Pietia888 Posted October 4, 2011 Report Share Posted October 4, 2011 (edited) Witam. posiadam m4 ics, i niby dobrze spodkładkowałem tzn. można swobodnie ruszać zębatkami,(palcami bez silnika podczepionego) nic nie słychać aby coś o coś ocierało, a gdy podłączyłem silnik to zaczęło skwierczeć i wyć...( wiem że docisk jest ok , ponieważ wcześniej był na maxa dokręcony i teraz też , na pewno kabelki nie blokują silnika w chwycie aby mugł on się ,,poddać ,, odpowiedniemu dociskowi. Coś mi się wydaje że za mocno lub za lekko spodkładkowałem zębatkę silnikową... gdy uruchomię mechanizm (tzn duł gearboxa) to silnik bez problemu kręci całość, nic się nie przepala nie śmierdzi etc.... A w ogóle to skwierczenie i wycie to co może powodować?? za mocne czy za słabe podkładkowanie(tzn zębatka jest za blisko czy za daleko drugiej zębatki??. o to mi chodzi) jeśli ktoś się ,,bawił,, silnikiem który ma na ośce tulejkę i włączał go i w tym czasie ta tulejka się obracała to niemalże identyczny odgłos panuje w gearboxie... Proszę o podpowiedź... dziękuję. Edited October 4, 2011 by Pietia888 Link to post Share on other sites
Zambezi Posted October 4, 2011 Report Share Posted October 4, 2011 (edited) Rozumiem że podczas tego podkładkowania skręcałeś gb śrubami by sprawdzić jak działa ściśnięty? Jeżeli tak, to wina będzie po stronie zębatki silnikowej zapewne.. Wyreguluj silnik. Podczas podkładkowania silnik też powinno się ustawić na nowo. Zębatki powinny się zazębiać, ale nie na całej powierzchni, każda powinna być minimalnie wyżej/niżej niż poprzednia, tak by nie tarły o siebie powierzchniami czołowymi.. Zobacz czy nie pozostawiają same na sobie śladów otarć. Edited October 4, 2011 by Zambezi Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted October 4, 2011 Author Report Share Posted October 4, 2011 Rozumiem że podczas tego podkładkowania skręcałeś gb śrubami by sprawdzić jak działa ściśnięty? Jeżeli tak, to wina będzie po stronie zębatki silnikowej zapewne.. Wyreguluj silnik. Podczas podkładkowania silnik też powinno się ustawić na nowo. Zębatki powinny się zazębiać, ale nie na całej powierzchni, każda powinna być minimalnie wyżej/niżej niż poprzednia, tak by nie tarły o siebie powierzchniami czołowymi.. Zobacz czy nie pozostawiają same na sobie śladów otarć. Tak. skręciłem śrubkami gb i wszystko było jak należy... Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted October 4, 2011 Author Report Share Posted October 4, 2011 (edited) ,,Wyreguluj silnik. Podczas podkładkowania silnik też powinno się ustawić na nowo,, . Właśnie też sobie o tym pomyślałem przed napisaniem twojego posta że jak się podkładkuje to ponowna regulacja się kłania... ale dzięki za podpowiedź. Prawie jest ok , tylko słychać jeszcze silnik , jakoś tak wyje delikatnie.... próbuję regulować tą nakrętką od silnika i to samo... możliwe że wcześniej też tak było bo nie przykładałem ucha do chwytu podczas pracy dolnego gearboxa... może to jest coś wiązane z tym , że zębaka silnikowa jest za wysoko lub za nisko wzdłuż własnej osi.... co o tym myślicie? Za chwilę będę coś działał , ale wolę się zapytać... Edited October 4, 2011 by Pietia888 Link to post Share on other sites
lukira Posted October 4, 2011 Report Share Posted October 4, 2011 Silnik powinien być tak głęboko w gb, żeby dolna krawędź zębatki osi silnika była na wysokości zewnętrznej krawędzi zębatki silnikowej. Jeżeli na tym połączeniu zębatki chroboczą złowrogo, to zębatka silnikowa jest za nisko, natomiast jeżeli wyje, za wysoko, ot co. Niestety podkładkowanie "eMek" czasem dostarcza wielu nieprzyjemnych wrażeń. Należy również pamiętać, że silnik sam w sobie wydaje dźwięki, ich nie da się po prostu wyciszyć, tym bardziej, że po opisie wnioskuję, że jest to ICS T3000... wyjmij zębatki z gb, pozostaw tylko silnikową, wyreguluj silnik, tak jak napisałem na początku posta i potem dopasuj resztę zębatek. Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted October 5, 2011 Author Report Share Posted October 5, 2011 (edited) Złożyłem wszystko i niby dobrze i cicho bangla ale jest jedno ALE, tzn po każdym strzale się zwalnia sprężyna, przy rozłożonym dolnymgb antyreversal działa jak należy i działa sprężynka , a gdy skręcę dolny gb to wydaje się że jej nie ma(tzn muszę ruszać palcami tę dźwigienkę od anty rev) nie wiem w czym problem , bo chyba sprężynkę założyłem poprawnie... a ta podkładka co jest na anty reversalu to powinna być u dołu czy na górze?? dzięki za odp. Edited October 5, 2011 by Pietia888 Link to post Share on other sites
lukira Posted October 5, 2011 Report Share Posted October 5, 2011 Na AR nie może być żadnych podkładek... A sprężynka powinna być tak założona, żeby dociskała go do zębatki. Link to post Share on other sites
Pietia888 Posted October 6, 2011 Author Report Share Posted October 6, 2011 Na AR nie może być żadnych podkładek... A sprężynka powinna być tak założona, żeby dociskała go do zębatki. No właśnie wywaliłem ją wczoraj i zaczęło banglać..... ale gdy rozłożyłem pierwszy raz gb to chyba była i dla tego ją z powrotem założyłem ,ale coś mnie tknęło aby zdjąć.... temat do zamknięcia. AR działa podkładkowanie zakończone.... Link to post Share on other sites
Recommended Posts