ckreage Posted July 24, 2011 Report Share Posted July 24, 2011 Witam kolegów, Chciałeś się szanownych panów poradzić jaką sprężynę mógłbym wsadzić do swojego AK. Tak po cichu staram się go przerobić na SVD (tak wiem - nigdy się nie uda, ale mam zajęcie na długie wieczory). 1. Nurtuje mnie pytanie o ograniczenia fps na strzelankach. Nie mogę odnaleźć tego tematu i nie pamiętam jak to dalej szło (nie potrzebowałem do tej pory ;P). Wiem, że powyżej 450fps nie można strzelać ciągłym. Jak to się ma natomiast do odległości oddawania strzału? 2. Pytania czysto techniczne: A. Czy koniecznie muszę wymieniać silnik wkładając sprężynę rzędu M150-170? Nadal mam swój chiński. B. Czy to samo tyczy się zębate?. Chciałbym trochę na chińskich postrzelać, a dopiero jak się zjadą to kupić nowe. C. Czy kupię jakieś mocne zębatki do tłoka z normalnym rozmieszczeniem zębów? Wiem, że SYSTEMA do swoich najmocnieszych tuningów używa zwężonej szerokości zębów. D. Jaka jest zalecana bateria do mocniejszej sprężyny? Czy wystarczy mi 9.6V NiMH? E. Nie popalą mi się kable przy większym poborze prądu z mocniejszą sprężyną? Na razie nie mam za wiele kasy na zabawę z moich kałachem, więc chciałem (muszę, bo mi poszło w strzępy) wymienić cylinder, tłok, głowicę tłoka i chciałem uwieńczyć to sprężyną z nową prowadnicą (myślałem coś rzędu M170 tak naprawdę). Już dość długo bawiłem się w para-snajpera i teraz chciałbym pobawić się naprawdę. O ile to możliwe chciałbym uniknąć dodatkowych wydatków przynajmniej jak na razie. W wakacje nie będę strzelał za dużo (może 1000 kulek, ale chciałbym się jeszcze pobawić), a potem tak naprawdę to do następnych wakacji. Chciałbym więc tymczasowo podnieść moc repliki, a w przyszłym roku wymienię resztę co trzeba. Wolałbym naprawdę uniknąć wymiany silnika i zębatek, bo tak naprawdę to najdroższe części. Ale jeśli bez tego nie obejdzie, to będę musiał sprawę przemyśleć. Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted July 24, 2011 Report Share Posted July 24, 2011 (edited) Jak pod M170 musisz wymienić wszystko (dosłowienie wszystko) zębatki,tłok,zestaw cylindra,silnik itd ,a jeśli chodzi o baterię to 9,6 jest kpiną najlepiej walnąć jakieś lipo 11.1v o dużej wydajności prądowej. Edited July 24, 2011 by Ryba1993 Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted July 24, 2011 Report Share Posted July 24, 2011 Moc rzedu 500fps, można uzyskac już przy springu m130 (nejlepszy guarder) nie robię reklamy ;d. Do tego bor-up, uszczelniona dysza, gumka zielona G&G, ewentualnie jak zalezy na skupieniu to precka, tłok wytrzymujący najlepszy ten z tytanowym zębami od DF do ekstremalnych tuningów. Batka 9,6+ mosfet. Silnika niema potzreby wymieniac przy obecnej konfiguracji. A z kąd info że powyżej 450fps nie można strzelać seriami pierwszy raz słysze takie coś i pytam z ciekawości? Quote Link to post Share on other sites
konrad1313 Posted July 24, 2011 Report Share Posted July 24, 2011 heh @UP najpierw naucz się pisać na klawiaturze, dopiero potem doradzaj. Mam CM 040 na springu M130 + borek Guardera + tłok JBU (ten za 70zł) mam stabilne 500fps. Do tego dochodzi jeszcze precrura Promyka i guma Systemy. Aku to LiPo 11,1v i wszystko hula już od dobrego roku. Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted July 24, 2011 Report Share Posted July 24, 2011 Jak koleś chce zrobić z tego SWD to co mu z tym waszych śmiesznych 500FPS w swoim mk43 mam 550FPS (only auto). Quote Link to post Share on other sites
konrad1313 Posted July 24, 2011 Report Share Posted July 24, 2011 Nic tylko podane dla przykładu, że na takich partach, taką moc osiągnie... tyle... Nie ma się co unosić... Quote Link to post Share on other sites
