rogalov Posted October 7, 2011 Report Share Posted October 7, 2011 Witam. Mam mała zagwozdkę. Kupiłem nie dawno ciche głowice Systemy (nie BU) i cylinder 0 także Systemy. I pojawił się problem podczas montażu. Głowica tłoka wchodzi idealnie do cylindra (mam wrażenie że aż za ciasno). Nie ma wielkich oporów ale na pewno większe niż inne głowice. Jest to normalne zjawisko? Jak ruszam tłokiem razem z głowicą po cylindrze wydaje dziwne dźwięki. Jakby tarcie plastiku (?) po metalu. Oczywiście nasmarowałem odpowiednio cylinder ale problem nadal występuje. Porównałem głowicę z stokową i jest o ~1mm szersza. Pozdrawiam Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Gdzie kupowałeś głowice? Link to post Share on other sites
rogalov Posted October 8, 2011 Author Report Share Posted October 8, 2011 (edited) asgshop.pl ( http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=3762 ) Edited October 8, 2011 by rogalov Link to post Share on other sites
CerberBP Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 (edited) A napisz do chłopaków ze sklepu oni ci prawdę powiedzą czy tak być powinno jak nie to masz podstawy do reklamacji. A tak z ciekawości to jak zdejmiesz oring to też coś trze? Edited October 8, 2011 by CerberBP Link to post Share on other sites
Maza94 Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Energy... to wszystko tłumaczy, ja mam cichy zestaw Systemy (nie energy) i pasował do cylindrów: Systemy energy, stock CA i DF. Link to post Share on other sites
rogalov Posted October 8, 2011 Author Report Share Posted October 8, 2011 Dla jasności. Głowica działa jak powinna jednak mam obawy że przez te małe tarcie zużycie części (głowica/cylinder) będzie większe... Link to post Share on other sites
rogalov Posted October 8, 2011 Author Report Share Posted October 8, 2011 Nie mogę edytować. Wiem już gdzie leży problem... Tarcia nie powodowała głowica ale cylinder (!). Cylindry systemy mają w środku mikroskopijne pierścienie i to one powodują te dziwny hałas (tarcie). Zastanawiam się poco one są. Smar lepiej trzyma się powierzchni cylindra? Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Mam 2 cylindry systemy i żaden nie ma "pierścieni" w środku. Pewnie niedoróbka produkcyjna. Załóż Byle jaki cylinder jaki masz i sprawdź czy dalej trze. Link to post Share on other sites
Maza94 Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 Cylinder też energy? Taki złoty? Ja też miałem i też miał takie żeberka, u mnie na cichych głowicach nie było żadnych uszkodzeń. Link to post Share on other sites
rogalov Posted October 8, 2011 Author Report Share Posted October 8, 2011 KicpA: Po wymianie cylindra wszystko wróciło do normy. Maza94: Tak cylinder także energy ( http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=3739 ). Czyli mogę normalnie siać pustoszenie nie bojąc się o awarię? ;) Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 8, 2011 Report Share Posted October 8, 2011 No to masz przyczynę, zrób zdjęcia w środku jak wygląda cylinder i wyślij mailem do asgshopu. Ja miałem kiedyś wżery w cylindrze DFa BU kupowanym u nich i wymienili bez kłopotu. Cylinder powinien być gładki w środku a nie prążkowany. Link to post Share on other sites
Maza94 Posted October 9, 2011 Report Share Posted October 9, 2011 Nie wiem, ja używałem tego cylindra i nic nie było, ale lepiej posłuchaj KicpA, jest bardziej doświadczony. Link to post Share on other sites
rogalov Posted October 10, 2011 Author Report Share Posted October 10, 2011 Dziś dostałem odpowiedz od ASGShop: "Mikropierścienie" wewnątrz cylindra są normalną sprawą w cylindrach energyi nie wpłyną negatywnie na głowice tłoka. Wystarczy odpowiednio nasmarować cylinder i wszystko będzie pracować bez problemu. Czyli wszystko gra. Dzięki wszystkim za pomoc. ;) Link to post Share on other sites
mikunda Posted October 10, 2011 Report Share Posted October 10, 2011 Dzięki idealnej gładkości powierzchni wewnętrznej, zmniejsza się tarcie głowicy tłoka co przekłada się również na wydłużenia żywotności uszczelki. Cytat z opisu cylindra na asgshop, coś w takim razie kantują, albo na stronie albo w mailu. Link to post Share on other sites
Aimar12 Posted October 10, 2011 Report Share Posted October 10, 2011 Opis na stronie sklepu się nie zgadza. W rzeczywistości w cylindrach Systema Energy są mikro pierścienie. We stumbled upon a good idea while developing our P.T.W. series where grease tends to affix itself better with products that were lathe processed, which we put to use in our ENERGY Cylinders; there are 5 varieties ranging from TYPE 0 ~ TYPE 4. The functional characteristic of our conventional Cylinders had either a Teflon or NB plating that lowered resistance improving the piston movement speed. However during use it became apparent that within the Cylinder itself, the grease used to maintain an airtight seal would deviate towards both ends of the cylinder, thus during prolonged use adequate performance could not be maintained. As a result, during our trial experiment we added various small pitches grazes within the Cylinder with the lathe and after careful inspection we were able to secure sufficient levels of grease within the Cylinder walls. As a result we chose a module with a pitch that is a bit coarser than the P.T.W. to mass produce our new Cylinder. Even the conventional press fit air inlet port has also undergone NC processing to lessen the wear on the O-Ring. Instead of having similar colors, we chose different and bright colors to identify the various versions of our Cylinders. Although those parts may appear to be simple, for the AEG this part has the greatest effect on conversion efficiency of energy. We are proud to release our newest creation [ENERGY Cylinder]; please give this a try. Miałem styczność z takim cylindrem, moje real foto: Podsumowując, mikro pierścienie to kolejny cud techniczny Systemy, ma za zadanie utrzymywać smar na całej powierzchni cylindra. :icon_wink: Link to post Share on other sites
KicpA Posted October 10, 2011 Report Share Posted October 10, 2011 Hm jakoś bardziej mam przekonanie do lustrzanych cylindrów ;) Znowu wymyślają coś "rewolucyjnego" heh. Jak kiedyś będzie kasa to się kupi i porówna wzrost osiągów w porównaniu do cylindra Promyka ;) Link to post Share on other sites
Recommended Posts