Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Ciche głowice Systemy + cylinder 0 Systemy


Recommended Posts

Witam.

Mam mała zagwozdkę. Kupiłem nie dawno ciche głowice Systemy (nie BU) i cylinder 0 także Systemy. I pojawił się problem podczas montażu. Głowica tłoka wchodzi idealnie do cylindra (mam wrażenie że aż za ciasno). Nie ma wielkich oporów ale na pewno większe niż inne głowice. Jest to normalne zjawisko? Jak ruszam tłokiem razem z głowicą po cylindrze wydaje dziwne dźwięki. Jakby tarcie plastiku (?) po metalu. Oczywiście nasmarowałem odpowiednio cylinder ale problem nadal występuje.

Porównałem głowicę z stokową i jest o ~1mm szersza.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Nie mogę edytować.

Wiem już gdzie leży problem... Tarcia nie powodowała głowica ale cylinder (!). Cylindry systemy mają w środku mikroskopijne pierścienie i to one powodują te dziwny hałas (tarcie). Zastanawiam się poco one są. Smar lepiej trzyma się powierzchni cylindra?

Link to post
Share on other sites

No to masz przyczynę, zrób zdjęcia w środku jak wygląda cylinder i wyślij mailem do asgshopu. Ja miałem kiedyś wżery w cylindrze DFa BU kupowanym u nich i wymienili bez kłopotu. Cylinder powinien być gładki w środku a nie prążkowany.

Link to post
Share on other sites

Dziś dostałem odpowiedz od ASGShop:

"Mikropierścienie" wewnątrz cylindra są normalną sprawą w cylindrach energy

i nie wpłyną negatywnie na głowice tłoka. Wystarczy odpowiednio nasmarować

cylinder i wszystko będzie pracować bez problemu.

 

Czyli wszystko gra. Dzięki wszystkim za pomoc. ;)

Link to post
Share on other sites
Dzięki idealnej gładkości powierzchni wewnętrznej, zmniejsza się tarcie głowicy tłoka co przekłada się również na wydłużenia żywotności uszczelki.

 

Cytat z opisu cylindra na asgshop, coś w takim razie kantują, albo na stronie albo w mailu.

Link to post
Share on other sites

Opis na stronie sklepu się nie zgadza.

W rzeczywistości w cylindrach Systema Energy są mikro pierścienie.

 

We stumbled upon a good idea while developing our P.T.W. series

where grease tends to affix itself better with products that were lathe

processed, which we put to use in our ENERGY Cylinders; there are

5 varieties ranging from TYPE 0 ~ TYPE 4.

The functional characteristic of our conventional Cylinders had

either a Teflon or NB plating that lowered resistance improving

the piston movement speed. However during use it became

apparent that within the Cylinder itself, the grease used to

maintain an airtight seal would deviate towards both ends of the

cylinder, thus during prolonged use adequate performance could

not be maintained. As a result, during our trial experiment we

added various small pitches grazes within the Cylinder with the

lathe and after careful inspection we were able to secure

sufficient levels of grease within the Cylinder walls.

As a result we chose a module with a pitch that is a bit

coarser than the P.T.W. to mass produce our new Cylinder. Even the

conventional press fit air inlet port has also undergone NC processing

to lessen the wear on the O-Ring. Instead of having similar colors, we

chose different and bright colors to identify the various versions of our

Cylinders. Although those parts may appear to be simple, for the AEG

this part has the greatest effect on conversion efficiency of energy. We

are proud to release our newest creation [ENERGY Cylinder]; please

give this a try.

 

Miałem styczność z takim cylindrem, moje real foto:

p1100381.th.jpg

 

Podsumowując, mikro pierścienie to kolejny cud techniczny Systemy, ma za zadanie utrzymywać smar na całej powierzchni cylindra. :icon_wink:

Link to post
Share on other sites
×
×
  • Create New...