzie lub błotku, jej użyteczność pod kątem strzelania nie jest wymagana i nie przewidujemy prowadzenia ognia w trakcie szkolenia w terenie podmokłym.

Link to post
Share on other sites

Cześć.

Po zebraniu wszystkich informacji dotyczących koniecznych do poniesienia kosztów imprezy mogę z całą odpowiedzialnością podać wysokość opłaty za uczestnictwo i tak:

1. osoby decydujące się na nocleg w sali żołnierskiej - 85zł

2. osoby decydujące się na nocleg pod namiotami - 65zł

Wszyscy uczestnicy którzy dotrą na miejsce w przeddzień imprezy pierwszą noc mają za darmo.

Jak widzicie podana kwota znacznie różni się od tej jaka była w ubiegłym roku, ale wpływ na to ma przede wszystkim rozbudowanie szkolenia oraz o czym pisałem już wcześniej brak jakiegokolwiek zewnętrznego wsparcia finansowego. Większość kosztów pochłonie logistyka oraz przygotowanie terenu, do dyspozycji mamy też dwa pojazdy które wykorzystamy w organizacji przedsięwzięcia oraz ewentualnym transporcie uczestników z lub do Międzyrzecza. Zauważyłem w ubiegłym roku, że taki właśnie transport jest potrzebny, a że samochody na wodę nie pojadą więc koszty rosną.

Zatem od dnia dzisiejszego osoby chętne do udziału w imprezie mogą dokonywać wpłat na rachunek: Bank BPH oddz. Gorzów Wlkp, 38 1060 0076 0000 3070 0004 4501,

Jacek Klimanek Kalsko 58A/1 66-300 Międzyrzecz.

W tytule wpłaty proszę podać: nick wpłacającego, formę noclegu (sala lub namiot) i dopisek WZ 2.

Wpłaty od większej ilości osób sygnować nickami wszystkich.

Dodatkowo proszę o wysłanie maila na adres seal1968@o2.pl potwierdzającego udział w którym należy umieścić:

- imię i nazwisko oraz nick (dotyczy każdej zgłaszanej osoby)

- formę noclegu

- datę przybycia

- środek transportu

Umieszczenie na liście uczestników nastąpi po wpływie opłaty na konto i otrzymaniu przez organizatora maila z danymi. Zapisy i wpłaty będą przyjmowane do dn. 15.08.2011, a ewentualne uzgodnienie warunków indywidualnych możliwe jest wyłącznie poprzez kontakt z organizatorem. Aby uniknąć wszelkich problemów związanych z finansowaniem i rozliczeniem imprezy organizatorem jest osoba prywatna, a wszystkie inne podmioty i osoby współpracujące robią to w oparciu o koleżeństwo i dobrą wolę.

Już teraz udostępniam dla szybszego kontaktu swój numer GG - 8360256, natomiast numer telefonu udostępniony zostanie na dwa tygodnie przed imprezą.

Zapraszam do uczestnictwa i czekam na zgłoszenia.

Recon

Link to post
Share on other sites

Dobra, na chwilę obecną, mam waszą imprezę wpisaną w kajet, więc się pojawimy. Wstępnie zadeklarowało się 6 osób z zakonu przenajświętszej pantery, klasztoru GGRS, ale pewnie do 10 misjonarzy dobije. Bierzemy to co mamy wziąć, więc wszystko tak jak się umawialiśmy. Po zlocie w Lipianach postaram się ogarnąć temat (tak samo jak z tymi Lubniewicami), wyślę zgłoszenie, a następnie pójdzie wpłata.

 

Gdyby było trzeba i mielibyśmy jak zabrać, to mamy jeszcze sporo siatki maskującej, agregat i inne przydatne pierdoły, więc w razie potrzebny pisz.

 

Pozdrawiam

Edited by Jacek GROT
Link to post
Share on other sites

Zgadza się. Nocka w terenie, a w godzinach porannych wykonanie zadania na obiekcie... no i potem powrót który zajmie trochę czasu :) Zgodnie z armijnymi zasadami najpierw szkolenie, a potem sprawdzenie jego efektów "na bojowo".

 

Pozdro.

Link to post
Share on other sites

Czołem Zwiadowcy :)

Ostatnia niedziela upłynęła pod znakiem dokładnego planowania w terenie. Razem ze Scottem wybraliśmy się w teren żeby przeanalizować zamiary i połączyć wszystko w jeden schemat. Wyznaczyliśmy rejony szkolenia oraz miejsce na obozowisko. Spacerując z planem imprezy w ręce wcisnęliśmy to wszystko co już zostało umieszczone na forum w rzeczywistość odniesioną w terenie. Wyszło bardzo zgrabnie. Zdecydowaliśmy, że dołożymy do imprezy element który wywrze na uczestnikach chęć rzeczywistego przyswojenia wiedzy i umiejętności, a także jej weryfikacji w praktyce. Stawiamy na działanie zespołowe i każdy zespół szkoleniowy będzie poddawany ocenie w skali punktowej przez swoich instruktorów, suma uzyskanych punktów przełoży się ma małą niespodziankę.

Nie organizujemy żadnych zawodów, a punktacja będzie jedynie subiektywną oceną instruktora uzyskaną na podstawie jego obserwacji.

Jak powiedziane było już wcześniej w tym roku będą elementy mokre i nawet gdyby nie udało mi się zdobyć planowanej liczby pontonów (3szt.) to i tak wsadzicie dupska do wody :) dlatego też przypominam o posiadaniu drugiego kompletu umundurowania i najlepiej drugiej pary butów oraz replice lub atrapie której nie będziecie bali się zamoczyć. W trakcie elementów wodnych nie będzie strzelania więc nie ma konieczności poświęcania sprawnych replik.

Tak więc wydaje mi się, że wszystko jest dopięte, zaplanowane i zaczyna być realizowane. Z całą świadomością mogę stwierdzić, że otwieram listę i czekam na oficjalne zgłoszenia chętnych.

 

Recon

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...