ckreage Posted July 25, 2011 Author Report Share Posted July 25, 2011 (edited) Najchętniej bym tych zębatek uniknął, bo one mi się po prostu w budżecie nie mieszczą. Co jak wsadzę M170 do tych chińskich? W ogóle nie będzie strzelał czy szybko się zjedzie? A co za różnica z tymi bateriami? Mam już pierwszą 8.6V chińską, której właściwie nie używam. Kupiłem drugiego firefoxa 9.6V i nie specjalnie mi się chce wydawać na tą LiPo... W sprawie bore-up - da się gdzieś to kupić? Nie wiem czy na asgshop.pl widziałem EDIT: Tak naprawdę muszę się przyznać, że nie wiem jakiej marki części kupować. Słyszałem różne dobre i złe rzeczy o deepfire, classic army czy guarder (jego gumkę HU sam wypróbowałem i to było wyrzucenie kasy w błoto). Żeby uniknąć niepotrzebnych rozczarowań kupowałem zawsze SYSTEMĘ albo Prometheusa (nie było zbyt wiele tych częśći, ale zawsze). Jeśli chodzi o gearboxa, to różnice mogą być spore. Może ktoś coś doradzić? Jakiego producenta tłok, jakiego cylinder? Na pewno głowicę tłoka kupię systemy, bo już mam jej łożyska (poprzednia głowica nie przetrwała ostatniej awarii, a na asgshop można kupić oddzielnie samą głowicę bez łożyska). EDIT2: Jeszcze jedna sprawa... Jak to jest z tą zwężoną szerokością zębów w tłoku? Przydaje się to na coś? Robi różnicę? EDIT3: Zrobiłem mały research i ten bore-up (gdyby było warto) musiałbym zrobić w capri. Tylko, że na częściach Ultimate i Modify. Dobrzy są ci producenci? Edited July 25, 2011 by ckreage Quote Link to post Share on other sites
Kacperasg Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 (edited) Na każdym większym sklepie asg bore up znajdziesz na specu guardera do AK masz za 199zł. A takie pytanie pod 130-tke tłoka w 048 chyba nie trzeba zmieniać? Edited July 25, 2011 by Kacperasg Quote Link to post Share on other sites
ckreage Posted July 25, 2011 Author Report Share Posted July 25, 2011 Ja miałem M130 w stocku... Potem zmieniłem na słabszą do CQB (tak wiem - fajnie do wyglądało ;P), a teraz mi padł gearbox. Niemniej raczej nie. Przynajmniej na razie... ;) Quote Link to post Share on other sites
ckreage Posted July 25, 2011 Author Report Share Posted July 25, 2011 Pozwolę sobie tylko skopiować kilka pytań, które mnie nadal nurtują. Co jak wsadzę M170 do tych chińskich? W ogóle nie będzie strzelał czy szybko się zjedzie? A co za różnica z tymi bateriami? Mam już pierwszą 8.6V chińską, której właściwie nie używam. Kupiłem drugiego firefoxa 9.6V i nie specjalnie mi się chce wydawać na tą LiPo... Jak to jest z tą zwężoną szerokością zębów w tłoku? Przydaje się to na coś? Robi różnicę? Warto kupować części bore-up? Jedynym wyjściem jest kupno części Ultimate i Modify z capri. Dobrzy są Ci producenci? Quote Link to post Share on other sites
forgiel Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 Jak ty chłopie chcesz zrobić taką replikę bez wydawania pieniędzy? Chyba, że sam sobie części zrobisz... Quote Link to post Share on other sites
ckreage Posted July 25, 2011 Author Report Share Posted July 25, 2011 To też zawsze wyjście. Jednakże gdybyś raczył przeczytać posta wyżej, wiedziałbyś - chcę wymieniać części stopniowo. Na resztę też przyjdzie kolej Quote Link to post Share on other sites
szymx1 Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 To na początek kup borka i uszczelnioną dyszę. Sprężyną zajmuj się później. Quote Link to post Share on other sites
ckreage Posted July 25, 2011 Author Report Share Posted July 25, 2011 Doszelnioną dyszę już mam. Borka chciałem kupić razem ze sprężyną. Warto w ogóle kupować bore-up? Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 Widać że to świeżak chce jak najszybciej zrobić 600FPS że niby taki PRO (m170 tyle powinna dać) i to jak najmniejszym kosztem.Człowieku chcesz m170 napędzać baterią 8,4/9,6v to chyba jakiś żart. Quote Link to post Share on other sites
forgiel Posted July 25, 2011 Report Share Posted July 25, 2011 Jak kolega wyżej napisał... Może powiedz jakie masz fundusze? Quote Link to post Share on other sites
ckreage Posted July 26, 2011 Author Report Share Posted July 26, 2011 400zł miało starczyć na zakupy w capri i tyle właśnie mam. Jak wezmę baterię, to nie będzie sprężyny, bo resztę części i tak muszę kupić. Quote Link to post Share on other sites
forgiel Posted July 26, 2011 Report Share Posted July 26, 2011 No to weź sobie na początek bore up'a i batke... Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted July 26, 2011 Report Share Posted July 26, 2011 Po pierwsze daruj sobie to m170 i ogranicz się do m150 bo to wytrzymają sotockowe zębatki i szkielet. Lista potrzebnych cześci: -Dysza alu JBU /Zestaw bore up Guarder (jak masz 200zł na zbyciu jak nie to na początek dysza JBU wystarczy) -Tłok DF tytan(150zł)/Czerwony JG (70zł)/Alu JBU (70zł) -Sprężyna m150 Guarder -Kable głośnikowe/modelarskie i wtyczki Deans -Bateria 10,8v /11,1v LiPo pojemność minimum 1800-2000mAh do obu tych baterii będziesz potrzebował ładowarki 70-150zł W takiej konfiguracji uzyskasz jakieś ok 560FPS. Quote Link to post Share on other sites
Kacperasg Posted July 26, 2011 Report Share Posted July 26, 2011 A za pół roku pół roku odezwą się zębatki;) Quote Link to post Share on other sites
ckreage Posted July 26, 2011 Author Report Share Posted July 26, 2011 A co byście powiedzieli na te części? 1 Tłok wzmocniony M170 Ultimate 1 * 80,00zł 80,00zł 2 Sprężyna do AEG M150 Ultimate 1 * 45,00zł 45,00zł 3 Głowica tłoka Bore Up [wyciszona, aluminiowa] Modify 1 * 100,00zł 100,00zł 4 Cylinder Bore-Up typ A Modify 1 * 60,00zł 60,00zł 5 Wzmocniona głowica cylindra Bore-Up Ver.3 Modify 1 * 115,00zł 115,00zł 6 Jakaś bateria (ładowarkę mam - IMAX B6) Capri promuje tych producentów, ale sam o nich nie słyszałem. Tak naprawdę to nie ma żadnej różnicy w cenie między M150 a M170. Z drugiej jednak strony górny limit fps na strzelankach okołowarszawskich to 600 fps, więc nie chciałbym przekroczyć tej granicy. Ze sprężyną M150, bore upem i precką sięgnę tej granicy? Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted July 26, 2011 Report Share Posted July 26, 2011 A za pół roku pół roku odezwą się zębatki;) Bardzo możliwe to tylko chinol. Nie opłaca się kupować w częściach zestawu Borka za sam cylinder i obie głowice zapłacisz 275zł ,a nie doliczyłeś jeszcze dyszy która kosztuje jakieś 40zł.Kup lepiej cały zestaw Guardera albo Systemy. Quote Link to post Share on other sites
ckreage Posted July 26, 2011 Author Report Share Posted July 26, 2011 (edited) Tylko mam już dyszę, więc niespecjalnie jej potrzebuję... EIDT: Zestaw Cylindra Bore-up do AK47/47S Modify i tak wychodzi taniej niż pojedyncze części - dzięki. Dyszę będę miał zapasową... Wolałbym nie wkładać systemy do chinola (znowu coś się pochrzani i japońskie części się zniszczą przez chińskie dziadostwo. Do Guardera nie mam przekonania. Kupiłem raz gumkę HU i była beznadziejna... Edited July 26, 2011 by ckreage Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted July 26, 2011 Report Share Posted July 26, 2011 Bore up czy zwykłą ? Nawet jeśli 275zł za jakieś badziewne Modify jak za 199zł możesz mieć cały zestaw Guardera. http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_157&products_id=3352&name=Guarder_-_Zestaw_BoreUp_do_AK Quote Link to post Share on other sites
ckreage Posted July 26, 2011 Author Report Share Posted July 26, 2011 Uważasz, że Modify jest gorszy niż Guarder? Gdzieś znalazłem kilka bardzo dobrych opinii na ich temat. W temacie kabli to po co końcówki deans? Przecież akumulatory mają i tak tamiyę. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.